SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 03-11-2014 18:25:49

jirin10
Člen
Registrovaný: 03-11-2014
Příspěvky: 1

Svaření automatové nerezi

Dobrý den,potřebuji se zeptat jestli je možné svařit automatovou nerez 17243 s 17240.Mám držáky na zábradlí a ty jsou z udělané na soustruhu z automatky a trubka je 17240.Jsem soustružník a se svářením nemám takové zkušenosti.Mělo by se to vařit Tigem.Půjde to vůbec?Ptám se proto,že v tabulkách je automatovka obtížně svařitelná tak se ptám zdejších odborníků jestli to někdy zkoušeli.

Editoval jirin10 (03-11-2014 18:39:01)

Offline

 

#2 03-11-2014 19:33:49

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4141
Web

Re: Svaření automatové nerezi

to je blbý když jsi vyrobil držáky z 17243 (ví o tom majitel? smile) podle tabulek se opravdu nedoporučuje tuto ocel svářet, já bych to zkusil - vezmi nějaký odpad těchto materiálů svař to a udělej destrukční zkoušku. Kdyby to drželo nezapomeň to hned ošetřit proti korozi, jinak to bude jak liška.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#3 03-11-2014 19:38:32

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1102

Re: Svaření automatové nerezi

Obsah síry až 0,35%, tzn. svařitelnost špatná. Zkuste to tím WIG, ale přídavný materiál nepoužívejte typu 18/8, tzn. např. 308L či 347, který by se vzhledem k legování nabízel, ale 18/8/6, tzn. 307, např. Thermanit X, Böhler A 7 CN-IG, apod.. Mangan, kterého tam je 6%, má vysokou afinitu k síře. Ta se tedy váže přednostně na něj a netvoří křehké fáze s niklem. To je způsob, jak svařit materiály od špatných výrobců, kterým ujíždí síra a nejedná se o náročné spoje. Že to ale zafunguje i tady, kde je síra v tomto množství vyloženě legující prvek, to Vám garantovat nebudu.
Vylepšit se to dá postupným čištěním, tedy pokud to za to opravdu stojí. Navařit, opracovat, navařit, opracovat, několikrát, dokud nebude povrch bez trhlin a pórů. Pak teprve vlastní spoj s tím druhým materiálem.
Druhá možnost je pájení. Pokud jsou to malé tloušťky, zvolil bych pájení autogenem stříbrnou pájkou Ag55Sn, např. drát Fontargen A 314 + tavidlo Fontargen HF Ultra nebo Fontargen HFS, prostě tavidlo na nerez.

Offline

 

#4 18-07-2021 14:25:36

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1737

Re: Svaření automatové nerezi

Omylem jsem udělal osy na fúrik z automatovky. Že se nevaří dvakrát dobře to vím. Původně jsem je chtěl zavařit do ocelový kostky a tu zase do poloosy, ale to nepůjde. Pájet stříbrem sice mám možnost, ale kamarád s autogenem není na tlustý materiály zařízenej (malý hořáky).
Tož jsem vymyslel do tý kostky zalisovat, zakolíčkovat a zezadu zapájet do drážky TIGem. Bude to zapájení OK?
Nemám bohužel jinej materiál, než tu automatovku.

Offline

 

#5 20-07-2021 11:14:24

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1102

Re: Svaření automatové nerezi

Mohlo by být, ale ne stříbrnou nebo mosaznou pájkou. Pokud TIG, tak CuAl8, případně CuSi3.

Offline

 

#6 20-07-2021 12:30:50

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1737

Re: Svaření automatové nerezi

Můj oblíbený prodejce má akorát CuSn6 a CuSn12. Tím by to nešlo?

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče