SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Má někdo nějaké praktické zkušenosti s bodováním hliníkových plechů do síly cca 1 mm.
Offline
Mám bodovací kleště Modular 400, ale bodovat hliníkový plech nejde. Pravděpodobně má malý el. odpor, nebo naopak nevodivou vrstvu Al2O3... nevím, ať se vyjádří někdo věci znalejší
Offline
Taky máme v práci tyto kleště a ač jsem zkusil cokoli tak hliník ani AlMg3 s tím bodovat nejde. Asi to bude jak tím malým odporem tak velkou tepelnou vodivostí těchto materiálů. Na hliník apod. je na svarinfu v článku o spotterech zmínka o stroji GYS Aluspot. Tady je k němu návod http://www.gys.fr/pdf/manual/uk/018846.pdf.
Editoval sváča (27-01-2010 22:23:01)
Offline
Obvyklý postup pro svařitelný Al plech 1 mm:
1, Těsně před bodováním očistit dosedací plochy uvnitř i venku specielním kartáčem na hliník - třeba nerezovým
2, Přítlačná síla min. 3000 N
3, Proud cca 6 kA
4, Čas 2 - 4 period
5, Elektroda Cu nebo lépe CuCr, dosedací plocha koule 14 - 16 mm
Průměr bodu se dá regulovat počtem period.
Online
Ty bodovací kleště maj přítlak o jednu nulu větší 1200 N (120 N je fakt malo) Schaválně zkusím dát ještě čelisti do lisu a zvětšit tak přítlak.
Offline
Omlouvám se za ty N. Pak dej vědět jak to dopadlo.
Nezkoušel jsi náhodou taky sbodnout plechy na tupo? Nejde mi o pevnostní věc, jen aby se rulička stočeného plechu neotvírala. Zatím jsem to moc důkladně neprozkoumával, ale kdyby jsi to už měl nějak vychytané tak ať se netrápím. Dík
Offline
Tak sbodnout ruličku jsem nezkoušel to bych dělal COčkem, nedovedu si představit jak bych na to mačkal hrotama. Aź se dostanu, vyzkouším ten lis a dám vědět.
Offline
COčkem to boduju normálně. Jsou to obaly na filtry z děrovaného plechu. Jen mě napadlo to prubnout když už mám ty kleště. Upravil jsem hroty na průměr cca 5mm a výsledek nebyl nic moc. Sice se okraje spojily, ale kvalita bodů nebyla moc dobrá a navíc se mi nedařilo ani dosáhnout aby byly všechny stejné. Potom jsem ale hrábnul do odpadu z lisu a nabral pár plíšků po děrování otvorů 5mm do plechu tloušťky 0,5mm. Položil jsem pak to kolečko přes okraje ruličky a sbodnul. Výsledek byl tentokrát dobrý jenže stejně se to musí trošku srovnat flexou jako po COčku. Ještě to poskouším vyladit. A taky vyfotím.
Offline
a co třeba zkusit drát do COčka,vybereš si tloušťku drátu podle potřeby položíš na oba konce plechů a BOD...! myslím že to půjde,já to určitě zítra vyzkouším.Myslím že přidaný drát bude přibodlý-doslova vtlačený- do obou konců plechu.Předpokládám že máš dostatečně velký průměr hrotů.Možná by byl lepší tenký pásek ,cca 0.2-0.3 mm,a šířka 3mm.Ty nepřibodované konce půjdou určitě jednoduše ulomit,potom začistit kotoučem z netkané textilie(3M-Scotch Brite či podobný) A JE TO
Offline
Tak jsem po několika zakázkách stejně zůstal u COčka je to přece jenom zatraceně rychlejší a spolehlivější a to i s dočištěním flexou. Na to dočišťování se mi perfektně osvědčily kotouče s průhledy VISION. S nima to je fakt cvrkot.
Offline
Prosimtě jakou svářečku používáš na to bodování hliníku? Chtěl bych si COčko koupit a sem tam taky potřebuju bodovat hliníkový plech, tak by se mi hodila nějaká rada nebo doporučení ;-)
Díky!
Offline
Zdravím,
hľadám radu. Zvarujeme drát 0,019mm z PtW8, na dva kolíky z NiFe47, elektrodou Tri-Mix, bodovým zvarovaním pod tlakom bez ochrannej atmosféry. Elektrody by sme si chceli brúsiť sami, pretože máme stále problémy s dodávatelmi ohladne kvality brusu. Po zvarení meriame odpor drátu medzi zvarami ( mostový odpor ), ktorý kolíše viac než máme stanovenú normu. Zistila som si, že pre priemer elektrody 4mm, by mal byť uhol brúsenia 90°na dĺžku 1 - 6mm (1 - 1,5krát priemeru elektródy) Aby som dosiahla apoň približne tejto dĺžky, tak by som musela elektr. zbrúsiť ešte asi na 30°.
Lenže miesto špičky máme rádius 0,5mm (mínus 0,05, plus 0mm). Na netu som si zistila, že by špička mala byť otupená asi na 10% priemeru, čo je 0,4mm.
Používame prúd jednosmerný 120-130A, na tlak 0,9 - 1,3bar.
Samozrejme beriem v úvahu, že sa brúsenie musí robiť pozdĺžne, diamantovým kotúčom , najjemnejším zrnom a pomaly.
Prosím o vysvetlenie a radu: momentálne máme elektrody nabrúsené len na 90°, zvary vydržia na striedačku 200zvarov, niekedy i 3500zvarov, ale čítala som, že by mohli vydržať i 7tis. zvarov. Aký má teda vliv brúsenie uhlu na zvar? Brúsiť jeden uhol, alebo dva?Prečo rádius na špičke a aký velký? Pre dokončenie je potreba špičku lapovať na N5. Ako sa k tomu mám dopracovať, aby som udržala vystredenie? Može mi niekto doporúčiť brusku na elektrody?
Mne sa podarilo nájsť: http://www.diamondground.com/piranha3tu … nders.html
Existujú neaké automaty, alebo poloautomaty?
Vopred ďakujem i za malú radu.
Offline
Zdravím sváčo . Máš nějaký odkaz na koupi tech vizionů i s prodejcem za rozumnou cenu ? Myslíš ty vyštipované ? Já měl na mysli něco jako kaidl .
Editoval bobobo (02-05-2011 11:55:34)
Offline
OKMAS napsal(a):
Prosimtě jakou svářečku používáš na to bodování hliníku? Chtěl bych si COčko koupit a sem tam taky potřebuju bodovat hliníkový plech, tak by se mi hodila nějaká rada nebo doporučení ;-)
Díky!
Nejhezčí sváry na hliníku MIG metodou jsem zatím viděl od strojů fy Migatronic(konkrétně Sigma)Na Froniusce mám taky programy na hliník-chtěl bych to prubnout,ale musel bych sehnat kladky,drát a ještě naškudlit nějakej čas kterýho se mi moc nedostává.
Offline