SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 17-02-2023 12:53:15

Karolina_
Člen
Registrovaný: 17-02-2023
Příspěvky: 1

Svařování porcelánu a skla

Zdravím!
Pro školní projekt se zabývám svařováním materiálu porcelán a lampové sklo v domácích podmínkách.
Zatím jsem zkoušela pouze tepelné svařování pomocí kahanů a využití i různých tavidel typu borax. Jako největší naději jsem vkládala v slinutí skla a glazury použité na porcelánu, ale tepelná roztažnost mi nadělá při chladnutí paseku a sklo vytrhne glazuru z porcelánu. Na internetu koluje i video svařování porcelánu TIGem, ale tomu moc nevěřím. Budu vděčná za jakékoliv tipy, i kdyby vás napadlo popřípadě nějaké tavidlo (prášek ze skelných vláken, skelná drť nebo třeba smalt?). Jde mi o to vytvořit spoj mezi porcelánem a sklem, který nebude křehký a bude teplotně odolný, v tom případě vylučuji veškerá lepidla atd.

Díky!!!

Offline

 

#2 17-02-2023 14:43:55

ihlan
Člen
Místo: Obec Ihĺany
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 3421
Web

Re: Svařování porcelánu a skla


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O
som pichlavy od narodenia a co je horsie picham z kazdej strany rovnako wink

Offline

 

#3 17-02-2023 16:12:47

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4722
Web

Re: Svařování porcelánu a skla

jsem šťatný jak blecha že se tady objeví tvůrčí člověk, dokonce snad děvče.
Karolino - tyto materiály naprosto nelze svařovat, sklo + sklo lze tepelně spojit. Porcelán vyloučeno.
čau jehlane, už sem tě tady dlouho neviděl. smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#4 17-02-2023 16:23:09

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2439
Web

Re: Svařování porcelánu a skla

Bouračí, náhodou vařit sklo, nebo porcelán TIGem to musí být docela vzrůšo! big_smile big_smile big_smile

Offline

 

#5 17-02-2023 16:47:55

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1525

Re: Svařování porcelánu a skla

Mám dojem, že jsem někde zaslechl, že jde porcelán pájet.

Offline

 

#6 17-02-2023 20:02:58

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4478

Re: Svařování porcelánu a skla

Karolíno,  i  slepé  uličky musí  někdo  prozkoumat.
Ale svařování  porcelánu  a skla je dnes ještě záležitost  poněkud vzdálenější  budoucnosti.
Učitel,  co  ti  to  zadal buď chce vidět jak  si vedeš nad nesplnitelným  úkolem  nebo  chce místo  praxe pouze nějaký  teoretický  pokec,  co  všechno  je ještě třeba k  tomu  svařování  objevit a vymyslet,  aby se to  mohlo  dělat nebo  to  je ,  s prominutím  technický  neznalec a blb.

Za prvé ani  porcelán  - keramika,  ani  sklo  nejde svařovat  lokálním  roztavením stejného  nebo  přídavného  materiálu na místě svaru,  protože ten  materiál  nemá  potřebné  parametry, houževnatost,  pružnost,  stlačitelnost, poddajnost  atd,  by ten  spoj odolal  různé  tepelné  roztažnosti  při  takovém  rozdílu  teplot a nepraskal a nerozpadl  se. Kovové  materiály tyto  vlastnosti  mají  a i  tak  některé  nevhodné  svary praskají.  Musel by se celý  kus masívně předehřát,  na mnoho  stovek  stupňů  a ještě by přidaný  materiál musel mít v celém  rozsahu  teplot až  po  pokojovou  teplotu  velmi  podobnou  teplotní  roztažnost.
za druhé  všechny běžné svářečky jsou  dělány na kovové  materiály,  to  znamená  materiály s velmi  vysokou  elektrickou  vodivostí v tuhém  i  roztaveném  stavu,  zatímco  tytío  materiály jsou  v tuhém  stavu  izolanty  v roztaveném  pravděpodobně  slabé  vodiče. S výjimkou  svářeček plastů,  kde se ale jedná  o násobně nižší  teploty a s výjimkou  plamene.
Za třetí  oba dva materiály jsou  výrazně odlišného  charakteru. Porcelán  jakožto  každá  keramika je reaktivní  materiál,  to  znamená že při  vypalovací  teplotě dochází během slinutí k  chemickým  reakcím,  tudíž ke změně složení  materiálu,  ale zvyšováním  teploty se netaví. Pokud by došlo  k tak  velkému  zvýšení  teploty,  že by se nakonec roztavil, už by to  nebyl  porcelán,  ale něco  úplně jiného.  Sklo  je potom tuhá  kapalina nebo  amorřfní  pevná  látka,  podle toho,  z  jaké  strany se na sklo  jde.

Offline

 

#7 28-03-2023 16:40:46

koník
Člen
Místo: Velvary
Registrovaný: 05-01-2009
Příspěvky: 63

Re: Svařování porcelánu a skla

Radim napsal(a):

Karolíno,  i  slepé  uličky musí  někdo  prozkoumat.
Ale svařování  porcelánu  a skla je dnes ještě záležitost  poněkud vzdálenější  budoucnosti.
Učitel,  co  ti  to  zadal buď chce vidět jak  si vedeš nad nesplnitelným  úkolem  nebo  chce místo  praxe pouze nějaký  teoretický  pokec,  co  všechno  je ještě třeba k  tomu  svařování  objevit a vymyslet,  aby se to  mohlo  dělat nebo  to  je ,  s prominutím  technický  neznalec a blb.

Za prvé ani  porcelán  - keramika,  ani  sklo  nejde svařovat  lokálním  roztavením stejného  nebo  přídavného  materiálu na místě svaru,  protože ten  materiál  nemá  potřebné  parametry, houževnatost,  pružnost,  stlačitelnost, poddajnost  atd,  by ten  spoj odolal  různé  tepelné  roztažnosti  při  takovém  rozdílu  teplot a nepraskal a nerozpadl  se. Kovové  materiály tyto  vlastnosti  mají  a i  tak  některé  nevhodné  svary praskají.  Musel by se celý  kus masívně předehřát,  na mnoho  stovek  stupňů  a ještě by přidaný  materiál musel mít v celém  rozsahu  teplot až  po  pokojovou  teplotu  velmi  podobnou  teplotní  roztažnost.
za druhé  všechny běžné svářečky jsou  dělány na kovové  materiály,  to  znamená  materiály s velmi  vysokou  elektrickou  vodivostí v tuhém  i  roztaveném  stavu,  zatímco  tytío  materiály jsou  v tuhém  stavu  izolanty  v roztaveném  pravděpodobně  slabé  vodiče. S výjimkou  svářeček plastů,  kde se ale jedná  o násobně nižší  teploty a s výjimkou  plamene.
Za třetí  oba dva materiály jsou  výrazně odlišného  charakteru. Porcelán  jakožto  každá  keramika je reaktivní  materiál,  to  znamená že při  vypalovací  teplotě dochází během slinutí k  chemickým  reakcím,  tudíž ke změně složení  materiálu,  ale zvyšováním  teploty se netaví. Pokud by došlo  k tak  velkému  zvýšení  teploty,  že by se nakonec roztavil, už by to  nebyl  porcelán,  ale něco  úplně jiného.  Sklo  je potom tuhá  kapalina nebo  amorřfní  pevná  látka,  podle toho,  z  jaké  strany se na sklo  jde.

...ahoj...s tím svařováním materiálů,které "nejdou svařit"...kamarád,(kovář)přinesl paket(jednolitý kus zkovaného materiálu,vyrobeného pomocí kovářského svařování),který svařil z normálního listového péra z Avie...když jsme to probírali,tak někdo nahodil to,že to vlastně nejde,kvůli složení péroviny atd...chtěl nám dokázat,že to jde,od tý doby se mu to nepodařilo...je možný,že CHTÍt,je kolikrát víc,než NEJDE TO?...


...kovář zdraví pány svářeče...

Offline

 

#8 28-03-2023 21:17:48

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4478

Re: Svařování porcelánu a skla

Je třeba počkat  ode dneška 4 dny. Do  té  doby nejde z  technických  důvodů  odpovědět,  potom  už  to půjde.

Offline

 

#9 29-03-2023 21:50:03

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Svařování porcelánu a skla

koník:Těch pérovin je celá řada,Nevím kdo kdy rozšířil  ten blud že každý listový pero je chromkřemíková 14 260.Pérovin je celá řada a třeba uhlíkové,manganové nebo manganchromkřemíkové jsou daleko lepší volbou jak co se jistoty výsledku týče tak kontrastu.Ona se i ta 14260 dá,ale je to o poznání složitější(vinutá pružina z d22 drátu na které je 14 260 vyraženo),ale rozmezí mezi nespojí se a rozpadne se je celkem úzké.Navíc má při přehřívání sklony ke grafitování,takže se na krásně může stát že se to při pokusu o 3.,4.přeložení paketu celé rozpadne(jako když rozdrtíš šedivej květináč)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče