SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 30-05-2021 15:50:58

spikelet
Člen
Registrovaný: 08-06-2014
Příspěvky: 101

Rada ohledne postupu.

Zdravim.
Tigem svaruji velmi kratce a prevazne silny material. V praci mi dali na svareni nerezove vypalky a vylisky. Vypalek je silny 4 mm, vylisek 2 mm. Ve vypalku jsou ctvercove otvory a na ty se maji privarit cvercove vylisky. Sesazeni je hrana na hranu. Nejdrive jsem si to vsechno sesadil a nabodoval. Pak jsem zkusil sezeny a nabodovany kus obvarit. Kdyz jsem to obvaril z venkovni, pohledove strany, tak to bylo celkem ok. Pak jsem to zkusil obvarit z vnitrni strany a to bylo spatne. Vnitrni svar prolezl venkovnim a udelal takovy povrch, jak kdyz je nechraneny koren.
Pouzil jsem cervene elektrody 3,2 mm, 70 A, drat 1,6 mm, Fronius Magic Wave 230i.
Urcite jsem zvolil spatny postup. Zitra zkusim dat slabsi elektrodu,mam jen 1,6 mm a zkusim to svarovat po castech, kdy na 5ti kusech udelam nejprve 1 svar z 6ti a tak porad dokola, dokud to nebude cela obvarene.
Mate pripadne nejake jine rady a postup?
Diky.

Editoval spikelet (30-05-2021 15:52:15)


Prace - Fronius MagicWave 230i, Fronius TPS 320i. Fronius Vizor 4000 Profesional.
Doma - Omicron Gama 141, Bester MagSter 315. Kowax KWX 730.

Offline

 

#2 01-06-2021 16:26:27

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1962
Web

Re: Rada ohledne postupu.

spikelet napsal(a):

Zdravim.
Tigem svaruji velmi kratce a prevazne silny material. V praci mi dali na svareni nerezove vypalky a vylisky. Vypalek je silny 4 mm, vylisek 2 mm. Ve vypalku jsou ctvercove otvory a na ty se maji privarit cvercove vylisky. Sesazeni je hrana na hranu. Nejdrive jsem si to vsechno sesadil a nabodoval. Pak jsem zkusil sezeny a nabodovany kus obvarit. Kdyz jsem to obvaril z venkovni, pohledove strany, tak to bylo celkem ok. Pak jsem to zkusil obvarit z vnitrni strany a to bylo spatne. Vnitrni svar prolezl venkovnim a udelal takovy povrch, jak kdyz je nechraneny koren.
Pouzil jsem cervene elektrody 3,2 mm, 70 A, drat 1,6 mm, Fronius Magic Wave 230i.
Urcite jsem zvolil spatny postup. Zitra zkusim dat slabsi elektrodu,mam jen 1,6 mm a zkusim to svarovat po castech, kdy na 5ti kusech udelam nejprve 1 svar z 6ti a tak porad dokola, dokud to nebude cela obvarene.
Mate pripadne nejake jine rady a postup?
Diky.

4 mm a 2 mm není nijak silný materiál. 3.2 wolfram nabroušený do špičky je OK, ale 70A je dle mého soudu málo. Podle popisu postupujete pomalu a vnášíte příliš mnoho tepla, což u nerezu je zásadní chyba. Zkuste větší proud a vyšší postupovou rychlost a použít příd. drát 2,4mm. Dodržujte interpass teplotu, to jest svařování další housenky až po zchladnutí na cca 150  200°C. Takto na dálku se těžko určuje co poradit.

Offline

 

#3 01-06-2021 17:17:52

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2405

Re: Rada ohledne postupu.

Jak pise Frank jen doplnim pokud je kusu vic je lepsi to delat tak ze udelas jen nektere svary a nechas vychladnout a nez to dodelas mas ty prvni uz studene Pokud se jedna o austenitickou ocel klidně to vraz do vody a pak to staci ofouknout vzduchem a odstranit vodu.

