SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


Oznámení

Upozornění! Forum je dočasně pouze pro čtení. Nelze přidávat nové příspěvky!

#1 09-08-2010 02:32:22

vaty
Člen
Registrovaný: 09-08-2010
Příspěvky: 6

Ocel na rám

Zdravím všechny borce. Mám otázečku: z čeho by jste udělali rám koloběžky? Aby se dalo dobre ohnout, vařit pripadně trafem a neco to vydrželo.Váhu jsem nijak neřešil, můj první prototyp jsem udělal  topenářské 5/4, bál jsem se aby to udrželo mých 100kg a hlavně k té kolobce zapřahám huskies a řádíme po lesích. A další otázka: rád bych co2? pročetl jsem celé forum a pochopil jsem ze coocko bez eurokoncovky je na dvě věci. A tudíš poraďte do čeho by jste šli na to takové to domácí sváření: OMI 169, Compact master profi 179 a nebo MIG 210 TIGMIG. A co rikate na Telwin kolem 8tisic? Doteď jsem vařil jen s trafem gude 145(proste supermarketová crcka-des bes) predem diky za nazory

Offline

 

#2 09-08-2010 05:24:25

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3595

Re: Ocel na rám

vaty napsal(a):

Zdravím všechny borce. Mám otázečku: z čeho by jste udělali rám koloběžky? Aby se dalo dobre ohnout, vařit pripadně trafem a neco to vydrželo.Váhu jsem nijak neřešil, můj první prototyp jsem udělal  topenářské 5/4, bál jsem se aby to udrželo mých 100kg a hlavně k té kolobce zapřahám huskies a řádíme po lesích. A další otázka: rád bych co2? pročetl jsem celé forum a pochopil jsem ze coocko bez eurokoncovky je na dvě věci. A tudíš poraďte do čeho by jste šli na to takové to domácí sváření: OMI 169, Compact master profi 179 a nebo MIG 210 TIGMIG. A co rikate na Telwin kolem 8tisic? Doteď jsem vařil jen s trafem gude 145(proste supermarketová crcka-des bes) predem diky za nazory

pokud se chcete bavit o svařečkach pokud budete chtít 1F stroj 1. omni 165/ migo 165, kurebeitr kit 169 kompakt pak lze koupit už 3F mašiny a tam je už standart pořadny podavač dratu a ne jako u tech levnych potvor plastak jako u einhelu,telvinu a jinych hraček kde jsou motorky  podavaču dosti slabe při ostřejsím ohybu hořaku se drat zastavi adtd tak jako na mem predelavanem einhelu BT-GW 170_KASTLE/OMNI 165_ VNITŘNOSTI a zatim puvodní podavač dratu einhell i ten pujde v dohledne dobe ven..


Parkside Pmsg 200 A1/ kukla ESAB origotech.

Offline

 

#3 09-08-2010 15:11:14

gondis
Člen
Registrovaný: 20-01-2009
Příspěvky: 335

Re: Ocel na rám

Ahoj, ono to jde i bez ohýbání jen tak pro ispiraci smile
http://www.mibo.cz/photos/105.jpg

Editoval gondis (09-08-2010 15:12:01)

Offline

 

#4 10-08-2010 02:10:36

vaty
Člen
Registrovaný: 09-08-2010
Příspěvky: 6

Re: Ocel na rám

kolobka pekna, ale ja delam predni kolo 26 palcu a zadni 20 palcu, neco jako www.kickbike.cz, akorat ze to nyni chci udelat celoodpruzene a hydraulicky brzdy abych ty my tahace ubrzdil. Taky jsem to zkousel s jaklu, ale to pruzilo. Proto topenarska 5/4, tady je odkaz na moje stranky aby jste meli predstavu. http://mazlickove.net/huskies/?page_id=10

to alll: a co na compact 208? mel bych moznost za 15tis. jen masinu..

Editoval vaty (10-08-2010 02:12:46)

Offline

 

#5 10-08-2010 05:11:09

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3595

Re: Ocel na rám

vaty napsal(a):

kolobka pekna, ale ja delam predni kolo 26 palcu a zadni 20 palcu, neco jako www.kickbike.cz, akorat ze to nyni chci udelat celoodpruzene a hydraulicky brzdy abych ty my tahace ubrzdil. Taky jsem to zkousel s jaklu, ale to pruzilo. Proto topenarska 5/4, tady je odkaz na moje stranky aby jste meli predstavu. http://mazlickove.net/huskies/?page_id=10

to alll: a co na compact 208? mel bych moznost za 15tis. jen masinu..

z aukra? pročne?  sice jeto mašina nevybavena nema ruzne vybaveni ten stroj 4 takt režim, bodovaní atd  pokud z aukra tak je tam mašina kurebeitr kit  205  za 14 300 nebo tak nejak i z hořakem a redučakem ten už ty vychytavky co jsem napsal ma , ale holyho kompakta bych nebral ikdyž jeto 3F mašina to už radeji  toho kita... ja jsem uz rozmazlenej svařeč i na svym einhelu/omni 165 musim mit tyto režimy hlavne 4 takt na delší svary abych furt nemusel držet spoušt hořaku zapnu  a jedu pak vypnu přejdu na jinou pozici svaru a zas zapnu a vařím a ne pořad držet tlačítko jak blb..

Editoval alll (10-08-2010 18:03:10)


Parkside Pmsg 200 A1/ kukla ESAB origotech.

Offline

 

#6 10-08-2010 18:50:20

nellospeed
Člen
Registrovaný: 28-09-2009
Příspěvky: 366

Re: Ocel na rám

zdar, mohl bych nabídnout ohnutí trubky. Z těch silných třeba přesná bezešvá 45x2,5. Používám tento průměr na ochranné klece aut pro představu můj web je www.nellospeed.cz kdyby jsi to chtěl nějak vyrábět tak by jsme se na prototypu nějak domluvili.

Offline

 

#7 10-08-2010 23:44:21

vaty
Člen
Registrovaný: 09-08-2010
Příspěvky: 6

Re: Ocel na rám

nellospeed napsal(a):

zdar, mohl bych nabídnout ohnutí trubky. Z těch silných třeba přesná bezešvá 45x2,5. Používám tento průměr na ochranné klece aut pro představu můj web je www.nellospeed.cz kdyby jsi to chtěl nějak vyrábět tak by jsme se na prototypu nějak domluvili.

to by bylo super odkud jsi? Ja Kladno, alespon bych nemusel kupovat ohybacku, ikdyz nejspis budu muset protoze mam uz par nabidek abych jim taky vytvoril kolobku. Hlavne jde o trubku s presnym vnitrnim prumerem na hlavove ulozeni aby se tam nemuseli delat futra ci zase soustruzit.

To alll: z aukra ne. na Kladne Hokr, mi nabizi compact 208 za 15tis s horakem akorat bez dane, s tim ze by jsem si ji na nejakou jeho firmu vzal kvuli DPH. Omi 165 a Compakt 179 co jsem koukal má 2T/4T. teda alespon co pisou v papirech.
http://www.svartop.cz/svareci-technika/omi-165
http://www.svartop.cz/svareci-technika/ … 79-compact

Offline

 

#8 11-08-2010 05:18:57

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3595

Re: Ocel na rám

vaty napsal(a):

nellospeed napsal(a):

zdar, mohl bych nabídnout ohnutí trubky. Z těch silných třeba přesná bezešvá 45x2,5. Používám tento průměr na ochranné klece aut pro představu můj web je www.nellospeed.cz kdyby jsi to chtěl nějak vyrábět tak by jsme se na prototypu nějak domluvili.

to by bylo super odkud jsi? Ja Kladno, alespon bych nemusel kupovat ohybacku, ikdyz nejspis budu muset protoze mam uz par nabidek abych jim taky vytvoril kolobku. Hlavne jde o trubku s presnym vnitrnim prumerem na hlavove ulozeni aby se tam nemuseli delat futra ci zase soustruzit.

To alll: z aukra ne. na Kladne Hokr, mi nabizi compact 208 za 15tis s horakem akorat bez dane, s tim ze by jsem si ji na nejakou jeho firmu vzal kvuli DPH. Omi 165 a Compakt 179 co jsem koukal má 2T/4T. teda alespon co pisou v papirech.
http://www.svartop.cz/svareci-technika/omi-165
http://www.svartop.cz/svareci-technika/ … 79-compact

ta omni 165 ma lepší zatežovatel omni 30 až 165 kompakt 40-150A   a lepší  kompakt muze vařit 150A na 15% a omni 165Ana 25% cena je u obou stroju +- autobus stejna, ale omni ma lepší zvuk značka dily jednoduse sehnatelne servis snad v každem měste.. jinak v Melniku firma JKWeld prodava svařečky Migo v podstate přebarvene omni do zelena taky za super ceny ikdyž je to sem na moravu  daleko tak jsem uvažoval že si ji odtud koupim, když prišel kamoš z nabidkou , ze mi proda zanovní ale porouchanou einhelku za 1500,- tak jsem ji vzal po přislusne prohlidce pak jsem stejne trafo spalil tak jsem nakoupil trafo a další díly do omni 165 krom tlumivky jsem to všechno namontoval do te kastle einhela momentalne montuji profi podavač taky tam vleze.. euro koncovku už mam delší dobu..


Parkside Pmsg 200 A1/ kukla ESAB origotech.

Offline

 

#9 11-08-2010 18:33:55

nellospeed
Člen
Registrovaný: 28-09-2009
Příspěvky: 366

Re: Ocel na rám

Zdar, já jsem od Vyškova. Jestli budeš chtít ohnout trubku tak můžeme po emailech domlouvat parametry. Podle obrázků strojů kickbike je mi asi jasné o co půjde. Jinak asi nejlepší z hlediska pevnosti by byl Chrom molibden, tento materiál je možno použít průměrově tenký ale to bych nechal až na další evoluci. V motorsportu se z tohoto materiálu vyrábí ramena ochranné klece nebo celé nápravy. napadají mě i vlastní sofistikovaná řešení jak by se dal tento jednoduchý rám vytvořit pevnější. Ke koupi ohýbačky, pokud hledáš již při investici do svařování cesty jak se zbavit dph na ohýbačky zatím zapomeň. Ohýbání není stroj, je to celá technologie, proces ohýbání a nástroje.

Offline

 

#10 11-08-2010 21:04:36

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Ocel na rám

Cr-Mo trubky jsou tuším 15 100cosik(130?)Ani ten jackl by nemusel moc pružitZáleží jak se to podchytí konstrukčně na papíře.Osobně bych rám udělal ze 2 "jeklů" 40x20,jen bych je postavil "na kant" čímž by byla zajištěna tuhost vůči prohybu směrem k zemi.Boční průhyb bych eliminoval příhradovou konstrukcí,tedy vevařením příček mezi ty 2 nosné jekly rámu.Pak jde taky o to nepoložit moc hlavovou trubku(jako u "Hadrleje")Pak by se musela použít další výztuha,tentokrát v oblasti hlavová trubka a šikmá rámová trubka(přesněji řečeno šikmé rámové jekly)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#11 11-08-2010 22:48:18

nellospeed
Člen
Registrovaný: 28-09-2009
Příspěvky: 366

Re: Ocel na rám

Ládes napsal(a):

Cr-Mo trubky jsou tuším 15 100cosik(130?)Ani ten jackl by nemusel moc pružitZáleží jak se to podchytí konstrukčně na papíře.Osobně bych rám udělal ze 2 "jeklů" 40x20,jen bych je postavil "na kant" čímž by byla zajištěna tuhost vůči prohybu směrem k zemi.Boční průhyb bych eliminoval příhradovou konstrukcí,tedy vevařením příček mezi ty 2 nosné jekly rámu.Pak jde taky o to nepoložit moc hlavovou trubku(jako u "Hadrleje")Pak by se musela použít další výztuha,tentokrát v oblasti hlavová trubka a šikmá rámová trubka(přesněji řečeno šikmé rámové jekly)

Díval jsem se na ty kickbike z odkazu, je tam spousta techn. informací ale neviděl jsem tam nic o nosnosti. podle designu to na mě dělá dojem že to budou asi trochu taková módní vozítka do města nicméně se mi líbí ta jednoduchost rámu a na to pozor v jednoduchosti je síla. určitě i jak píšeš pokud by se to různě vyjeklovalo udrželo by to taky hodně. Odhadem, rozdíl bude pokud s tímto zařízením budeš jenom blbnout po městě rychlostí kterou vyvineš nohama nebo gravitací z kopce. nemám představu jakou rychlostí jede psí spřežení, ale skoky v terénu to už musí kolobka trochu držet a čím méně svárů tím míň problémů. Znám snad podobné ze závodních čtyřkolek, jak se mašině přidalo výkonu a začalo se skákat o nějakej ten metr výš a několik metrů dál celá se začala sypat.

Offline

 

#12 11-08-2010 23:38:10

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Ocel na rám

nellospeed:Souhlasím že čím míň svárů tím míň problémů,ovšem jak jsi uvedl výše kvalitní ohýbání vyžaduje za prvé znalosti materiálu a technologie(není problém udělat ohyb na vnitřní straně pokrabacený,pak něco málo dovedností a v neposlední řadě kvalitní strojní vybavení.(odpovídající segmenty a trny aby trubka v ohybu nezměnila kruhový profil na ovál).Oproti tomu tu svařovanou konstrukci zvládne v podstatě každý kdo trochu svařuje.Jsou to 4 zatěžovanější sváry a další 4 na příhrady které tak zatěžované nebudou.Tchán kdysi varáběl rámy na kola hlavně bikrosová a někde mu zbylo závaží na zkoušení konstrukcí rámů(nevím kolik váží ale zjistím to-cca 100kg)na rám se to pouštělo z výšky 2metry


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#13 12-08-2010 00:09:38

vaty
Člen
Registrovaný: 09-08-2010
Příspěvky: 6

Re: Ocel na rám

U Kickbike je nostnost 120 kg, stim ze to je ram z hliniku. Ja na sve kolobce jsem udelal rychlost z kopce 58 km/h. Se psama to frci kolem 40km/h prvni tri kilometry, pak polevi a tapou od 12 do 21 km/h. Za lonsky rok jsem nalitali jen 920km z toho jen 790km na kolobce zbytek sane. Z 90% jezdim po lesnich cestach, koreny a takze poradna zatez a mam 100kg a 187cm. Jinak co je za problem u kolobky je poradna predni vidlice, protoze je vic zatizena nez na kole, takze pokud se koupi nejaka suntour za 1500.- je jasne ze za sezonu je na vyhozeni a servis je stejne drahy jak nova vydlice.

Prototypy na mych strankach mam dva kdyz si pustite foto. jeden je z 20x20 jackly(prvni) a druhy lepsi z jedne topenarky 5/4, ktera jizdni vlastnosti ma skvele. A prave ze nyni budu zaprahat uz tri psy za kolobku ( nevim jak to preziju, protoze kolikrat z dvema to byl peknej adrenalin.)

treti prototyp bych rad celoodpruzeny, tudiz dat predek z www.kickbike.cz a zadni pruzeni z http://www.pawtrekker.com plus navic komletni bzdy v hydraulice, protoze lanko na zadni brzdu pokud byl bovden v kuse pruzilo a kdyz jsem udelal, mezivysek tak mi v zime obsas zamrza. A ono hnat se 40km/h s kopce jen s predni brzdou a v predu s leticimi huskies za nejakym ptakem je opravdu zazitek

Taky jsem uz udelal poradny zaprah na psy viz http://www.pawtrekker.com -  zobak pred predni kolo

jedine co me na pawtrekkru zarazi,  ze maji male a slabe zadni futra a srouby pro prisroubovani vydlice. videl bych tam nejmin 10 srouby s jemnym zavitem

Jinak Kolobky dela v cechach vella Nachod, www.mibo.cz a www.hota.cz ale vsechno jsou to jizdni paskvily pro nekoho kdo na tom jezdi do prace 7km denne a o zimu dalsi 1000km po lesich.

To nellospeed: s ohybanim mas pravdu, koukal jsem jak tele na novy vrata co se da vykroutit z trubky - takovy vyfuky!!! to jsem jeste nevidel. pokusim se popsat nejaky planek a domyslet zadni pruzeni a pisnu ti na majlik a urcite se do mluvime. Ja bych rad delal jak hole ramy tak kdo bude chtit komplet kolobky, protoze je spousta kolobek se sunkovyma komponentama a kazdy si muze sehnat komponenty za levno ci si koupit nejakou plečku kolo za par kaček a prendat.

Offline

 

#14 12-08-2010 10:00:25

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Ocel na rám

Hoď si tam vidli s pevnou 20mm osou jaký se používají na DH,Freeride,Dirt jump a ostatní adrenalin disciplíny.(pravda jsou kapku těžší a dražší,ale "na furt").Mám na biku "Marzočku" z roku 2001 a stále je v pohodě.U brzd pozor na míchání komponent typu PM(Post Mont) a klasikou třmeny vzájemně nesedí-i když dá se na to sehnat redukce.
Jinak k ohýbaným trubkám chce to opravdu znát a umět vědět kde trubku  vyztužit jinak bude pružit.viz rámy motorek-Deltabox u Yamahy x příhradová konstrukce u Ducatti.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#15 13-08-2010 00:04:38

vaty
Člen
Registrovaný: 09-08-2010
Příspěvky: 6

Re: Ocel na rám

Ládes napsal(a):

Jinak k ohýbaným trubkám chce to opravdu znát a umět vědět kde trubku  vyztužit jinak bude pružit.viz rámy motorek-Deltabox u Yamahy x příhradová konstrukce u Ducatti.

Topenarska 5/4 opravdu nepruzi:) a to jsem ji ohybal jen ohratou propanbutanem pres dva koliky v zemi:)
jinak k vidlicim: ono pevna 20mm osa tak nejlevnejsi je 10tis aby za neco stala + kolo a jsem na 13tis. nejlevnejsi hydry 3tis. Ja spis preferuju zlatou stredni cenovou cestu

Offline

 

#16 13-08-2010 06:50:16

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4086

Re: Ocel na rám

Když vyrábíš celé koloběžky , tak si vyrob i střed . Nyní mne dostali , známý přinesl šlapací střed a sháněl ložiska . Když jse se na ně podíval řádně , tak jsem zjistil , že jsou to obouprůměrově broušená ložiska 6202 .

Offline

 

#17 13-08-2010 07:30:47

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Ocel na rám

bobobo napsal(a):

Když vyrábíš celé koloběžky , tak si vyrob i střed . Nyní mne dostali , známý přinesl šlapací střed a sháněl ložiska . Když jse se na ně podíval řádně , tak jsem zjistil , že jsou to obouprůměrově broušená ložiska 6202 .

Dnes už 4hran na klikách nefrčí,Dnes to je ISIS a Octalink a v nejlepším případě je pravá klika na které jsou přišroubovány převodníky napevno spojená se středovou osou(bývá to v případě některých karbonových klik)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#18 16-08-2010 17:58:17

nellospeed
Člen
Registrovaný: 28-09-2009
Příspěvky: 366

Re: Ocel na rám

zdar, jak ten rám začneš nějak rozměrově definovat nebo jiné ohnuté součásti napiš mi na email ca349428@tiscali.cz

Offline

 

#19 16-08-2010 23:00:44

vaty
Člen
Registrovaný: 09-08-2010
Příspěvky: 6

Re: Ocel na rám

tak jo, akorat ze ted rodim ( teda manzelka) tak po oslavach a tak se do toho dame. Diky

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče