SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 26-04-2021 11:13:15

passarotrovao
Člen
Registrovaný: 12-11-2019
Příspěvky: 55

postavit velký držák cívky na vnější straně mig / mag.

dobré ráno
Chtěl bych postavit velký držák cívky na vnější straně mig / mag. Udělal jsem pevnou podpěru s 50mm trubkou, ale nemohu udělat brzdu, abych zablokoval válec. Existuje nějaký způsob, jak to udělat, aniž byste museli kupovat velký držák cívky, protože ho budu muset poslat do své země z jiné země a ne všechny obchody to dělají za mírné ceny.

Offline

 

#2 26-04-2021 14:57:45

KMU1
Člen
Registrovaný: 08-11-2009
Příspěvky: 386

Re: postavit velký držák cívky na vnější straně mig / mag.

A co cívku (válec) dát na ležato? (osa svisle)? Mají to tak některé stroje a cívka se brzdí vlastní hmotností.

Offline

 

#3 26-04-2021 18:01:09

bobr
Člen
Místo: Bollingen SG Switzerland
Registrovaný: 24-12-2017
Příspěvky: 27

Re: postavit velký držák cívky na vnější straně mig / mag.

Pokud ti to pomuze, takhle je to resene u drzaku nalezato, jsou tam kluzne podlozky a je to stazene sroubem, kterym se nastavi, jak tezce jde odmotavat.
Pokud to bude civka na stojato melo by to fungovat taky.


http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8217_20210426_175332.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8217_20210426_175358.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8217_20210426_175502.jpg


Jasic 200P AC/DC E201 ; OMI 206 ; Cloos GLC 503 Quinto

Offline

 

#4 26-04-2021 21:04:24

passarotrovao
Člen
Registrovaný: 12-11-2019
Příspěvky: 55

Re: postavit velký držák cívky na vnější straně mig / mag.

KMU1 napsal(a):

A co cívku (válec) dát na ležato? (osa svisle)? Mají to tak některé stroje a cívka se brzdí vlastní hmotností.

Už jsem o tom přemýšlel. Nemohu však zvýšit nebo snížit tlak, protože při kontinuálním nebo bodovém svařování existují tlakové rozdíly. Také se bojím motoru věnovat příliš mnoho úsilí.

Offline

 

#5 28-04-2021 07:59:45

KMU1
Člen
Registrovaný: 08-11-2009
Příspěvky: 386

Re: postavit velký držák cívky na vnější straně mig / mag.

Když to chceš mít precizně, tak okopírovat systém brždění , co měly kotoučové magnetofony. Nevím, jestli ho pomatuješ, tam se brzdilo podle tahu pásky a fungovalo to i při vyšších rychlostech (přetáčení).

Offline

 

#6 28-04-2021 20:54:00

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3209

Re: postavit velký držák cívky na vnější straně mig / mag.

KMU1 napsal(a):

Když to chceš mít precizně, tak okopírovat systém brždění , co měly kotoučové magnetofony. Nevím, jestli ho pomatuješ, tam se brzdilo podle tahu pásky a fungovalo to i při vyšších rychlostech (přetáčení).

Jestli  tím  jsou  myšleny poslední  verze našich  magnetofonů  Tesla, tak  to  přibrzďování  bylo  nestabilní,  bylo  náchylné  k  oscilacím - vibracím  a navíc bylo  vzhledem  k bržděnému  průměru  rozměrově dost  velké.  A navíc vyžadovalo  speciální  materiály,  rozměrově stálou  kovovu  pásku  a na ní  nalepený  speciální  druh  filce. Právě aby to  vibrovalo a pískalo  co  nejméně. Navíc drát má  určitou  tvarovou  vůli, která  by zpětně ovlivňovala brždění  hlavně téměž prázdné  cívky,  zatímco  magnetofonový  pásek žádnou  tvarovou  vůli  neměl. To brždění,  mimochodem  okopírované  tuším  od Grundiga,  bylo v těch  magnetofonech spíš průšvih.

Offline

 

#7 29-04-2021 09:28:32

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 656

Re: postavit velký držák cívky na vnější straně mig / mag.

Otázkou je, kdy to má brzdit a jak hodně?
Pokud jde o brzdění pomocí tření, tak si vždy vzpomenu na brždění prvních rotopedů pomocí pásu. Po chvíli šlapání se třecí místa ohřály a hned jste jeli proti větru a do kopce. Anebo obrácený efekt, kdy brzdy starších nákladáků při dlouhém sjezdu z kopce po ohřátí přestávají brzdit. Obojí ukazuje na velkou materiálovou závislost na materiálech při třecí brzdě a bez vyzkoušení jdete do experimentu.
Bud bych šel cestou brzdy s zpětnou vazbou která bude sílu brždění regulovat podle situace nebo magnetické brzdy. Pro zpětnou vazbu by v soustavě byla kladka, která podle na ní působící síly by měnila tření, možná to ty magnetofony takto měly, nebo si vzít představu z bržděného přívěsného vozíku za auto.
Magnetická je v podstatě dynamo jehož výkon se pálí na nějakém spotřebiči.
Obojí umožnuje nastavit brždění s velkou jistotou, ale je to vykoupeno složitostí zařízení.

Editoval Charon (29-04-2021 09:31:10)

Offline

 

#8 29-04-2021 12:49:05

jees
Člen
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1642

Re: postavit velký držák cívky na vnější straně mig / mag.

Nestačil by z jedné strany třeba filc a maticí z druhé strany přitahovat k filcu?

Offline

 

#9 29-04-2021 16:24:07

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 6802

Re: postavit velký držák cívky na vnější straně mig / mag.

Charon napsal(a):

Anebo obrácený efekt, kdy brzdy starších nákladáků při dlouhém sjezdu z kopce po ohřátí přestávají brzdit.

Že by právě proto měly náklaďáky a autobusy motorové brzdy? big_smile

Editoval varok (29-04-2021 16:24:18)


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče