SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Ja si vybavil ty zajizdejici sloupky ve mestech, kde nechteji aby se dostala auta. Plech to nema prilis silny, ten beton ho vyztuzi a existuji videa kde se o to rozpadl nakladak. Jo, kabely mohou byt problem, obzvlaste pokud maji byr vymenitelne, dat tam uzkou trubku jako chranicku ?
Offline
Adamw140 napsal(a):
Betonem je dobrej napad ale uvnitr profilu povede kabelaz a beton nevim jestli je zrovna fajn rvat do kabelu.
tak tam zalít ještě průchodnici kterou se kabel protáhne.
Offline
Adamw140 napsal(a):
Tak se pridam k uvaham - dnes mi volal letity zakaznik ze mu opakovane zbourali branu ale i se sloupkem ktery to uz asi 4x odnesl a vzdy se tak nejak porovna ale je to mizerny a ted se bude delat novy. Puvodni zabetonovany byl 100x60x3 jekl tak zvazuju co tam dat aby to zastavilo treba i nakladak. Uvazuju nad 2x 120 U ve kterem bude z pasoviny vevareny jeste 2 komory. K tomu v zemi do stran 16 roxory pul metru na kazdou stranu a zalit mixem rekneme beton c35. Zvazuju ale jestli by nebylo bytelnejsi udelat to z heb 120 + zavrit strany plochacem 100x10 a dlooouhym svarem v cele delce a toho brouseni aby to bylo cisty. Neprehanim to zbytecne?
Když se náklaďák pořádně rozjede...
Spíš možná by to chtělo řešit před bránou nějaký retardér.
Nebo se inspirovat protitankovými zábranami?
Jinak jaké největší íčko je běžně sehnatelné? Svého času jsem pracoval v hale, která byla postavena z iček 1000 nebo možná dokonce i 1200. Íčka ještě zavařena plocháči , případně tam byly podobné velké svařené U profily. A stojiny haly byly zakotveny v betonových 6m kvádrech. Hala, kde se počítalo s poddolováním....
Offline
Tak ty zajizdeci sloupky je taky muj obor zrovna zitra jich jdu 6 ozivovat a verte nebo ne ty nejmensi poskodite i fabii nebo podobnym malym autem. Ty velke (cena od 200.000 vys) opravdu zastavi i nakladak ale je na srot. Dokonce vime z praxe ze staci kdyz ho nekdo narve vic osobakem ohne se a uz nejde zasunout. Zakladna je 1,5 m pod zem vylita betonem.
Ted to moje nestesti - sloupek nemuze byt siroky metr tech 120 mm je tak maximum zuzuju tim vjezd ktery je uz tak ouzky..... v dutine kdyz bude kopoflexka kterou povedu kabely tak zas uberu tomu betonu kterej nebude pak moc pevnej tak mi prijde furt lepsi ta pasovina vevarena mezi u dovnitr a jako 2 svisle pricky v dutine to pekne podrzi a troufnu si tvrdit ze vic nez beton a bude navic uvnitr mozne protahovat cokoli a jeste to nazinkuju tak to ani nezrezne
Offline
Nebyla by fotka nebo nakres, abych nepsal kraviny ? Moje uvaha ted byla ze pokud jsou vratka uzka, asi nekladak trefi ram z jednoho smeru, zda to tedy neudelat trochu obdelnikove, aby to bylo hodne pevne v jednom smeru. A co je ze strany, neda se to tam zakotvit/oprit ?
Offline
Co si mam predstavit pod "trefi nakladak"? Lebo ak doslova, tak sa to zmysluplne riesit neda, videl som rozbity zelezobetonovy plot hrubky 30 cm, ktory chcel preliezt seat leon - opity sofer
Offline
Jak bude ten beton dutý kvůli kabelům, tak podle mne zpevní ten sloupek jen málo. Při první ráně praskne a v rámci vůle té praskliny nebude sloupek zpevňovat vůbec. To by bylo i v případě, že by ten beton byl například vyztužený kovovými drátky, tam bude jen o něco větší pevnost při první ráně a potom menší prasklina, takže menší vůle toho betonu.
Takže potom bude správné řešení nejspíš ta vevařená pásovina.
Offline
Prominte jde o posuvnou branu k duchodaku ulice je uzka a vsude parkujou uplne nablble auta. Brana je 2.7m siroka a tento sloupek je pouze dojezdovy a z druhe strany se do nej zavira branka. Drzi na nem fotobunka a tlacitko mozna nejakej zvonek ven. Je spojen v zemi s I ktere je pod kolejnici cili tesne u zeme se vzdy zlomi. Nejde o draceni vysokou rychlosti to se jentak skrtne vzdycky a nebo ho rozvozak nevidi v zrcatku kdyz couva. Kamiony se nevejdou spis dodavky co vozi obedy bouraji nejcasteji.
Offline
V tom pripade radim udelat novy sloupek podobny predchozimu (jen rovny), vylit betonem a kolem dat co se dava ve firmach napr. kolem regalu - k zemi prisroubovany L nastojato a natreny zlutocerne. Pokud je riziko z vice stran tak klidne dva.
Offline
Podobne zabrany jsou u motoru ale tady nateto strane opravdu neni misto to by se nevytocil nikdo
Offline
Do 100x60 vojde príliš málo betonu, aby to výrazne pomohlo. Ale riešenie nemám
Offline
Adamw140 napsal(a):
Prominte jde o posuvnou branu k duchodaku ulice je uzka a vsude parkujou uplne nablble auta. Brana je 2.7m siroka a tento sloupek je pouze dojezdovy a z druhe strany se do nej zavira branka. Drzi na nem fotobunka a tlacitko mozna nejakej zvonek ven. Je spojen v zemi s I ktere je pod kolejnici cili tesne u zeme se vzdy zlomi. Nejde o draceni vysokou rychlosti to se jentak skrtne vzdycky a nebo ho rozvozak nevidi v zrcatku kdyz couva. Kamiony se nevejdou spis dodavky co vozi obedy bouraji nejcasteji.
Tak potom musí být sloupek flexibilní a ne pevný. Aby nárazu uhnul a potom se zase bez poškození vrátil.
Například kov nechat třeba jen do 20 - 30 centimetrů vysoko a zbytek z nějakého pružného plastu. Anebo, pokud by se jednalo třeba o profil 100x60, nad zemí 20 - 30 centimetrů napevno a zbytek přišroubovat přes přužnou gumu profilu 100x60 a výšky třeba 150. Nebo prostě použít nějaký větší silentblok. třeba z náklaďáku nebo možná z autobusu.
Fotobuňku, tlačítko atd případně přemístit z toho flexibilního sloupu na nějaký pomocný sloupek, mechanicky chráněný tím hlavním flexibilním.
Myslím, že dnes už by se ten flexibilní člen dal sehnat slušně na míru, vedle gumových materiálů je dnes už k dispozici i hodně ve flexibilní úpravě udělaných běžných plastů, polyuretan, polypropylen, silikon atd.
Offline
Zajimave ale k cemu by tam tedy ten sloupek byl? Jeho funkce je 1) pridrzovat posuvnou branu
2) drzet fotobunku pro branu
3) delat z druhe strany doraz pro branku
Bohuzel foto nemam ale muzu sloupek nepatrne zvetsit - misto 100x60 muze byt 120 x 120mm ale vic ne sloupek kymacejici se by neplnil zakladni funkci a pomocnej neni kam jinam dat. Malo mista ze vsech stran a vsude najizdejici pitomci
Offline
Adamw140 napsal(a):
Zajimave ale k cemu by tam tedy ten sloupek byl? Jeho funkce je 1) pridrzovat posuvnou branu
2) drzet fotobunku pro branu
3) delat z druhe strany doraz pro branku
Bohuzel foto nemam ale muzu sloupek nepatrne zvetsit - misto 100x60 muze byt 120 x 120mm ale vic ne sloupek kymacejici se by neplnil zakladni funkci a pomocnej neni kam jinam dat. Malo mista ze vsech stran a vsude najizdejici pitomci
Kymácející bude jen když ta guma bude měkká. Když bude správně tvrdá, tak bude držet bránu i dělat doraz z druhé strany pro branku a uhne jen když do něho najede.
Předpokládám, že sloupek je taky patřičně označen jakožto překážka a aby byl viditelný, žlutočernými pruhy.
Nebo jinak. Taky tam můžete udělat pevný základ a na to přišroubovaný slabý sloupek, třeba z tenkého hliníku. Jak řidič do něho vrazí, urazí ho, tak vystartuje vrátný nebo údržbář, odšroubuje zbytek a našroubuje nový přípravený plus přemontuje ty tlačítka a další. A za řidičem půjde faktura za způsobenou škodu. A Podruhé, potřetí si každý řidič dá pořádný pozor, aby se tomu sloupku vyhnul.
Offline
Radim, stačí, aby šofér z miesta nehody ušiel a máš to dohadovanie na niekoľko mesiacov. Spravia to 3-4 a domov dôchodcov si bude musieť založiť právnu kanceláriu na vyplnanie formulárov.
Inak aj mňa napadlo spraviť flexibilný stlpik, ale kedže ma nenapadlo šikovné riešenie, aby to aj splňalo povodnú funkciu, tak som to sem radšej ani nepísal. Ono by to ohýbanie šlo riešiť kvapalinovými tlmičmi, ale cenovo je to nezmyselné riešenie. Ešte ma napadlo, keby bol na guľovom čape a vzpriamenú polohu by zaiťoval strižný kolík. Pri nehode by sa zlomil, vymenil za nový a funguje to dalej.
Offline
Offline
jean napsal(a):
Radim, stačí, aby šofér z miesta nehody ušiel a máš to dohadovanie na niekoľko mesiacov. Spravia to 3-4 a domov dôchodcov si bude musieť založiť právnu kanceláriu na vyplnanie formulárov.
Inak aj mňa napadlo spraviť flexibilný stlpik, ale kedže ma nenapadlo šikovné riešenie, aby to aj splňalo povodnú funkciu, tak som to sem radšej ani nepísal. Ono by to ohýbanie šlo riešiť kvapalinovými tlmičmi, ale cenovo je to nezmyselné riešenie. Ešte ma napadlo, keby bol na guľovom čape a vzpriamenú polohu by zaiťoval strižný kolík. Pri nehode by sa zlomil, vymenil za nový a funguje to dalej.
Tam snad cizí lidi s neznámou SPZ nejezdí, když šofér ujede, tak se zavolá tomu, kdo ten dovoz obědů či něco dalšího provozuje a od něho se jméno šoféra zjistí.
Anebo rovnou, když jsou s tím takové problémy, pojezdovou bránu rozšířit o ty vrátka pro pěší a vrátka udělat dovnitř brány.
Offline
No neni to tak jednoduche duchodci chodi a casto i jezdi brankou a je nemyslitelne aby to bylo jinak. Prendavani fotobunky a vymeny sloupku je taky nesmysl je to drahy a udrzbar to neprestroji takze servisni zasah ktery me zatezuje. Naopak ocelovy kryti ochrani fotobunku a ostry roh U projede autem jak nuz maslem. Je to ale vjezd z uzke ulicky takze o rychly jizde nelze vubec uvazovat cili pevny bude lepsi nez kloubovy, vilkaci nebo plast ci guma ona ta branka by pak do toho nesedla. Foto nefungovala a cely dilo nefunkcni.
Spis jsem mel na mysli jestli nekoho nenapadne jeste neco pevnejsiho nez jsem vymyslel ja.
Offline
Tak pouzi to, co ti pisal bourac, 2cm stenu a hlboko do betonu
Offline
Já jsem použil narezane sloupy z vysokého napětí,beton je armovany a vevnitř duty pro kabely,zabetonovany 80 Cm a zatím přežil.
Offline
To mu tam nevojde, ma 100x60mm
Offline
Vždycky existuje nějaké řešení. Uvažujmě logicky. Je k dispozici prostor 100 x 60 mm, který jako sloupek musí odolat bočnímu nárazu. Nejlepší a nejpevnější by byl plný materiál daného průřezu upevněný jednak v zemi, druhak na horním konci a k němu třeba přivařená trubka s kabeláží.
A budeme zjednodušovat:
Podobnou pevnost v ohybu bude mít I profil s oboustraně podélně navařenými plechy 8 mm pro vytvoření dutiny, nebo s přivařenýmí dvěma L profily a pásovinou pro další podélné vyztužení. Dalším zjednodušením dojdeme k masivnímu U profilu opět uzavřenému podélně přivařeným L profilem a podélným uzavíracím plechem. Vzniknou dvě dost velké dutiny a profil se vyztuží podélně i příčně. A nakonec se dopracujeme k silnostěnnému jeklu s prořezy pro přivaření vnitřního podélného silnějšího plocháče jako výztužného žebra.
Podstatný bude samozřejmě masivní základ, typoval bych minimálně 60 cm hloubky a 100 cm šířky s kotvami aspoň 150 cm do podkladu a armováním spojeným se sloupkem. Při předpokládaných dalších deformacích sloupků by ze základu mohl vyčnívat jen masivní upevňovací (šroubový) systém. A pokud by překážely i případné šrouby, tak se do betonové kostky zabetonuje s armaturou spojená deska 20 mm se závity M16. Hlavy nerezových šroubů už nevadí ani pneumatikám.
Obrázky snad nejsou třeba, ale v případě zájmu třeba něco nakreslím.
Offline
I když už diskuze odbočila jinam, dovolte jednu reakci na příspěvek 13. od rcp. Nevím, prostě jsme to tak v jedné firmě vyráběli, přesné pořadí svárů si už nepamatuji, ale chlazení svárů nám sv. technolog zakázal, že to bude praskat. Byly to sloupy na nějaký velký přístřešek, něco jako otevřená hala, nebo tak něco.
Když nám řekli kolik takové profily vydrží, oči nám vypadly málem z důlku.
Pak už jen záleží na šikovnosti svářeče jak to zavaří.
Třeba ve firmě kde pracuji teď někteří nechápou, že se takové věci musí svařovat postupně a na přeskáčku. Valí to všechno z jedné strany, ještě k tomu v kuse a potom to teprve obrátí a jedou zase druhou strany v kuset. Tedy né souvislý svár, ale sváry třeba po 50mm hned jak jdou za sebou. Pak je z toho banán jak ......
A co se tady teď řeší jsem vůbec nepochopil. Jestli je na pozemku nějaká branka se sloupky a nějaké pako neumí jezdit, tak ať parkuje o kus dál od branky, ne?
Offline
o tom oťukávání sloupků.. U nás na parkovišti u Billy drží přečnívající střechu taky jekl o nějakym 80mm průměru, ale je na něm i okap a zrovna směrem k místu kde se vytáčej a couvaj auta... A jak to asi může vypadat.. okap je co chvíli placatej, už tam navařili i takovou ochranu z cca 25mm L profilů, ale stejně to někdo rozplácnul zase i s tím okapem...
Jsou tam samozřejmě černo žlutý pruhy a stejně je to jedno. Každou chvílí se do toho nějakej matlák opře. Je to marný, je to marný, JE TO MARNÝ
P.S. ale ten jekl teda nevypadá že by mu to nějak vadilo..
Offline
martin55 napsal(a):
Ahojte, dik za rady.
Sustava je funkcna, je to preklad zvareny z dvoch U profilou stojinou k sebe, ktory je podoprety na jednej strane murivom a na druhej strane zvarenym stlpom z L profilov ako som presne vcera zmeral 65x80mm do uzatvoreneho profilu. Takto to funguje. vid. obrazok.
https://i.ibb.co/34gqcfY/stojka.jpg
Kedze je teraz moznost a je to rozobrate a podoprete chcel som vymenit ten stlp, ktory je teraz mierne prehnuty /netusim ci posobenim zataze, alebo pri zvarani / pevnejsim kusom.
Pravdepodobne to urobim ako navrhuje Varok, ze vezmem dva U profily 100mm alebo 120 a tie privarim k sebe tak aby tvorili uzatvoreny profil. To bude urcite pevnejsie na ohyb ako momentalna zostava tie dve L-ka 65*80.
Chcem sa este poradit ohladne zvarania:
Tie dve U-cka
Zvarim to elektrodou E-B 121 2.5. Zvary planujem v dlzke cca 50mm s medzerami asi 300mm po celej dlzke symetricky voci sebe a zacnem z jednej strany, vzdy zvarim obe strany voci sebe a budem sa posuvat k druhemu koncu, aby mal kam material dilatovat a neprehlo sa to.
Chladit to budem klasicky mokrou handrou.
Ked to bude votknute spodnu cast privarim k platni a hornu k prekladu.
Offline