SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 11-01-2022 16:43:46

Antihero
Člen
Registrovaný: 26-04-2011
Příspěvky: 76

Poloosa

Zdar všem,
mám tady další špek...
Urvali jsme poloosu na celkem dost raritním autě a náhradní kterou jsme sehnali je o 5cm delší.
Je varianta upíchnout tu stranu kde jsou drážky a nechat je udělat znovu, ale...je tam mnoho úskalí.
Tak si říkám, že bude možná jednodušší to říznout v polovině a znovu svařit???
To že to bude křivý, šmatlavý je jasný, ale narovnat to půjde.
Spíš je otázka jestli ten svár přežije to namáhání???
Má s tím někdo zkušenosti?
Díky.

Offline

 

#2 11-01-2022 16:47:42

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 772

Re: Poloosa

Čo znamená dost raritné auto? Terenák, športák? Poloos zvariť ide, šak 90% domadel traktorov má zvárané poloosi, ale otáčky sa tam počítajú na jednotky za sekundu. Ideálne odpilit na klučku, aby tam bola čo najväčšia plocha, zvariť v sústruhu (kto to na svojom dovolí?)

Offline

 

#3 15-01-2022 10:41:56

Antihero
Člen
Registrovaný: 26-04-2011
Příspěvky: 76

Re: Poloosa

Tady je to úplně mrtvý:-(
Je to dodávka, poloosa je na zadku kterej se zapíná jen když jedem do terénu=minimálně. Ale občas je to prostě potřeba.

Offline

 

#4 15-01-2022 12:14:36

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2079

Re: Poloosa

Kdybys sem dal nějaký fotky, třeba bys dostal aspoň trochu rozumnou odpověď.
Jak je ta poloosa uložená? Na začátku těma drážkama zastrčená v diferenciálu a u kola nějak opřená, takže je namáhaná jen na zkrut? To se dá svařit.
Jestli je namáhaná i na ohyb, tak bych to spíš zkrátil od nějakého konce.
Taky to můžeš fiknout uprostřed, v jedný půlce udělat těsnou díru, na druhé osazení (čep), srazit řádně hrany, slisovat a zavařit. Nebo na obou stranách díry a čep dovnitř. Jde o to, aby aspoň část průřezu té tyče byla kompaktní, nevařená. Předpokládám, že netušíš, z jakého materiálu ta tyč je,
ale je předpoklad, že z něčeho slušného. A bude to zušlechtěný. Prostým svařením o to zušlechtění přijdeš.
To jsou takový nápady, ale bez konkrétních znalostí, jak přesně to vypadá a jaké máš strojní možnosti  těžko poradit.

Offline

 

#5 15-01-2022 12:57:43

Antihero
Člen
Registrovaný: 26-04-2011
Příspěvky: 76

Re: Poloosa

No tak sláva.Aspoň něco.
Naco fotky, prostě poloosa je mmoc dlouhá a potřebuju ji o 5cm kratší. Z čeho to je zjistím a vyberu adekvátní PM.
Co potřebuju vědět je jestli to má být provařený v celým profilu, nebo jestli tam udělat ten čep, bo ten čep je z hlediska pevnosti mínus. Ten čep vlastně nic nedrží jen pomůže se sestavením. Nebo se pletu?

Offline

 

#6 15-01-2022 13:05:09

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 772

Re: Poloosa

Ešte sa to robí prevlečením trubky a obvarením, ak je v nohavici miesto. Ale ak je moc dlhá, tak je rozumnejšie dať spraviť nové drážky a nič nezvárať

Offline

 

#7 15-01-2022 13:30:32

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4267
Web

Re: Poloosa

poloosy jsem už nějaké svářel, na tupo, upnout svěrkami do rohu nějakého vinglu. Nespěchat, ohyb narovnat svárem naproti. (po vyndání z přípravku)
ta převlečná trubka dle jean to zajistí. Nezapomenout ji předem navléknout. smile

kolo s pneu cca 65cm průměr má při 100km/h rychlosti otáčky cca 800/min. Tedy i polosa.
je to z hlavy, prosím překontrolovat. smile

Editoval bourač (15-01-2022 13:44:36)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#8 15-01-2022 14:22:38

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2079

Re: Poloosa

Antihero napsal(a):

No tak sláva.Aspoň něco.
Naco fotky, prostě poloosa je mmoc dlouhá a potřebuju ji o 5cm kratší. Z čeho to je zjistím a vyberu adekvátní PM.
Co potřebuju vědět je jestli to má být provařený v celým profilu, nebo jestli tam udělat ten čep, bo ten čep je z hlediska pevnosti mínus. Ten čep vlastně nic nedrží jen pomůže se sestavením. Nebo se pletu?

Ten čep je tam proto, abys měl jistotu, že to drží v celém profilu a nemáš tam jednu nebezpečmou zónu na každý straně sváru s neprovařeným středem tyče. Ten čep může být při průměru tyče 30 klidně 20mm a pak to nese hlavně ten.
Jestli zajistíš provaření v celém profilu bez těch zón, nemusíš dělat čep. Souosost můžeš zajistit jinak, třeba tak, jak píše bourač.

Editoval pafik1605 (15-01-2022 14:24:00)

Offline

 

#9 15-01-2022 15:52:36

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 772

Re: Poloosa

Cez vinkel som zváral poloos ja. Nevyšlo to 100%, ale je to poloos zo starej octávie, má kamene, tak tie to vykryjú. A hlavne - otáčky napresahujú 120 za minutu.

Offline

 

#10 15-01-2022 17:33:28

Antihero
Člen
Registrovaný: 26-04-2011
Příspěvky: 76

Re: Poloosa

Hele to že to bude křivý je jasný, s tím počítám. Nechám to pak vyrovnat. Ty deformace žádnej čep ani svorky neudrží.
Tak OK beru to jako požehnání. Dám to na spektro ať vím co to je za ocel. Říznu to, nechám vytočit čep a zavařím.
V.

Offline

 

#11 21-01-2022 00:21:55

bn
Člen
Registrovaný: 07-05-2010
Příspěvky: 110

Re: Poloosa

nebo konce kolem zalomení obrobit na průměr pro nasazení bezešvé trubky a potom čela trubek přivařit k poloose. Jestli to je auto z východu, bede to nejspíše legované vanadem, ze západu molybdenem. Tedy něco jako 15230 nebo 42CrMo4. Jinak převlečné trubky se běžně na poloosách používají, konce se lisují do přpraveného tisícihranu, tedy trubka vlastně spojuje klouby. Klidně tolerance s přesahem a za ohřátí trubky a zmrazení dílů poloosy to sesadit

Offline

 

#12 25-01-2022 14:34:15

pepesepe
Člen
Registrovaný: 08-02-2009
Příspěvky: 25

Re: Poloosa

to Antihero. Sorry chodím sem jen občas, ale kdysi jsem to samý řešil tátovi na malý traktůrek a taky jsem zkracoval poloosu. Dělal jsem to tak, že se na místě řezu v soustruhu srovnala na těsný průměr dle později navlečené trubky a potom se poloosa řízla a odřezaly se zámky do půlky průměru na přeplátování. Pak se navlíkla trubka na ten přeplátovaný spoj a obvařilo se to dokola na obou stranách. Vydrželo to dost dlouho, než traktorek půjčil známému a ten to urval.
Kdyby se nejdřív svařilo to přeplátovaní a po obroušení navlíkla trubka a svařilo se to znovu, asi by to vydrželo. Nevyzkoušeno, otec dal traktorek pryč.
Pepa

Offline

 

#13 25-01-2022 18:25:32

bn
Člen
Registrovaný: 07-05-2010
Příspěvky: 110

Re: Poloosa

další možností je po sesazení vrtat cca 12 mm díry po obvodě tak, aby došlo  k navrtání vlastní poloosy. Pak díry vyvařit. Podle druhu materiálu poloosu předehřát a následně místně popustit. Ty uvedené oceli mají popouštěcí teploty cca 500 st C. Jinak pozor, vanadem legované oceli trpí popouštěcí křehkostí v oblasti kolem 400 st. C, tu by měla součást co nejrychleji překonat, aby nedošlo k rozvoji křehké fáze.

Offline

 

#14 05-02-2022 11:04:51

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2418

Re: Poloosa

Už jsem par poloos svařel (dokonce i klikovou hridel na veterana)X svar predehřev pote chladnuti v zabalu žadné kvaltování !!!Mezi vrstvami nechat trochu vychladnout (pomalu idealne v zabalu) aby se zbytecně nepopoustěla ve finale kontrolovat mezi hroty a příp rovnat pod lisem.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče