SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
...pokud by to bylo tak, že je nerez trubka nějak nalisovaná do černé (S235J2G3 EN 10025), mohou tyto dva materiály v přímém styku spolu nějak reagovat?
Navíc dle vnitřní oxidace by mohla být černá provařena do nerezi...?
Nemá tu někdo vlastní zkušenosti?
Offline
Tak za prví se mi zdá tato nádrž zcela nevhodná jak na akumulování tak na následné použití ohřáte vody jako užitkové pokud jsem to pochopil správně.Pokud tuto někdo někam nainstaluje jako že určitě jo tak se pak nedivím že lidi nadávaj že to stojí za h.... .
Byl bych rád kdyby jste napsal kompletně co si od toho představujete nejlíp z nákresem zapojení Pokud to je mimo vaší znalost doporučuju pročíst nějaké návody k ohřevu/akumulaci/kotlům ale hlavně ne České kde to stojí také za ....
Doporučuju Viessmann nebo jinou podobnou značku která vyrábí celý sortiment . Osobně bych řekl že je to tam napsaný a nakreslený pro uplný paka a pokud to pak ve finále odborník zapojí podle sebe protože to tak je kravina a ja vím všechno nemůžu se divit že to nedělá co má.
Pro začátek nechápu jak chcete udržet teplotu v aku na 50-87C pri použití tohoto šneka který je od spoda i kdyby nebyla použita cirkulace .Asi to bude to stydnout v celém obsahu rovnoměrně do té doby než bude voda celkem studená nebo bude průtok vetší než snese přenést výměník i když tam bude pořád energie dost.
Možná se pletu a vůbec tomu nerozumím
Offline
Objem nádrže bude nahřívat zplynovací kotel na dřevo Blaze Harmony Green 17 o výkonu 8,9-18kW.
Zapojeno to bude takto:
Nerezový výměník bude přes termostatický trojcestný ventil 55°C nahřívat vodu v bojleru. Vlastní otopná voda bude klasicky přes trojcesťák ovládaný servem krmit podlahu. Servo jede samozřejmě podle ekvitermy.
Můžeš se víc rozepsat o tom, proč je tato nádrž nevhodná?
Offline
Takže celkem normální zapojení s podlahovkou a topením .
Kotel je zapojen blbě určitě i podle návodu ke kotli. Mít to celé v okruhu a spínat čerpadlo je lepší než drátem do oka ale komfortní to není a kotel moc dlouho nevydrží. Chybí Laddomat nebo nějaké jina termostatická regulace .Jde to i motorem ale je to zbytečně složitý.
Dále v bojleru na užitkovou vodu se to ohřívá do šneku . Ten nezrezne pokud má vodu z kotle .
V bojleru je voda užitková a uvedený https://akumulacni-nadrz.cz/lvti-0800-d790-0v-n600.php vnitřní provedení surová ocel je špatně .
Nebo se bavíme jen k tý nádrži ke kotli ?
řekněme https://www.manualslib.com/manual/90084 … =25#manual co tuto ?
Editoval Juggernault (14-12-2023 15:53:16)
Offline
Kotel má vlastní vnitřní směšování - to je ta komponenta 42. Jestli máš na mysli nízkoteplotní korozi během roztápění, tak to tu nehrozí.
Nerozumím, co je nekomfortního na tom, když se spíná čerpadlo kotlového okruhu podle teploty kotle? Kotlová voda chodí v rozmezí 70-90°C.
Moje instalace se od té na obrázku liší v tom, že voda v externím nerez bojleru TUV je ohřívána průchodem přes šnek v akumulační nádrži LVTI (přes zmíněný 3c venitl).
Aku nádrž LVTI je nabíjena kotlem a vybíjena podlahou/ohřevem TUV.
Offline
Termostat je vsunut do nátrubku na vstupu studené vody do kotle, dotlačený pružinou, kterou dotláčí redukce . Lepší než drátem do oka ale zase to funguje jinak . Místo toho aby se voda míchala kontinuálně a kontinuálně odcházela teplá 80C se nacucne studena do kotle a vše je jen setrvačnost termostatu kolik jí to nacucne. Zároveň odchazí ta teplá . Řekl bych že lacinej obchodní trik a nebo slabá utěcha toho že na to lidi s.... tak aby tam něco bylo.
Nekomfortní je to spínání a ten pocit .
Naposled jsem třeba viděl krbovky s výměníkem zapojený tak že tam musí bejt asi 80W čerpadlo ale bylo to od kamaráda tak je to dobře
Mě tu sice beží 2" čerpadlo ale 37W jinak přetlačí hlavice ,TUV 15W,
Ale ta nádrž co jste zmínil není nerez. Jen má nerez výmeník . Pokud se bude odebírat teplá voda přes výměník dole to bude čím dál studenějíší . Při 1/3 odběru už bude plocha výmeníku jen 3m2 a už neohřeje vodu .Pokud se bude prohánět čerpadlem žere to elektriku .Nemělo by to fungovat jako klasickej bojler tj odeberu to až do studené ?
Teplo se drží nahoře .Proto mají TUV bojlery šnek jen v horní části pokud to odebírají přes něj. Naopak dole je nejvíc studený tak je tam solární .I když to ohřeje jen na 20C pořád něco ohřál .
Pokud je tam pak cirkulace na TUV bude se to od spoda ochlazovat a nahoře zase ohřívat.Pokud ne tak nebude od půlky třeba stíhat.
Offline
Dle záznamu teplot nebyla teplota kotle nižší než 60°C a takto nízká teplota se tam objevila pouze proto, protože jsem nevhodně přiložil. Jednalo se o velké kusy dřeva, které špatně nahořely. Tedy chyba v obsluze.
Kotlový okruh honí DAB Evosta 2 v proporcionálu na první stupeň. Podlahu honí DAB Evosta 3 v proporcionálu na třetí stupeň a indikuje 37W při asi 0,8m3/h.
Já jsem nikde nezmiňoval, že nádrž je nerezová. Ze stránek výrobce je jasné, že má nerezový pouze výměník.
Cirkulaci TUV mám a přes tu bych natopil bojler. Pak už trvale běžet nemusí - může se spínat pouze k zajištění komfortu, aby se nečekalo na teplou vodu (tak je to nyní).
Offline
(tech 60°C primo koresponduje s udanou teplotou smesovaciho ventilu...tak ta ochrana funguje asi docela dobre)
Offline
Tak nějak nechápu co se zde řeší .
Pokud jde o výdrž nerez šneku s nerez hrdlem zavařeným snad přechodovým drátem. Tak to snad vydrží dlouho. Pokud si za tím nestojí výrobce a je ochotnej jak bába na uřadu to je pak težký . Jen je to pak na obrázku nakreslené opačně. Na to se tady pořád ptám ...
Tak pokud je šnek pro TUV a v případě ohřátí na 80C 500L a vycákání 250L bude teplota vytékající vody dle mého max 40C spíš méně. Tak je to blbě vymyšlený.Protože šnek je od spoda.
V případě neustáleho dotápění z akumulační nádrže kotle zase nepotřebuji 500L ale mohl bejt výměník přímo tam .
Kde bude ten ohřev FVE ?
Offline
A na to že kotel stoji 150 a má lambda sondu. To už je fakt problém přidat jeden senzor a druhý servo na sekundarní vzduch ? To má i muj starej Viessmann co mu je dneska 23Let asi . A naběháno má nevim kolik tisíc hodin . se můžu kouknout .
Offline
Viz #26.
Nevim, na kterym obrazku je co spatne.
Ve tvym modelovym pripade 500l aku 80st a 250l/50st. odber tepla vychazi pokles teploty aku z 80 na 55st. V mym pripade pro nadrz 800l by to pak bylo z 80 na 64...ale to tu uvazujeme rovnomerne prohrati objemu.
Ja zadny ohrev z FVE nepotrebuju.
Ted nerozumim te poznamce o sek.vzduchu...?
Offline
Na obrázku z návodu kotle je šnekem ohříván bojler .Takže je to opačně než to bude v reálu ?
Těžko se to rovnoměrně prohřeje a taky nechápu proč ? Učel bojleru na TUV je využít veškeré uložené teplo stejně tak AKU .A ne skončit na 50C protože se to průtokem ohřeje už jen na 35C
Nějak postrádám model funkčnosti jako normální el. bojler . Mám 200L na 80C tak mám 200L na 80C a ne že mi to po 100L začne téct jen 40C
Kotel řídí oba "tři" přívody vzduchu i když má možnost manuálu.Na to vše jen jedno servo. Na první pohled se výrobce už nechlubí z jak tlustýho plechu to mají Pořád nic moc ale je to lepší než to bylo .Pokud to nečoudí při přikládání, funguje, a čištění nezabere moc času proč ne .
Dotaz FVE byl od někoho jiného aháá .
Offline
TUV viz #30.
K funkcnosti ted nemuzu nic rict, protoze to jeste neni v provozu. Muzu se potom podelit klidne i s nejakymi grafy.
Offline
Krátce k předpokládanému schema:
1. Řízení teploty vratné vody do kotle. Raději bych použil schema s termostatickým trojcestným ventilem a kontinuálním provozem čerpadla. Čerpadlu nedělá dobře časté zapínání a vypínání. Také všem součástem tepelně zatíženým nedělá dobře kolísání teploty.
2. Připojení potrubí k rozdělovači bych nepřipojil přes aku nádrž, ale na přívod do ní. Pak bude teplá topná voda k dispozici pro topné okruhy a ohřev TUV ihned jakmile řízení teploty vratné vody uvolní odtok topné vody z kotlového okruhu a ne až se ohřeje vrchní část aku nádrže.
3. TUV bude fungovat. Bude nutné nastavit teplotu topné vody na 60-65°C a čidlo ovládající čerpadlo osadit do spodní části boileru, nebo na odtokové hrdlo topné vody. Tento boiler je určený pro ohřev průtočný se sníženou akumulací. Malé odběry jsou pokryty akumulací a velký odběr ohřevem průtočným s poklesem teploty TUV. Na př. v penzionech a hotelích. Šetří to místo a tepelné ztráty pláštěm boileru. U rodinného domu to postrádá smysl. Kombinovaný boiler 125-160l by byl vhodnější.
4. Osadil bych na výtlak čerpadel okruhu UT a podl. zpětný ventil. Průtokem topné vody mezi AKU a rozdělovačem vzniká tlakový spád, jehož důsledkem je obrácení tlaků mezi rozdělovačem a sběračem topné vod. Jeho velikost závisí na délce a dimenzování propojení mezi aku a R-S.
Nevím, jestli se tu ještě do vánoc objevím, tak bych si dovolil všem, co tento příspěvek čtou, aby si ty vánoce užili.
Offline
1. Snížím spínací teplotu čerpadla a poběří kontinuálně. Směšování zajistí vnitřní ventil.
2. Zamyslím se nad tím - musím prověřit možnosti instalace. Už to tu začíná být těsné.
3. Mám to namyšleno viz obr. níže. Jde pouze o zjednodušenou ilustraci.
4. Platí toto i pro systém s jedním čerpadlem? Viz obr.
Editoval davidma (15-12-2023 16:21:40)
Offline
Jsem zvědav, jestli z toho nakonec nějaký doporučený výrobce bojlerů vyjde.
Nebo bude nakonec "nejlepší výrobce" urob si sám ?
Offline
Davide, mám teď hodně málo času, abych se tvému problému věnoval. Proto krátce:
Jak jsem si pročetl návod, je kotel vybavený termostatem umístěným ve výstupním hrdle kotle. Ten omezuje průtok topné vody tak, že je zajištěna minimální teplota výstupní topné vody na 60°C. To je na výstupu. Jak to je ale na vstupu? Po dobu nabíjení AKU tam může být poměrně dlouhodobě i 30-35°C. Proto bych volil jen zapojení v 5.6.6.
K zapojení v #40 mám zásadní výhradu. Aby mohla studená voda téct do směšovače, tak musí také být odpouštěna . T.j. by to fungovalo jen při odběru TUV. Aby to fungovalo, je nutné v tomto případě nechat boiler naplnit vodou o teplotě vody v aku a směšování na požadovanou teplotu TUV (dle normy max.65°C) na výstupu z boileru.
Offline
Ten termostat je na vstupu - 5.6.5.
Mezi výstupem bojleru a přívodem vody je cirkulační čerpadlo + zpětný ventil. Čerpadlo bych spínal pomocí diferenčního termostatu se snímači na bojleru a akumulační nádrže s nerez výměníkem. To by zajistilo nabíjení bojleru a zároveň zabránilo jeho vybíjení při poklesu teploty v aku. Nabíjel bych ho vodou max.55°C z důvodu zde již zmíněných úsad zapříčiněných vyššími teplotami. 55°C by mělo na legionelu stačit. Pokud je tu někdo opačného názoru, dal bych 60°C.
Offline
Ano spletl jsem se. Návod jsem jen "prolétl". Ale i tak by mě zajímalo jak to je ve skutečnosti řešené, když se z aku vrací voda 30°C a omezením průtoku termostatem by se měla proměnit na 60°C? To bude průtok škrcený dokud se aku nenabije a bude se vracet 60°C?
Když "cirkulační čerpadlo -nabíjecí boileru vypne, bude na výstpu z výměníku v aku teplota přibližně stejná jako v aku, tj. cca 80°C. jak chceš nabíjet boiler na 55°C? jedině tak, že budeš přimíchávat vratnou z boileru do vody z výměníku v aku. Pak "kříž pod zpět. ventilem znamená propojení SV na potrubí do výměníku i směš. ventilu. Tady jsem nepochopil, že je to všechno propojené. Napojení na rozvod TUV je třeba provést na druhé potrubí, t.j. na vstup do boileru od směš. ventilu.
Co se týká legionely, tak ta se nejvíce množí při teplotách 35-37°C. Důležité je, aby voda nikde dlouho nestála. K tomu většinou u rod. domů nedochází.
Diferenční termostat by měl blokovat čerpadlo, pokud není teplota v aku vyšší než v boileru. Jinak spínání čerpadla dle teploty na spodku boileru.
Offline
Stále to vše postrádá smysl toho že se voda míchá až ve finále . Proto má aku kotle 80-95C aby se zní namíchalo co nejvíce vody řekněme 50C pro topení .
Stejně tak u TUV bojleru . čím větší teplota tím větší uložená energie. Pokud chci hnát v okruhu jen 50C míchal bych to až v okruhu.Také se to dá míchat přímo pod umyvadlem/spotřebičem . Esbe a určitě i jiní na to dělají extra rychlé termosměšovače.
A hlavně se řeší to že akumulátor má mít nějakou hladinu která se nesměšuje/nemíchá pruběhem přes onu nádrž na čím dál menší teplotu . U zapojení s termostatem v kotli bez extra okruhu netuším jestli AKU dělá hladinu vody kde je 80C vs zpátečka 35C na 5cm rozdílu .
Stejné by to mělo bejt u TUV bojleru, nejlépe u spodní 1/2 nebo 3/4 kde není oběh .
legionela .. google 5s . Intenzivně se rozmnožuje v teplé vodě při 25 – 55 °C.
do 15 °C
do 15 °C Přežije, ale jen ve spacím stádiu.
25 – 45 °C Ideální prostředí pro rozmnožování.
při 55 °C Umírá za 5 – 6 hodin.
při 60 °C Umírá přibližně za 30 minut.
při 66 °C Umírá za 2 minuty.
nad 70 °C Úplné dezinfekční prostředí
Offline
Juggernault napsal(a):
Stále to vše postrádá smysl toho že se voda míchá až ve finále . Proto má aku kotle 80-95C aby se zní namíchalo co nejvíce vody řekněme 50C pro topení .
Stejně tak u TUV bojleru . čím větší teplota tím větší uložená energie. Pokud chci hnát v okruhu jen 50C míchal bych to až v okruhu.Také se to dá míchat přímo pod umyvadlem/spotřebičem . Esbe a určitě i jiní na to dělají extra rychlé termosměšovače.
Ctes vubec ty prispevky cele? Viz #8.
davidma napsal(a):
Nabíjel bych ho vodou max.55°C z důvodu zde již zmíněných úsad zapříčiněných vyššími teplotami.
Offline
čtu.
Když má člověk jasno nevím na co se tady vlastně ptá.
Usazeniný nejsou teplotou ale vodou .Proto má mít TUV bojler okno na kontrolu . Pokud se na šněku něco usadí, stačí do něj bouchnout ono to opadá a ze zdola třeba vysaje. Tak stačí mít ten revizní otvor .. oh wait ono ho to nemá. Naštěstí jsme na svárforu a určitě někdo poradí jak to vyříznout/zavařit.
Uřčitě se na to koukneš dřív než za 30Let protože se pořád něco sere . Proto se mají nejlíp hnědočeši co nic nemají.
Doufám že se pak snáma podělíš o praktické zkušenosti ale určitě to bude super protože se nikdo nebude pomlouvat.
Já třeba toho zapojil dost blbě z jednoduchého duvodu. Stačilo to a jinak to zrovna nešlo a vždy u sebe doma
Aktuálně 2400L AKU ,40+45kW kotel na dřevoplyn, TUV 500 . Časem přidám 2400L AKU ale není čas tak si stojí pod střechou venku.
Offline
No je to obojím. Z destilky samozřejmě usazeniny nebudou. Ale na př. u vody, která byla v HK z Lité, která měla saturační koeficient při pokojové teplotě větší než 1, se tvořily usazeniny i když se voda neohřívala.
Problém tvorby usazenin při ohřevu TUV je složitější a hraje v tom roli více faktorů. Z nich je nejdůležitější tvrdost vody, teplota na kterou se ohřeje a čas. po který voda setrvá v ohřátem stavu.
Pro mě je nepochopitelné, že že jsou na trhu zařízení na ohřev TUV, která nemají možnost kontroly a čištění od usazenin. (Aku s vloženou nádobou na ohřev TUV, akuohřívače TUV ACV a další.)
V případě Davida je velmi jednoduché vnořený trubkový výměník vyčistit.
Offline
To, o cem se tu bavime, je pouze cast problemu, ktery resim. Proto jsem ho rozlozil a aplikoval metodu "per partes" .
Zaver teto casti je zrejmy - nechat kotlove cerpadlo bezet a osadit externi smesovani. Zamezeni cyklickemu tepelnemu namahani JE relevantni argument.
Nakreslim dalsi obrazek a popisu dalsi detaily.
Offline
Juggernault napsal(a):
Aktuálně 2400L AKU ,40+45kW kotel na dřevoplyn, TUV 500 . Časem přidám 2400L AKU ale není čas tak si stojí pod střechou venku.
Muzu se Vas zeptat na duvod, proc uvazujete o te dalsi AKU?
Ptam se, protoze ted mam 300l na 13kW kotli, udrzi barak topit tak 4-5 hodin kdyz je mirne pod nulou, a az do ted jsem uvazoval dokoupit tak 800l aby to dalo celou noc.
(v budoucnu to mozna budu krmit tep. cerpadlem). Ale kdyz Vas ctu ze mate pres dva kubiky a stejne chcete rozsirovat, tak se radsi ptam.
Offline