SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 22-06-2022 10:05:43

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 832

Re: svařitelnost materiálu 14220 s 11373

Radim, cez puzdrá (volá sa to zverný spoj) by to tých 3600 Nm udržalo. Voda by sa do toho nedostala.

Offline

 

#27 22-06-2022 12:49:48

maca87
Člen
Registrovaný: 16-06-2022
Příspěvky: 11

Re: svařitelnost materiálu 14220 s 11373

ok svěrny spoj, je poměrně náročný na stupeň přesnosti a drsnost povrchu.

Offline

 

#28 22-06-2022 12:55:34

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4243

Re: svařitelnost materiálu 14220 s 11373

Já si myslím, že maca to má dobře vymyšlené, jen to dobře udělat s prostředky, které má k dispozici.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#29 22-06-2022 14:40:56

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 832

Re: svařitelnost materiálu 14220 s 11373

Nuž, prepočítaj si ten priemer a váhu, čo na to chce zavesiť a možno zmeníš názor... A zverný spoj potrebuje presnosť tak na desatinku, to musí zvládnuť sústružník aj ked bude vožralej smile

Editoval jean (22-06-2022 14:41:44)

Offline

 

#30 22-06-2022 15:41:20

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3738

Re: svařitelnost materiálu 14220 s 11373

Možná  i  menší  přesnost  než  desetinku. Jestli  šrouby udrží  tlak zplodin  koroze do  té  doby,  než  se ta vrstva korozí  úplně utěsní a další  voda,  kterou  by koroze pokračovala,  se tam  už nedostane, tak bez  ohledu  na přesnost  se časem, odhaduji během půl  roku  až  roku stane svěrný  spoje extrémně "svěrný" a tudíž bude stoprocentně držet.
Stačí  jen  aby se to  do  doby,  než  to  rez  napne, se to  nerozhýbalo.

Editoval Radim (22-06-2022 15:42:42)

Offline

 

#31 22-06-2022 20:09:05

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4300
Web

Re: svařitelnost materiálu 14220 s 11373

big_smile zdravím místní mozkový trust, co hmotnost vody + dynamické namáhání. Ví někdo šířku kola? big_smile (to jen pro ty nápady s trubkou)

111 vnese víc tepla, 135 méně ale o kolik méně by mohl prozradit moderátor. Odhaduji že to není významně méně. (v "našem" případě)

Editoval bourač (22-06-2022 20:09:35)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#32 22-06-2022 20:23:54

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 832

Re: svařitelnost materiálu 14220 s 11373

Bourači, neuveríš, ale to sme so seniorom počítali aj s tou vodou...

Offline

 

#33 23-06-2022 22:52:36

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4300
Web

Re: svařitelnost materiálu 14220 s 11373

díky, a kolik té vody tedy je? jeane? Vteřinový průtok, výška z které voda padá...
počítá s tím ta tvoja aplikace? big_smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#34 24-06-2022 09:12:13

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 832

Re: svařitelnost materiálu 14220 s 11373

Bouraci, neviem, o co ti zas ide, ale pre predstavu, ta 208 mm trubka je na ohyb asi 4x tuhsia ako tyc 90mm. Mne vyslo, ze ta tyc je na to koleso slaba, ja by som to tak urcite nepostavil....

Offline

 

#35 24-06-2022 10:01:29

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4243

Re: svařitelnost materiálu 14220 s 11373

K tomu, aby se dalo zopovědně posoudit namáhání hřídele by bylo nutné mít k dispozici geometrii uložení. Je totiž velmi prvděpodobné, že uložení bude blízko vodního kola a ten zbývající konec hřídele bude končit ve strojovně. Je také možné, že kolo bude uloženo letmo atd atd. Proto se domnívám, že tyto věci má tazatel vyřešené a jen potřeboval názor na svaření.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#36 24-06-2022 11:00:55

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 832

Re: svařitelnost materiálu 14220 s 11373

Famater, ak by to bolo tak, tak ten hriadel sa bude viditelne prehybat...

Edit: Ja som automaticky predpokladal letme ulozenie, ak to ma ulozene z oboch stran, tak je to samozrejme tuhe dost

Editoval jean (24-06-2022 11:01:58)

Offline

 

#37 24-06-2022 12:47:19

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4300
Web

Re: svařitelnost materiálu 14220 s 11373

je fajn že přispívá i pan famater, to se dá číst smile
pan maca87 by ostatním mohl napsat šířku kola, objem korečků, atd.
ty veličiny moc velké nebudou (soudím dle použití U80)
když už se tedy diskuze o parametrech svárů posunula k výměně hřídele big_smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#38 24-06-2022 14:02:51

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 1287

Re: svařitelnost materiálu 14220 s 11373

Súhlasím s Famaterom, že tazatel by mal uviesť geometriu projektu. Zároveň by som mu doporučil si obstarať vyradenú vrtnú tyč od firmy zaoberajúcej sa hlbinným vŕtaním. Tie tyče sú vyrobené z veľmi kvalitného materiálu o vysokej pevnosti, huževnatosti a dobre odolávajú korózii. Pri geometrii a hmotnostiach aké uviedol jean v #22 by v prípade použitia tyče 4 1/2" - 114 mm ktorej hrúbka steny je 8mm by bolo zaťaženie σ = 151,5 MPa. Predpokladám, že σdov u tohoto materiálu bude nad 400 MPa. Dá sa zrátať aj priehyb, ale musia byť známe všetky dimenzie.

Offline

 

#39 24-06-2022 15:12:01

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 832

Re: svařitelnost materiálu 14220 s 11373

Bourac, tie parametre sa predsa daju odvoit - koleso ma priemer 3m a 8 otacok za minutu a 3kW vykon. To znamena cinny prietok vody cca 200 litrov za sekundu, ucinnost kolesa tipujem na 30 percent, to mas cca 600 kilo vody + vaha kolesa. Tak som ratal tonu na letme ulozenie. Ak je to ulozene z oboch stran, tak neni co riesit. Ja osobne nemam rad letme ulozenie a vyhybam sa tomu, aby som ho pouzil, ak to ide.

Offline

 

#40 24-06-2022 16:34:07

maca87
Člen
Registrovaný: 16-06-2022
Příspěvky: 11

Re: svařitelnost materiálu 14220 s 11373

Dobrý den, nejedná se o letmé uložení. Jedná se o uložení z obou stran s tím že z ložiskového domku prochází hřídel do strojovny.

Offline

 

#41 24-06-2022 16:52:06

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 1287

Re: svařitelnost materiálu 14220 s 11373

maca87 napsal(a):

Dobrý den, nejedná se o letmé uložení. Jedná se o uložení z obou stran s tím že z ložiskového domku prochází hřídel do strojovny.

A tos nemohol upresniť skôr? Nechal si pľundrovať sivé gvinty celému mančaftu zbytočne?

Offline

 

#42 24-06-2022 16:58:17

maca87
Člen
Registrovaný: 16-06-2022
Příspěvky: 11

Re: svařitelnost materiálu 14220 s 11373

Dobrý den ale já jsem nevěděl, že počítáte s letmým uložením. Jestli jsem někoho urazil tak se patřičně omlouvám.

Offline

 

#43 24-06-2022 20:31:02

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 832

Re: svařitelnost materiálu 14220 s 11373

Tak to si postav ako chces a bude to dobre smile. Tá moja rúra by bola v tomto prípade zlé riešenie - drahé proti tvojmu...

Nikto sa neurazil, senior si z teba robi srandu

Editoval jean (24-06-2022 21:19:46)

Offline

 

#44 25-06-2022 23:50:14

nellospeed
Člen
Registrovaný: 28-09-2009
Příspěvky: 364

Re: svařitelnost materiálu 14220 s 11373

já mám nadělaný na ohýbání trubek segmenty z 14220 a k tomu přivařený držáky z 11373, ten segment je ze čtrnáctky kvůli tomu aby se nevymačkával a držák z jedenáctky protože na tom prt záleží. Vařil jsem to k sobě normálně cočkem do hloubky jsem udělal tak sedm mm véčka. Velikost a délka svárů je taková jak to velikostně segment dovoloval. Nikdy nic neprasklo a to má ohýbačka sílu že by to pohlo spíš i s celým mlýnem. Takže bych to nějak vědecky neřešil.

Offline

 

#45 27-06-2022 17:44:01

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 325

Re: svařitelnost materiálu 14220 s 11373

maca87: netrap sa ty zvaranim, daj tam hriadelovu spojku, v pripade servisu je to demontovatelne, pochyta to rozne excentricity a naklopenia, než sa trapiť s deformaciami a unavou zvaru, aky moment to vie vyvodiť? Počítam že priehyb nie je téma ked su domce dosť blizko seba..


Omicron Gama 1500
IDEAL Praktik TIG 200 AC/DC

Offline

 

#46 27-06-2022 20:11:42

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 832

Re: svařitelnost materiálu 14220 s 11373

Má to mať 8 otáčok za minutu, tam ho nič trápiť nemusí. Aj to zaťaženie je tam malé.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče