SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 26-10-2022 11:05:35

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 535

Re: Odlamující se obal elektrody

Ono s tím vysoušením otevřeným plamenem bych byl opatrný. Do obalů se přidává dřevěný podíl v podobě pilin nebo prachu, které při hoření oblouku vytvářejí kouř, který pomáhá chránit svarovou lázeň a její okolí před přístupem kyslíku. Takže když při vysoušení začne být plamen žlutý, to znamená, že již dochází k vypalování právě této kouřotvorné přísady a obal tím ztrácí na účinnosti.

Offline

 

#27 26-10-2022 11:16:46

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2196

Re: Odlamující se obal elektrody

Já si myslím, že dřevěný podíl je jen v rutil-celulózových a plně celulózových elektrodách, v bazických ne. Ale můžu se mýlit.
Edit: dělám to takhle už snad 15 let a zhoršení vlastnosti obalu jsem nepostřehl.
Edit2: podle katalog. listu je přesušení bazických elektrod až 2 hodiny při 350°C, podle mně by se celulóza v obalu, pokud by zde byla, už rozkládala.

Editoval Zdenek11 (26-10-2022 11:33:07)

Offline

 

#28 26-10-2022 13:21:16

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4477

Re: Odlamující se obal elektrody

Já bych  řekl,  že do  rutilcelulózových  se bude spíše dávat  celulóza než  dřevo. už  poto,  že dřevo  obsahuje biogenní  prvky,  vápník,  draslík,  ale taky fostor a síru.

Online

 

#29 27-10-2022 14:44:54

KMU1
Člen
Registrovaný: 08-11-2009
Příspěvky: 460

Re: Odlamující se obal elektrody

Jestli máš  plně regulovatelnou horkovzdušku, tak na ní trubku z vysavače, dolů roštík a na něj eldy, už se to tu několikrát řešilo, a zapalování pomocí fe pilin taky, pohledej.

Offline

 

#30 27-10-2022 16:22:19

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1514

Re: Odlamující se obal elektrody

Pozor, ta trubka nesmí být plastová.

Offline

 

#31 27-10-2022 21:10:52

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4081

Re: Odlamující se obal elektrody

Sušit plamenem , kde vzniká voda je slušná blbost . Jo na běžná kamna je pokládám i já . Ale spíše na to prdím a počítám s tím , že bazická zkraje zapění . Pokud mi to vadí , tak 2-3cm elektrody vyvařím vedle a tím se většina vody z elektrody vypaří a je .

Offline

 

#32 13-11-2022 16:17:03

R2JTB1
Člen
Registrovaný: 06-09-2022
Příspěvky: 1

Re: Odlamující se obal elektrody

Zdenek11 napsal(a):

Na kamnech se dají dobře vysušit rutilky, stačí jim teplota do 100°C. U bazických část obalu váže krystalovou vodu, ta se začne odstraňovat až někde kolem 200°C (cca, nevím to přesně). Já je suším před použitím v troubě zapnuté na max (275°C), nebo když jde o pár kousků, ohřeju PB hořákem, do doby, až začne být plamen žlutý. Subjektivně se mi pak s nimi lépe pracuje, líp se zapalují a hoření je stabilnější.

A když jsme u sušeni elektrod...tak hodně lidi používa sušicku na elektrody?

mam elektrody v dílně tak me prosím zajímá od jake stupone teploty je lepsi je vysouset připadně ? děkuji

Offline

 

#33 13-11-2022 22:02:56

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4812

Re: Odlamující se obal elektrody

Já jsem si udělal malou pícku, ve které dosáhnu 340°C.  Postup sušení bazických eld.: 1 hod při 100-110°C při otevřených dvířkách. Pak cca 2-3 hod při 340°C a zavřených dvířkách. Elektrody je možné sušit jen 2x.  Rutilky na cca 110°. To je také udržovací teplota pro bazické. Foto pícky je tu někde na fóru. Na náhodné použití eldy většinou nesuším.  Na potrubí suším vždy.
K pícce jsem dospěl protože mám elektrody na SK v kameném domě, doma ve sklepě.  A také se mě sešel vhodný metriál, tak jsem ho takto využil.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#34 14-11-2022 03:33:39

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4722
Web

Re: Odlamující se obal elektrody

Františku - na potrubí sušíš vždy...
Je to jen z důvodu eliminovat riziko nebo z tvých zkušeností při elektrodě 2,5 je to nezbytné, jinak to poteče?


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#35 14-11-2022 08:07:08

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4081

Re: Odlamující se obal elektrody

No já mám zkušenost , že vlivem vody v obalu na počátku sváření svarový kov poruje . Takže když nechci porový začátek svaru , tak 4-6cm elektrody vyvařím vedle na pomocném materiálu . Ono je to na eldě vidět , jak se voda odpaří .

Offline

 

#36 14-11-2022 08:54:07

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4812

Re: Odlamující se obal elektrody

Ne nepoteče, když to dobře uděláš. Když si odpálíš kus elektrody na kořenový svár, tak s hlediska těsnosti na druhé vrstvě tolik nezáleží, i když to trochu zapóruje. Tak nějak mě to přijde jako samozřejmost. Pohyboval jsem se hodně kolem svařování potrubí, kdy svářeči měli vždy elektrody v "udržovací" pícce, t.j. na cca 100°C. Fakt je, že já nic takového nesvářím, jen něco na topení a vodu v rámci sousedské, nebo soudružské výpomoci. To víš, s píckou vypadám jako machr.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#37 14-11-2022 09:07:55

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Odlamující se obal elektrody

sušičku mám(taková ta hranatá krabice),ale kvůli přesušení 5-10-15 elektrod ji nezapínám a buď přesuším horkovzduškou nebo teplem z plamenu,zdůrazňuju Teplem.Nouzovka je přilepit eldu na chvíli na kus materiálu.
Proč na jakostní těsné sváry přesušovat? Ušetříš si případnou práci s vybrušováním,opravama a převařováním,která je v tvé režii.Tam už se oplatí i dražší eldy.Ve finále můžeš zaplatit prostoje,případně vzniklé škody.

Editoval Ládes (14-11-2022 09:09:27)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče