SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 09-02-2024 15:30:45

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 298

Svaření silnejch materiálů

Prosím o radu, potřebuju na profil 60x80 navařit profil 60x30 šestkou svárem. Mám k dispozici céočko a nevim jakej proud a napětí a posuv nastavit na takhle silnej materiál.

Offline

 

#2 09-02-2024 17:26:08

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8449

Re: Svaření silnejch materiálů

To už musí být trošku slušná mašina. Jak jsou ty profily dlouhé? Nejdříve bych ale všechno předehřál alespoň na 80°C. Svár a6 už bude chtít přes 200A.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#3 09-02-2024 19:10:47

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2481

Re: Svaření silnejch materiálů

Výkres? Idealně i předehřev.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#4 09-02-2024 19:59:16

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4380

Re: Svaření silnejch materiálů

Takové sváry bych nikdy nesvařoval metodou MIG. To je typický spoj na obalovanou elektrodu. Kdyby nebyla jiná možnost, tak drát nejméně 1,2 mm a napětí přes 30 V, směsný plyn třeba 82/18, sprchový proces. Předehřev je nutný.

Offline

 

#5 09-02-2024 22:55:16

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 298

Re: Svaření silnejch materiálů

Varoku, slušná mašina to je, ale přes 200A a kolik přes? Předehřev nevim jak leda to položit na kamna.
Jirkati, to mi v práci neprojde, alektrodou to trvá moc dlouho, tzn. mám k dispozici pouze ceočko 1mm drát. Sprchový proces? Předehřev můžu to dát na kamna bude to stačit? Na jakou barvu ohřát?
Dík takže víc jak 30V a víc jak 200A, takže dám svářečku na maximum.

Editoval alkoholik (09-02-2024 22:59:36)

Offline

 

#6 09-02-2024 23:24:23

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2385
Web

Re: Svaření silnejch materiálů

alkoholik -
Jaká to je vlastně ocel? Pokud běžná uhlíková nelegovaná konstrukční, tak stačí předehřev cca 80 - 100°C. Jinak vypočítat podle obsahu C... S 1mm drátem to svaříš, ale pokud bazíruješ na rychlosti, tak je lepší ten 1,2mm. Já osobně bych se také přimlouval za elektrodu, jak píše jirkati.

Offline

 

#7 10-02-2024 10:06:41

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8449

Re: Svaření silnejch materiálů

Alkoholik: Nevím, musel bych vyzkoušet. Jak psal pan Jirkati, potáhnout do sprchy, to je nad asi 28V a posuv si musíš doladit podle mašiny. Předehřev třeba nějakým hořákem? My jsme před léty nahřívaly hořákem co je na pokrývání střech + P-B láhev. Byly to ale menší výrobky, odhadem délka 600mm a T kus vyrobený z materiálu asi 15mm. U toho tvého to bude trvat mnohem déle


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#8 10-02-2024 10:23:27

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2399
Web

Re: Svaření silnejch materiálů

alkoholik:jó kámo holt budeš muset nakopnout Triodýnu....,Jak dlouhý ten svařenec bude(kvůli kontinuálnímu ohřívání a svařovacímu postupu)?S ohledem na ohřev na kamnech asi moc ne,pak nechápu obavy vedení z nadměrné časové náročnosti.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#9 10-02-2024 11:56:06

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4703
Web

Re: Svaření silnejch materiálů

jirkati napsal(a):

To je typický spoj na obalovanou elektrodu.

pan unihero (druhý na mistrovství světa ve svařování v Tokiu 2011) by možná nesouhlasil smile
barva teploty? smozřejmě třešňová...
a nechlastat u toho lol


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#10 10-02-2024 12:37:34

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 1146

Re: Svaření silnejch materiálů

Nikdo nenapsal co to bude. Jestli na okrasu je celkem fuk čím to zavaří.
8mm elektrodou to jde celkem rychle.
200A MIG/MAG je minimum na cokoli . Proč někdo kdo chce svařit tuto nemá 400A a víc ? Někomu to zadat ? Někde si půjčit ? Klidně půjčím ale na 20cm sváru asi zbytečný.


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit.

Offline

 

#11 10-02-2024 13:58:04

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2385
Web

Re: Svaření silnejch materiálů

Juggernault napsal(a):

Nikdo nenapsal co to bude. Jestli na okrasu je celkem fuk čím to zavaří.
8mm elektrodou to jde celkem rychle.

Samozřejmě, ale ono i 5mm to jde celkem rychle... big_smile

Offline

 

#12 10-02-2024 17:52:29

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 298

Re: Svaření silnejch materiálů

Dík za rady. Akorát každá jiná. Na každým kusu je cca 15cm sváru ale kusů bude hafec zatím se jedná o vzorky. Materiál asi vobič železo, nevim kam a na co to je. K dispozici máme jenom céočko už jenom to menší velký vlsp je prodaný a do něj pouze 1mm drát. Zadat to nikomu nemůžem, nám to bylo zadaný a na kusu bude jen pár korun zisku.
Na kolik předehřev těch 80 - 100 stupňů bych dal na kamnech na třešňovou cca 800 stupňů jedině autogenem a to mi v práci kuli ceně plynu neprojde. Kolik těch ampér? možná dá svářečka i 300, ale asi ne celej den. Na kolik housenek tu šestku svár na dvě, na tři? Se sprchou nevím aby to nebylo potom podpálený nebo moc vyhřátý?
Nechlastat to se to povídá, ale když mám furt obrovskou žízeň.

Offline

 

#13 10-02-2024 19:32:12

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8449

Re: Svaření silnejch materiálů

Tak když na to není ani předehřev, tak bych se na to v.... l. Bez předehřevu to bude studené. 6ka svár se dá i na 1 vrstvu, ale už by se asi mělo na 2 vrstvy, tedy 3 lágy. 🙂


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#14 10-02-2024 21:08:01

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 562

Re: Svaření silnejch materiálů

alkoholik napsal(a):

Dík za rady. Akorát každá jiná. Na každým kusu je cca 15cm sváru ale kusů bude hafec zatím se jedná o vzorky. Materiál asi vobič železo, nevim kam a na co to je. K dispozici máme jenom céočko už jenom to menší velký vlsp je prodaný a do něj pouze 1mm drát. Zadat to nikomu nemůžem, nám to bylo zadaný a na kusu bude jen pár korun zisku.
Na kolik předehřev těch 80 - 100 stupňů bych dal na kamnech na třešňovou cca 800 stupňů jedině autogenem a to mi v práci kuli ceně plynu neprojde. Kolik těch ampér? možná dá svářečka i 300, ale asi ne celej den. Na kolik housenek tu šestku svár na dvě, na tři? Se sprchou nevím aby to nebylo potom podpálený nebo moc vyhřátý?
Nechlastat to se to povídá, ale když mám furt obrovskou žízeň.

Pořád jsi ještě nespecifikoval, co vlastně chceš svařit!
"potřebuju na profil 60x80 navařit profil 60x30 šestkou svárem" = ne dutý profil, ale dva kusy obdélníkového průřezu k sobě, třeba do T?
Určení zamýšleného svařence? Jeho použití, rozměry apod.?


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#15 10-02-2024 21:42:38

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8449

Re: Svaření silnejch materiálů

Nebo alespoň jednoduchý nákres


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#16 11-02-2024 00:40:53

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 298

Re: Svaření silnejch materiálů

Davore, plný na čelo 60x80 navařit 60x30 taky čelem. Určení, použití neznám. Rozměry cca 60x80x350 a 60x30x60. Materiál asi nějaká ofrézovaná hlazenka 
Varoku, dokážu to ohřát do fialova cca 280stupňů, to bude muset stačit. Zákazník předehřev nepožaduje.
Vydím to tak, nastehuji a dám na vařič, přikreju vatou a kouřová zavařím kratší sváry 1/2V, odbrousím hefty a přetoky a zavařím delší strany a6. Akorát nevím kolik proudu a drátu, nahulit na max?  Co nastavit? Sprcha to je hodně proudu málo drátu?

Offline

 

#17 11-02-2024 07:23:12

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4065

Re: Svaření silnejch materiálů

Co jsem dělal u Wopnera-lanovky, vleky do Alp , tak tam takovéto svary nedělali nikdy "bokem" . "Poctivě" se vyřezala, vybrousila mezera a ta se vyvařila . Tenkrát mne to tolik nezajímalo . Stehovači i dovnitř těch mezer vevařily takové můstky z kulatiny . Už nevím , zda je odbrousili , či je vevařili . Když jsem jim řezal 36ky závitovky , tak jsem jim brousil konce na sváření do 90° dláta . A to svářeli k deskám . Když se svářely mosťáky , tak tam byla na koncích 500ky traverzy mezery snad 1,5 cm . To se vyvařilo .

Offline

 

#18 11-02-2024 12:35:33

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4703
Web

Re: Svaření silnejch materiálů

dobrý no, tak hlavně že jsi se nepodílel na údržbě hydraulického systému lanovky v Kaprunu.
Byl jsem zde v létě 2000 se svým tehdy 4letým synem, lyžovat na ledovci.
Pár týdnů po naší návštěvě zde uhořelo 150lidí. Lanovku po té zrušili a dnes už po ní není ani stopa.
Jen památník. https://cs.wikipedia.org/wiki/Po%C5%BE% … _v_Kaprunu

Editoval bourač (11-02-2024 12:36:11)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#19 11-02-2024 14:03:35

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8449

Re: Svaření silnejch materiálů

Alkoholik: Ne, sprcha je prostě proces svařování. Už nedochází ke zkratu kuličkami, ale kulička jakoby odkápne od konce drátu a přiletí na materiál. Prostě se nastaví na svářečce minimálně 27-28V a drát podle potřeby. Opět záleží na svářečce. U mě v práci na 1mm drát asi 9m/ min. Nevím jestli to mám správně, mě se to zdá dobré, kdyžtak poradí větší odborníci.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#20 14-02-2024 17:29:47

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 298

Re: Svaření silnejch materiálů

Zkouším to na zbytkách zavařím z jedný strany, ale vždy se zlomí jako perník. Když to zavařím z obouch tak drží, tak snad dobrý.? Tu sprchu jsem skusil, ale neumím to, strašně to podpaluje hrany. Vařím to radši na 25V v pulzu. Díky za rady.
Ještě prosím o radu mat. 15142 destička síla 8mm k hardoxu 8mm svařil jsem to v měkkým stavu normálně obyč drátem potom zakalil a popustil. Jestli jsem se nedopostil nějaký obr chyby svár neni nijak extra nosnej.

Offline

 

#21 14-02-2024 19:05:38

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8449

Re: Svaření silnejch materiálů

No já s tím svařováním ve sprše taky zatím dost bojuju. To se přiznám, ani mě nikdo nemusí mlátit. Potřeboval bych taky u někoho vidět jestli mám mašinu dobře nastavenou dobře, i když se mi zdá že ano. Taky mám semtam zápaly. Ale u nás svařujeme většinou tenší materiály kde není sprcha potřeba. Na moji mašině puls nemám, tak v tomhle moc neporadím. Párkrát jsem to zkoušel na jiné mašině když byla moje v servisu, ale opět to samé co sprcha. Sváry si myslím slušné, ale opět, nějaké chybičky tam byly a chtělo by je vychytat.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče