SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Hosi nazdar !
Nemam vela odvarené s co2 a dlho som rozmyslal ci sa tu idem nieco profíkov pýtať ale neviem si rady .
Neviem dobre nastaviť mašinu konkretne jasic 250 j04 . (Je to vobec dobry stroj ?)
Stale zvaram tučné a pomerne vysoke husenky
Ako keby som potreboval menej drotu a viac prudu ale ked uberem posuvu masina uberie aj prud a som akoby natom istom . Pri pridani napatia zacnem bud prepalovat alebo prskat ...
Nasiel som nejake tabulkove hodnoty I a U a mam pri zvarani hodne vacsie napatie ako je uvedené v tabulke . Neviem ale na kolko sa da drzat toho displeja na stroji pripadne tych tabuliek .
Potreboval by som hlbší prievar a rozliatejsi zvar .
Drot 0.8
Plyn ciste CO
Mate niekto skúsenosti s tymto strojom
Za kazdu radu budem vďačný
Franto
Editoval ferino815 (06-03-2024 21:26:29)
Offline
Metoda svařování MIG/MAG má své specifikum v tom, že se nastavuje jen napětí. Velikost svařovacího proudu je dána rychlostí posuvu přídavného materiálu. Proto je na takových svářečkách vždy nějaký typ přepínání průměru přídavného drátu.
Je ale nutné připomenout, že velký vliv na tvorbu sváru a svarové housenky má způsob vedení hořáku. Vzdálenost průvlaku (ne hubice!) od svařovaného materiálu (výlet drátu) má být 10 x průměr drátu. Tedy při drátu 1 mm vzdálenost 10 mm. Čím je delší výlet drátu, tím je vyšší napětí na oblouku a tím větší rozstřik kuliček. A velký vliv má, jestli je hořák "tlačený", tedy zakloněný (max. cca 15 ° od svislé osy), vedený kolmo k materiálu, případně tažený v nějakém úhlu. Při zaklonění je svár nižší, při tažení vyšší.
Offline
Dakujem za odpoved to s nastavovaním napätia a posuvu už chápem naštudoval som si to tu na fore .
Vedenie horaka som skušal všemožnými sposobmi stale som vsak s výsledkom neni spokojný .
Avšak moj problem bude pravdepodobne v tom prepinaní hrubky drotu .
Moja zvaračka taku funkciu nema alebo som ju zatial nenašiel ale nieje tam žiadne tlačitko ani nič ...iba 3x potenciometer a tlačidlo na vysuv dratu . Displej ukazuje hodnoty iba ked zvaram . pri nastavovaní su tam same nuly . Skusim asi zavolať predajcovi ako je to s týmto strojom .
Dakujem za tip
Offline
Jirkati: Jak píšete, při větší vzdálenosti průvlaku od materiálu je větší rozstřik, to s vámi plně souhlasím. Ale při vyšším napětí by měl být svár nužší a širší, tedy více rozlitý, ne? Mě se zdá že čím je výlet drátu dál od materiálu, tím je jakoby svár studenější, méně rozlitý, hodně převýšený+ větší rozstřik.
Offline
Ano to by suhlasilo . aj to že vačšie napatie by malo robit sirsie rozliate husenky ale pri vačšom vyložení dratu zaroven velmi klesa prud .
Takže sice napatie mierne stupne ale prud prudko klesne . preto sa zase husenka pri vačšom výlete dratu dviha na vyšku . Aspon podla mna je to tak .
Pri rovnakom vyložení dratu by mala byt husenka s vyššim napatím siršia a nižsia
Existuju nejake univerzalne tabulky na pomer U a I pri zavarani ?
Alebo každa mašina je špecificka a zvara svojim napatim a svojim prudom ?
Dakujem
Offline
Ještě jste pořád nenapsal jediný údaj co chcete svařovat, v jaké pozici a kolik nastavujete na mašině. Jestli chcete svařovat např. materiál tl. 4mm a mašinu nastavíte na plácnu 18V, což odpovídá zhruba proudu kolem 100A? To je hodně málo. Napište konkrétní položky
Offline
Jokle s hrubkou steny 2mm . poloha PB kutovy zvar .
moja mašina ale ukazuje volty a ampery iba pri zvaraní takže tam skaču dost odlišne hodnoty a musim mat niekoho kto mi hovorí čo tam približne je ...
Na akých parametroch by ste zvarali taketo hrubky vy ? vyskušal by som to približne podla vasich hodnot nastavit a skušať .
Dakujem
Offline
Jak už bylo psáno, každá mašina to má nastavené trošku jinak. Zkusil bych třeba kolem 20V a posuv drátu kolem 6m/min. Potom postupně kdyžtak doladit. Ono stejně ty displeje u čínských mašin neukazují přesně. A to není nějaká stupnice u těch nastavovacích koleček? Jestli to má i el. tlumivku, tak bych zkusil experimentovat i s ní. Teď některé levné mašiny mají korekci napětí naopak. Tedy třeba v práci mám na mašině korekci napětí, že do plusu normálně přidává napětí a naopak. Ale viděl jsem už i mašinu, která při nastavování korekce napětí do plusu napětí snižuje a do mínusu přidává. Jestli máte mašinu od Choboly, tak bych se tam zašel zeptat.
Offline
Svářečka bez synergie, žádný přepínání průměru drátu nepotřebuje.
Tabulky existují. Třeba zadat do googla tabulka svařovacích parametrů.
https://www.google.com/search?q=tabulka … UTF-8#ip=1
Tabulky jsou orientační a každá svářečka je trochu jiná, dráty se trochu lišej, plyny..... pro začátek, nebrat je jako dogma.
Editoval alkoholik (08-03-2024 12:01:41)
Offline
No prave .. stupnica je na každom potenciometri rovnaka od 1-10 žiadny konkretny udaj .
skusim si nastavit volty na 20V posuv asi len na ucho a uvidim ako to bude varit . skusim aj s tou tlmivkou experimentovat a skušať . Toto z mojho pohladu nieje nejaka uplne lacna mašina ešte teraz je v predaji za 820e ...
https://www.zvaracky-obchod.sk/-/4512-j … CcQAvD_BwE
Aha to je dobré vedet že nepotrebuje prepinanie priemeru drotu diki za tip .
dnes si berem z práce odpady od pily a budem doma skušať .
Editoval ferino815 (08-03-2024 13:11:55)
Offline
Tato svářečka svařuje, zejména v ochranné atmosféře CO2, velice pěkně. Lépe než většina značkových strojů, včetně alkoholikova froniuse. Chce si to jen trochu pohrát s nastavením. Nevím jaké síly je materiál který svařujete, na silnější věci zkuste jedničku drát.
Offline
ZDENÁLE! Osobní zkušenost? Nebo jenom rejpanec? Může bejt,
Offline
Tu svářečku znám velice dobře, mockrát jsem s ní svařoval a i ji doporučoval jako přenosnou pro svařování v terénu metodou mig mag.
Offline
A "moji"? Nechme toho tady nejde porovnávat, ty svářečky jsou každá z jinýho konce a tam kde tato bezesporu dobrá hobby svářečka končí ta "moje" začíná. Tím netvrdím že je špatná a protože ji neznám tak to tvrdit nemůžu. Ani netvrdím že svářet ve skratu v čistým co2 je špatně i to má své výhody.
Ferino, souhlas napětí přibližně dle tabulky posuv drátu na ucho/oko, tlumivku bych zatím nechal někde na střední hodnotě a až později doladit funguje tak trochu jako setrvačník čím vyšší hodnota tím jsou změny proudu na oblouku pomalejší.
Offline
Zdenale nezlob se na me, ale napsat, ze tenhle Jasik svaruje v CO2 lepe, nez Fronius TPS 320i je totalni, ale fakt totalni pitomost. Vic se k tomu neminim vyjadrovat. Ale jestli jsi to myslel vazne, tak je mi Te lito.
Offline
ferino815: Ano, pokud nemá svářečka synergii, tak se u každého průměru drátu jen nastavuje trošku jiný posuv. Čím větší průměr drátu, tím menší posuv. Vymyšlený příklad. U drátu 0,8mm při napětí 20V mi mašina v práci ukazuje 6,5m/min. Při drátu 1mm už bude posuv méně, řekněme zhruba 5,5m/min. a u 1,2mm drátu ještě méně, třeba 4m/min. Chce to prostě zkoušet až má oblouk krásný pravidelný zvuk. Už si to nepamatuju, zítra vám kouknu v garáži do svářečky Gamastar, je tam tabulka s nastavením.
Offline
Vono to může budit ten dojem, ale pro sváření v manuálu a čistým co2 nikdo nekoupí tps/i a podobně, ale třeba toho Jasika což bude skvělá svářečka na svaření branky ke slepicím nebo vyvaření prahů u hundertky.
Offline
Spikelete, asi patříš k těm, co pro něj červená je jediná barva svářečky, co sváří. Nejsi tu sám. Ale pokud ZDENÁL řekne, že něco sváří dobře či lépe, než jiné i vykřičené značky, vzhledem k jeho profesi, tomu tak určitě je.
Offline
Červená svářečka je pro někoho to samý jako červenej hadr pro bejka. Důvod neznám, ale jestli v tom nebude nějakej komplex? Mezi těmito svářečkami nejde srovnávat to by bylo stejně komické jako srovnávat yamahu (nevim jak se to přesně píše má jít o něco co snaží tvářit jako motorka) s MOTO GUZZI nebo HDčkem.
Editoval alkoholik (10-03-2024 12:45:50)
Offline
Jenže ona ta Yamaha bude témeř ve všem jistě lepší než Moto Guzzi nebo H-D. Alespoň do nedávna
Offline
Chalani tak som niečo skušal ale neviem či sa da nato pozerat posudte sami a zhodnotte
zvar 1 je presne ten typ pre ktorý som založil toto vlakno vysoka husenka s kopčekom
zvar 2 je trocha viac rozliatejší na konci mam akusi preliačinu . pri tomto nastavení som spravil niekolko zavrov a všetky boli na konci take . Myslim že už som mal vysoký prud
zvar 3 a 4 je najkrajši (naživo ešte krajši ako na foto) bez kopčeka idealnej širky . avšak myslim že nieje dostatočne prevarený mašina ukazovala iba cca 60A zvuk pri zvarani bol tiež najlepši Volty som pomerne vysoko len o niečo menej ako pri 1 a 2
nakolko tieto zvary chcem na vypln zabradlia (žiadna potrebna pevnost ale potrebný pekný pohlad uprednostujem 3 a 4 . )
zvar 5 to iste nastavenie ako 2
všetko je poloha PB, horak tlačim ,čisté CO , horak vediem rovno bez rozkyvu . jokel 30x30 hrubka steny 2mm
Všetky zvary s rozkyvom boli podla mna priliš široke na taký material .
vám sa čo najviac pozdava ?
mam uvažovat aj o výmene plynu ? pripadne mavate aj vy taketo podobne zvary ?
samozrejme trenovat budem aj nadalej mam toho odvarene s co2 malo .
Dakujem za vsetky doterajsie rady a nazory vrátane býkov a motoriek 😁
Ps ja som za KTM 👍🤩
Editoval ferino815 (10-03-2024 13:47:59)
Offline
Ty sváry an sich nejsou vůbec špatný. Špatné je jejich umístění; máš je moc ke straně. Kdybys vzal kleště, tak to rozlomíš, protože to nedrží na obou dílech (viz. 1,3). Pětka není dobře vidět, ale připadá mi lepší.
Musíš líp směrovat hořák.
Online
Dobrý, neni moc co řešit. 2 a 5 možná na začátku trochu studený. Ještě tupý a potom na stoupačky.
Autocrosi, v čem? v absenci charakteru? nebo v převratných technických řešení, jako jeden olej stačí na vše. Jel jsem na více japonských motorkách a je to ukrutná nuda.
Offline
Máte pravdu, že srovnáváme nesrovnatelné svářečky na nesrovnatelné použití. Jasic dostanete koupit do cca 30 tisíc, fronius do cca třista tisíc. Pokud však nastavíte na obou strojích stejné výchozí podmínky, odpovídající práci, kterou předvedl zakladatel tohoto vlákna, což znamená černý drát 0,8 mm a plyn CO2, pak si myslím, že by rozdíl ve svařovacích vlastnostech byl ve prospěch stroje Jasic.
Offline
Pri kutovych zvaroch teda smerujete drot presne do stredu spoja ?
Na vsetkych videách na YouTube hovoria ze drot treba smerovať na vodorovny kus aby sa zvarovy kúpeľ odrážal na zvisly materiál.
Je pravda ze som jeden skusal rozlomit a aj som ho odlomil lebo tiez sa mi zdalo ze je viac do strany nie na stred . 🤔
Dalsie som skusal zvarat na stred zdalo sa mi to lepsie aj ked som myslel ze to tak nemam robit
Editoval ferino815 (10-03-2024 15:36:01)
Offline