SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 23-02-2022 08:30:49

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 356

Re: Nahrievanie nitov TIGom

pafik1605: hladam iba bežne dostupne riešenie nie zariadenie za 5000€ tj kludne indukčný ohrev ale z nejakého zariadenia bežne dostupného. Samozrejme by to bolo fajn mať to niekde zohriate do žlta a iba to s kliešťami dať do diery a rozklepať. Mne dojde že tak malý nit ma veľmi malu akumulačnú schopnosť a veľmi rýchlo chladne na vzduchu, dnes je sice okolo nuly resp. +5 ale +/-20 stupňov asi veľký rozdiel v čase chladnutia neurobia..


Omicron Gama 1500
IDEAL Praktik TIG 200 AC/DC

Offline

 

#27 23-02-2022 08:45:37

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4306

Re: Nahrievanie nitov TIGom

Nejlepší by bylo ohřát nýt odporově přímo v díře. Pokud by byl jednoduchý přístup z obou stran. Dělal jsem podobný přípravek na žíhání ocelových hran při výrobě snowboardů.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#28 23-02-2022 08:56:24

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 599

Re: Nahrievanie nitov TIGom

AndyS> Co pro vyzkouseni neco takovehleho? 2500W za 3000Kc (1000W verze tam byla pod 1000)
https://www.aliexpress.com/item/1005003899172065.html

Offline

 

#29 23-02-2022 09:26:02

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2172

Re: Nahrievanie nitov TIGom

S tou tepelnou setrvačností to bude problém, ale s tím nic neuděláš. Ono i kdybys celej sestavenej díl za ten nýt sevřel mezi kontakty bodovky a pustil tam proud, kterej by to ohřál do žluta, tak než to položíš na kus železa, kde to můžeš rozbouchat, tak se ti to hodně ochladí.
Musej být ty nýty ocelové? Kdyby šly použít měděné, tam by to bylo OK; vyžíhal bys je mimo a pak je použil, ztvrdly by až mechanickým namáháním (nýtováním).

Offline

 

#30 23-02-2022 10:46:24

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3836

Re: Nahrievanie nitov TIGom

Kdyby stačilo tak  300 st  C,  tak  by se mohla použít plotýnka vařiče. Vymontovanou  plotýnku  zespoda a ze stran  obalit skelnou  vatou s alobalem,  dalším  kusem  přikrýt shora... Plotýnka se na maximální  příkon  může rozpálit na takových  400,  možná  až  500st  C. Hodit na ni  nýtky,  přikrýt kusem  skelné  vaty,  300 - 400  st  C za pár minutek  v pohodě dosáhne.
Ale v plameni,  třeba plynovém nýtek  navázaný  na běžném  ocelovém  drátku  dosáhne do  červeného  žáru.

Offline

 

#31 23-02-2022 13:04:07

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1074

Re: Nahrievanie nitov TIGom

Indukčný ohřev bude těžko použitelný na nýt zasunutý do materiálu. Materiál je vodivý a tak spousta energie padne na ohřev okolí nýtu a dojde k stejnému ohřátí nýtu jako jeho okolí.
Ohřívat nýty indukčně zvlášt a pak zasouvat do materiálu mi připadá jako plýtvání energií a dost pracný. Bud ten TIG, nebo MMA s uhlíkem z baterie místo elektrody a nebo klasika, plechovku plnou nýtů rozpálit do ruda na ohništi. Stačí výheň, kamna nebo gril.

Editoval Charon (23-02-2022 13:06:39)

Offline

 

#32 23-02-2022 14:42:33

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3836

Re: Nahrievanie nitov TIGom

Ohřívat  nýty zvlášť  indukčně a pak   zasouvat do  materiálu  bude energeticky nejúčinnější, protože se neohřeje nic jiného  než nýt a současně velice rychle. A zařízení  může být maličké, pokud bude pro  jeden  nýt třeba v nějakém  keramickém  lůžku a tak  může být těsně u  toho  materiálu.  Takže od ukončení  ohřevu do  nýtování uplyne při  nacvičeném  hmatu maximálně půl  sekundy. Ale to  zařízení  by se přirozeně nejdřív muselo  udělat.

Offline

 

#33 23-02-2022 14:50:17

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1240

Re: Nahrievanie nitov TIGom

Asi by bylo nejlepší přestat vymýšlet kraviny a koupit pytel dřevěného uhlí, v zahradním grilu nýty rozžhavit a postupovat podobně jako naši předkové, pomocí malé sady velkých kladiv. Malé nýtky aplikovat bez předehřevu.

Offline

 

#34 23-02-2022 16:07:18

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 599

Re: Nahrievanie nitov TIGom

ZDENÁL> To by sice bylo jednoduche a (nejspis) funkcni, ale nebylo by o cem se vykecavat wink

Offline

 

#35 24-02-2022 13:02:46

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3836

Re: Nahrievanie nitov TIGom

Když už  je tam  potřeba ty nýty pořádně zahřát, tak  přes to  dřevěné  uhlí  je sice historicky zvládnutá a ověřená  metoda,  ale je to bohužel hodně humpolácké.
Indukčním  ohřeven nebo  třeba když  už  jsem jinde doporučil  Bunsenův kahan , tak  tady taky, a nýtek  na drátku, je to  mnohem  menší,  čistší  a rychlejší.
Jedině že by z  nějakého  důvodu  bylo  třeba ještě ty ocelové  nýty tím  dřevěným  uhlím  nauhličit.

Offline

 

#36 25-02-2022 08:58:06

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 356

Re: Nahrievanie nitov TIGom

no neviem či drevene uhlie je najvhodnejšie čo do teploty vyhne, my sme používali antracit (na škole počas praxe), lebo vraj dava vyssiu teplotu a obsahuje až 94% uhlíka. Drevene uhlie používam na steaky :-), netuším či sa s tým dá zohriať železo až na 900-1300 stupnov, ale gril to vždy vydržal a rozhodne nebol z toho červený.
Ako piše Zdenal kladivom to jde u malych nitov, asi zbytočne špekulujem, proste to chce do toho mlatiť..

Editoval AndyS (25-02-2022 09:06:49)


Omicron Gama 1500
IDEAL Praktik TIG 200 AC/DC

Offline

 

#37 25-02-2022 09:34:36

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4306

Re: Nahrievanie nitov TIGom

Na zábradlí máš nýty cca 5mm? Takovými se běžně nýtuje zastudena. Utahovák a hlavičník. Když se vychytá správná délka nýtů, bude to i hezké.
Dřevěné uhlí je také skoro 100% uhlík. Ale má malou hustotu proti černému kovářskému uhlí. Proto při dmychání se brzo spotřebuje. Ale teplotu lze docílit.

Editoval Famater (25-02-2022 09:37:08)


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#38 25-02-2022 11:20:21

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 356

Re: Nahrievanie nitov TIGom

Famater: za studena to robim, ano 5mm, s dlžkou problem nemam, na to naradie čo mam davam 1,5xpriemer, ale trva to dlho a dobre kladivo a nákovu,  pomocníka, ale takto som si to predstavoval :-) https://www.youtube.com/watch?v=5aTL0Jvrf4I

Utahovak nepoužívam resp používam kus trubky s o malo vačším priemerom..

Editoval AndyS (25-02-2022 11:40:53)


Omicron Gama 1500
IDEAL Praktik TIG 200 AC/DC

Offline

 

#39 25-02-2022 11:36:57

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4306

Re: Nahrievanie nitov TIGom

Na videu jim to šlo líp.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#40 25-02-2022 11:39:16

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2172

Re: Nahrievanie nitov TIGom

AndyS napsal(a):

...., ale takto som si to predstavoval :-) https://www.youtube.com/watch?v=5aTL0Jvrf4I

A všiml sis, že má nýty o průměru cca 2 cm? smile
Který maj solidní tepelnou setrvačnost pro takovýhle způsob.

Offline

 

#41 25-02-2022 11:42:34

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 356

Re: Nahrievanie nitov TIGom

pafik: všimol, myslel som že "na veľkosti nezáleží" :-D

2cm to až, nebude, počítam tak M8-M12

Editoval AndyS (25-02-2022 11:49:17)


Omicron Gama 1500
IDEAL Praktik TIG 200 AC/DC

Offline

 

#42 25-02-2022 12:53:53

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4306

Re: Nahrievanie nitov TIGom

Mělo by to jít PB hořákem. Udělat z šamotových cihel pícku, t.j. takový "koutek", který se rozpálí a v něm se nýty prohřejí a udrží se rozpálené. Pak ale nýtovat ve dvou. Kdysi jsme jako kluci cca 7tř.vyráběli skleníček na kaktusy. Nýtovali jsme to ustřiženými hřebíky. Nahřívali jsme je v Klubkách (to jsem kamna na uhlí)  a roznýtovali jen kladivem. Hřebíky průměr cca 3mm nebyl problém rozžhavené přenést a roznýtovat.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#43 25-02-2022 14:02:42

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2172

Re: Nahrievanie nitov TIGom

AndyS napsal(a):

pafik: všimol, myslel som že "na veľkosti nezáleží" :-D

2cm to až, nebude, počítam tak M8-M12

Myslíš jako že " ... i s malým nýtkem se dá udělat velká rána ....." big_smile

Offline

 

#44 25-02-2022 17:55:10

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 849

Re: Nahrievanie nitov TIGom

drevené uhlie je tradičné palivo do kováčskej vyhne.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče