SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Nejlépe pájením stříbrem. Jen bych ty zlomené plochy trochu zabrousil, aby to šlo xobě spasovat a při letování mělo to stříbro kam zatéct. Vidět to bude, ale dá se to pak patinovat.
Offline
Jeste bych zvazil lepidlo. Dneska umi zazraky a je podle me vyrazne mensi sance poskozeni.
Offline
stefanhv napsal(a):
Potrebujem poradit ako zvarit odlomene casti stareho mosadzneho svietnika.Rok vyroby netusim a ani ake zlozenie kovu to je.Dakujem za pomoc.http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … 357944.jpg
Zjistit zda jde opravdu o mosaz. V tom případě pájet stříbrnou pájkou. Jak už bylo výše popsáno, připravit pájecí plochy...
Editoval Frank (23-12-2022 15:19:20)
Offline
Zvazujem aj tvrde pajkovanie mosadzou plamenom,len bojim sa aby som nenarobil viac skody ako uzitku.S butanovym horakom by som to striebrom pripajkoval?
Offline
Jestli si dobře pamatuji, tak pájky s menším obsahem stříbra jsou žlutější. Ale zasy myslím mají o něco vyšší teplotu teplotu tání. Ale méně by byly vidět a budou elevnější než pájka s 55 % stříbra. Kdo je s tím zvyklý pájet, by se mohl vyjádřit.
Offline
U mosazi není procento stříbra tak zásadní, pájet to půjde jakoukoli stříbrnou pájkou a bude jí tam vidět jen tenký proužek. Koupit radši pájku s co nejnižším bodem tavení. Ale nepájet v žádném případě mosaznou pájkou, to by svedl asi jen skutečný mistr, od prohřátí do zborcení tělesa je jen kousek. Jenom propan nebo butan bez kyslíku použít nepůjde, hmota k prohřátí je moc velká.
Offline
Stefane, mosazí by to bylo sváření a přitom hrozí že se to celé zhroutí. Jak už bylo napsáno, jedině stříbrnou pájkou. Protože není jisté, jestli to není bronz, tak bych to pro jistotu chladil pomalu.
Online
naprosto přesně to píše pan Zdenek11!
Byl bych velmi opatrný s ohněm na mosaz, prohřátí není vidět jako u oceli (nebo čisté mědi) hřeješ, hřeješ a najednou se to zhroutí. Totéž dělá i čistý hliník.
Zkušení TIGaři by mohli napsat jestli by nebyla bezpečnější jejich metoda.
Offline
stefanhv napsal(a):
Zvazujem aj tvrde pajkovanie mosadzou plamenom,len bojim sa aby som nenarobil viac skody ako uzitku.S butanovym horakom by som to striebrom pripajkoval?
To záleží na typu mosazi původního svícnu. Může se vám to taky rozpadnout... Raději jakoukoliv stříbrnou pájku. S butan - vzduch asi těžko. Butan - kyslík ano.
Offline
bourač napsal(a):
naprosto přesně to píše pan Zdenek11!
Byl bych velmi opatrný s ohněm na mosaz, prohřátí není vidět jako u oceli (nebo čisté mědi) hřeješ, hřeješ a najednou se to zhroutí. Totéž dělá i čistý hliník.
Zkušení TIGaři by mohli napsat jestli by nebyla bezpečnější jejich metoda.
Jestli je to opravdová mozaz, tj. slitina Zn/Cu tak bych na to TIGem raději nesahal. Nastává tam obrovské místní přehřátí a vypařování Zn.
Offline
Chlapi vdaka za vase rady,vazim si vasu pomoc a zaujem,skusim to teda tou striebornou pajkou.Prajem vam prijemne sviatky a ozvem sa s vysledkom pokusu.
Offline
Když už se tu diskutuje o ev. možnosti použít TIG. Lom je křehký a to mě je kdyby to byla mosaz, podezřelé. Je pravděpodobné, že se jedná o bronz. Zkusil bych někde na neexponovaném místě tigem co to bude dělat. Pokud by se jednalo o bronz, tak raději svařit tigem.
Nevím, jaké má stefan možnosti. Stříbrem je to jistota, ale hořák min. PB/O2.
Přeji všem, aby svátky prožili v klidu, nepohádali se o politice. Dále také samozřejmě dobré zdraví a pevné nervy. Vypadá to tak, že budou nejméně v příštích několika letech potřeba.
Online
Dobrý den
Různé mosazné, staré i nové díly z mosazi pájím často a tak mne to přimělo k tomu napsat taky pár poznámek , které se třeba budou tázajícímu, pokud to nikdy nedělal, hodit. Pokud je svícen mosazný volil bych stříbrnou pájku. Pokud je lom úplně čistý , díly na sebe přesně doléhají a nic nechybí tak bych volil pájku tekutější s dobrou kapilární zabíhavostí například Ag 40 Cd ( ta má i nejnižší teplotu 595 C ) případně Ag 55 Sn nebo
Ag 56 Sn. V případě, že v místě lomu chybí materiál, tak bych volil pájku hustěji tekoucí, ze které se dá chybějící kus dílu mnohem lépe doplnit .
Dobře se dělá třeba s pájkou Ag 20 Cd. Jak už někdo psal výše tak stříbrné pájky mají trochu jinou barvu než čistá mosaz. Moje zkušenost je taková, že pokud se potom mosat vyleští , tak je to jedno a není to poznat a pokud to budete potom nějak patinovat, tak je to taky jedno.
Obecně bych řekl, že největší barevná shoda je u pájek do 20% stříbra bez příměsí Kadmia nebo Cínu které mají ale vyšší teplotu a i tak není barevná shoda 100%
K pájení doporučuji použít plamen Propan butan kyslík nebo autogen , já na pájení stříbrem používám raději propan butan kyslík.
Pájené místo ( místo zlomu ) je potřeba pořádně očistit a odmastit . Potom doporučuji na všechny pájené plochy nanést tavidlo , ve formě pasty,
léta používám a mohu doporučit třeba tavidlo od italského výrobce Stella s označením Ag4 , Díly sesadit k sobě, zajisatit jejich vzájemnou polohu, aby se nemohly při pájení posunout a zapájet. Po zapájení, je potřeba umýt zbytky tavidla a pájené místo už pak můžete opracovat dle vašich požadavků. Přeju hodně štěstí při opravě a všem krásné Vánoce. Zdravím Štěpán
Offline
Vsadim asi na tu striebornu pajku,to bude istota.Ste skveli,naozaj velka vdaka!
Offline