SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 17-06-2024 19:05:57

Mwill
Člen
Registrovaný: 17-06-2024
Příspěvky: 1

Nerez 1.4539 Roura 1mm trhlinky

Dobrý den, svařuji na svařovacím automatu (TIG)  nerez 1.4539 stěna 1 mm. Svařenec  je roura o průměru 300mm dlouhá 850 mm.  Při následném zpracování se  objevují povrchové trhlinky, orientované kolmo ke sváru, nezasahují samotný svár ale vychází z rozmezí mezi svárem a materiálem, se svárem svírají uhel asi 80 stupňů, jsou dlouhé 0,5-1mm. 

58A; 50cm/min.  Argon 14l/min


Nějaké rady nač se zaměřit?

Offline

 

#2 18-06-2024 15:26:07

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Nerez 1.4539 Roura 1mm trhlinky

Mwill napsal(a):

Dobrý den, svařuji na svařovacím automatu (TIG)  nerez 1.4539 stěna 1 mm. Svařenec  je roura o průměru 300mm dlouhá 850 mm.  Při následném zpracování se  objevují povrchové trhlinky, orientované kolmo ke sváru, nezasahují samotný svár ale vychází z rozmezí mezi svárem a materiálem, se svárem svírají uhel asi 80 stupňů, jsou dlouhé 0,5-1mm. 

58A; 50cm/min.  Argon 14l/min


Nějaké rady nač se zaměřit?

Toto je pravděpodobně z přehřátí materiálu. Je nutné mít toto na paměti při svařování nerez ocelí.
https://www.thyssenkrupp-materials.co.u … 14539.html

kousek důležitého překlad:
Austenitické oceli mají pouze 30 % tepelné vodivosti nelegovaných ocelí. Jejich bod tavení je nižší než u nelegovaných ocelí, proto je nutné austenitické oceli svařovat s nižším tepelným příkonem než oceli nelegované. Aby se předešlo přehřátí nebo propálení tenčích plechů, je třeba použít vyšší rychlost svařování. Měděné opěrné desky pro rychlejší odvod tepla jsou funkční, přičemž pro zamezení prasklin v pájecím kovu není dovoleno měděnou opěrnou desku povrchově tavit. Tato ocel má výrazně vyšší koeficient tepelné roztažnosti než nelegovaná ocel. V souvislosti s horší tepelnou vodivostí je třeba počítat s větším zkreslením.

Offline

 

#3 18-06-2024 20:55:36

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4427

Re: Nerez 1.4539 Roura 1mm trhlinky

Ty nastavené parametry zřetelně nejsou OK. Ty trhlinky jsou způsobeny tepelným přetížením přechodového pásma sváru. Důvody vysvětlil už v předchozím příspěvku Frank. V chladnoucí části sváru za hořákem nastává díky vlastnostem nerezů kombinované tepelné tlakové a tahové zatížení. Existuje k tomu celá obsáhlá teorie tzv. šplhání dislokací - proto ten úhel cca 80°.
Jediným řešením je změna svařovacích parametrů. Sice chybí informace o přídavném materiálu, ale obecně je potřeba výrazně snížit dopřednou rychlost posuvu hořáku vůči svařovanému materiálu a tomu přizpůsobit velikost svařovacího proudu. Také bych snížil množství ochranného plynu a přísně dodržoval vzdálenost elektrody od svařovaného materiálu cca 5 mm s vysunutím elektrody z hubice cca 3 mm.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče