SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 23-11-2008 13:35:59

stavros
Člen
Registrovaný: 23-11-2008
Příspěvky: 1

teplota při svařování

Dobrý den
chtěl bych se zeptat , při jaké teplotě okolí je ještě bezpečné svařovat . Jedná se o svařování obalenou elektrodou .
Svařuje se ocelová konstrukce z profilů HEA 160-200 . Svařuje se venku .
Děkuji .

Offline

 

#2 23-11-2008 20:05:01

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4410

Re: teplota při svařování

Koukněte se do poznámek ze svářečské školy a najdete tam, že se svařovat smí při teplotách nad +5 st. C. Při nižších teplotách je nutné místo svařování předehřát nad tuto teplotu. Jinak je tato teplota uvedena i v materiálové normě příslušného materiálu. smile

Offline

 

#3 14-03-2023 13:48:31

dis
Člen
Registrovaný: 23-11-2022
Příspěvky: 5

Re: teplota při svařování

Po čase oživím téma,

mám otázku, aká je pri MMA zváraní dosahovaná pracovná teplota oblúka, ak je elektróda zapojená na:
1. + plus
2. - mínus ?

Ďakujem.

Offline

 

#4 14-03-2023 14:05:37

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2196

Re: teplota při svařování

Nevím přesně, co tazatel chce vědět a možná mě někdo opraví, ale domnívám se, že teplota vlastního sloupce oblouku je v obou případech stejná (asi 6 - 7 tisíc °C), mění se pouze teplota anodové a katodové oblasti oblouku, asi 2600/2400°C. Přitom vlastní katoda je ochlazována termoemisí elektronů.

Editoval Zdenek11 (14-03-2023 14:15:24)

Offline

 

#5 14-03-2023 14:49:17

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2439
Web

Re: teplota při svařování

Zdenek11 napsal(a):

Nevím přesně, co tazatel chce vědět a možná mě někdo opraví, ale domnívám se, že teplota vlastního sloupce oblouku je v obou případech stejná (asi 6 - 7 tisíc °C), mění se pouze teplota anodové a katodové oblasti oblouku, asi 2600/2400°C. Přitom vlastní katoda je ochlazována termoemisí elektronů.

Také nevím, co přesně je v dotazu myšleno, ale ta teplota uvnitř sloupce oblouku je vyšší. Závisí na proudu a je 6000 - 15000 °C. Alespoň tak nás to zde v US učili. Samozřejmě teplota tavné lázně záleží na mnoha dalších okolnostech...

Online

 

#6 14-03-2023 14:54:17

dis
Člen
Registrovaný: 23-11-2022
Příspěvky: 5

Re: teplota při svařování

Ak je pravdivé " teplota vlastního sloupce oblouku je v obou případech stejná", tak potom je to jedno.
Jedná sa o zváranie tenkých oceľových plechov / trubiek / joklu na bike, max do 2mm.

Myslel som, že pri niektorej polarite je teplota o niečo nižšia, teda by sa eliminoval eventuálny prepal.
Nižší prúd by mal pomôcť a prerušované zváranie je tiež v hre kvôli ochladzovaniu...

Editoval dis (14-03-2023 15:03:54)

Offline

 

#7 14-03-2023 15:16:11

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2196

Re: teplota při svařování

No však ano, reálná teplota svařovaného materiálu bude v případě elektrody na + o něco nižší. Jestli to ale bude mít nějaký zásadní vliv na propaly nevím, na ten požadovaný účel se mně MMA nezdá vhodná metoda.

Offline

 

#8 14-03-2023 15:43:48

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2196

Re: teplota při svařování

K té teplotě oblouku:  co jsem našel v údajích různě na netu, je teplota u MMA do 7000°C, u WIG do 9000°C, u MIG/MAG až 15000°C. Do jaké míry je to pravdivé, nevím.

Editoval Zdenek11 (14-03-2023 15:45:19)

Offline

 

#9 14-03-2023 16:23:01

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8537

Re: teplota při svařování

Zdenek11: Nějak se mi moc nezdá, že by metoda MIG/Mag měla nejteplejší oblouk, ale je to jen můj pocit. Podle mě má TIG/WIG oblouk mnohem silnější.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#10 14-03-2023 16:28:48

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2439
Web

Re: teplota při svařování

Zdenek11 napsal(a):

K té teplotě oblouku:  co jsem našel v údajích různě na netu, je teplota u MMA do 7000°C, u WIG do 9000°C, u MIG/MAG až 15000°C. Do jaké míry je to pravdivé, nevím.

Tak ano, to odpovídá. U MMA bude oblouk intenzivně ochlazován tavícím se kovem i obalem. U TIGu je ochlazovám plynem a bude patrný rozdíl jaký plyn je použit - u He bude teplejší, u argonu studenější. No a u MAG je teplota dodána reakcí části železa s reaktivním plynem.

Online

 

#11 17-03-2023 07:51:47

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 401

Re: teplota při svařování

dis: z mojej skusenosti je na tenky plech lepšia rutilka (- polarita) nez bázická aj čo sa týka prievaru, u rutilky je prievar plytší, než u bázických. testoval som ale iba ESAB R117 a B121.


Omicron Gama 1500
IDEAL Praktik TIG 200 AC/DC

Offline

 

#12 17-03-2023 11:00:15

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4477

Re: teplota při svařování

ER117 byla původně přímo  vyvinuta, aby měla malý  průvar,  protože má  být původně určena pro  přivařování  tenkých  plechů  k  silnějšímu  rámu.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče