SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 11-05-2022 10:20:14

marcon
Člen
Registrovaný: 11-05-2022
Příspěvky: 2

Hliník rada ako nastavit Sherman

Zdravim
Ako tak mi ide zvarat hliník ale pri tenkých profiloch je to už horšie.
Ide mi o zváranie profil 1mm az 3mm.

viete mi prosím poradiť ako nastaviť zváračku na zváranie profil  hliníka hrubka 2mm ?

Prípadne nastavenie aj pre hrúbku 1mm a 3mm profily.

Celkové nastavenie aby boli výsledky najlepšie. Od predfuku až po dofuk.
Ideálne parametre ale by ste odporúčali pre jednotlivé hrubky?



Predfuk
Štartovací prud
Zvárací prúd
Šírka pulzu /pulse duty/
Základný /spodný/ prúd
Čas dobehu prúdu
Frekvencia pulzu 
Frekvencia prúdu AC
AC balance
Cas dofuku

Jedná sa o zváračku Sherman multipulse digitic 200 AC/DC

Offline

 

#2 11-05-2022 16:27:37

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4299

Re: Hliník rada ako nastavit Sherman

1. Na 1mm zatím zapomeň, to také na puls v AC. Startovací proud a náběh proudu nijak neovlivní svár. Takže jako podstatné zbývají: svářecí proud, balance, doběh proudu a nakonec frekvence AC. K jednotlivým relevantním položkám:
Svařovací proud, je silně ovlivněn u hliníku tím, jak je ze sváru odváděno teplo a jak teplý je svařecec. Protože Al dobře vede teplo, tak je po chvíli svařování všechno rozpálené. Záleží také na tom, jesli je možnost v průběhu svařování měnit proud ( pedál, potenciometr, bilevel) Pokud není, tak pro začátek zkusit cca 45A/mm
Balance  25% pozitivní
Doběh proudu tak, aby bylo možno vyplnit koncový kráter a zakončit svár. Čas dofuku 0,5-1 sec/10A.
Frekvence 120Hz.
Platí, že se musí všechno vyzkoušet. Neexistuje obecný předpis jak to nastavit aby to bylo co nejlepší. To se získá zkušeností.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#3 12-05-2022 15:41:44

marcon
Člen
Registrovaný: 11-05-2022
Příspěvky: 2

Re: Hliník rada ako nastavit Sherman

Keď mne to treba práve na ten 1mm. Zvárat mi to ako tak ide ale zvary vôbec nevyzerajú podľa mojich predstáv.

Ide o to že hliníkové lišty sú tenké a zvary vyzerajú veľmi tučné. Chcel by som presne tenké a nie moc vysoké aby sa nemuseli brúsiť.

Hrubšie tak od 3mm mi snáď celkom ide dobre.

Offline

 

#4 12-05-2022 17:42:42

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2164

Re: Hliník rada ako nastavit Sherman

Hliníkovej plech 1 mm tlustej, bez podložení, to už je vyšší dívčí ....
Máš tenkej přídavnej materiál? TIG dráty jsou běžně 1,6 mm; když jsem potřeboval slabší, odmotal jsem kus z MIG cívky (1,2 mm).

Offline

 

#5 13-05-2022 03:56:15

ctiteljan
Člen
Registrovaný: 17-09-2017
Příspěvky: 123

Re: Hliník rada ako nastavit Sherman

Na 1 mm bez vyvaření kilometru na 3ce zapomeň, podložit nerezí nebo měd přidat si proud a pracovat rychle. nebo potom spot režim taktéž při cekem vysokým proudu. chirurgická čistota musí být 100%, elektroda musí být zajetá s minimální kalotou. mezera mezi materiálem minimální  a pak už jen praxe praxe praxe...... často si nejprve mašinu nastavím a odskouším na jiném kusu k vyhození teprve potom zajedu do ostrýho svařování

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče