SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Ahojte,
kupil som si starsiu supravu na tvrde spajkovanie TEMOS PS PB III-A.
Mam taky mensi problem ze majitel zrejme rozbil redukcak na kyslik a preto zacal pouzivat redukcak z PB na kyslik. Ja som si zohnal novy redukcak na kyslik a PB redukcak som chcel pouzit na klasicku 10kg flasu. Problem je ale ze akosi nepasuje srubenie.
Mate nejaky napad co stym ?
Offline
neeoo napsal(a):
redukcak z PB na kyslik.
předchozí majitel byl asi nějaký elektronik
kup za 40€ nový origo redukčák, nebo sežeň ve šrotu starý, třeba ke kuchyňskému sporáku (na PB) jde jen o matici. Na tom redukčáku co jsi koupil bude matice na kyslík - pravý závit, na PB je stejný ale levý závit, trubka na které je tato převlečná matice půjde vyšroubovat (siky kleště, pravý závit).
Až to smontuješ a připojíš na lahve namaž to jarem - zkouška zda to někde nepropouští.
Offline
No ono problem je ze zavit to ma lavy ale akoby tam bolo nejake ine stupanie... lebo to nejde dotiahniut zachyti ho na 2-3 otacky a dalej uz ide tazko.
Offline
závit na kyslíkové lahvi i na lahvi PB je vždy W21,8 i stoupání je shodné - ovšem o2 pravé, PB levé.
Závit na flašce, hlavně na té PB může být domršený od předchozího uživatele, lidi jsou prasata. Velké firmy závit při plnění kontrolují a zmršené vyhazují, ale můžeš dostat lahev od nějakého prodejce LPG který ji naplní klidně i s poškozeným závitem.
Zkus jinou lahev nebo jiný redukčák, můžeš závit klidně namazat olejem a zkusit našroubovat.
Offline
Nazdar.
Nemá tu niekto návod na obsluhu tohto temosáckeho autogénu a bol by ochotný ho naskenovať prípadne ofotiť a poslať mailom?
Offline
Dobrý den pane huat . Návod k soupravě Temos Levice sice nemám ale používám jí v dílně dlouhá léta. Co by jste potřeboval vědět ? Myslím, že mám založený návod k řezáku PB - Kyslík , který je součástí té soupravy. Zdravím Štěpán
Offline
Videl som inzerát kde ho predávali aj s návodom tak by som ho rád doplnil do svojej sady ale tiež by ma zaujímalo aké tlaky nastaviť na jednotlivé horáky lebo hlavne tie vätšie mi furt uhasínajú.Ten návod na rezák by ma tiež zaujímal,v tej mojej sade bol na acetylén.
Offline
huat ak sa ti podari zohnat tieto info mimo svarfora tak ich tu potom daj...urcite bude viacej ludi ktorych to zaujima
Offline
pavol.sk napsal(a):
huat ak sa ti podari zohnat tieto info mimo svarfora tak ich tu potom daj...urcite bude viacej ludi ktorych to zaujima
Ja by som sa tiež pridal k záujemcom o návod. Súpravu mám, momentálne som ju dosť dlho nepoužíval, ale ak by som k nej mal návod, tak by som sa nenahneval. Vopred ďakujem. )
Offline
Dobrý den zdravím pana huata. Píšete, že vám uhasínajů větší hořáky. K soupravě mám 8 kusů originálních hořáků PB-O2 ( jsou značené 0 - 7 )
a pokud je vše v pořádku není žádný důvod k zhasínání hořáků. Pro všechny hořáky mám nastavený tlak kyslíku na 0,3 MPa a tlak PB 50kPa.
Nevím jakou máte kyslíkovou lahev ale je potřeba si uvědomit, že při použití originální 5l kyslíkové lahve naplněné na tlak 15 MPa je souprava schopna
pracovat s největším hořákem č. 7 jen velmi krátce ( než dojde kyslík) pokud si to dobře pamatuji tak cca 8 min.
Pokud vám regulační ventily fungují správně , tak bych hledal vadu v hořáku ( zkontrolovat rozebrat vyčistit). Používám tu soupravu často a ty originální hořáky na PB s pomocnými stabilizačními plamínky fungují bezvadně . Návod k řezáku PB - O2 jsem našel a až ho naskenuji tak ho sem přidám.
Tahle souprava Temos Levice v provedení v plechové skříňce na kolečkách , kde je všechno potřebné přehledně uloženo, je podle mne úžasný slovenský výrobek !!!
Zdravím Štěpán
Offline
Ještě bývala starší verze v krytu s kovovou kostrou a plátěným povrchem, tam bývaly pouze hořáky 0, 1 a 2, kyslíková láhev 2 l a píšťalkovitá láhev P-B 0,4kg. Tu mám pro změnu já, je z roku 1971 a dodnes s ní nejsou potíže. Používám ji dnes sice vyjímečně, ale ta se dá donést i do vyšších pater v činžáku bez výtahu. Nastavení regulátorů se doporučovalo obdobně jako u acetylenu, kyslík 3atm (bar) = 300kPa a hořlavý plyn 0,8atm (bar) = 80kPa.
Pokud dochází ke zhasínání hořáků, může být problém se samotným hořákem. Pokud došlo ke zpětnému zášlehu, může být stejně jako u acetylénu začouzený a částečně ucpaný injektor. Je třeba rozebrat hořák ze strany přívodu plynů a opatrně a šetrně vyčistit maličkou dírku v injektoru a odstranit všechny saze. Dalším problémem může být nedostatek P-B. Při nižších teplotách bývá tlak v P-B lahvi poměrně nízký, za běžné teploty tam bývá asi 2 atm, což je tlak, který udrží zbytek plynu ve zkapalněném stavu. Při teplotách mírně nad nulou je to ještě méně, a manometr mnohdy už neukazuje a plyn se také pomalu odpařuje. Protože je na to obsluha zvyklá, nevěnuje tomu pozornost a pak nejde nastavit výstupní tlak ani na potřebných 0,8atm, protože v lahvi již skoro nic není nebo je potřeba opatrně ohřát. Ještě mi napadá také přivřený výstupní kohoutek na regulátoru ("hodinách"), s těmi se moc nemanipuluje, bývají zatuhlé a v bůhvíjaké poloze.
Offline
VašekP napsal(a):
Ještě bývala starší verze v krytu s kovovou kostrou a plátěným povrchem, tam bývaly pouze hořáky 0, 1 a 2, kyslíková láhev 2 l a píšťalkovitá láhev P-B 0,4kg. Tu mám pro změnu já, je z roku 1971 a dodnes s ní nejsou potíže. Používám ji dnes sice vyjímečně, ale ta se dá donést i do vyšších pater v činžáku bez výtahu. Nastavení regulátorů se doporučovalo obdobně jako u acetylenu, kyslík 3atm (bar) = 300kPa a hořlavý plyn 0,8atm (bar) = 80kPa.
Pokud dochází ke zhasínání hořáků, může být problém se samotným hořákem. Pokud došlo ke zpětnému zášlehu, může být stejně jako u acetylénu začouzený a částečně ucpaný injektor. Je třeba rozebrat hořák ze strany přívodu plynů a opatrně a šetrně vyčistit maličkou dírku v injektoru a odstranit všechny saze. Dalším problémem může být nedostatek P-B. Při nižších teplotách bývá tlak v P-B lahvi poměrně nízký, za běžné teploty tam bývá asi 2 atm, což je tlak, který udrží zbytek plynu ve zkapalněném stavu. Při teplotách mírně nad nulou je to ještě méně, a manometr mnohdy už neukazuje a plyn se také pomalu odpařuje. Protože je na to obsluha zvyklá, nevěnuje tomu pozornost a pak nejde nastavit výstupní tlak ani na potřebných 0,8atm, protože v lahvi již skoro nic není nebo je potřeba opatrně ohřát. Ještě mi napadá také přivřený výstupní kohoutek na regulátoru ("hodinách"), s těmi se moc nemanipuluje, bývají zatuhlé a v bůhvíjaké poloze.
Tiež mám verziu tejto prenosnej PB súpravy v prevedení s pláteným obalom. Ani som nevedel, že sa vyrábala v prevedení v kovovej skrinke na kolieskach, ale nedávno som bol s autom v servise a tam som ju videl. Je to super vec a hlavne ľahšie prenosné z miesta na miesto.
My sme mali túto PB súpravu v robote v 70-tych rokoch minulého storočia, používal som ju pri opravách klimatizačných jednotiek, kde sa medené trubky letovali striebornou spájkou.
Editoval Juraj.A (14-11-2020 09:11:36)
Offline
Mám tiež tú plátenú verziu,mne sa zdá že tá kovová kostra už je dorábaná.Plechová skrinka by bola lepšia.Kyslík mám 5 litrový a pb klasika 2 kilák.Používam len zriedkavo na nahrievanie a spájkovanie mosadzou.
Offline
Dobrý den Naskenoval jsem návod k obsluze k řezáku a taky prospekt od hořáků PB č.0- 7 s uvedenou spotřebou plynu a doporučenými tlaky.
Výrobce hořáků doporučuje vstupní tlak PB 100kPa až 0,1 MPa pro hořáky všech velikostí . Já používám tlak nižší protože je potom nastavení plamene přesnější. Soupravu používám ve vytápěné dílně tak, že problémy s odpařováním PB jsem nikdy neměl ale pokud má někdo soupravu třeba v garáži nebo kůlně a potřebuje pracovat v zimě tak by mohl být samozřejmě s odpařováním problém. Zdravím Štěpán
Offline