SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 13-07-2022 12:54:09

Jirka12
Člen
Registrovaný: 12-07-2022
Příspěvky: 1

prohnutí svařovaného jeklu

Dobrý den, ahoj, prosím poradil by nějaký profík? Svařoval jsem vjezdová vrata do dílny. Použil jsem jekl 40x40 o síle stěny 2mm.svařil jsem obdelníky a doprostřed jsem dal jednu příčku, pro vyztužení. Na ten jekl jsem na překrytí mezery přivařil plocháč 30 široký a 4mm tlustý a ten jsem přibodoval. a tím přibodováním se mi to celé prohlo do luku.
Jak to nejlépe narovnat?
hydraulickou panenkou za studena, případně to ohřát na té delší straně Pb hořákem? Autogen nemá nikdo v mém okolí. Nebo mě napadlo na té delší straně ten jekl třeba ze 2/3 naříznout na pár místech tenkým milimetrovým kotoučem, zatížit a pak zavařit.
Předem moc děkuji za rady a názory :-)

Offline

 

#2 13-07-2022 13:46:27

sutneosv
Člen
Registrovaný: 12-07-2013
Příspěvky: 42

Re: prohnutí svařovaného jeklu

Bez autogenu nevím..., viděl jsem, jak se rovnají 6 m mostní uzávěry/dilatace. autogenem - začít v prostředku a postupněpo cca 30 cm ke krajům ohřívat vnější stranu oblouku (zní to nelogicky - při ohřátí udělá ještě větší oblouk, ale to narovnání nastavá až chladnutím)
PB hořák by na jekl a ploccháč měl stačit, nikdy jsem to nedělal, proto bych doporučil obětovat kus plocháče, z jedné strany udělat několik svarů a zkoušet rovnat plamenem

Offline

 

#3 13-07-2022 15:22:10

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4366
Web

Re: prohnutí svařovaného jeklu

Jirka12 napsal(a):

tím přibodováním se mi to celé prohlo do luku.

jestli seš si jistý že to je tím přibodováním? Pak ty body uřež tenkým kotoučem, prohni to na druhou stranu a přiboduj to znova.
Po vychladnutí se to narovná.
Provést jen sváry na druhé straně - aby se to chladnutím narovnalo - je špatně.
Lze na druhé straně udělat tenký řez a ten překrýt housenkou, to se vychladnutím srovná.
Uvést přesný návod nelze, každá svářením prohnutá věc vyžaduje jiný postup.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#4 13-07-2022 19:20:50

sutneosv
Člen
Registrovaný: 12-07-2013
Příspěvky: 42

Re: prohnutí svařovaného jeklu

Před revolucí ještě v JZD jsme v přidružené výrobě dělali stojany na klece pro Velaz, jekl 40x20, z jedné strany přivařené vinglíky na šuplíky. tenkrát jsme to kroucení vyřešili předpětím - 2 m jekl jsme prohnuli (upnuli na ohnuté íčko200), po přivaření to zůstalo v rovině - bylo to trochu laborování, trefit ten správná radius oblouku

Offline

 

#5 13-07-2022 21:31:51

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4366
Web

Re: prohnutí svařovaného jeklu

jj to je perfektní řešení, zejména když se vaří více stejných kusů.

s tím prohnutím po sváření souvisí jedna důležitá věc -
mladí svářeči ve strachu aby to neupadlo dělají nepřiměřeně velké housenky, velká housenka = velké smrštění.
Přitom stačí výška sváru = maximálně tloušťka materiálu.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#6 14-07-2022 12:03:03

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2171

Re: prohnutí svařovaného jeklu

sutneosv napsal(a):

Před revolucí ještě v JZD jsme v přidružené výrobě dělali stojany na klece pro Velaz, jekl 40x20, z jedné strany přivařené vinglíky na šuplíky. tenkrát jsme to kroucení vyřešili předpětím - 2 m jekl jsme prohnuli (upnuli na ohnuté íčko200), po přivaření to zůstalo v rovině - bylo to trochu laborování, trefit ten správná radius oblouku

Dělám to podobně; předepnu profil na druhou stranu přitažením přes podložku k nějaké šíně, nebo ke stolu, pokud je to třeba hliník.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče