SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 14-01-2009 15:17:51

youghrt
Člen
Registrovaný: 14-01-2009
Příspěvky: 2

Stanovení počtu housenek

Dobrý den, řeším svařovaní metodou 135 a to plněnou elektrodou s kovovou naplní, svar tloušťky 34mm a uhlem 40°, jedná se o typ V svaru a nevím jak stanovím počet housenek co bude muset svařeč navařit? Existuje na to nějaky vzoreček ?

Offline

 

#2 14-01-2009 18:58:42

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4407

Re: Stanovení počtu housenek

Stanovení počtu housenek není až tak složité. Máte-li zvolený přídavný materiál, tak snadno spočítáte odtavené množství za jednotku času, tím i za sekundu. Podle svařovaného základního materiálu určíte maximální množství vneseného tepla při respektování případné předepsané interpass teploty. Tím už můžete spočítat maximální povolený průřez jedné housenky. Vydělením průřezu s potřebným vypočítaným převýšením plochou jedné housenky už vychází jejich počet. Kořenová housenka se nepočítá.

Offline

 

#3 14-01-2009 20:41:22

MAG Welder
Člen
Registrovaný: 29-11-2008
Příspěvky: 126

Re: Stanovení počtu housenek

Z mé zkušenosti má jedna výplňová housenka výšku asi 5mm.Jeden čas se u nás vařily plechy tloušťky 40mm ale svarové plochy byly připraveny pro U svar a pro V svar na V svar v kořeni, kdy rozevření svar.ploch bylo u kořene 60 stupňů a svarové plochy v horní části byly zkoseny pod úhlem 20 stupňů.Nevýhodou je ale složitá příprava svar. ploch třískovým obráběním namísto klasického strojního řezání kyslíkem či plazmou.Asi od třetí výplňové vrsty se housenky kladly rozkyvem né najednou od hrany k hraně, ale vedle sebe.Nejdříve 2 a pak 3.Krycí vrstva byla rovněž na tři housenky vedle sebe.Nejdříve dvě po stranách svaru a pak jedna mezi ně.Ve WPS jsou u nás taky rozkresleny počty výplňových vrstev, ale je to jen pro to, že to musí být.Jestli je o jednu, dvě vrstvy více nikdo neřeší.
Ten Váš svar bude vařen jednostraným V svarem, nebo z obou stran?Pro jednostraný svar se mi zdá rozevření 40 stupňů docela málo.U nás používáme pouze 60.Trubičkový drát ale asi zaručuje lepší průvar, takže to nejspíš možné je.Někde jsem i četl o svařování do úzkého úkosu, který byl jestli si dobře vzpomínám snad 20 stupňů.Tam se ale jednalo o automatizované svařování.
Myslíte že by bylo možné sem na Svarbazar umístit pár fotek z této práce?Třeba sestehované dílce před svařením, rozvařený svar s ukázkou výplňových housenek a nakonec krycí vrstvu svaru?To by bylo určitě hodně zajímavé.

Offline

 

#4 14-01-2009 20:47:45

youghrt
Člen
Registrovaný: 14-01-2009
Příspěvky: 2

Re: Stanovení počtu housenek

Děkuji za odpovědi, fotky by byly možné, ale nemam ted na to cas. A jedná se o oboustranny V svar.

Offline

 

#5 12-03-2024 08:09:13

Vladimír EWT
Člen
Registrovaný: 08-12-2021
Příspěvky: 7

Re: Stanovení počtu housenek

Narazil jsem na tento dotaz již několikrát a přesto, že jsou napsány hodně dávno to sem napíši. I když musím zohledňovat WPQR na první nástřel lze používat vzorec Pmin=(2 x s)/5  kdy  (s) je tloušťka plechu . Používám to při návrhu pokud musím vystavit pWPS. Mnoho lidí se dotazuje i na návrhy velikosti FW svarů (koutové). Mnoho technologů a konstruktérů používá vzorec   a=0,707 x t    (t) je tloušťka plechu a 0,707 je sinus 45 stupňů. Klasický pravoúhlý trojúhelník. Vždy je ale nutné zohlednit zkušenost a požadavky na daný svařenec.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče