SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 25-08-2022 22:07:53

Antihero
Člen
Registrovaný: 26-04-2011
Příspěvky: 79

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

No stejně jako je snad každýmu jasný, že svár bude lepší než lepidlo, je každýmu jasný, že u "zakázek" tohodle typu je to vždycky "horší už to být nemůže, páč rozbitý už to je, že". Tak tady nedělejte, že jste se s ničím takovým nesetkali. Je to prostě buď na nebo. Buď to zavařím a bude to fungovat, nebo to rovnou zahoď. Raději to vždycky zkusím.
A Famater napsal přesně co bych udělal.
Jasně, že objímka jakýsi řešení je, to uznávám, ale pájení a lepidlo fakt NE!
A pokud jde o Jirkovu hozenou rukavici, beru.
Su sice z Brna, ale pokud má pán zájem a akceptuje výše napsané, pojďme se domluvit!
V.

Offline

 

#27 26-08-2022 00:04:48

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4354
Web

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

jirkati napsal(a):

přes současnou objímku, která bude přímo pasovat na otvory pro šrouby.

ty nálitky s dírami a dosedací plochou pro šroub + matici bych uřezal a obrousil (opiloval) pěkně do kulata.
Ocelová stahovací objímka bude poté výrobně mnohem jednodušší.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#28 26-08-2022 08:24:40

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 356

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

vy tu z toho urobite Odyseu aspon na 5 stran :-) "..a pritom taková blbost"


Omicron Gama 1500
IDEAL Praktik TIG 200 AC/DC

Offline

 

#29 26-08-2022 12:52:52

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1066

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Famater napsal(a):

Ono by se to svářelo tak, že by se prasklina vybrousila, odvrtal kořen praksliny. Do díry vložil trn udělaný z nerezové trubky, podélně rozříznutý, aby šel vyndat. Spára by se dobře vyplnila a na vrch udělala zesilující housenka. Pak by se vysokou housenkou zesílil okraj. To všechno ale jen když by materiál byl dobře svařitelný. Kdyby to bylo moje, tak bych to takto udělal. Ale na kšeft ne.
Ano, ta objímka by byla jistota. Nebylo by k tomu potřeba žádné speciální stroje a nářadí.

Pokud bych to musel vařit, tak podobně bych to udělal. Jen místo nerezového trnu bych nejspíš použil měděný z měděné trubky. Nebo jako pokus zkusil pájení "hliníkem" (hliník s něčim aby to mělo teplotu tečení nižší než má hliník), tedy za předpokladu, že by se na to chytal. Jenže záruku bych na to nedal.

Offline

 

#30 26-08-2022 13:01:29

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4295

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Tak to já bych použil raději ten nerez.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#31 26-08-2022 13:18:00

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2127

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Měděnou trubku ve spojení s hliníkem bych nedával, v případě vniknutí vlhkosti mezi trubky nastane rychlá koroze, tyto dva kovy mají velký elektrolytický potenciál. Podle mě by bylo nejjednodušší a nejspolehlivější řešení jak píše bourač v #27, objímku bych udělal z nerezi.
Edit.: případně použít prodávanou nerezovou objímku na výfuky, pokud se vyrábí v použitelném průměru.

Editoval Zdenek11 (26-08-2022 13:20:37)

Offline

 

#32 26-08-2022 13:22:04

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4295

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Ta trubka by nebyla natrvalo, ale slouží jen jako podložka pro tvarování sváru (něco jako bednění). Měď může podstatně změnit vlastnosti svarového kovu.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#33 26-08-2022 13:37:07

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2127

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Aha, moc rychle jsem si to přečetl. Nicméně svařovat bych se to nepokoušel - pokud prasknul původní celistvý materiál, byl už svým provedením zřejmě na hranici pevnosti pro dané použití a po svaření by se u hranice svaru pravděpodobně pevnost ještě o něco snížila a prasklo by to zde znovu.

Offline

 

#34 26-08-2022 13:59:14

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 356

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Zdenek11 napsal(a):

Aha, moc rychle jsem si to přečetl. Nicméně svařovat bych se to nepokoušel - pokud prasknul původní celistvý materiál, byl už svým provedením zřejmě na hranici pevnosti pro dané použití a po svaření by se u hranice svaru pravděpodobně pevnost ještě o něco snížila a prasklo by to zde znovu.

pozri ako dokonale je to prasknute, toto nebude nizkou hranicou pevnosti v ťahu materialu ale chybou v procese výroby alebo materialovou vadou, z hladiska pružnosti a pevnosti to nie je najslabšie miesto.


Omicron Gama 1500
IDEAL Praktik TIG 200 AC/DC

Offline

 

#35 26-08-2022 15:44:21

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1066

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Zdenek11 napsal(a):

Měděnou trubku ve spojení s hliníkem bych nedával, v případě vniknutí vlhkosti mezi trubky nastane rychlá koroze, tyto dva kovy mají velký elektrolytický potenciál. Podle mě by bylo nejjednodušší a nejspolehlivější řešení jak píše bourač v #27, objímku bych udělal z nerezi.
Edit.: případně použít prodávanou nerezovou objímku na výfuky, pokud se vyrábí v použitelném průměru.

Přesně jak píše kolega, šlo by o podložku která se po svaření vyjme. Nerezovou trubku nemám, tedy nevím o ní a o meděný vím.
Stále se kloním víc k objímce a ani bych to nekomplikoval nerezem, železo by plně stačilo, pak to natřít. Pochybuji, že by někdo nechával křovinořez dlouhodobě venku.

Offline

 

#36 26-08-2022 21:13:39

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4354
Web

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

AndyS napsal(a):

vy tu z toho urobite Odyseu aspon na 5 stran :-) "..a pritom taková blbost"

dle mých dlouhodobých zkušeností není problem v materiálu nýbrž v utahovacím momentu uživatele. smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#37 26-08-2022 22:23:09

Antihero
Člen
Registrovaný: 26-04-2011
Příspěvky: 79

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Bourač na to kápl.
A taky je ten křoviňák možná 25 let starej a pokud sloužil s nožem víc než se strunou, dostal pořádnej čoud.
AndyS-zatím druhá strana vlákna-slabý!
Furt se chytračí a svařování nikde:-)

Offline

 

#38 26-08-2022 22:54:42

Joe66
Člen
Místo: Vranov nad Toplou-Presov
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 1486
Web

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Nerezovou elektrikarskou paskou by som to mal davno stiahnute+ oblepene izolacnou paskou aby sa clovek neporezal o ostru hranu big_smile   Antihero ked je to neaka cinska shit hlinikova alebo aka zliatina tak sa moze stat,ze pri zvarani tigom to zacne penit,prskat a potom uz nebude co zvarovat big_smile A si v r.it.i  a bez krovinoreza  big_smile


Kutil s.r.o.

Offline

 

#39 27-08-2022 09:15:16

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4295

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Pokud je v objímce vůle, pak je místo, kde vznikla prasklina nejvíce namáháno při utažení šroubem. K tomu vibrace při práci s ním. A únavová trhlina je na světě. K tomu přispěl i materiál.
Proč tu vznikla "odysea". Tazatel se ptal, jestli by to někdo svařil. A měl zjednodušenou představu jak to udělat. Takže jedni řešili jak to svařit.Druzí řešili jak to opravit. Za sebe: doplnil jsem představu jak by se to svářelo.
Kdybych to měl opravit a viděl co je to za materiál, tak by to také nejspíš vyhrála objímka. Jistě bych odvrtal kořen praskliny.
Divím se že se tu neobjevil hlas (jako mnohokrát dříve) : Ptá se jestli by to nekdo svařil, tak co sem ku..a pleteš nějakou zas..nou objimku!


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#40 27-08-2022 09:41:39

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1066

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Famater napsal(a):

...Divím se že se tu neobjevil hlas (jako mnohokrát dříve) : Ptá se jestli by to nekdo svařil, tak co sem ku..a pleteš nějakou zas..nou objimku! ...

Že by posun k pozitivnu a projev české/slovenské nátury?
Jsou národy, třeba za mořem, kde se prostě neřeší jak by to bylo nejlíp a nejjednodušší, ale drží se zadání. Přece žadatel nepožaduje opravu, ale pouze svaření a dokonce naznačuje jak by to mohlo proběhnout. Na to je snadná odpověd: nesvařím nebo svařím a cena. Do 1 minuty vyřešeno a jede se dál.

Volný to bude určitě a hodně namáhaný. Tak že utažení na krev je logickým vyústěním.

Editoval Charon (27-08-2022 09:46:08)

Offline

 

#41 27-08-2022 11:35:11

Fanda K
Člen
Registrovaný: 27-12-2017
Příspěvky: 9

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Všem děkuji za názory a náměty na řešení problému. Jak jsem je tak postupně pročetl, tak mi z toho spíše vychází oprava pomocí objímky. Sehnal jsem si proto ocelovou konstrukční trubku, která má vnější průměr 50mm s tloušťkou stěny 2mm, takže vnitřní průměr je 46mm, což je o 1mm víc, než má vnější průměr trubky převodové skříně. Jinak se jedná o křovinořez Husqvarna 240r, který je už 16 let starý. Nicméně celou dobu sloužil dobře. Na utahovací šrouby se nikdy nesahalo, takže utahovací moment je/byl od výroby.

Editoval Fanda K (27-08-2022 11:35:55)

Offline

 

#42 27-08-2022 13:18:42

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4295

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Tak ať slouží dál.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#43 28-08-2022 13:36:56

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 847

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Na 16 ročnú husu budú ND dostupné. To neni čína.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče