SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 Včera 18:18:46

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4611

Re: Mig 190 kombi gude riadiace trafo

Jestli jsou servisy předražené - to bych si nedovolil tvrdit. Každá firma má kromě mzdových výdajů obrovské výdaje režijní (mandatorní). Jakýkoli servis musí platit nejen daně, ale i nájmy prostor, spotřebu energií, odpisy, pořizování nových materiálů a zařízení a údržbu všech stávajících, měřící a kontrolní techniku, různé revize a nutná školení a další desítky nákladových položek. To vše se u výrobního podniku ( u servisu) platí jen a jen z příjmů dané firmy. A ty přicházejí jen od zákaznílů. Čím složitější výroba či servis, nebo třeba služba, tím musí být dražší její výkony.

Varoku, kdyby ses chtěl živit opravou karoserií aut a přitom mít čistý plat 50 000 Kč při 170 hod. práce měsíčně, t.j. cca 300 Kč čistých na hodinu, tak při napočítání režijních nákladů na elektřinu, ochranné plyny, přídavné materiály, vytápění pracovních prostor, pořízení zařízení a nářadí a samozřejmě všech daní, se nedostaneš pod 500 Kč/hod. A to nebudeš třeba potřebovat platit účetní, zásobovače, dopravu od zákazníka a zpět atd. Tím pádem tě ale někdo také označí za předraženého opraváře.

Offline

 

#27 Včera 20:28:40

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1752

Re: Mig 190 kombi gude riadiace trafo

Jirkati, tentokrát máš naprostou pravdu. Něco jiného je dělat si v garáži svůj koníček a něco úplně jiného se tou samou činností živit.

Offline

 

#28 Včera 20:43:17

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8846

Re: Mig 190 kombi gude riadiace trafo

Jirkati: Něco jiného je mít mašinu plácnu za 25000,- kč a dát ji do servisu. Cena opravy třeba 5000,- kč. Ale když máte křáp za 1500,- kč a servis vám řekne za opravu 5000,- kč?


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#29 Dnes 00:12:33

Lukas cz
Člen
Registrovaný: 20-05-2019
Příspěvky: 20

Re: Mig 190 kombi gude riadiace trafo

Je tam mozno este jedna moznost ako laik odskusat to trafko.Vyhadzuje jedna poistka,ale ktora?Podla prilozenej schemy z odkazu su dve, jedna 2A ,ktora isti primar toho trafka a zaroven cez kontakt asi toho maleho relatka aj chladiaci ventilator.Potom je tam 6.3A poistka ktora isti sekundar trafka a vystup ktoreho ide dalej do hlavnej dosky.Je tam vsak aj pripojena cez odpor zaroven aj indikacna cervena ledka ktora vlastne len indikuje pritomnost sekundarneho napatia na tom trafku.Na skusku by teda bolo potrebne odpojit tie dva sede fastony oznacene ako FAN1 a FAN2 ci by nebol tiez nacnuty ventilator a zaroven tiez odpojit ten biely sestpinovy konektor ktory ide dalej do hlavnej dosky.Ak pri tychto odpojenych konektoroch budu poistky drzat a zaroven svietit ta ledka tak to trafko s najvacsou pravdepodobnostou este prezilo a chyba potom moze byt dalej v hlavnej doske.Predpokladam ze to zoskvrcane vinutie bude asi primar a ked to bude pri tejto skuske vyhadzovat tu 2A poistku tak tam bude medzizavitovy skrat a trafko je kaput.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2025


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče