SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 22-02-2022 13:44:14

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2208

Jak na to?

Odborníci, mám problém. Dostal jsem od kamaráda k opravě skládačku. Už mu to jednou prasklo, tak to převařil cočkem (materiál ocel). Teď mu to prasklo podruhý, tentokrát to cočko. Tak jsem to odbrousil, a přemýšlím, co s tím. Není divu, že mu to prasklo zase, když se neobtěžoval odbrousit tu mosaz, kterou to bylo letovaný původně. Možnost letování mosazí nemám.
varianta 1) - hodit mu to na hlavu. Zatím ne. ale vedu stále v patrnosti
varianta 2) - svařit GI113, ale zakázat mu na tom jezdit. Samozřejmě neposlechne.
varianta 3) - zaletovat TIGem CuSn6, CuSn 12, ....
varianta 4) - svařit TIGem přechodovkou (312, 309)
Netuším, co je to za ocel. Bláto to nebude, ale Columbus EL taky ne. Proto přechodovka. Trubka má stěnu 1 - 1,2 mm (jen odhaduju poklepem).
Problém by mohla být ta zbylá mosaz, kterou se mi úplně dočista odbrousit nepovede. Sice se vypálí, ale zbyde tam po ní bordel. Kterej můžu vzít na pískovačku, ale jestli dostanu pryč všechno ..... ?
Další problém tuším v těch viditelnejch prasklinách; přechodovka by provařila kořen, letování TIGem ne. Ten materiál tam nezateče. Navíc tam musí zůstat vařený kus oceli, kterej si tam dal jako výztuhu a ten drží dobře. A nemůžu to úplně odpárat, protože bych nedodržel rovinu a měl by z kola štafle.
Co s tím?
Tak a ještě obrázky:

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/4621_20220222_115404.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/4621_20220222_115434.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/4621_20220222_115450.jpg

Offline

 

#2 22-02-2022 19:22:23

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4204

Re: Jak na to?

Pokud nepoužiješ variantu 1 tak musíš na variantu 4. Ty zbytky mosazi odleptej, je toho na netu poměrně dost, protože se mosaz leptá, resp. rozpouští poměrně ochotně v řadě přípravků. Takže lehce stehnout na dvou místech, po rozpuštění mosazi opláchnout a než to zreziví svařit, nejlépe na dvě vrstvy. Ta první bude asi trochu zlobit, takže hodně proudu, krátký oblouk a s minimem drátu protavit. Druhá vrstva už bude pro krásu a pevnost.
Jen pro informaci - čím je ta kostra svařovaná původně jako celek? Vypadá to jako MAG.

Offline

 

#3 23-02-2022 02:58:23

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2132
Web

Re: Jak na to?

Také bych se přiklonil k té variantě 4. Z hlediska pevnosti asi nejlepší, zejména pokud se jedná o neznámou ocel. Použít drát ER312.

Offline

 

#4 23-02-2022 09:17:42

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2208

Re: Jak na to?

jirkati napsal(a):

Pokud nepoužiješ variantu 1 tak musíš na variantu 4. Ty zbytky mosazi odleptej, je toho na netu poměrně dost, protože se mosaz leptá, resp. rozpouští poměrně ochotně v řadě přípravků. Takže lehce stehnout na dvou místech, po rozpuštění mosazi opláchnout a než to zreziví svařit, nejlépe na dvě vrstvy. Ta první bude asi trochu zlobit, takže hodně proudu, krátký oblouk a s minimem drátu protavit. Druhá vrstva už bude pro krásu a pevnost.
Jen pro informaci - čím je ta kostra svařovaná původně jako celek? Vypadá to jako MAG.

Díky za radu, i Frankovi.
Přiznám se, že jsem té čtvrté variantě taky dával prioritu, jen jsem netušil, že se dá mosaz odleptat. Zinek bere HCL, ale s mědí je to horší.
Ta kostra je asi letovaná mosazí; ta protipříruba v tom kloubu určitě, tam je to opískované a je to vidět. Ty zbylý sváry netuším, je na tom prášková barva a dost tlustá a pískování toho kloubu prej trvalo skoro hodinu (tomu jsem se naštěstí vyhnul smile ).
Tak až seženu třistadvanáctku drát, a jestli se mi to povede, tak sem dám fotku big_smile .

Offline

 

#5 23-02-2022 19:21:23

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4434
Web

Re: Jak na to?

takže už žádné foto nebude big_smile big_smile
Toto umím svařit, že má trubka 1mm tloušťku stěny nevadí - díky té přírubě, začnu vařit na ní a vždy když trubka uteče tak udělám housenku na přírubě a druhou (po malinkejch kouskách natahnu na trubku). Těžko to jde vařit najednou, to až finální okrašlovací housenka. Trubka musí být čistá i vevnitř
jinak uhoří.
Jo vařím pouze MMA.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#6 24-02-2022 09:04:38

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2208

Re: Jak na to?

Bourači, já vím, jak vařit různě tlusté materiály. Od tebe jsem čekal spíš poznámku, že bys vzal autogen a rozřezal to .... smile

Offline

 

#7 26-02-2022 17:38:27

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2208

Re: Jak na to?

No, tak jsem to upatlal. Začal jsem vždycky na té silné přírubě, když se to natavilo, vjel jsem krátce na trubku. Místama to šlo dobře, místama to udělalo prsk a byla tam díra jak do pr...  Ačkoliv jsem tu mosaz zezhora obrousil na stříbrnej kov, tak pravděpodobně ta trubka byla chycená zespoda a v těch místech jsem musel vyvařovat větší či menší díru. Sice to nevypadá moc dobře, ale svár držet bude. S ER312 se dělá velmi dobře. Ale zcela evidentně je tam moc vneseného tepla díky vyvařování těch děr.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/4621_20220226_172142.jpg

Offline

 

#8 26-02-2022 17:53:09

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7796

Re: Jak na to?

Nevím jak to vypadá zevnitř, ale nešla tam nacpat nějaká trubka nebo kulatina? Kola jsou problém. Jednou jsem jednomu známému něco vařil na tzv. horské kolo, takovou tu objímku co utahuje trubku sedačky, jak se vysunuje z rámu kola. Materiál max. 1,5mm ani to možná ne. Ale svařoval jsem to Magem. smile


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#9 26-02-2022 19:06:24

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2208

Re: Jak na to?

Nešla, v tý přírubě je jen malá díra na odlehčení.

Offline

 

#10 26-02-2022 19:39:08

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2132
Web

Re: Jak na to?

pafik1605
Vypadá to dost dobře. Měl jsi možnost regulace proudu? Ty dva krátery vpředu - to chtělo víc drátu a ujet na minimum proudu, nebo jestli nebyla regulace, tak ujet na tu přírubu... Jinak OK, držet by to mělo.

Offline

 

#11 27-02-2022 08:50:00

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2208

Re: Jak na to?

To víš že mám pedál smile.
Ale tohle je druhá vrstva, pod tím jedním kráterem byla vyprsknutá díra, kterou jsem zavařoval, a tohle je jen překrytí tý hrůzy vespod. Už jsem na to srovnat to i pohledově neměl morál smile
Asi desetkrát jsem si při tom říkal, že jsem mu to přece jen nehodil na hlavu ..... smile

Offline

 

#12 27-02-2022 13:19:10

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2132
Web

Re: Jak na to?

pafik1605]
Jasně, to chápu, vařit něco po letování mosazí, nebo i obroušenýho pozinku, to je téměř vždycky horror... I já mám s tím blbý zkušenosti... big_smile Nicméně ta 312 je super, že? Já na ni nedám dopustit. smile

Offline

 

#13 27-02-2022 13:36:09

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2208

Re: Jak na to?

312 je boží, kdyby nestála tolik peněz, tak zruším GI113 a přejdu jen na ně smile.
Jsem rád, že se mi povedlo ukecat Sadílka, aby jich vzal pár kilo na sklad. Měl je jen Slanina v Příbrami, Chobola nic. Myslím jednotlivě, ne na celý balení.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče