SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#176 19-01-2021 21:51:56

madaros
Člen
Registrovaný: 19-01-2021
Příspěvky: 2

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat a poradit co vše může/je špatně, že mi nejde svařovat hliník.

Při pokusu o sváry mi to prská a hliník se moc netaví DO jeklu (3mm), ale natavuje se NA něj a dělá kuličky.  Ale když přidám víc proudu, tak už se roztaví plech na který chci svářet (viz. foto) nicméně stále se mi netaví drát do jeklu.  Proč se mi netaví hliník pěkně jako klasický měděný drát do podkladního materiálu?  Co na to má tak zásadní vliv, resp. čím to může být?

Jedná se o svářečku:  cebora tristar mig 1636/m
drát mám: AWS A5.10 ER5356 AlMg 0,8mm
plyn: Argon 82% + 18% CO2

děkuji za připomínky a rady,

https://photos.app.goo.gl/irB3tXmMZ2Y2jMiG7
https://photos.app.goo.gl/PtwiCe8LqzDkjYiP7
https://photos.app.goo.gl/ZrUsue2tJvA9Q3SX9
https://photos.app.goo.gl/5escxZqpCo2Lg1MU6

Editoval madaros (19-01-2021 22:04:21)

Offline

 

#177 20-01-2021 09:31:24

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 462

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Za prvé, na  hliník musí být čistý argon, minimálně 4,6 a za druhé je potřeba vyšší posuv drátu než na ocel. A za třetí, složení drátu musí odpovídat základnímu materálu. Jole.

Offline

 

#178 20-01-2021 09:59:14

madaros
Člen
Registrovaný: 19-01-2021
Příspěvky: 2

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

už jsem objednal čistý ARGON 4.8

posuv jsem zkoušel dle zdejších rad o největšího a postupně snižoval, ale tedy nejspíš vhledem ke špatnému plynu to nemělo žádný vliv

materiál na který jsem zkoušel vařit byl AW 6060,  ale zde jsem se dočetl že lepší na začátek je drát AlMg,  mohu tedy tím drátem co mám svářet materiál AW 6060 ?

Editoval madaros (20-01-2021 09:59:51)

Offline

 

#179 25-05-2021 21:32:00

Robiyzf
Člen
Registrovaný: 16-12-2019
Příspěvky: 3

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Ahoj
Potřeboval bych poradit se svařováním al plechu na tupo k sobě.Plech je jen 1.2mm silný.Mám Jasic 200P AC DC, modrý 2.4mm wolfram,  argon 10L min  keramika č.7.Problém mám s přepalováním plechu zkoušel jsem od 40 do 70 A .Nejvíc se mi osvědčilo 65 až 70 A pedálem prudce naplno a hned přidat drát 1.5mm silný tím udělat bod ale není to 100% i tak se to přepaluje.Nemám možnost nastavit frekvenci myslím že je tam stabilně 70 Hz a četl jsem že čím je slabší materiál tím větší frekvence by měla být klidně až 250 Hz ale můj tig to neumí.Takže se ptám na nějakou radu napadlo mě podložit plech nerezem aby odváděl teplo ten by neměl kontaminovat svár  ale jak silný by stačil?Prosím nekamenovat nejsem svářeč jen mám určitý projekt a beru to jako výzvu :-)

Offline

 

#180 25-05-2021 22:53:37

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1177
Web

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

zvarat take tenke hlinikove plechy na tupo, to chce v prvej rade aspon nejaku prax..
Vsetko co popisujes je v podstate v poriadku. Na frekvenciu obluka sa mozes vykaslat. Nie je az tak rozhodujuca. Podkladat plechy antikorou je samozrejme hlupost. Na to rychlo zabudni, pretoze antikora je jeden z najhorsich vodicov tepla. Kludne si mozes podlozit pod tie tenke hlinikove plechy, jeden hruby hlinikovy plech. Tak 5mm v pohode..  Ten ti bude dobre odvadzat teplo a pokial tam nestruhnes 200A tak si ho neroztavis.. Akorat ten wolfram si zabrus do spicky, ako ked zvaras s tigom cierny material. Balance si nastav na stroji tak, aby sa ti spicka wolframu zagulatila len velmi malicko. Ide tu o to, ze pri ostrej spicke lahsie zapalis obluk aj na nizsich amperoch, co je zaklad uspechu. Tie plechy mozes kludne skusit zvarat aj 1 mm pridavnym materialom. Budes mat vacsiu moznost ovplyvnovat rozlievanie - nerozlievanie zvaru. Treba sa naucit zohriat okraj plechu k teplote tavenia hliniku a v spravnej chvili pridat pridavny material s tym, ze tie dva tenke plechy k sebe na tupo prilozene zaroven premostis s pridavnym materialom a zlejes ich navzajom. A to cele bez dupania na pedal a pridavania zbytocnych amperov. Pretoze ako pises, da sa to v pohode prepalit.

Editoval vyrobca (26-05-2021 10:18:03)


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,
Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+, BIQU B1 7x,Tronxy XY-2, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#181 26-05-2021 23:29:14

Robiyzf
Člen
Registrovaný: 16-12-2019
Příspěvky: 3

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

děkuji budu dál trénovat :-)

Offline

 

#182 27-05-2021 14:22:10

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3811

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Když už jsme u toho, tak bych poprosil o zbytky MIG drátu pr1mm Al Si5. Nebo AlMg.
Děkuji


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#183 27-05-2021 18:16:50

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1177
Web

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Famater - ja si vzdy na taketo prace odvijam po jednom metri z cievky ktore som si kupil na migove zvaranie hliniku..


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,
Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+, BIQU B1 7x,Tronxy XY-2, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#184 27-05-2021 18:53:29

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3811

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Můj problém je, že MIG nemám, proto škemrám. Zkusím někoho najít a ukecat ho, aby mě pár metrů odvinul.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#185 27-05-2021 21:31:32

jees
Člen
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1644

Re: Tipy, rady a konzultace ke sváření hliníku

Já bych měl mít ve stroji AlMg 1.0, tak bych něco odmotal - kdyby to stačilo poslat poštou, třeba v obálce s bublinkovou folií.?

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče