SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 … 8 9 10 11 12 … 28
Chlapi koukám, že z toho bimaxe chcete udělat výstavní kousek
Já osobně bych tam ten ventilátor přidělal tak, aby to bylo funkční a bezpečné, a nějakou estetiku bych vůbec neřešil, ale každej jsme jinej
Offline
Tak já to tedy připevním, jen aby to fungovalo a časem to kdyžtak vylepším.
Alll: Tomu jsme v práci říkali Gumák. Já ty kameninové kotouče, nebo jak se to správně jmenuje, nepoužívám. Z bývalých firem jsem zvyklý na lamelové kotouče, tím se dá udělat také krásný povrch. Jsou různé hrubosti. nejmenší asi 40, to je dobré na hrubování, potom jako u smirků, 60, 80, 120 je asi nejvíce. S tím jde udělat taky povrch jako zrcadlo. Na některé věci je ale lepší přece jenom ten Gumák. Třeba když chcete obrousit do hladka větší plochu. Navíc jsou ty lameláky dost drahé.
Samostmívací kuklu mám. Ještě chci udělat to spínání(už na něm pracuji). Jinak jak jsem psal už na začátku tohoto tématu, chci si svářečku vylepšit ale jen za co nejméně.
Offline
ktomu taky me rady smeřují co nejmene peněz a co nejmene prace..
Offline
To varok: Ventilátor by měl každopádně foukat dovnitř a pokud možno rovnou na usměrňovač a následně sv. trafo. Díru co jsi vyříznul nech tak a dej tam jen mřížku.
Na "houby" jako filtr a jim podobné bych se vykašlal. Myslím, že budeš spokojený, až do ní narveš trocha svého času. Jinak ten originál ventilátor je opravdu úsměvný...nechápu, že výrobce se vůbec obtěžuje a dává tam takový ksindl.
Offline
Discovera: Děkuji za podporu. Ještě jsem tam žádnou díru neudělal, ptal jsem se, jestli ji tam mám udělat. Jsou tam jen takové malé díry, průměr asi 8mm, je jich tam ale hodně a moc to nevychází. Ale to řešení s chromovou mřížkou se mi líbí nejvíce. Samozřejmě že do toho nějaký čas dám. Ty ventilátory je vyjdou asi levněji než nějaký pořádný od Sunonu, nebo podobný. Že ten origo nemá vůbec potřebný výkon je neštve, oni s tím nesvařují.
Offline
To varok: Taky pravda Jinak k té "díře" asi jsem přehlédnul v textu...určitě vyříznout na průměr mřížky. Nenechávat tam ty směšné dírky....zbytečný odpor a malá účinnost ventilátoru. Velikost ventilátoru bych volil určitě 120ku (né menší) s kuličkovými ložisky.
Offline
Mám Sunon z GMElectronic kvalitní, nevím jestli má kuličkové ložiska, ale měl by mít. Je to 120x120x38mm. Ono právě ty díry jsou ve větší ploše než vychází ten ventilátor, teda ta mřížka. Nějaké díry by tam musely zůstat a to by nebylo pěkné. Asi to opravdu vyřežu celé, navařím nový plech s velkou dírou na ventilátor a 4x malé díry na upevnění ventilátoru a mřížky. Pak to obrousím a nechám dát komaxit v práci jestli mi to dovolí, nebo jinde.
Offline
Nevíte prosím někdo, jak je to s přívodními šňůrami ke svářečkám? Nyní tam mám šnůru 3x1,5mm2 délku max. 1m. To je hooodně krátké. Chci si tam dát delší, ale teď nevím. V obchodech se prodávají prodlužky s průřezem třeba 1,5mm2 a mají povolený proud max. 16A. Z předělávek elektriky po bývalých firmách vím, že pro zásuvkové okruhy se dnes dává spíše 2,5mm2, to je ale cyky tvrdý drát a přívodní šňůry jsou měkké, takové ty vlasové, tak tam nevím dimenzování. Stačil by tedy kabel 3x1,5mm2 nebo mám raději použít 3x2,5mm2 ? Délku chci asi 3-4m.
Editoval varok (15-02-2011 10:19:08)
Offline
pro 1,5ku CYSY počítej tak do 10A , dej 2,5ku
Offline
Takže v obchodech zase šidí lidi? Dobře, raději dám tu 2,5ku. Děkuji.
Offline
ono je to dané typem uložení kabelu, kakže 3x1,5 uložená ve vzduchu by mohla byt podle normy, samozřejme ta 2,5 je lepší ale bude se vam velmi obtižně schanět. Pavel
Offline
Zajdu do elektro obchodu, tam mají stoprocentně, už jsem se díval.
Offline
Kolega pkougl má na mysli asi barevné značení ...
Offline
jabych využil nabidky omicronu tam privodni šnury original šeženete v ruznych delkach hlavne v mědi 2.5 m2 třeba:http://www.gamasvar.cz/3206-ostatni/6474-privodni-kabel-3m-3x2-5mm-pkg008-s-konektorem/?pg=2
Offline
Jo to je pravda že u vyrobce to bude k dispozici, to mě nekoplo, ja jenom že tam kde nakupuju běžně elektro pro naší firmu takové 2,5 flexošňůry nevedou ale jinde tedy asi jo (jo ten minulej příspěvek sem moc srozumitelně nenapsal - sorry, myslel jsem zatížení 16A by při uložení ve vzduchu mohl vydržet i výpočtově i prakticky)
Offline
Děkuji za rady. Ta 1,5ka má dovolené zatížení asi dost velké při použití na volno. Já raději použiji ten kabel 3x2,5mm2, protože na tu délku asi 3m tam pak budou větší ztráty, ne? Tedy kdybych použil ten kabel 1,5mm2. Teď tam mám přívodní šňůru asi 1m a navíc je vyvedená zapředu, což je hnus. Všude se to plantá. Tak ji dám dozadu, délku asi 3m a kabel 3x2,5mm, jestli budou mít. V jednom elektru jsem se díval a měli. I kdyby, tak kousek mám velkosklad, ve Vítkovicích, tam jsem jezdíval pro materiál když jsem předělával elektriku po firmách.
Offline
Pro změnu mam ja na svem stroji ješte puvodni přívodni kabel 1.5mm2 o delce 3 M což se da, jen ho mam zatím taktež ze předu, kde se plance do kostry nebo hořaku, taky pude do zadu ješte nebyl čas.
Offline
Ono jde taky o to, že třeba na 3 metrech sňůry 1,5 je už při 16 ampérech docela znatelná napěťová ztráta. Navíc třeba když ten kabel 1,5 je nějaký méně kvalitní nebo nějaký starší pozpřelámaný....Invertor pak má k dispozici nižší napětí, regulace pak musí přidat na proudu výkonovými spínači, víc se to hřeje.....
Offline
ano,ztrata tam je na 1,5mm2 je při 16A - 1,23V při 2,5mm2 a 16A je 0,74V (délky 3m,tam a zpět), ono to není na těch krátkých délkách žádné drámo, souhlasím že 2,5 je lepší elektricky i mechanicky - odolnost
Offline
Je fakt, že jsem tu vysokou napěťovou ztrátu jen tak střelil od oka. Na druhé straně usměrňovač invertoru s elektrolyty sinusový průběh pořádně deformuje a tak vytváří vysoký jalový proud. Takže pro invertor bude ta ztráta na tom kabelu znatelně vyšší než třeba pro nějaký elektrický radiátor stejného odběru. A levné invertory složitý aktivní usměrńovač, který by odebíral víceméně sinusový proud, asi mít nebudou.
Offline
Co to píšeš , jaký jalový proud ? Je to klasický usměrňovač a pulzní spotřebu kryjí kondenzátory . Kmitočet čerpání energie z kondů je již zhruba 1000násobný oproti krmícímu . Na výkonových vstupech invertorů jsou potom LC filtry , které ještě ztlumí proudové špičky .
Offline
Klasický usměrňovač s elektrolyty přece neodebírá proud ze zdroje, tady ze sítě v sinusoidě, ale ve značně zkresleném tvaru! Kdy vlastní výkon je přenášen jen po malou část doby, kdy je síťové napětí větší než napětí na elektrolytech. Vychází to z principu usměrňovací diody jakožto jednosměrného ventilu. Je to obecně známé.
Offline
Děkuji všem za debatu. Mě se jednalo samozřejmě o nevé kabely, ne staré šunty, které se 10 roků válejí někde v garáži a jsou už poškozené. Jako u více věcí i xde výrobci šetřili a přívodní kabel je dlouhý asi jen 1m, což je fakt hodně málo, navíc když je zepředu. Já se právě díval taky do tabulek, sice ty hodnoty byly trošku jiné, ale 1,5mm kabel měl max. zatížení 17A a 2,5 přes 20A, tak jsem se raději ptal. Navíc svářečky jsou docela žrouty, raději si tam nechám rezervu. Mě se jednalo o zkušenosti z praxe, né nějaké tabulky. Vždycky dám přednost zkušenostem z osobní praxe, než bláboly na papírech.
Offline
Omlouvam se varokovi, ze se mu pletu do tematu, ale
pro Radima: nesinusovy =/= jalovy (nesinusovy nerovna se jalovy).
Offline
Stránky: 1 … 8 9 10 11 12 … 28