SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 04-09-2022 17:06:14

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1076

Svaření pilového pásu strojní pily

Máte nějaké zkušenosti se svařením  pilového pásu pro strojní pilu na železo? Rád se něco přiučím.

Na Gude MBS 125V mi prasknul pilový pás, zuby jsou ještě ostrý a tak jsem ho před měsícem svařil pomocí MAG. Pás zatim drží. Tak jsem zvědavý zda v domácích podmínkach lze s úspěchem pás svařit pomocí MAG s CO2. Slabinu opravy pásu zatim vnímám spíš v broušení do roviny za pomocí rozbrušovačky. Brousil jsem to od ruky a to není nic přesného a opakovatelného. Chtělo by to nějaký přípravek na vedení brusného kotouče.

Offline

 

#2 04-09-2022 18:23:01

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7718

Re: Svaření pilového pásu strojní pily

Jestli vám to drží, buďte rád. Když už se podaří dodržet rovinu, tak to po čase opět praskne. A čím jste to brousil? Myslím jaký kotouč?


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#3 04-09-2022 21:29:44

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1076

Re: Svaření pilového pásu strojní pily

Do rozbrušovčky na 125mm jsem upnul brusný kotouč, někdy také nazývaný jako hrubovací. Něco takovéhleho:
https://www.hobynaradi.cz/krt070320-bru … s-kreator/

Offline

 

#4 04-09-2022 21:45:50

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7718

Re: Svaření pilového pásu strojní pily

Aha, no já bych zkusil spíše fíbr a opatrně ať pás nepřehřeju.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#5 05-09-2022 07:50:53

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1076

Re: Svaření pilového pásu strojní pily

Rozumím. V technologickém postupu je svaření el. odporem, podobně jako se dělá bodování. A pak se místo spojení vyžíhá, tak by trochu tepla od broušení nemělo vadit.

Offline

 

#6 05-09-2022 08:14:41

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2091
Web

Re: Svaření pilového pásu strojní pily

Neuškodí náčelníku neuškodí,maximálně se budou zuby kolem sváru o trošinku rychleji tupit.S ohledem na to že "pilová páska bývá z ocelí s vyšším obsahem C je to právě naopak na místě.
Co svár "ohudrovat" fortunkou?Pokud to ale funguje flexou netřeba nic měnit s dalším broušením a praxí s konkrétní věcí v tomto případě pilovými pásy to bude jen a jen lepší.

Editoval Ládes (05-09-2022 08:15:12)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#7 05-09-2022 19:49:52

Tono78
Člen
Místo: Rišňovce
Registrovaný: 11-08-2013
Příspěvky: 98

Re: Svaření pilového pásu strojní pily

No pokiaľ neni možnosť odporom v pasovej zvaracke tak sa to dá aj inak. Ja som zvaral kedysi keď bola chybná séria pilovych pásov všetko TIGom.  Na stole som to úplne do roviny pritiahol zvierkami a podložené a aj pár mm od zvaru pritlacene hlinikom . Pekný tenký zvar a jemnucky koreň. Takým fibrovym (smirglovym) kotucom zľahka obrusene do roviny a pas šiel ako za mlada. Neskakal,nezadrhaval a v podstate vydržal kým sa nezodral.


EWM TRITON 220 AC/DC PowerSinus , ETP COMPACT 250

Offline

 

#8 06-09-2022 14:51:35

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1076

Re: Svaření pilového pásu strojní pily

Díky pánové. Pár tupých a obroušených zubu kolem sváru mi ani pásu nevadí. Obroušení fibrovým (smirglovým) kotoučem určitě přidám na finální zarovnání. Uvažoval jsem o nějakém rovinném vedení pro broušení kamenem, ale to si nechám pro broušení nožů do frézky-hoblovky. Pro těch pár pokusů s pásem by to bylo víc práce než užitku. Co určitě použiju je rozšíření přítlaku o hliníkový pásky. Podkládám mědí a to se osvědčilo.

Offline

 

#9 06-09-2022 16:30:14

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7718

Re: Svaření pilového pásu strojní pily

Ten fíbr zkuste spíše vyšší zrnitost, třeba 80 a výše, pokud to chcete jen na konečné vyhlazení. Možná že by bala dobrá i ta úzká pásová bruska, někdo to tady dával v nějakém vláknu. Myslím tu uzkou s pásem asi 15mm, ale bývají drahé.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče