SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Ahoj,
Obyčejný jekl svařeno elektrodou lincoln omnia 46. Nevíte proč po natření barvou na kov řezné svar?
Díky
Offline
A akou farbou si to natieral?
Offline
Ošetření svaru před natíráním , doba před natíráním , počet vrstev a následné vystavení vnějším vlivům ....
Offline
Jenom nástřel: opadala struska i s barvou. Náprava: před lakováním odstranit strusku. Oklepat a vykartáčovat, případně obrousit.
Offline
Jestli to je klasická ocel, ne nějaká speciální, tak jedině dobře očistit strusku, vzít svár kartáčem, alespoň ručním. Odmastit a natřít. Nejlépe zvlášť základem a potom vrchní. 2v1 a 3v1 jsou na h....o.
Offline
Doplním kolegy, odmašťuje se perchlorem, nebo tetrachlorem. Benzín ani aceton nejsou až tak supr odmašťovadla.
Editoval franta zelmont (31-10-2023 19:34:24)
Offline
No ale třeba na niklové slitiny je aceton ideální. Ale kdo tu svařuje inconely.
Tady se posledních pár let řeší hlavně to, jak svářečkou pod 8 000,-, drátem pod 30,-, s helmou za 500,-, rukavicemi za 120,- a zkušenostmi jen z google svařit úplně všechno
franta zelmont napsal(a):
Doplním kolegy, odmašťuje se perchlorem, nebo tetrachlorem. Benzín ani aceton nejsou až tak supr odmašťovadla.
Editoval JardaK (01-11-2023 18:22:45)
Offline
😂
Offline
JardaK napsal(a):
No ale třeba na niklové slitiny je aceton ideální. Ale kdo tu svařuje inconely.
Tady se posledních pár let řeší hlavně to, jak svářečkou pod 8 000,-, drátem pod 30,-, s helmou za 500,-, rukavicemi za 120,- a zkušenostmi jen z google svařit úplně všechnofranta zelmont napsal(a):
Doplním kolegy, odmašťuje se perchlorem, nebo tetrachlorem. Benzín ani aceton nejsou až tak supr odmašťovadla.
Hele pod 8 to je ještě dobrý,znám borce pro který je i 4,5 za invertor moc
Offline
Ale ty franťáku udej jedinou firmu , kde odmašťují perchlorem či jinými chlorovanými uhlovodíky . Jen hloupě žvaníš . V EU to již neexistuje . Jedno je zase neoddiskutovatelné . Dnešní nátěrové hmoty dostupné v maloobchodní síti nejsou schopné ochránit ocelovou svářenou konstrukci nad 5 let . Jsou to jen vodovky pro dospělé . Co jsem chtěl aby vydrželo , jelo do zinku .
Offline
Ve některých firmách možná ne, ale když to chceš pořádně. U nás tetrachlór máme a používáme.
Offline
Ale prd. Když se použije jakákoliv polyuretanová nebo epoxidová základní barva a nahoru jakákoliv vrchní barva, nejlépe však nějaká lepší barva, třeba i Alkyton, tak to vydrží spoustu let. Pokud to jde do země, tak nejlepší nějaká na principu asfaltu.
Offline
Jeden známý, vynikající dnes "emeritní svářeč" svářel v ZVU, pak řadu let v Německu. Vždycky lehce obrousil okolí sváru před náterem. On to u nás dělal, v Německu to vyžadovali.
Barva má tendenci utíkat z hran a p. Proto je na vrcholcích nerovností vrstva slabší, hlavně když ja barva moc naředěná. Je nutno základ na sváru ve dvou vrstvách. Svár dobře vykartáčovat, aby nebyla nikde struska a v okolí žádné okuje. Když natírám nějakou konstrukci, tak vždy nejdříve jednou vrstvou natřu sváry. Pak natřu, nebo nastříkám základ atd. Pokud se natírá brzy po svaření, není třeba svár odmašťovat. Mastnota je vypálená. Ostatní plochy to je jiná. Tam se musí odmastit. Tam to ale tazateli asi nerezne.
Já nemám s nátěrovými hmotami v současnosti tak otřesné negetivní zkušenosti. Je ale pravda, ža dnešní antikorozní nátěry se vedle dřívějších olovnatých nemohou ani postavit
Offline
dobrý večer děti, tak jste si pokecaly a já vám prozradím tajemství
sváry (ošetřené jak výše psáno) nenatírejte hned, ten svarový kov a svařovaný materiál procesem tavby dostal hrozně na p.rdel. Potřebuje vybublat a vzpamatovat se. Obvykle stačí den.
jo barvy, před 13 lety jsem zasadil stom, aby ho někdo náhodou nepřejel ochranný plůtek jsem natřel dvousložkovou barvou co mi namíchal místní prodejce na auto, trochu zbylo tak tím sem to natřel. Zejtra se podívám jestli je to ještě OK.
Editoval bourač (02-11-2023 20:51:08)
Offline
Famater to myslím napsal nejlíp. Já bych k tomu ještě přidal, pokud svar nemá nějaké praskliny a štěrbiny, před nátěrem pasivovat bezoplachovým odrezovačem.
Nezavrhoval bych ani asfaltový nátěr, pokud vzhledově nevadí. Ten má výhodu v tom, že pokud v zimě za mrazu nějak popraská, v létě, než se ty praskliny rozšíří, zase poněkud změkne a ty praskliny se zase slijou. Pokud je ho tam dostatečná vrstva.
Offline
A ještě mě napadá jedna možnost. Že svár je hodně pórovitej až děravej a prorezá z druhé strany.
Offline
Jo, asfaltovej popraská, než se to v teple zase sleje, je to zrezlé a asfalt to jen schová.
Benzín na odmaštění není dobrý, protože je sám o sobě mastný. Na dokonalé odmaštění je třeba použít přípravku, co mastoty jen neředí, ale rozloží je. Viz třeba čistič brzd ve spreji.
Nejlepší je nechat to trochu chytit lišku a pak natřít.
Offline
Zase kecy , asfalt ztratí elastičnost stejnětak , jako jiné uhlovodíky . Úplně stejně i dopadne . Ano , v zemi je to jiná . Ale to se zde neřeší . Plácy od Radima jsou mnohdy překvapující . Si říká chemik .............
Offline
Mám doma plot, natřený asfaltem pod běžný nátěr syntetikou, tak nejméně 60 let. Syntetická barva na povrchu praská, ale asfalt pod ní drží a mimo mechanicky odřená místa beze stopy rzi.
Offline
Když jsem dělal u plynařů, tak se potrubí a uzemňováky natíraly barvami na asfaltovém principu. Kolikrát se vytahovaly ze země potrubí staré desítky let a až na drobné vady byly v pořádku. Ploty taky vídám roky natřené asfaltem a v pohodě, i když se o ně nikdo nestará.
Offline
Ty vole , jak může někdo natřít syntetickou barvou věc s asfaltovým základem . To mi hlava nebere . Takovýto výstřik zamezuje jakýmkoliv chemickým znalostem .
Kdysi za minulého režimu přímo ve fabrice kde jsem dělal v laborce na výrobu asfaltových pásů , prý vyráběli asfaltované pletivo . Prostě pletivo protáhli vanou s asfaltem místo lepenky . Již jsem to neviděl .
Jinak bych rád poznal , jak jste natírali asfaltem , je vám známo , že za běžných teplot neteče .
Když jsou tady natěrčští specialisté , rád (asi spíše bláboly nerad) si přečtu .
Vycházím z černého na žlutém natřel jsem asfaltem , stejnětak , že se mosty nesvářely .
Offline
Asfalt neteče za normální teploty, ale asfaltové nátěrové tmoty ano. Na př. Isokryt, gumoasfalt, nebo ALT( asfaltový lak tvrdý, také známý jako eisenlak). Problém afaltů je, že obsahují síru. Když na povrchu zvětrávají a jsou ve styku s vodou, deštěm, tak vznikající kyseliny co žerou na co přijdou.
Editoval Famater (05-11-2023 09:49:47)
Offline
A co třeba něco takového: https://www.bal.cz/proxim-konkor-500-as … lak-950-g/
https://www.bal.cz/proxim-konkor-500-as … rozni-lak/
V té firmě používali tenhle: https://www.bal.cz/a1010-asfaltovy-lak- … ter-cerny/
Myslím že i Tlumex na podlahy aut je na principu asfaltu.
Psal jsem barvy na asfaltovém principu, né čistý asfalt! Tak si očistěte brýle
Offline
bobobo napsal(a):
Jinak bych rád poznal , jak jste natírali asfaltem , je vám známo , že za běžných teplot neteče .
Sveho casu jsem to, teda ciste amatersky, maje kyblik asfaltu z pokladky dalkovych kabelu, delal za pomoci benzinove letlampy. Ostatne podobne se delaly i spojky tech kabelu, spajel se oloveny plast a pak se na to za tepla namotal papir? s asfaltem.
Pripadne by se asi dal v necem rozpustit, ale tam bych to stejne prejel aspon (dnes) horkovzduskou, at se slejou pory.
Editoval jouda74 (05-11-2023 17:44:13)
Offline