Pokud ma masina pulz nastav třeba 0.2s delku pulzu 150 A delku mezery 0.6s a spodni proud 10-20%  popr si pohraj s parametry.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#4 01-06-2021 18:52:25

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3174

Re: Rada ohledne postupu.

bez fotky je tazko poradit - uz pri tom prvom zvarani (zvonku) ti to podla mna prebehne dnu - ta "hrachovina" tam je, a pri tom druhom zvare (zvnutra) to ide o to horsie a hlavne musis cakat, ist pomalsie a prepalujes to von

mozno by som to najskor zobral zvnutra > ked nahodou niekde prebehnes, strhnes tu "hrachovinu" lamelovym kotucom a az potom by som to zavaril zvonku

druha moznost je zvarat to najskor zvonku, ale zvnutra nejak chranit koren argonom - moznosti je vela - poloz to na nejaky nerezovy/hlinikovy hrniec, do ktoreho pustas argon, olep hlinikovou paskou, .....
koren ti ostane cisty, a ked to budes potom zvarat zvnutra, pojde to ovela lepsie a hlavne pojdes rychlejsie

tretia moznost - podloz miesto zvaru uz pri prvom zvarani kusom medenej pasoviny - aj to pomaha

stvrta moznost - puls a vychytat parametre


chladit vzduchom resp. vodou pomoze vzdy - nech zvolis akykolvek postup

Editoval rcp (01-06-2021 21:54:26)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF           /           Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100           /           Kemppi FastMig X 450 + WFX 300 + CoolX + FlexLite GX405W5
Fronius Vizor 4000 AIR Professional           /           Fronius Vizor 3000 AIR Professional           /           Speedglas 9100XXi

Offline

 

#5 05-06-2021 01:15:46

spikelet
Člen
Registrovaný: 08-06-2014
Příspěvky: 101

Re: Rada ohledne postupu.

Diky za rady. Bohuzel to dopadlo, jak dopadlo. At jsem delal oba postupy, jak nejdrive vnitrek a potom venek, nebo opacne, tak to dopadlo vzdy spatne. Navic ten material asi nebyl asi zrovna dobre svaritelny. Bez dratu se nedal vubec nastehovat. Proste at clovek delal, co delal, tak se material od sebe vzdaloval a ne, aby se spojil. Takze stehovani, i kdyz to bylo hrana na hranu a cisty material, tak jedine s dratem. Navic tavna lazen byla takova, ze clovek vubec nevidel, jestli se to sleva, nebo co to vubec dela. No proste hnus. Sam se stydim za ten vykon a chudak ten, co to po mne dokoncuje a rovna. Delal jsem to to po castech s vychladnutim. Na kazdem kusu bylo 24 svaru cca 30-45 mm a stejne to bylo uplne na prd. Proud jsem zkousel at mensi, nebo vetsi, ale problem byl v tom, ze nebyla videt tavna lazen. Az clovek pridal na zacatek drat, tak se nejaka tavna lazen ukazala, ale jak se pridavny material vpil do materialu, tak lazen zmizela a delaly se spis jen mapy. Proste neco, jako nesvaritelny material. Proste rychle se nedalo postopuvovat ani s velkym proudem, pac se materialy vubec nespojili, ani nemeli snahu. S mensim proudem ano, ale s podminkou do toho valit moc dratu, coz nebylo mozne, aby nebyl svar moc veliky a material byl stejne porad prepaleny po dokonceni svaru.


Prace - Fronius MagicWave 230i, Fronius TPS 320i. Fronius Vizor 4000 Profesional.
Doma - Omicron Gama 141, Bester MagSter 315. Kowax KWX 730.

Offline

 

#6 06-06-2021 23:50:14

ctiteljan
Člen
Registrovaný: 17-09-2017
Příspěvky: 73

Re: Rada ohledne postupu.

Tady vidím slabou praxi 70A se mi zdá málo nato rychle slejt 4mm výpalek s 2mm výliskem. předpokládám že ti utíká výlisek bo se jednoduše rychleji utaví než nahřeješ 4mm který budou podstatně větší a potřebují toho odost víc....

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče