SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 16-01-2023 10:07:05

MKRATZ
Člen
Registrovaný: 16-01-2023
Příspěvky: 7

Pila pro makroporezitu

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat. Hledám technologii pro řezání zinkových odlitků - za účelem zkoumání porozity. Je tu jen velká kotoučovka, která je u takto malých odlitků až nebezpečná.
Nechal jsem si poslat testovací lupínkovou pilu, která ale prořízne max 3mm, což nedostačuje - vznikají vibrace i při umístění do přípravku z 3D tiskárny.

Jedná se například o odlitky o rozměrech 50x8x5mm (jsou větší i menší.

Přemýšlím i o tom že by se odlitky odbrušovali v prismatu na brusce, ale nevím zda by to nebylo zdlouhavé.

Děkuji za jakoukoliv odpověď
S pozdravem a přáním hezkého dne

Kratzer

Offline

 

#2 16-01-2023 10:32:53

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 680

Re: Pila pro makroporezitu

S pasovkou (a pasem s jemnymi zuby) je nejaky problem? Zinek by mozna rizla i levna "na drevo".


IDEAL Tecnomig 212 LCD, IDEAL EXPERT TIG 220 AC/DC PULSE LCD, Fronius TransPocket 150 (v pořadí podle četnosti používání)

Offline

 

#3 16-01-2023 10:35:37

MKRATZ
Člen
Registrovaný: 16-01-2023
Příspěvky: 7

Re: Pila pro makroporezitu

Pásovka zní jako plán, ale zatím jsem nenašel pásovku, která by dokázala říznout takový kousek - vzhledem k tomu jak se do pásovek normálně upíná.
Tam by to šlo možná řešit přípravkem. Je zde právě ten problém že to potřebujeme řezat jak podélně tak svisle.

Děkuji za příspěvěk

Editoval MKRATZ (16-01-2023 10:38:04)

Offline

 

#4 16-01-2023 10:49:56

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 680

Re: Pila pro makroporezitu

Ve vlakne o pasovce nekdo psal, jak upravoval celisti, aby dosahovaly az k pasu (2 kusy plochace prisroubovane k puvodnim celistem). To zni dostatecne jednoduse a funkcne.
A asi bych si umel predstavit i celisti, ktere jdou "pres pas" a maji vyfrezovanou drazku na obrobek ve spravnem miste. Samozrejme v kombinaci s dorazem, aby se ty celisti neurizly wink


IDEAL Tecnomig 212 LCD, IDEAL EXPERT TIG 220 AC/DC PULSE LCD, Fronius TransPocket 150 (v pořadí podle četnosti používání)

Offline

 

#5 16-01-2023 10:57:45

MKRATZ
Člen
Registrovaný: 16-01-2023
Příspěvky: 7

Re: Pila pro makroporezitu

Děkuji, to zní jako plán.

Moc děkuji, kdyby někoho napadla ještě jiná použitelná technologie, tak jsem otevřen všem návrhům

Offline

 

#6 16-01-2023 11:03:12

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 680

Re: Pila pro makroporezitu

Jeste me napadlo, co takove ty modelarske "cirkularky" (plus nejake voditko)?
Neco jako https://www.boukal.cz/stolni-kotoucova- … 90/produkt
5mm by to proriznout s trochou dovbre vule mohlo (zkusenost nemam). EDIT: aha, tak asi ne, pisou barevne kovy 1.5mm. Ale treba existuje vykonnejsi model.

Editoval E-Ryc (16-01-2023 11:05:29)


IDEAL Tecnomig 212 LCD, IDEAL EXPERT TIG 220 AC/DC PULSE LCD, Fronius TransPocket 150 (v pořadí podle četnosti používání)

Offline

 

#7 16-01-2023 11:06:26

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4026

Re: Pila pro makroporezitu

Mě napadá  sevřít odlitek  do  čelistí,  které  vedou  těsně vedle pilového  kotouče. Mezi  odlitkem  a čelistmi použít mezikusy přizpůsobené  na tvar  odlitku,  aby byl  odlitek  i členitějšího  tvaru uchycený  v čelistech  svěráků  na celou  plochu odlitku.  Ne na styčné  body,  které  by u  měkké  zinkové  slitiny nestačily na bezpečné  uchycení. Ty  mezikusy vytisknout z nějakého  běžnějšího  plastu,  třeba PETG na 3D tiskárně.
Mělo  by to  stačit na řezání  napříč.
Na nějaké  podélné  řezání  celého  odlitku v ploše nevím. Jedině uchycení  poloviny,  třetiny odlitku  v čelistích  zase podobným  způsobem a rozřezání  jen  té  volné  poloviny až  2/3.

Offline

 

#8 16-01-2023 13:15:19

habaso
Člen
Registrovaný: 12-06-2020
Příspěvky: 149

Re: Pila pro makroporezitu

Hliník řežu pásovkou Makita LB1200F s pásem na kov Simonds, myslím, že s řezáním zinkových odlitků byste neměl problém.

https://katalog.makita.cz/produkt/rezan … -22020.htm

https://www.simonds.cz/vyhledavani?term … ength=2240

Editoval habaso (16-01-2023 13:17:17)

Offline

 

#9 16-01-2023 14:04:51

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2150
Web

Re: Pila pro makroporezitu

Co na pracovním stolku Promy 115 nebo podobných pil které řežou pouze hmotností ramene bržděné pružinou?(Rameno se nechá v kolmé poloze na "domeček vodítka se našroubuje pracovní stůl a už to fičí....Jinak pásovky na vertikální řezání dělával(dělá?) Alzmetall,jen ta cena už je jinde.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#10 16-01-2023 14:26:03

bn
Člen
Registrovaný: 07-05-2010
Příspěvky: 119

Re: Pila pro makroporezitu

pásovka a otočný nebo posuvný svěráček, který umožní dva řezy (kolmé) na jedno upnutí

Offline

 

#11 21-01-2023 11:20:36

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1387

Re: Pila pro makroporezitu

Pasovku ako proma 115, aby isla postavit na vysku tj rezanie na stolceku. Ked matros upne do maleho sveracika tak to tam udrzi v ruke a sveraku.

Editoval Atlan (21-01-2023 11:21:22)

Offline

 

#12 21-01-2023 11:41:55

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4440

Re: Pila pro makroporezitu

Mám pásovku 128.. (podobná 115. Když se dá rameno svisle a dá se stolek (i ten který je jako příslušenství) tak by to šlo řezat bez problémů. Ani svěráček by nebyl potřeba. Zinek by bylo možné asi řezat i pokosovkou s kotoučem na hliník. To jsem ale nezkoušel.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2023


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče