SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Ještě bych se chtěl zeptat jestli vadí když nám ten dílec dodavatel svařil a my následně svary komplet odfrézovali, (kvůli tomu, že na to neměli papíry) a my opětovně navařili stejné.
Může tam vzniknout nějaký problém?
FOTO svarů zde:
https://ibb.co/ssXP2C5
https://ibb.co/8Ycgjch
https://ibb.co/hH51d9z
https://ibb.co/2tHfwms
Ještě jedna věc, poznáte z těchto fotek jestli je plný průvar?(Prošlo externím TUV kontrolorem VT,a MT lvl3)
Editoval Kublejz (11-11-2020 11:57:12)
Offline
Já svým laickým okem bych řekl, že to není provařený, ale já su nený podstatnej. Ale chtělo by to vybrousit a pocintat takovou tou vodičkou, jako to vídáme v amerických filmech
Dodatečně - předpokládám, že jste odfrézovali opravdu jen ten svár, ne další 3 mm základního materiálu..
Editoval pafik1605 (11-11-2020 13:21:03)
Offline
obycajne ked brusim bruskou a je niekde uz len taka tenka "slupka" materialu tak to tak ztmavne, ako opal pri zvarani
neviem, ci to tmave na fotkach po opracovani je to to iste
v kazdom pripade mame krasny prikalad, ako ten fantasticky system vzdelavania, kvalifikacie, kontroly a manazmentu zvaracov a zvarov funguje v praxi
uz sa tesim na tie prispevky, kde budu citovane vsetky tie normy, predpisy a vyhlasky, ktore sa ako sami vidime, nedodrziavaju
Offline
Provokatér
Offline
Rcp - už se ti ulevilo? Jinak příspěvek nic moc. Možná bys měl vyzkoušet nějaké chatování na netu.
Offline
no tak prepac!
k tym fotkam nic nebude?
na tie moje reci kludne kasli - co si myslis, o tych fotkach?
Editoval rcp (11-11-2020 18:14:44)
Offline
Taky by mě zajímalo, co jirkati řekne k těm fotkám. Blbě vidím, ale zato třeba mám rentgenové oči
Offline
Bez vybroušení a regulérního provedení makra je to vše o pojmech a dojmech. Díl je nesmyslně zkonstruovaný. Velikost koutových svárů se určí jednoduše jako a = 0,7 t (nejmenšího v daném spoji). To zde není dodrženo. Navíc odfrézování části sváru kvůli šroubům po celé délce sváru je taky pěkná blbost. Úhel 90° je zcela evidentně vrub.
Ale když to prošlo kontrolou "(Prošlo externím TUV kontrolorem VT,a MT lvl3)" a výsledek odsouhlasí zákazník, není co řešit
Offline
Me se to z pohledu kvality nelíbí, jenze ja už to mám v kvalitě za par a projektový vedouci si to údajně bere na sebe.Ja jsem za to vyrobit to znovu
Osobně si myslím ze nejslabsi článek budou ty šrouby na obtěžování ploše to ma jen 10mm, šrouby M8 pevnost 8.8 celkem dva tyhle držáky musi udržet cca 3,5tuny
Editoval Kublejz (11-11-2020 20:02:32)
Offline
rcp napsal(a):
a je niekde uz len taka tenka "slupka" materialu
jasná věc, tím se orientuju když něco odbrušuju a nechci pokurvit materiál který je pod tím. Ale to funguje u broušení flexou, toto bych řek je frézované.
Ty skvrny jsou mi záhadou.
Pokud to celé visí jen na 4kusech M8 (prý 8.8pevnost - bacha na padělky) a stále je tam ten svár v díře, na posledních fotkách není vidět, tak uletí ty šrouby v případě přetížení.
Sváry i když místy málo provařené to udrží.
Offline
podla fotiek to skor vyzera, ze to zaistuje nejaku plosinu proti pohybu smerom dole > zasunie sa nejaky zaistovaci pneumaticky piest
teoreticky, ak je skoro ziadna medzera medzi tym vyrabanym dielom a konstrukciou, po ktorej chodi plosina hore/dole, by to malo zostat nejak "zasprajcovane", aj keby tam sroby nezostali > piest zostane v diere, na pieste zostane ten diel a na tom diely plosina..........
samozrejme, na toto sa neda spoliehat
Editoval rcp (11-11-2020 21:45:56)
Offline
Stačí to ešte raz natrieť a vydrží to. Tak ako zábradlia na zastávkach MHD
Obetuj jeden výrobok a daj to pod lis a uvidíš. 4 tony sú brnkačka.
Offline
Ano, funguje to na principu zajištění, pneumatikou vyjede kaleny čep a zajisti se staticky proti pohybu viz. foto: https://ibb.co/Gp6QVVm , https://ibb.co/hMG4krT , ještě je tam a6 koutak zevnitr v prumeru 70mm zavareno.
Offline
bourač napsal(a):
Pokud to celé visí jen na 4kusech M8 (prý 8.8pevnost - ...
A já v #20 tipoval M12... No asi to má konstruktér součásti dobře navrhnuté a spočítané.
Pak se X lidí motá s dokladováním certifikátů, odstaňováním svarů, znovuzavařením atd...
Online
no já skoro M16 , blbě se to odhaduje takto z fotky, když tam není nic okolo ke srovnání. Ale plocháč tl. 15mm...
Ten projektant je blázen, tady se přeci nic neušetří. Ale všechno plané řeči, staticky to asi je správně ale stačí jakákoliv dynamická nehoda - působení sil bůhví odkud (třeba do toho nabourá ještěrka) a uletí to ve šroubech.
Kolik má průměr hlavy imbus M8 asi tak 13mm? A svár měl být veliký a6? Pak ten svářeč to tam pocitově narval mnohem větší housenku a muselo se kus frézovat aby se vešly podložky.
Moderátor o tom píše - že je tam vrub! Ale vrub je díky barvě kulatej tak v pohodě.
Offline
Kecám blbě šrouby tam jsou M12 8.8 , sorry... navíc je každý držák ještě skolíkován 2mě kolíky v každým držáku.
Díly se stejně vyrábějí znovu, ale ten svar bude asi nejsilnejsi článek té konstrukce..
Editoval Kublejz (13-11-2020 08:42:53)
Offline
Houstone máme tu problem
Já se zabývám trochu jinou činností, většinou projektant napíše do projektu "Provést dle standardních postupů" - vůbec totiž neví jak to udělat. A když navrhne a popíše postup ukáže se to pro praxi neproveditelné, nebo zbytečně drahé. Kupodivu si nechají poradit a projekt upraví.
Ty držáky už stály tolik peněz že by bylo lepší je vyfrézovat vcelku z hranolu příslušných rozměrů.
Frézu - nástroj upnutý do frézky, použít s radiusem aby nevznikl ostrý kout - možnost vzniku vrubu.
Offline
Ja konstruktera upozorňoval ze nasledne odrazuje z kazdr strany cca 0,5mm svaru ale i tak tam a bezpecnost kolem 7-8
Offline