SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Existuje nejaky odhrzovac alebo nieco co aspon zastavi hrdzu bez toho aby sa odstranila obrusenim? Objavil som v dutinach zopar miest, kde vidim taku povrchovu hrdzu, ale neda sa tam nijak dostat, pripadne je to medzi plechmi..rad by som to nejak osetril, pripadne nejak zastavil, aby to nahodou neprehrdzavelo. Rozmyslal som nad profesionalnym odlakovani, odhrdzavenim a naslednym KTL zakonzerovanim, ale to je velmi nakladne v konecnom dosledku, auto je zo spanielska, nie je hrdzave, len v dutinach vo vnutri auta som objavil predsa par miest, v dutinach v spodnych castiach auta kde je vosk od vyroby tak tam je to ako nove, asi je to z primorskeho vlhsieho vzduchu, inac si to neviem vysvetlit.
Offline
Existují kvalitní bezoplachové odrezovače, ale stříkat je do dutin, kde je už vosková vrstva může být riskantní. Musí se najít takový, který vosky nerozpouští.
Offline
a poradis nieco konkretne? tam kde je vosk od vyroby je to uplne zdrave, len vo vrchnych castiach karoserie kde nedavali vosk som objavil take miesta
Offline
Hledání konkrétní značky bude už na tobě, na trhu je toho poměrně hodně. Stejně ti ale nikdo nezaručí, že jeho rada bude platit v každém případě. A záruku ti nedá ani prodejce takového prostředku. Zkus se poptat v několika autoservisech na současné profi provedení takového odrezení. Tak získáš víc informací k možnostem ochrany dutin a jiných rezivějících míst.
Offline
Ahoj,nepovažuju se za odborníka,co se týče této problematiky.Nicméně,přípravek,který ti stopne korozi neexistuje.Jirka to píše dobře,na trhu je spousta různých odrezovačů,konvertorů koroze,ale 100% ní to nikdy nebude.Zpomalíš ji,to jo,ale je to jako s rakovinou.Rozhodně bych nepoužil klasický kyselý odrezovač,který po čase může napáchat časem víc škody,než užitku.Těch je na trhu ta většina.Nemá cenu se dalakosáhle rozepisovat o tom,co nabízí trh.Jestli chceš to nejlepší,co korozi dostatečně utlumí a nebude to nejdražší,tak za mě osobně suřík smíchat se lněnou fermeží,kdy získáš antikorozní nátěr,který funguje,jak dnes bohužel nic.Suřík,nebo-li oxid olova,se dá běžně koupit přes net.Má takovou krásnou cihlově oranžovou barvu.Kilo stojí kolem 350 Kč a fermež koupíš v každé drogerii.Suřík je jedovatý,tak pozor na vdechování částeček prachu!Tohle to ti můžu doporučit,s tím zkušenosti mám.Ještě přípravek Fertan,ten mám taky,ale nemám s ním zatím velké zkušenost,píšu to proto,že na YT s ním stříkaly i dutiny.Je to koncentrovaný taninový odrezovač,který má fakt grády.
Offline
Ono právě všechny barvy s obsahem olova byly zakázány, takže z trhu zmizely, přitom za antikorozní olovnaté pigmenty v podstatě náhrada není.
Offline
Je to tak Radime . Ty bys líp objasnil působení olovnatých pigmentů,vůči oxidům železa.Já jen vím,že to prostě funguje.
Offline
Pokud je rez pod přeplátovaným spojem, tak už to nejde pořádně dostat ven. Jedině spoj rozebrat(odvrtat) očistit, něčím ošetřit a znovu svařit.
Offline
tak asi prehodnotim to chemicke odlakovanie celeho auta a potom odstranenie hrdze v kupeli a nasledne KTL ochrana, to by malo vsetku hrdzu odstranit, aj vo zvaroch, ci?
Offline
Zdravím. Už asi dva roky mám ověřený asi jediný přípravek na našem trhu - od Worka. Je to Odrezovač s taninem - pasivátor.
Potřeboval jsem obnovit nátěr střechy a hledal jsem nějaký odrezovač, který by fakt fungoval. Otestoval jsem na starém kusu rezavého plocháče
dva běžné odrezovače s kyselinou fosforečnou od Kittfortu, ale nic moc. Po čase se na odrezené ploše začaly vylučovat bílé solné krystaly.
Pátral jsem dál, až jsem na tento Odrezovač s taninem narazil na nějakých stránkách restaurátora VW Brouků a ten ho mohutně vychvaloval.
Objednal jsen ho přímo z firemního webu, otestoval na zmíněném plocháči a fakt funguje přesně dle popisu.
Vytvoří se tvrdá fialová povrchová krusta, která v pohodě odolává vlivu povětrnosti i bez dalšího nátěru.
Navíc borec od Brouků celou kastli po nátěrech odrezovačem vlhčil vlhkým hadrem, aby urychlil vytvoření pasivační vrstvy...
Střecha už je rok natřená. Rezavá místa by se měla zhruba obrousit smirkem. Na dutiny karoserií to ale asi moc nebude...
Odrezování zdar.
Editoval keros (26-05-2021 08:27:11)
Offline
Offline
Ten odrezovač Worko mám taky a vypadá slušně.
Offline
Tak se mě konečně podařilo dohledat toho restaurátora a jeho postup opravy karoserie.
https://www.samsgarage.org/projects/194 … konzervace
A ještě jeden odkaz - restaurování motorek s pěkným popisem, jak na pasivaci koroze.
https://www.motorestaurovani.cz/restaurovani/
Editoval keros (28-05-2021 20:17:16)
Offline
Super články. Děkuji
Offline
Je to krásná práce a tady prostě nejde nic uspěchat:)
Ještě k příspěvku o miniu (suříku),lepší je ho smíchat o oleji,se lněným,či již zmiňovanou fermeží.Lněný vysychá deleko déle,ale i tak tu fermež nechat vyschnou alespoň měsíc.Má čas vzlínat a prolnout i do pórů i s pigmentem.Suříková berva je vhodná i na povrch napadený povrchovou korozí.
Tanátování je způsod relativně starý a účinný,používá se hlavně ke konverzi koroze a zachování tak,např. archeologického nálezu,ale tady se tanátuje ve více krocích.Natanátovaný povrch se musí stejně zakonzervovat,ať už v případě oprav,či restaurování automobilů,kvalitní dvousložkovou základovou barvou,nebo v případě vykopávek voskem,nebo roztokem Paraloidu.Věřím,že mě spousta zkušenějších opraví:)
Offline
Odrezovač od Worka,je asi na trhu za relivně rozumnou cenu dobrý produkt,Mě osobně přijde o něco méně reaktivní,než jeho pedchůdce Odrezovač T.Tanátovací roztok si namícháš i doma,halvně musíš mít Tanin z duběnek.Ale jeho cena není nejnížší.Potom ti stačí destilka a líh.
Offline
Ano, ale ten Worko je český výrobek a mám vyzkoušeno že funguje. Třeba slavný Brunox stojí mnohem více a zase takový zázrak to asi není. Viděl jsem na trubce testy spolu s nějakým asi polským odrezovačem nebo blokátorem rzi, už nevím přesně a Brunox neskončil moc dobře po nějaké době.
Offline
Ano, je to český výrobek a to je dobře:)I v tom brunoxu je obsažen tanin,proto koroze ztmavne.Také s ním zkušenost nemám,ale bombózním reklamám moc nevěřím.Testy na YT?No,to je pro mě kapitola:)Internet plnej lží a iluzí...na tyhle videa nesázím.Ten druhý přípravek,co se jako že sronával s Brunoxem,je nějaký jednosložkový uretanový nátěr,který nereaguje s korozí nijak,jen vytvoří bariéru.U nás ho koupíš třeba pod názvem Hostagrund-Blokátor rzi.Na tyhle nátěrý musíš nanést základový nátěr do 48 hodin,jinak špatně přilne.Jo a taky je dobrý ho spotřebovat naráz,což je nevýhoda .Jak do pixly pustíš vyduch,tak během pár týdnů zgelovatí.
Offline
To co myslím nebyl test odrezovačů jako takový, ukazoval to nějaký pšonek co dělá velkou karosářskou.
Myslím že to byl nějaký R-Stop odrezovač nebo blokátor rzi. Jestli to najdu dám to sem.
Offline
Dobrá je originál Hammeritka, používám tam kde se suřík nehodí (styk s potravinami/otěr zvířat).
Offline
momák napsal(a):
Je to tak Radime . Ty bys líp objasnil působení olovnatých pigmentů,vůči oxidům železa.Já jen vím,že to prostě funguje.
No, oxidy železa jsou okuje.
Rez jsou spíše hydroxidy železa, s naabsorbovanou vlhkostí i nečistotami, které tu korozi urychlují. Takže jak už je někde silnější rez, tak prakticky kromě malého množství kyslíku a vlhkosti nepotřebuje zvenku žádný přísun ničeho a pořád se zvětšuje.
Olovnaté pigmenty fungují dobře v pojivu, které je částečně rozpustné vodou a reaguje s olovem za vzniku malého množství olovnatých mýdel. To jsou olejové, fermežové barvy a potom některé syntetické barvy, které se dělají modifikací rostlinných olejů. To olovnaté mýdlo je v takovém pojivu pohyblivé, migruje v něm k povrchu železa a tam se vylučuje slabá vrstva kovového olova, které železo (ocel) má chránit před korozí. Olovnaté pigmenty potom fungují jako zásobárna olova pro vznik těch olovnatých mýdel. Logicky tak blbě fungují třeba ve vodě, kde s eto olovnaté mýdlo vodou rychle vymývá.
Co se týká rzi, tam to přesně nevím. Jak už je rez moc silná, určitě ani taková barva nepůsobí a rezne to pod ní dál. Do slabší rzi může to olovnaté mýdlo proniknout, rez je ostatně koloidní materiál, tedy částečně omezeně tekutý a vznik další rzi zpomalovat.
Offline
Pro neznalce fermež=lněný olej .
Offline
Nevím jak se na to dívají odborníci a ti co opravují veterány, ale já se řídím při opravách aut tak, že když jde rez obrousit na čistý kov, tak je to ještě dobré. To se dá zachránit. Jestli místo koroze obrousím a zůstanou tam tečky rzi a důlky, nemá cenu tohle místo zachraňovat. Takže flexa a svářečka. Tu hlubší korozi prostě můžete obrousit třeba kartáčem v úhlovce nebo jemně lamelákem. Natřete odrezovačem, který s tou zbylou korozí reaguje, ale stejně je tam za chvíli koroze znovu, i když použijete barvy v podctivém postupu.
Offline
tento je skvelý odhrdzovač https://www.a-c.sk/dinitrol-rc800.p92.html ale drahý. Skvelý je i brunox.Potom použit niektorý z voskov. Hamerite nie,ten je len na pomerne hrubé materiáli,autoplechy pod ním hniju skelo dalej,len prekryje,čo sa pod ním deje. Ked odpadne,fakticky už niemá na čom držat. Rozne oleje-chránia len krátky čas,pokial nie su plechy v nich namočené. 4o sa sem dal odkaz na ten laser,tak takisto dobre posobí i pieskovanie-obe funguju len na pomerne dobre prístupných miestach.
Editoval Brembo (01-06-2021 14:44:15)
Offline
Bobobo, fermež není lněný olej i když se z něj vyrábí.
Offline
Stránky: 1 2