SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím, řešil zde někdo úpravu invertoru tak, aby se s ním daly nabíjet akumulátory? Vím, že existuje invertor TT 142, který má funkci nabíjení autoakumulátoru, ale potřeboval bych od toho trochu víc inteligence. Konkrétně potřebuji kromě olověných aku nabíjet louhové akumulátory v různých sestavách, hodilo by se mi proto mít možnost vlastního nastavení nabíjecího proudu a času nabíjení pro nabíjení konstantním proudem, nebo nastavení napětí a omezení proudu pro nabíjení konstantním napětím. Petr
Offline
V podstatě pokud to má být jednoduché a levné řešení, tak lépe než má tt142 se to nedá udělat.
Zkus mrknout na toto http://www.bel-shop.eu/detail6.html
podrobnosti mají v manuálu, lze nastavit omezení proudu i napětí a spoustu dalších veličin
Offline
Ber to ale tak , že každé zařízení má určitou dobu chodu do poruchy . A to i když nejsou součástky plně namáhány a tak honit spousty hodin invertor místo nabíječky bych nedělal . Za opravu jedné poruchy na invertoru budeš mít bez starostí nabíječky dvě .
Offline
Jenže elektronické zařízení stárne, i když není používáno. Sice pomaleji, ale stárne. Pokud jednotlivé elektronické součástky nebudou mít v zapnutém zařízení vyšší teplotu aspoň o 10 - 20 st C než je teplota okolí, je z hlediska poruch skoro jedno, jestli je invertor vypnutý nebo zapnutý. Přirozeně s výjimkou třeba přepětí v elektrické síti od blesku a podobně....
Zase proti je nízká účinnost, velký invertor bude mít i při chodu naprázdno poměrně velkou vlastní spotřebu , střelím tak 100 watt, zatímco přímá nabíječka mnohem méně. Pokud se to bude hodně často používat, těch 100 watt navíc spotřeby vyjde za spotřebovanou elektřinu na docela nezanedbatelný peníz.
Tak si vyberte.......
Editoval Radim (26-07-2010 17:19:27)
Offline
Taková chytrá nabíječka je řízením složitější než svař. invertor, navíc umí nabíjet, vybíjet, měřit kapacitu, teplotu atd, takže pokud uživatel chce takové vlastnosti, je určitě levnější koupit zvlášť, než aby to někdo cpal do invertoru mma.
Offline
Díky za tipy. Nabíječka BEL2000 je pro moje účely slabá, potřebuji nabíjecí proudy v řádech desítek ampér. Např. louhová baterka 12V 100Ah se napoprvé nabíjí proudem 20A po dobu 15 hodin. Nabíječky na větší proudy co jsou běžně k mání, jsou na nabíjení olověných autobaterek, nic moc se na nich nastavovat nedá. Překvapuje mě velká spotřeba vlastního invertoru jak uvádí Pedro. Měřil jste to někdo v reálu kolik si takový invertor bere když běží bez zátěže? Moje představa nabíječky z invertoru vychází z toho, že silová část by měla být stejná, řízení a měření napětí a proudu na výstupu tam taky je, takže rozdíl je jen v řízení, že by tedy mohlo stačit přeprogramovat řídící procesor, případně ještě vyměnit displej za větší a přidat nějaká nastavovací tlačítka. Zkrátka jsem doufal, že najdu někoho kdo hacknul nějaký invertor a povedlo se mu přeprogramovat jeho řízení.
Offline
pete: tiez mam velku baterku, tak som kukal po vhodnej nabijacke ... nasiel som od HELVI discovery 16 .. podla parametrov by mala byt schopna dobit baterky v rozsahu 20-160Ah ... je invertorova a stala ma 100€ .. neni problem nabit olovenu, gelovu alebo suchu (aspon to tvrdia).
Jediny problem s ktorym som sa zatial stretol bol v tom, ze vdaka elektronike nie je shopna dobit baterie vybite pod cca 6V .. vyhlasi ze je vadna ... ale zasa som mozno iba zle cital navod, resp necital vobec :-)
Nabijacky na vacsie prudy, ktore su bezne k dostaniu pre olovene akumulatory asi nebudu invertorove, ale klasicky zdrojove. Preto tam nieje moznost nic nastavit ... Co by si aj chcel nastavovat ?? :-)
Offline
Koukal jsem na tu discovery 16, vypadá to, že je určená jen pro olověné akumulátory, max. proud 16A. Pro moje účely je to málo výkonné, ale hlavně málo univerzální. Potřeboval bych nabíjet kromě olověných taky louhové baterky, kde je nominální napětí 1.2V na článek a u desetičlánkového packu je vyšší koncové napětí pro ukončení nabíjení, takže tahle nabíječka by to nenabila celé. Co bych potřeboval nastavovat? Nabíjecí proud a dobu nabíjení, to v případě kdy nabíjím nový aku nebo aku po výměně elektrolytu nebo nabíjecí proud a limit napětí pro ukončení nabíjení, případně nabíjecí napětí a max. proud pro nabíjení konstantním napětím. Takže obecně potřebuji nastavit (max.) proud, (max.) napětí a čas. Něco jako mají modelářské nabíječky (ale na větší proudy), kde se nastavuje jestli nabíjím olověnou, nicd/nimh nebo lion/lipol baterku a zadávám počet článků a případně i nabíjecí proud a max. čas nabíjení. Nabíječky olověných aku pro větší proudy jsou zdrojové, proto koukám po modifikaci invertoru, který je dobře řiditelný a umí dát velké proudy. Že to jde ukazuje právě invertor TT 142, který umí nabíjet proudem až 70A, ale ten je bohužel taky jenom pro olověné baterky 12/24V, takže pětičlánkovou louhovku mi nenabije, desetičlánkovou nabije, ale jen částečně, protože nejspíš skončí s nabíjením při napětí akumulátoru někde kolem 15V. 12V NiCd louhovka se ale nabíjí až na 16V, NiFe až na 17V. Invertor TT 142 by to nabil, má všechno co je k tomu potřeba, ale nepodporuje to jeho firmware. Holt louhovky nejsou mezi lidem rozšířené a železničáři na to mají svoje speciální nabíječe.
Offline
Sám jsi perfektně popsal svůj problém . Tak čekáš , že někdo bude mít tuto specialitu pro Tebe připravenou ? No tak koukni na návod pro nabPb a nastav koncové napětí co potřebuješ a spoj to s výkonovým relé , které vypne invertor . To samé můžes do cesty síťovému napětí dát časovač .
Offline
pete: radsej si postav novu nabijacku na baze invertora a tym mozes nabijat a aj startovat auta ... to iba 12/24 V max 15/30V pri nabijani . a dvojcinnym menicom , co 230/325V : 8 =40V a perioda 0.6-0.75 . 24-30V a netreba tlmivku tomu , len vhodne navinut trafo ...
Offline
Za 600 Kč máš nový 400 wattový levný počítačový zdroj, ve kterém máš všechny součástky. Použitý nebo vadný ještě mnohem levněji. Pokud správně identifikuješ všechny součástky zpětné vazby v tom zdroji, můžes je vyřadit a postavit svou zpětnou vazbu, podle toho, jakou regulaci k nabíjení potřebuješ. 12 volt z počítačového zdroje by mělo jít úpravou jen zpětné vazby navýšit až na 15 volt. Případně zdroj rozebrat, hlavní feritové trafo navinout tak, jak potřebuješ a z toho sestavit potřebný zdroj.
I ostatních možností je dneska hodně, na intenetových akcích nebo bazarech se dají sehnat levně třeba příslušně silná trafa nebo rovnou impulzní zdroje...
V krajním případě bych nešťoural přímo do invertoru, ale vyrobil impulzní zdroj snižující napětí napajený 50-100 volty z invertoru.
Offline
bobobo napsal(a):
Sám jsi perfektně popsal svůj problém . Tak čekáš , že někdo bude mít tuto specialitu pro Tebe připravenou ? No tak koukni na návod pro nabPb a nastav koncové napětí co potřebuješ a spoj to s výkonovým relé , které vypne invertor . To samé můžes do cesty síťovému napětí dát časovač .
Asi si moc vymýšlíš! bobobo má pravdu, asi chceš za málo peněz hodně muziky. Ta nabíječka BEL je dobrá, jen si musíš přečíst, že jí můžeš napájet i silnějším zdrojem.
Offline
invertor Kitin TIG LA 170 naprázdno 35W-nameraná takmer stála hodnota.
Offline
Zdravim,
Prijde mi efektivnejsi, pri dnesnich cenach, samostatna AKU nabijecka, proim poradte zkusenejsi v elektrice:
http://aukro.cz/nabijeci-zdroj-nabijeck … 61135.html
Ma psano 40A (viz nadpis), pojistku ma 30A dle textu, dle stitku 35A a na fotce stotku je Imax 25A..?
Mam chapat ze (prepinac) min je 20A a max je 25A? Jen takovy maly rozdil?
Editoval Svara (24-11-2015 00:28:51)
Offline
za tu cenu sa da kupit dobra nabyjacka niekde okolo 5A
Offline
S těmi údaji o proudech si nelámejte hlavu, zřejmě se jedná o jmenovité a maximální hodnoty, nicméně je to nabíječka baterií od 100 Ah, to myslím je až ve větších autech. Při 24V až v hodně větších autech.
Editoval Zdenek11 (24-11-2015 17:39:50)
Offline
Me je divny, ze MIN/MAX je 20/25A - doost maly rozdil, nemyslite?
Radsi zvolim tedy http://aukro.cz/nabijecka-autobaterii-g … 79952.html GZL50, ktere ma MIN/MAX ???/30A (min. proud zatim nevim, jen ze ma psanou aku 20-500A tak to bude cca 6A na min. okruhu)
Je o 200,- drazsi a o 100,- na doprave takze 300 navic a as vetsi flexibilita...
Ostatne na rychly start v zime pustim i do 80Ah v pohode 30A, vzdyt z alternatoru z auta do ni vali pres 50A, pokud je prazdna...
Zde je vnitrek (porouchaneho) GZL50 a schematko, co rikate na to trafo?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2392975.html
Ps: potrebuji co nejvetsi 12V proud (zde 30A) za co nejmensi peniz (zde 1499,-)
V autech mame 75-85Ah, ale chci to pro rychly nakopnuti vybitych baterek a take budu mit trakcni 12V/230Ah baterku do bydliku, tak tam se tech 30A asi dost bude hodit i na plne dobiti na MAX, co myslite?
Editoval Svara (24-11-2015 21:46:41)
Offline