SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 06-03-2021 19:29:38

zdepe64
Člen
Registrovaný: 24-08-2010
Příspěvky: 4

Spájkovanie

Prosím o radu. Strieborná spájka Ag55Sn 0,8 mm pásik široký 6 mm. Potrebujem spájkovať v zápichu ktorý je na hriadeli vsunutom do otvoru. Spájkovanie je o.k. Problém je v navinutí spájky na zápich. Spájka je krehká a láme sa. Nepozná niekto spôsob ako tomu predísť.
Ďakujem

Offline

 

#2 08-03-2021 22:27:25

Jakobo
Člen
Registrovaný: 20-09-2010
Příspěvky: 66

Re: Spájkovanie

Nevim, jestli si dokazu predstavit jak to presne vypada. Pri pouziti tavidla a pri spravne teplote se pajka roztece. Vadi teda, ze pajka popraska? Pokud se v miste spoje udrzi az do bodu tani tak je jedno jestli tam bude namotana v celku nebo v nekolika kusech. Dulezity je dostatek tavidla.
Take je moznost pajku nasrouhat (pinikem) na piliny, smichat s tavidlem, rozmichat s lihem a nanest na misto budouciho spoje. Takhle se to dela, i s tim lihem.

Offline

 

#3 08-03-2021 22:36:25

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4026

Re: Spájkovanie

zdepe64 - je nezbytně nutné dělat z té pájky kroužek, navlékat ho na hřídel a pak teprve ohřívat? Nebylo by přece jen lepší ten postup změnit na běžné tvrdé pájení. Jen málo pájek si takový postup nechá líbit, a proto se pak použije - skoro z nouze - postup zmíněný Jakobo.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče