SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den, všeobecné témata kde byly i témata ohledně karosařiny zatím nepustili, tak se zkusím zeptat zde. Všiml jsem si že tady na forum chodí i karosáři, tak se zkusím zeptat.
Na svém autě jsem teď něco málo vyvařoval. Vyměnil jsem i prahy, přední blatníky apod. Mám menší problém s prahama, nebo spíše zadními dveřmi. Auto už je starší kousek z 98 roku. Nejsem profesionál, tak není nic úplně tip ťop. Už ale v původním uspořádání před vyvařováním byly zadní dveře tak zvlášně uskočené na spodní hraně, což se mi vůbec nelíbí.
Uskočení je asi 3mm pod hranu předních dveří. Když dám naopak dveře jak mají být, aby byla spodní spára krásně rovnoměrná jak má být, tak mi zase uteče šikmá spára vzadu nahoře mezi dveřmi a zadním sloupkem. Tedy není tam skoro žádná spára, snad jen 1,5mm a má být zhruba 4mm.
Jinak všechny spáry sedí jak mají. Když přibrousím tu spodní hranu dveří jen zešikma, tak to asi půjde dost vidět. Uvažoval jsem přibrousit tu šikmou horní hranu. Udělal bych to na obou stranách, aby nebyly jedny dveře tak a jedny tak. Jenže je tam falc a ten dělat znovu nechci. Myslíte prosím, že kdybych to po celé délce vyprskal COčkem bodík vedle bodíku a potom obrousil na pěkno, že by to mohlo být? V tomhle nemám zkušenosti tak se ptám. Prosím jen odpovědi k věci. Děkuji
Editoval varok (11-10-2020 14:37:33)
Offline
Zdravím varok-u,
pokud nejsou šiblé celé zadní dveře a kastl káry, a nebudete vyvařovat příkopu na konci zadních dveří, tak předek dveří lehce přibrousíte (dveře - pokud se objeví spára vnější/vnitřní plech dveří - pak céčko vystřílet, zabrousit, zapucovat) , rozumně vystřílet céčkem a zapucovat lešťákem (lamelák), pak zlehka dotmelit. Myslím si, že je to dobrá cesta k úspěchu. Na delších pasážích si pohlídat množství vneseného tepla/úhlové deformace/chlazení, i když je to lem.
Přeju hodně zdaru, na vlastní káře je třeba sa vyhrát, pokud ji máte rád. Já svoji plečku odbývám, protože je z 95% na lítání do rachoty a fušky.
By the way: Před karosáři co vyvařují shniliny a opravdu to umí smekám, protože je to nevděčná práce a velmi často adekvátně nezaplacená.
Editoval Tigem (11-10-2020 17:53:40)
Offline
Mám to taky auto na lítačku do práce, ale chci to mít trošku pěkné. Auta vyvařuji už několik let, ale u starých Favoritů, Felícií apod se to dalo vždycky nějak dohonit třeba zadními lemy blatníků. U tohohle mého bohužel zadní blatníky nevyvařuji, jen nové prahy a předek. Nevím coo je příkopa zadních dveří(nebo jde o překlep?). No jsem na takové věci dost ulítlý a mám rád když jsou spáry všude krásně rovnoměrné a vše lícuje. Když už je to originál takhle ujeté, tak to člověka jen nas...e. dole je bohužel asi 30mm od spodní hrany ohyb po celé délce, tak by to bilo do očí a tu zadní šikminu když udělám na obou stranách stejně a pěkně, tak by to mohlo vypadat lépe. Děkuji za názor.
Offline
Zdravím varok-u,
definice příkopy: Toť samo o sobě jest docela sranda ;-) Příkopou jsem myslel vyvařit velkou mezeru. Nejde o překlep. Obecně se říká "vyvařovat příkopy" místům, kde je třeba vyplnit svarovým kovem prostor, který je větší než malý. Příklad? : subdodavatel vám uřeže zúhlovaný materiál mimo toleranci: větr stojky je místo 45 stupňů uvalený pod 42. V délce větru cca 1.5 metru to udělá při tloušťce větru 150mm cirka víc jak 1cm. Taková menší příkopa...
Offline
Aha, už chápu. Děkuji za vysvětlení. Já mám asi spíše opačný problém. No zkusím to ještě jednou zkusit nějak poladit a uvidím.
Offline
Pokud Vám tam lítá škvíra až do 30mm jak jste uvedl výše, vemte kus jedničky plechu, ohněte ho napůl o 180 stupňů:
||
||
U
Sklepat kladivem ohyb, pokud je moc široký. Z tohoto výtvoru vyřežte klín v požadované délce, připasujte, nastehujte, vystřílejte céčkem, zabruste, zatmelte.
Doufám, že hovoříme o téže věci.
EDITed. P.S.: 30 mm škvíru jste asi nemyslel, ale snad i toto někomu pomúže.
Děkuji.
Editoval Tigem (11-10-2020 19:39:34)
Offline
Né, já myslel že je spodní hrana dveří a nad ní asi 30mm je ohyb na dveřích, taková jakoby vlna. No a jak jsem psal na začátku že je přední spodní hrana zadních dveří asi 3mm oproti předním dverřím, tak nevím jestli by to nebilo moc do očí, kdybych ty 3mm co přebývají ubrousil vůči té hraně. Prostě teď je po celé délce od spodní hrany k té vlně asi 30mm pruh. Když bych ubrousil ten přečnívající kousek, tak by bylo vidět konus.
Offline
Zdravím Varoku, možná mimo koryto. Ale nešlo by to zvednout na pantu výš a doladit tu zadní mezeru podložkama pod pantem (předpokládám že horním)? Asi jak se štelují dveře od nábytku. Dvěře v autě by mely mít tvar tak, aby pasovaly do auta. Většinou jsou sjeté nebo svěšené panty. Pepa
Editoval pepesepe (12-10-2020 09:22:07)
Offline
@pepesepe - podle popisu v prvnim prispevku to vypada, ze ty dvere jsou zkroucene, takze manipulace s panty asi nepomuze.
@varok - mam pro tebe reseni, nalep na kapotu logo Tesla (automobilky, ne vyrobce soucastek), tam jsou nenavazujici hrany a spary standard
Offline
E-Ryc napsal(a):
@pepesepe - podle popisu v prvnim prispevku to vypada, ze ty dvere jsou zkroucene, takze manipulace s panty asi nepomuze.
@varok - mam pro tebe reseni, nalep na kapotu logo Tesla (automobilky, ne vyrobce soucastek), tam jsou nenavazujici hrany a spary standard
Jestli to je socialistická Škodovka, tak tam ani nic lepit nemusí
Offline
Pepesepe: Takhle to mám teď. Když ale přizvednu zadní část dveří nebo podložením pantu, tak budu mít zase velkou mezeru mezi prahem a spodní hranou dveří vzadu. A oblouk co je vzadu jakoby nad kolem bude taky moc velká fuga.
Jak jsem psal na začátku, vyměnil jsem prahy zhruba jak byly, plus mínus. No ale až potom jsem se všimnul, že přední dveře jdou nastavit aby byla spodní spára krásně rovnoměrná, ale ty zadní prostě měly přední spodní roh pod zadním spodním rohem předních dveří jak jsem dal ilustrační obrázek. Když přizvednu ty dveře aby byla spára rovnoměrná jako u předních, tak všechny spáry přibližně dobré, jen zadní šikmá mezi dveřmi a zadním sloupkem je hooodně malá, téměř žádná. Zatím jsem s autem nic nedělal a bylo to tak už předtím. Mohl bych přibrousit ten přední roh, ale asi by to šlo dost vidět.
Jees: Stará socialistická Škoda to není. Je to VW Golf IV, r.v. 98, takže jeden z prvních kousků tohoto typu.
Editoval varok (07-12-2020 21:00:56)
Offline
Kdyby to byl Golf I, tak by to hraní s ním mělo cenu. Co třeba zkusit ubrat plech pod spodním pantem? Že by se spodní roh posunul trochu dopředu nahoru a mezera za dveřmi by zůstala. Když po podložení horního není vzadu u okna mezera - jestli jsem to dobře pochopil. Nebo potom podívat se, jestli není hnutý sloupek za zadními dveřmi nahoře
Offline
No já myslel podložit spodní pant, né horní. Tím by měla zadní část jít trošičku nahoru a horní část trošku dopředu, ne? Tak není to žádný veterán, máte pravdu.
Offline
Jestli je spodní levý roh dveří v pozici jako nahoře na obrázku, buď bych utopil spodní pant nebo podložil horní. Při podloženém H pantu jste ale psal, že pak nemáte žádnou mezeru mezi zadní horní částí dveří a sloupkem karoserie, tak bych se věnoval spíš spodnímu.
Ještě mě napadá, není ta karoserie hnutá? Nebo třeba práh a pak by to dělalo dojem že se musí dveře upravit?
Offline
Auto bude podle všeho po ráně. Druhá varianta, prahy amatérsky vyměněné. Vyměnit práh s tím, že jen starý vyřežu a navařím nový, většinou takhle dopadá. Auto je nutné natvrdo podepřít tak, aby se po vyříznutí prahu nehnulo. Jinak stačí jedna měkčí guma, unavené péro či tlumič a auto si sedne a zkroutí.
Online
Jees: Auto bouchnuté bylo na předek. I když jsem ho kupoval jako nebourané, po sundání předních blatníků je vše jasné. Ale jestli se zkroutila celá kastle nevím. Utopit spodní pant myslíte jako dovnitř směrem do kabiny? A ten horní pant podložit myslíte na výšku? V podstatě máte pravdu, ale nemám panty podložené, jen jsem to na nich přizvednul, abych měl ten přední spodní roh zadních dveří ve stejné výšce jako spodní hrana předních dveří. V tom případě ale nemám skoro žádnou spáru mezi zadními dveřmi a sloupkem, jak už jsem psal.
Zahajskej: K tomu nemá cenu se vyjadřovat. Vyvařoval jste někdy nějaké auto? Vždyť jsem psal že jsem měnil prahy, ale problém s dveřmi byl ještě před výměnou, psal jsem to.
Offline
Když jenom horní pant podložíte, bude se tlačit dozadu do sloupku, proto bych spodní utopil do sloupku, tím by se mohl srovnat sklon dveří a zachovat ta mezera
Offline
Aha, tak vyzkouším. Já si myslím že to je výrobní vada už z fabriky.
Offline
Varoku, už jsem nějakých pár aut vyvařoval a mám za sebou i kompletní rekonstrukci veterána. Špatný postup výměny prahů dokáže zmršit celé auto.
Online
Aha, tak to potom pardon. Ale ty novější auta už mají tolik vyztužení že se nepokroutí jen tak. Už jsem dělal prahy na několika autech a nikdy nebyl problém. Tohle je spíše nějaká vada z výroby, alespoň si myslím. Je to jeden z prvních kousků téhle kategorie, tak to asi ještě neměli moc vychytané. A nebo jak psal Jees, je to bouchnuté, tak jestli se to nepohlo celé. Nevím.
Offline
Varoku, stáhni si někdy za jízdy okno a stč prst do škvíry mezi dveře a střechu či sloupek. Pozor, né moc hluboko, abys o něj nepřišel. Mezera se bude zvětšovat a zmenšovat s každou nerovností. Budeš se divit, jak moc se auta kroutí, i ta současná.
Online
varok: a si si isty že tie zadne su problem? zadne vyssie nepojdu lebo ti to narazi v pravej hornej časti tak skusiť nastaviť predne aby sadli nižšie, tam by sa ta škara zvačšila ale licovalo by ti to..
Offline
AndyS: Však ano, tak to bylo originál. Ale jak už jsem psal na začátku, v tom případě je ten přední spodní roh hodně pod hranou předních dveří a to jsem chtěl odstranit. Ale tak jednoduše to asi nepůjde, když už to bylo tak zmrvené předtím. Posunu tedy ten pravý horní roh více dopředu ať je tam mezera jaká tam má být a tím páden spustím ten přední spodní roh dolů. Sice se mi to nelíbí, ale co nadělám, no.
Editoval varok (14-10-2020 12:31:23)
Offline
I podle těch plastových lišt na dveřích to tak má být. No ještě mě napadlo změřit, jestli je vůbec tea spodní část u obou dveří po tu vlnku rovnoměrná jak by měla být. Jestli není problém tam a není ta spodní část zadních dveří nakřivo, i když nevypadá. V tom případě bych tedy jen přibrousil ten spodní roh který přečnívá.
Offline
já vím kde je problem, je potřeba dodělat poličku (aby bylo kam odkládat vercajk), je potřeba dodělat vrata (aby netáhlo), atd.
Offline