SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobry den, ma dakto skusenosti s tymito plazmovymi rezackami?
Mal by som zaujem o plazmu s pilotnym oblukom, v buducnosti mozno o konverziu na CNC a chcel by som kupit stroj, ktory by bol vhodny aj na prilezitostne delenie hrubsieho materialu.
Vyrobca u oboch pise, ze maju aj pilotny obluk, no videa od Vectoru na Youtube sa zda delia pilot na HF pilot a pilot (asi pneumechanicky).
V ich videach vyzera tzv. HF pilot biedne, skoro ako HF zapalovanie, pilotny obluk je pri nominalnom prietoku vzduchu malicky, prakticky ziadny, co moze byt asi problem pri hrdzavom pripadne farbenom kove, vid. napr. tu https://www.youtube.com/watch?v=HQ-drPZvCkc, resp. tu video priamo od vyrobcu https://youtu.be/MMBafeT-Kgw?t=83.
To prve vyzera byt Paris 700 a to druhe by mal byt Paris 1000 s P80 horakom.
V druhom videu dalej ukazuju zda sa ich C seriu, kde je mechanicky pilotny obluk, ktory uz na videu vyzera solidne.
Povodne som myslel, ze Vector je nemecka firma, resp. minimalne nemecky dizajn, kvalita kontroly atp., no po dalsom hladani som zistil, ze Vector je prezlecena cina, ktora v roku 2014 otvorila predajnu v Nemeckom Kolne, vid. http://www.stahlwerk-welding.com/ a nerad by som investoval nemale peniaze do niecoho, co sa tvari ako daco cim nie je.
Dakujem.
Offline
ten Paris je hodně nový (faceliftový) model stále stejné čínské technologie. Soudím dle konektorů pro připojení řezáku, pilota, spouštění a kostry.
Uplně všechny čínský plasmy to mají stejné a řezáky jsou navzájem kompatibilní.
Na prvním odkazu je krásně demonstrováno jak důležitý je tlak vzduchu v hořáku, ten pilotní oblouk má samozřejmě velmi nízké ampery a potřebuje tedy málo vzduchu. Pilotní plasmo vzniklé v oblouku je nominálním tlakem utrháváno a téměř nefunkční. Pilot potřebuje svůj vlastní "malý" tlak vzduchu.
Proto mají dospělé plasmy dva vzduchové ventily.
Při aktivaci hlavního řezacího poudu - tím že pilot přeskočí na materiál - se zároveň otvírá ventil s nominálním řezacím tlakem.
Na toto číňan sere, nebo možná některý taky vyrábí profi stroj ale já o něm nevím. Vono to nějak řezat bude vždycky.
Dále je tam k vidění aparát USA Hypertherm, ten má nejen dva vzduchové ventily ale hlavně vlastní patentovaný system trysky a elektrody.
Má i jiné super vlastnosti třeba el. obvody pro pilota konstruované na dlouhodobou zátěž - třeba pro řezání tahokovu.
Díky tomu nejen prořízne mnohem větší tloušťku (stejnými amperami jako číňan) ale spotřebák vydrží mnohonásobně déle.
Číňanovo obvody pro pilota jsou dimenzované jen pro vteřinové zatížení - jen těsně před řezáním, jiný způsob používání vede k vyhoření komponentů.
Obvody pro hlavní proud má OK v souladu se zatěžovatelem Pokud pilot odejde, řeže to dál, ale jen s kontaktním zapalováním.
Offline