SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#76 20-04-2021 20:32:45

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 460

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

jean napsal(a):

... dno to ma, ...

Ten boční přívod vzduchu (pokud nebude regulovatelný) už při slabém větru dost rozhodí teplotu (žár vs. plamen) pod masem.
Po celoživotním výzkumu (různá síta, děrované plechy, rošty apod.) jsem se dopracoval k otvorům ø10mm (cca 60mm od sebe) jen ve dně grilu.
Stačí to na propadávání popela i na přívod vzduchu, nevadí ani silnější vítr.
Moje (snad už poslední) aparatura má rozměr 550x700mm (1.4828, 2mm - v#46 chybně uvedeno 3mm), kapacita 10kg masa/4 jehly až po krůtu (nebo pomuchlané selátko) ø430mm. smile

Různé nápisy a loga doporučuji gravírovat, ne pálit skrz! big_smile

Editoval davor (20-04-2021 20:53:58)


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#77 20-04-2021 20:39:34

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 563

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Davor, je tam supatko, len to na obrazku nevidno. Bohuzial, laser pali len skrz, gravirovat nelze. Mojim cielom je sem supnut gril, na ktoreho stavbu staci len zvaraci aparat a vrtacka s jednym zavitnikom. Ak tam nakreslim frezovane a sustruzene veci, tak to bude mat moznost postavit minimalne % kutilov. Aj ten pohon sem doplnim, vsetko bude bez pouzitia frezky a sustruhu. Len ten si overim najprv v reale, aby som nebol za blbca, ak by to nezahralo.

Zmenit rozmer v hociktorom smere nie je problem, napisy takisto.

Offline

 

#78 20-04-2021 20:47:03

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3189

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

jean napsal(a):

.............Bohuzial, laser pali len skrz, gravirovat nelze............

to ta niekto zle informoval big_smile

laser aj graviruje - hod mu to do inej vrstvy, a kazdy dnesny laser ti to vygraviruje
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0002_104.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0021_54.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0023_50.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0025_46.jpg

jean napsal(a):

.....Mojim cielom je sem supnut gril, na ktoreho stavbu staci len zvaraci aparat a vrtacka s jednym zavitnikom...........

rozumny zamer - suhlasim


este by som skusil nejak spevnit vrchny okraj koryta - nieco na sposob davora - ohyb, alebo obehat nejakym profilom, ako na foto
https://www.aacom.cz/wp-content/uploads/DSF6310-Edit_1-550x367.jpg

Editoval rcp (20-04-2021 21:05:53)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF           /           Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100           /           Kemppi FastMig X 450 + WFX 300 + CoolX + FlexLite GX405W5
Fronius Vizor 4000 AIR Professional           /           Fronius Vizor 3000 AIR Professional           /           Speedglas 9100XXi

Offline

 

#79 20-04-2021 21:15:23

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 563

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Rcp, my gravirovaci laser mame, ale zas - kolko ludi ma k tomu pristup? Zosilnenie doplnim

Offline

 

#80 20-04-2021 21:24:14

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 460

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

jean napsal(a):

Davor, je tam supatko, len to na obrazku nevidno.
Bohuzial, laser pali len skrz, gravirovat nelze.
Mojim cielom je sem supnut gril, ... mat moznost postavit minimalne (v kontextu max.) % kutilov...
Aj ten pohon sem doplnim...

Regulaci vzduchu chválím.
Laserem i plasmou lze "gravírovat". wink
Jsem myslel, že stavíš gril pro sebe? Ne že sem chceš dát jednoduchý návod.
   (Samozřejmě, že málo kdo zadá někomu výrobu něčeho podobného. Co si neuděláš, nemáš. Ten převod/náhon byl takový hec...)
Domníval jsem se, že to chceš na ruční otáčení (každou jehlu zvlášť), bez motoru. Prozradíš zamýšlený pohon? Můj tip: článkový řetěz a řetězky?

Každopádně jsme už ale opustili původní nepoužitelnost směsky s 18%CO2 na nerez a snad i Tvůj, dle mého nešťastný nápad, s 0.8mm anticoro plechem...


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#81 20-04-2021 21:48:18

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 460

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

rcp napsal(a):

...este by som skusil nejak spevnit vrchny okraj koryta - nieco na sposob davora - ohyb, alebo obehat nejakym profilom, ako na foto...

Ten ohyb je asi nejschůdnější řešení. I při bodování (čelních) výztuh se mi to začalo kroutit tak, že jsem toho okamžitě nechal a odřezal to...
Nemám ale Tvé zkušenosti, možnosti ani dovednosti. Funguji pokus omyl. Ale rád se učím! smile


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#82 20-04-2021 22:00:00

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 563

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Davor, 0,8 mm plech chcel pouzit niekto iny, ja som tam dal 2 mm. Nepouzivam plechy pod 1,5 mm.

Offline

 

#83 21-04-2021 03:27:11

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 460

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

jean napsal(a):

Davor, 0,8 mm plech chcel pouzit niekto iny, ja som tam dal 2 mm...

Omluva. Jarynn...


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#84 23-04-2021 14:51:41

j.bill
Člen
Registrovaný: 23-03-2017
Příspěvky: 348

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Joe66 napsal(a):

Akurat som vcera rozoberal susedovi este ten starsi elektricky kultivator z lidlu-Florabest-700watovy co este lepsie kypri a kultivuje podu ako uz  ten silnejsi 1400w parkside  co nema taku ucinost ako starsi florabest. No a na niektorych ochadzaju motorceky tie 700watove a na dalsich zase tie snekove kolecka v tej ,,prevodovke,, a niektore su v oleji a niektore bez oleja-asi vtedy cinske deti zabudli doliat big_smile  Ze z dvoch kultivatorov  som urobil jeden kultivator a presne take snekove kolecko by som potreboval urobit do rezervy big_smile

A jak jsi na to přišel?


Lepič vlašovčích hnízd.  smile
GÜDE GE145W + Proteco P550  ---> Berlan BWIG180, Omicron OMI246, LGK60 + Speedglas 9100XX, Predátor = všechno na takové to "domácí žvýkání"...

Offline

 

#85 10-05-2021 19:31:45

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3189

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF           /           Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100           /           Kemppi FastMig X 450 + WFX 300 + CoolX + FlexLite GX405W5
Fronius Vizor 4000 AIR Professional           /           Fronius Vizor 3000 AIR Professional           /           Speedglas 9100XXi

Offline

 

#86 11-05-2021 07:55:25

Jarynn
Člen
Registrovaný: 17-12-2020
Příspěvky: 51

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

rcp :
já jsem nakonec vyměknul a včera dovezl flašku ar/co2 98/2%, čekám už týden na objednaný matroš ,zvítězila myšlenka 3ky plechu a grilu na věčnost a budu tvořit sám.Sehnal jsem totiž borca s ohraňovákem co mi ohne to základní účko a přivařím jen boky. No a když jsem koupil teda celou tabuli plechu tak udělám i dekl a možná i odnímatelné boční ohniště pro případ kuřat nebo kýty..  Ty samohyby jsem v první fázi zavrhnul, ale líbí se mi to čím dál více ,ale spíše nasazovací , něco jako toto :https://youtu.be/s-KqhfBcYmQ . No jsem sám zvědav co nakonec vytvořím, půvoně jsem chtěl jednoduchou bednu a už se z toho zase stává atomová elektrárna...

Offline

 

#87 19-05-2021 16:41:57

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1098

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

No a mimo grilovací sezónu se tyto stoly dají dobře použít jako svařovací, např. pro nástrojové oceli, kdy je v průběhu práce potřeba udržovat teplotu předehřevu. Dost podobné, ne? big_smile

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/891_bez_nazvu.png

Editoval JardaK (19-05-2021 16:46:19)

Offline

 

#88 29-05-2021 23:53:36

FF
Člen
Registrovaný: 27-07-2010
Příspěvky: 519

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Natrafil som na zaujímavé MIG/MAG plné drôty na antikor značky US-FORGE, ktoré oficiálne uvádzajú ochranný plyn 75%Ar+25%CO2.

http://us-forge.com/Products/Welding/mig.htm

Bolo by dobré preskúmať zloženie a porovnať to s "klasickými" antikorovými drôtmi, ktoré vyžadujú ochranné plyny M12 alebo M13.

Editoval FF (30-05-2021 00:00:26)


Fronius TransPocket 1500 & Formica ForMIG 289 & Migatronic MIG 305 Mk III & Abicor Binzel (Kurt Haufe) RM 25 & Speedglas 9100V

Offline

 

#89 30-05-2021 12:27:02

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1973
Web

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

FF napsal(a):

Natrafil som na zaujímavé MIG/MAG plné drôty na antikor značky US-FORGE, ktoré oficiálne uvádzajú ochranný plyn 75%Ar+25%CO2.

http://us-forge.com/Products/Welding/mig.htm

Bolo by dobré preskúmať zloženie a porovnať to s "klasickými" antikorovými drôtmi, ktoré vyžadujú ochranné plyny M12 alebo M13.

Nenapadlo vás, že se jedná o chybu? Ty jmenované MIG dráty se nesmí svařovat ve směsi ochranného plynu  75%Ar/25%CO2. Docházelo by během procesu svařování k nadměrnému nauhličení svarového kovu, což je nepřípustné. Tyto dráty, pokud jsme je kdy ve firmě používali, vyžadují směs 98%Ar/2%O2.

Podle poslední literatury se ke svařování nerez ocelí doporučuje toto:
Nerezové oceli
Nejlépe svařitelné jsou austenitické nerezové oceli, ale i zde jsou určitá úskalí.
Jde hlavně o teplotu interpas, která by neměla překračovat dle typu oceli 100 – 200 °C, z důvodů zcitlivění oceli k MKK (mezikrystalické korozi). Pro svařování nerezových ocelí je určena řada plynů Inoxline, kromě klasických dvousložkových na bázi argon Ar + CO2 a argon Ar + kyslík O2 (Inoxline C2, Inoxline X2) pro metodu MAG, též Inoxline N1, Inoxline N2 s 1 %, respektive 2 % dusíku N2 pro svařování duplexních ocelí metodou TIG.
Pro svou výkonnost je oblíben plyn Inoxline He30 H2 C s obsahem 30 % helia He, 2 % vodíku H2 a 0,12 % CO2 a hojně je užívaný také Inoxline He15 C2 s 15 % helia He a 2 % CO2, který se hodí i pro chromové oceli. Rychlý ohřev a zchladnutí u austenitických ocelí není na závadu. Množství CO2 v ochranných plynech bývá z důvodů zcitlivění na MKK nižší, zpravidla 2,5%. Použití směsi pro „černý - uhlíkatou ocel - nelegovanou i nízkolegovanou ocel“, tj. materiál (s vyšším obsahem CO2 než 3%) je chybou, která se může projevit až po letech. Dosud jsme hovořili o metodách MAG. U nerezových ocelí je ovšem velmi rozšířena metoda TIG, s použitím netavící se wolframové elektrody. Tam použijeme čistý argon Ar, případně ve směsi s vodíkem H2, ale jen pro austenitické oceli. Vodík H2 jak do hořáku, tak k ochraně kořene, je pro feritické a také chromové oceli z důvodů vodíkových vad nepoužitelný. U duplexních ocelí lze s výhodou použít směsí argonu Ar s až 2,5 % dusíku N2, nebo i trojkomponentní plyn s heliem He (Inoxline He15N - 15 % He a 1,25 % dusíku N2).
Pro tupé spoje je nezbytné u nerezových ocelí chránit kořen svaru tak zvaným „forming gasem“ kořene (tj. u trubek z vnitřní strany). K tomu se používá formovací plyn na bázi dusíku N2 s 5 % až 25 % vodíku H2 – u austenitických ocelí. Pokud jsou ale oceli legované titanem, tvoří dusík N2 a titan Ti nitridy, které jsou velmi tvrdé (nejdou mechanicky jednoduše odstranit) a jejich žlutá barva kazí výsledný dojem. Svarový kov je ochuzen o stabilizující titan Ti. V těchto případech se použije na ochranu kořene argon Ar, nebo u austenitických ocelí i směs argon Ar + vodík H2 (90 % + 10 %, 95 % + 5 %). Relativně dobře svařitelné jsou také duplexní oceli, u kterých záleží na složení přídavných materiálů a na rychlostech chladnutí. Mnohé tyto materiály jsou legované i dusíkem N2, a tak je třeba jako ochranný plyn použít směs s dusíkem N2. Směsi s vodíkem H2 pro svařování duplexních ocelí nedoporučujeme, a to ani pro plynovou ochranu kořene svaru. Nejobtížněji svařitelné jsou chromové oceli, kde je řada limitujících podmínek, od nemožnosti ochránit kořen plyny s obsahem vodíku H2, až po předehřevy s následným tepelným zpracováním dle konkrétního materiálu.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče