SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 29-08-2022 20:43:37

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1069

Re: Jak zavařit 8mm díru elektrodou?

Docela Vás lituji a držím palce. Rozumím Vám, koukat celý život na křivě umístěné šrouby bych rozhodně nechtěl. Takový zbytečný práce navíc.  To mě vždycky děsí, co všechno se bude muset po řemeslníkovi opravit.
Tou truhlářskou svěrkou si jak pomáháte? Já když jde do tuhého, tak odšroubuji stojanovou vrtačku a rvu to pomocí ní.

Offline

 

#27 29-08-2022 22:41:30

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4359
Web

Re: Jak zavařit 8mm díru elektrodou?

dede napsal(a):

Chlapi,
nejdřív vrtal a pak ohýbal.
Nové díry mi vždy o 1-5mm zasahují do starých

Nemáte nějaký tip?

Díky moc.

ty úchylky jsou v roztečích děr nebo mimo osu toho oblouku?

Nejspíš je pozdě na jednoduché řešení, uvádí ho hned zkraje Honza007, větší díry a použít pod hlavy šroubů větší podložky.
Dát je i dolů kde je to rovné...
Třeba, nikoliv obyčejné hladké - ale když kovaná brána tak podložky nějak designové, takové věci jsou na trhu...
Nebo podložky s excentrickou dírou, opticky to bude dokonalé... (1 - 5mm rozdíl?)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#28 30-08-2022 12:59:47

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 356

Re: Jak zavařit 8mm díru elektrodou?

dede: ja používam stupnovit vták aj do 5mm pásoviny, je do priemeru 12mm, je od 3mm odstupnovaný po 1mm dlžka tela na každom stupni može byť tak 5-6mm takže to ide. stupnovym vrtakom to vyvrtas bez vacsej namahy a sverky aj na rebriku

Editoval AndyS (31-08-2022 20:52:42)


Omicron Gama 1500
IDEAL Praktik TIG 200 AC/DC

Offline

 

#29 30-08-2022 21:18:54

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4359
Web

Re: Jak zavařit 8mm díru elektrodou?

potvrzuju stromečkovej vrták, a jsou různých velikostí...


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#30 31-08-2022 00:47:10

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2088
Web

Re: Jak zavařit 8mm díru elektrodou?

Zdravím,díry předvrtnout ideálně do nadůlčíkované značky začít vrtákem malého průměru d2 je málo může se snadno kor při ručním vrtání elektrickou nebo akuvrtačkou zlomit,začal bych minimálně na d 3,spíš 3,5,nebo ještě  líp použít navrtávák(středící vrták-ten si udělá náběh pro větší díru),další variantou může být kobaltový vrták na odvrtávání bodových svárů.Když vyrábím něco většího tak kupujuznámý matroš  ve kšeftě s hutníma a nekanibaluzuju v  kovošrotu kde do toho materiálu "nevidím" už proto abych chránil "vlastní sranda(svařím to z něčeho nevhodného,ono si to praskne způsobí škodu na majetrku nebo nedej bože na zdraví případně životě a rázem mám problém).Není možné že jste záměnou vyvařil díry návarovou elektrodou?Vyvařit to po obvodu(kroužit) udržovat krátký oblouk(cpát eldu do lázně) na spíš nižších proudech(d2 tak 57-63A,d2,5 mezi 75-80A)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#31 31-08-2022 07:43:47

dede
Člen
Registrovaný: 23-08-2007
Příspěvky: 254

Re: Jak zavařit 8mm díru elektrodou?

Charon napsal(a):

Docela Vás lituji a držím palce. Rozumím Vám, koukat celý život na křivě umístěné šrouby bych rozhodně nechtěl. Takový zbytečný práce navíc.  To mě vždycky děsí, co všechno se bude muset po řemeslníkovi opravit.
Tou truhlářskou svěrkou si jak pomáháte? Já když jde do tuhého, tak odšroubuji stojanovou vrtačku a rvu to pomocí ní.

Hele mám velký svěrky Irwin Quick-Grip. Je to kvalitní svěrka s velkým tlakem. Pod pásovinu dám hranol dřeva, aby mi vrták nezajel do svěrky po provrtání a druhá část svěrky tlačí na vrtačku.  Do díry ještě kapu řezný olej a svěrkou pomalu přidávám tlak. Vymyslel jsem si to tak, protože vrtání z ruky bylo po první zkoušce nereálný a navíc se mi nelíbilo, že tlačím na pásovinu a ta se "prohýbá". Takhle vcelku pohodlně vrtám i ze židle horní díry v oblouku.

Ládes: Já používám 4-5mm předvrtání a na železo už používám jenom kobalty nebo HSS eco z Hornbachu. Tady v okolí prodávají soukromníci jenom to nejhorší čínský bláto, co musíš po 5 dírách brousit. Tím eco vrtákem jsem teď vyvrtal 40 děr a není to naněm znát. Nevím proč je "eco".

Bourač: Už mám půlku vrat převrtanou, tak snad o víkendu dám i tu druhou a mám do konce života klid. smile Já dávam jen kloboukový matice, podložkám jsem se chtěl vyhnout, aby to nevypadalo "průmyslově". Naštěstí je to železo, tak se s tím dá skoro neomezeně pracovat a opravit chyby.


S tím stromečkovým vrtákem jste mě překvapili. Mám s ním jenom špatné zkušenosti. I díry do plechového rozvaděče jsem s ním vzdal a dělal to nakonec vykružovákem. Asi se musí koupit něco hodně kvalitního, protože ten za 300kč nebyl schopný ani udělat první stupeň bez brutálního tlaku.


Berlan Bwig 180

Offline

 

#32 31-08-2022 08:58:37

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1069

Re: Jak zavařit 8mm díru elektrodou?

Zajímavý, bez podpěry pro vrtačku. Jednou rukou tedy asi držíte vrtačku proti protočení a mačkáte spoušť a druhou svěrku a mačkáte přítlak. Někdy to zkusím.

Offline

 

#33 31-08-2022 09:06:19

dede
Člen
Registrovaný: 23-08-2007
Příspěvky: 254

Re: Jak zavařit 8mm díru elektrodou?

Přesně tak. Jediné mínus je přehřívání vrtačky v nízkých otáčkách. Mám asi 15let starou čínu. Dostává chudák zabrat.


Berlan Bwig 180

Offline

 

#34 31-08-2022 10:28:14

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1069

Re: Jak zavařit 8mm díru elektrodou?

Mínus nevidím ve vrtačce, pauzy na vychladnutí to spraví.

Mínus vidím v přístupu řemeslníka co bránu vyrobil. Proč je v této krajině normální, že ač je na díle vada tak se nemá k opravě?  Proč se tady zavádí platba předem nebo záloha v dostatečné výši aby řemeslník mohl kdykoliv práci nedokončit a přes to se mu to vyplatilo?  Pak jakákoliv reklamace či připomínka i v době vzniku díla ztrácí smysl, neboť místo opravy řemeslník jde jinam a vám zbyde zmetek nebo nedodělané dílo. Větší škoda u zákazníka než u řemeslníka a on to ví. Jak se tomu bráníte?

Offline

 

#35 31-08-2022 10:39:40

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4299

Re: Jak zavařit 8mm díru elektrodou?

Přístup řemeslníka. Co se divíš. Není konkurence. Na řemeslo se nikomu nechce. Která matka- singl, samoživitelka by si přála, aby její synáček chodil v montérkách?! Na př. letos se v mě známém SOU nepřihlásil na obor nástrojař žádný uchazeč. A to je exkluzivní řemeslná profese.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#36 31-08-2022 10:43:53

dede
Člen
Registrovaný: 23-08-2007
Příspěvky: 254

Re: Jak zavařit 8mm díru elektrodou?

No vrtačka chladne třeba 2 hodiny, takže trochu větší pauza. Řemeslníci jsou kapitola sama pro sebe. Tenhle sice odvedl vzhledově dobrou práci, ale technické provedení je k pláči. Chyběly vrchní sváry na jeklech, takže do jeklu tekla voda. Musel jsem to zatmelit, protože nemám COčko. Po letošní zimě se mi na jednom jeklu udělala boule....zmrzla v něm voda. Nevšiml jsem si v horní části dvou průpalů, kterými tam natekla. Po odvrtání díry v nejnižším místě vyteklo snad 5 litrů vody. Zase tmel a budu muset vystříkat dutinu Dinitrolem. sad
Jinak já jsem stará škola, dělám si na baráku všechn sám. Akorát do té kovařiny jsem se nepouštěl a taky nebyl čas.


Berlan Bwig 180

Offline

 

#37 31-08-2022 10:50:37

dede
Člen
Registrovaný: 23-08-2007
Příspěvky: 254

Re: Jak zavařit 8mm díru elektrodou?

Famater napsal(a):

Přístup řemeslníka. Co se divíš. Není konkurence. Na řemeslo se nikomu nechce. Která matka- singl, samoživitelka by si přála, aby její synáček chodil v montérkách?! Na př. letos se v mě známém SOU nepřihlásil na obor nástrojař žádný uchazeč. A to je exkluzivní řemeslná profese.

Hele já se jim nedivím. Vystuduješ, nabídnou ti čínský plat a všichni tvý kolegové budou Rusáci, Mongolové, Ukrajinci a podobná sebranka. Dělám pro dvě strojírenský firmy a všichni najímají ten nejlevnější materiál. Na přesnou práci mají Kuka roboty.

Editoval dede (31-08-2022 10:52:49)


Berlan Bwig 180

Offline

 

#38 31-08-2022 11:40:55

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3827

Re: Jak zavařit 8mm díru elektrodou?

Nojo,  když  už  od základní  školy cpou do  mlaďocha dvě cizí  řeči,  na vysoké si  v rámci  Erasma zajede na nějakou  dobu  studovat  do  Západní  Evropy, a získá  tam  kontakty. Takže jak  mu  strčí  do  ruky vysokoškolký diplom,  většina těch  trochu  chytřajších  jde za lepšími  výdělky na Západ.
takže ti  chytří,  co  by měli  dělat  vysokoškolkou  práci,  ji  většinou  dělají  jinde než  v ČR, místo  aby je koukali  držet  u  nás tak vysoké  školy rozšířili  o  ty hloupější a chtějí  po  nich  tu  vysokoškolkou  práci  a ti  potom  chybí  v řemeslných  oborech. Kde už  není  z  čeho  brát.

Offline

 

#39 31-08-2022 12:11:41

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2164

Re: Jak zavařit 8mm díru elektrodou?

Radim:
zapomněls napsat, že "ty hloupější" nemají ani IQ na to, aby vystudovali normální vysokou školu. Maj tak maximálně na střední (anglicky "high school")  sad

Offline

 

#40 31-08-2022 14:11:41

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3827

Re: Jak zavařit 8mm díru elektrodou?

pafik1605
Na to,  aby vystudovali  normální  vysokou  školu mají, protože jim  škola jde aktivně s náročností  učiva vstříc. Přece když  už  škola ty studenty přijala,  si  za ně neodstřelí  státní  příspěvek,  když  nedostudují.
Ale potom  v praxi s normálními  vysokoškolskými  úkoly či  pracemi či  pracovními  pozicemi  to  je horší.
Vidím  to  jako  problém,  když  si  politici,  pod tlakem  vysokoškolské  lobby,  pletou  školy s fabrikami. A myslí si,  že stejně jako  ve fabrice,  když  do  fabriky příslušně  investují  a modernizují,  ji  mohou  "krmit" šmejdovskými  levnými vstupními surovinami  a přesto  vyprodukují kvalitní  produkt,  tak  i  vysoké  školy mohou  "krmit" libovolně neinteligentní mládeží  a přesto,  když  do  škol  ještě stát bude investovat, vyprodují  z  nich  vesměs špičkové vysokoškoláky absolventy.

Offline

 

#41 31-08-2022 20:46:50

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 356

Re: Jak zavařit 8mm díru elektrodou?

Jouda: nic moc, ja som skusil dnes na 5mm plechu 2,5 elektroda bazicka 82A, nepodlozene ako ked varis koren na hrubom plechu s medzerou a islo to pekne na 1x. Na zadnej strane vznikla plytka jamka, ta sa da zavarit ale ani nemusi.
Dede iba si odkurvis lozisko na vrtacke tou svorkou, jokel sa ba zavarit 2kou elektrodou v pohode 2mm stena, alebo na jokel existuju plastove zaslepky. Dierka na vytok kondenzatu v spodnej casti nevadi

Editoval AndyS (01-09-2022 07:32:40)


Omicron Gama 1500
IDEAL Praktik TIG 200 AC/DC

Offline

 

#42 31-08-2022 21:05:36

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2088
Web

Re: Jak zavařit 8mm díru elektrodou?

Charon napsal(a):

Mínus nevidím ve vrtačce, pauzy na vychladnutí to spraví.

Mínus vidím v přístupu řemeslníka co bránu vyrobil. Proč je v této krajině normální, že ač je na díle vada tak se nemá k opravě?  Proč se tady zavádí platba předem nebo záloha v dostatečné výši aby řemeslník mohl kdykoliv práci nedokončit a přes to se mu to vyplatilo?  Pak jakákoliv reklamace či připomínka i v době vzniku díla ztrácí smysl, neboť místo opravy řemeslník jde jinam a vám zbyde zmetek nebo nedodělané dílo. Větší škoda u zákazníka než u řemeslníka a on to ví. Jak se tomu bráníte?

Bez zálohy na materiál ani neuvažuju že bych se do nějaké práce pouštěl.Kdybych měl za každou žádost "Ty udělej mi támhle to" stovku tak su dnes milionář....A to už se snad nemá cenu ani zmiňovat "vykuky při doplácení:"Ty nešlo by tu platbu odložit?Nemám to všechno-posralo se mi auto,odešla lednice,televize,....dosaď co tě napadne,platil jsem pokutu,přitom má napostováno fotek z dovolených na Seyschelách,Thajsku apod....Někdy je příčinou rozčarování komunikace:"Hele chci to tak a tak" ,,No ale tak to  udělat nejde,nebo ten čas na tom strávený mi nezaplatíš"..."Tak to udělej podle sebe co nejpodobněji požadavku a co nejlevněji aby sme se vlezli do...Občas  je dodána technická dokumentace k výrobě  nesmyslně okótovaná malůvka jak od dítěte ze školky načmáraná na lusu letáku o akci v Lídlu.....


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#43 02-09-2022 10:30:34

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3492

Re: Jak zavařit 8mm díru elektrodou?

Je to tak , zrovna nástrojař není budoucnost . V poči se navrhne a pošle do CNCcentra . Z řemesel tak stavební profese ,tzn. i klempíř , instalatér a hlavně ajťák a elektrikář , autotronik . Zbytek k ničemu není a když bude muset , tak se to na lince , pokud vůbec budou , naučí . Ale spíše to vypadá , že se zde vše zavře a jako poslední prosperující bude bourač . Ještě se stále zatím zvětšuje stát , za rok 21 asi 42% rozpočtu a 22 bude přes 46% rozpočtu . Včil mudruj . Jinak na trubce je často vidět , že stromečkem běžně vrtají i díry do silnějších materiálů . Většinou ale mažou a výrobce stromečku není znám . Pro stromeček ale stejně díru předvrtávám ........

Offline

 

#44 02-09-2022 11:19:32

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4299

Re: Jak zavařit 8mm díru elektrodou?

To máš Bobo pravdu, ale jen částenou. Dnes je to všechno lisování vysekávání, prostřihivání, přesné lití, tlakové lití a p. Požívané nástroje jsou velmi drahé a opotřebovávají se nerovnoměrně. Proto se provádějí jejich opravy. Na to jsou potřeba nástrojáři.
K stupňovitým vrtákům. Také je používám na mnhem tlustší matetály, než odpovídá jenomu stupni. Také jde vrtání dokončit z druhé strany. Tloušťku 10mm jsem vrtal mnhokrát. Mám dost různých (sudé, liché se skokem 1mm, palcovými rozměry a také Co5, ) Většina z číny a fungují bezvadně. Předvrtávám vrtákem menším než je nejmenší průměr. Vždy mažu.
Co se týká zakázek, tak se vyhýbám dělat cokoli pro společenství vlastníků.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#45 02-09-2022 12:04:06

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3827

Re: Jak zavařit 8mm díru elektrodou?

Nástrojař  je už  dneska spíš vysokoškolský  obor.  Středoškolský  řemeslný  obor už dávno ne. Spousta těch technologií ve velkých  drehých  strojích  nebo  linkách, spousta speciálních  materiálů a spousta programování těch  strojů.  A nástrojař  dnes už  pomalu  není  nástrojař,  pokud mu  v dílně pár drahých  strojů  na ty technologie nestojí  a nemá  zakázky,  pokud nevyuživá  moderní  materiály a technologie.
A čeká  to  postupně i většinu  ostaních  řemesel. A u  nás zvlášť, když u nás zbytnělé  vysoké  školství  odsává prakticky všechny "mlaďochy"  s na řemesla dostatečným IQ do  vysokoškolského  vzdělání.
Sice stát za takové  vzdělání  zaplatí  několikanásobně navíc než  za středoškolské,  ale prachy se asi  musí  točit.

Offline

 

#46 02-09-2022 20:11:34

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 356

Re: Jak zavařit 8mm díru elektrodou?

Tu to je 4 pokusy donastavovali sa iba ruky :-) jedna fotka zhora druha zospodu 2,5mm ESAB bazicka, L profil 5mm hrúbka. Celá akcia aj s vŕtaním cca 15 min

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/9703_83e6508e-d143-405e-b643-6edd49e7ded0.jpeg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/9703_1b5e1a56-8d86-4fd5-941f-3f8d2d57344e.jpeg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/9703_63048435-3219-440b-810f-347dbda6b631.jpeg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/9703_7938e46c-91ae-446e-8eb1-ed7750dc7124.jpeg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/9703_0bd41c0a-4b98-43a2-bd2c-631856096ea4.jpeg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/9703_a1ffea8f-d2c6-4372-9851-8b129f4c20df.jpeg

Editoval AndyS (02-09-2022 20:13:56)


Omicron Gama 1500
IDEAL Praktik TIG 200 AC/DC

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče