SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Koukám, že dané téma zaujalo fůru lidí. Kromě autora příspěvku ....
Offline
Na těsněních pod hlavu na soudobá vozidla bývají okolo otvorů naneseny těsnící kroužky podobné silikonu, takže bych to s tou srážkou s koněm zase moc nepřeháněl.
Offline
zahajskej> Reseni tesneni pod hlavou s temi o-krouzky ci tvarovymi tesnenimi v kombinaci s vicevrstvym kovovym tesnenim (MLS) je prece nesrovnatelne s jakoukoliv aplikaci RTV silikonu v tube.
Jednak jde o ruzne materialy. Zminine O-krouzky nejsou "silikonove", ale jsou prevazne vyrobene z FKM (FPM, Viton) - kvuli mechanicke odolnosti jde o kompromis teplotni a i proto take netesni spalovaci prostory. Zatimco to cervene v tube je s nejvetsi pravdepodobnosti Acetoxy silikon typu MQ.
Pak je tam zasadni rozdil aplikacni. Ty fabrikovane o-krouzky vlozis na misto a ony maji definovane pretvoreni po dotazeni hlavy dane rozdilnou vyskou pred a po dotazeni. A tim definovanou napjatost a garantovanou schopnost tesnit. Toho s tubou nedocilis - leda by sis sam odformoval ty o-krouzky...coz je absurdni
Prakticky faktor - proste koupim a osadim original dily (tesneni a pripadne o-krouzky) a mam slusnou jistotu ze tu hlavu nebudu dlouho zase sundavat. Neznam nikoho koho by jen napadlo patlat RTV silikon z tuby misto tesneni a pak odhadovat vysku vs. dotahovaci momenty, nebo jim treba opatlat stare tesneni. To proste nedava smysl.
Editoval Dawe (07-06-2022 12:09:05)
Offline
Ahoj!
Děkuji všem za rady, jak řešit utěsnění.
Ale pořád nechápu, jak se ty karburátory můžou tak dokroutit - vždyť upevňovací matice, které jsou zvrchu příruby karburátoru, celou tu přírubu přitlačují na rovnou plochu - příruba karburátoru sedí přes tenkou podložku (klingerit?) na rovné tlusté bakelitové podložce (tepelná isolace) a ta zase sedí přes těsnicí tenkou podložku na sacím potrubí, kteréžto má taky rovnou plochu...
Honza007: to si rovnal opravdu příruby a nebo se jednalo o rovnání vík novějších karbeců pro Š120 ? Ty se právě kroutili od filtru sání...
pafik1605: Neboj se, odpovědi si pečlivě čtu během cesty z práce a do práce na mobilu, jen není možné nějak reagovat (inu na mobilu se blbě píše)
Offline
A co teplo? Karburátor se ohřeje, materiál se zvětší ale šrouby ho nepustí, tak se prohne. No a po čase je prohnutí vidět.
Offline
Par BeeSiek doma mam... A snad aj lepsie ako to co mas....daj cele oznacenie ak mam mas ho gratis.
Offline
Charon napsal(a):
A co teplo? Karburátor se ohřeje, materiál se zvětší ale šrouby ho nepustí, tak se prohne. No a po čase je prohnutí vidět.
To by mohlo být ono; ta slitina se teplem roztáhne, ale v místě svorníku jí to nikam nepustí, na rozdíl od hrdla, které se natáhne a asi se po vychladnutí nevrátí tak, jak bylo. Lepší vysvětlení mě nenapadá.
Offline
Tak zinková slitina se sice dobře odlévá, ale asi dlouhodobě časem dále pracuje. Ze zinkové slitiny byly třeba odlévány a soustruženy setrvačníků kotoučových magnetofonů Tesla a v diskuzi tuším na Elektrobastlírně bylo dost široce probíráno, že ty setrvačníky nyní po 40 - 50 letech často praskají a rozpadávají se.
Offline
Radim> Mas na mysli asi zinkovy mor, ze? Ten postihoval zamaky hlavne z pocatku vyroby v prvni pulce 20. stoleti, kdyz si jeste nebyli plne vedomi nebezpeci kontaminace Zn slitin treba olovem. Pak se ty odlitky ve vlhku a za teploty bud rozpadaly (zinek oxidoval, houbovateni a bile residuum), praskaly, ale taky nekdy prohybaly.
Nicmene to take muze byt obycejne teceni materialu za teploty a staleho zatizeni - neznam ten karburator, ale kdyby tam bylo trvale zatizeni treba od skrine vzduchoveho fltru i hodne pod mezi kluzu, nicmene trvale, tak zamak za zvysene teploty takhle muze dlouhodobe odtect.
Editoval Dawe (08-06-2022 15:39:44)
Offline
Zatím jsem o tom jen četl v diskuzi, neviděl jsem to osobně. Ale možná že v některém mém kotoučáku už to je taky popraskané, už jsem je dlouho neprovozoval. A bez nových řemínků asi stejně nebudu moct.
Offline
Radim napsal(a):
Zatím jsem o tom jen četl v diskuzi, neviděl jsem to osobně. Ale možná že v některém mém kotoučáku už to je taky popraskané, už jsem je dlouho neprovozoval. A bez nových řemínků asi stejně nebudu moct.
Vidíš, kdybys měl Revoxe, neměl bys problém s řemínkama
Offline
Slitina sama se takto nedeformuje . Bývá to tak , že kdos aby lépe těsnilo přidá nové těsnění ke starému . A to staré mívá právě díky stisku následné poškození "oušek" těsnění . No a přidá se nové a utáhne . Následuje ohnutí oušek karbce . A jinak materiál potrubí je hliník a ten se roztahuje ještě více teplem . Na té 120cítce jsem položil dekl na rovný špalek a přes hrakolek jsem na něj klepl . Dalo se to srovnat téměř dokonale a dle rady mechaniků jsem měl až do konce provozu přitlačený fitr na karbec pomocí pera , hodilo se to , co stahovalo pakny zadních brzd . Co se týče rozpadu těchto slitin . Vždy se rozpadne taková konstrukce , která má uvnitř slitiny něco ocelového . A tak jak se slitina "sráží" , tak jí ocel nepovolí ....
Offline
spectrista napsal(a):
na rovné tlusté bakelitové podložce (tepelná isolace)
tady je pes zakopán
co upravit plochu na té bakelitové podložce - zaoblit dle karburátoru?
Ten karbec mi přijde skoro originál takto prohnutý, již z výroby, zejména když osička klapky je funkční.
Offline
pafik1605 napsal(a):
Vidíš, kdybys měl Revoxe, neměl bys problém s řemínkama
Neměl bych problém s řemínky, ale taky bych tehdy neměl muziku, protože by mi nezbylo na pásky.
A nestrávil bych spousty krásných hodin štouráním a opravováním těchto strojů, mých i jiných , soukromých i v kolejním rozhlase.
Editoval Radim (12-06-2022 10:47:28)
Offline