SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím, vím že nepokládám dotaz asi správně, neznám typ materiálu na který bych tento drát ( YT-304H )chtěl použít...jde o výfuk na motorce, sehnal jsem na šroťáku nějaké odřezky trubek , jediný co jsem zkoušel je zkouška magnetem a výsledek je že magnet a trubka se nepřitahovaly, pravděpodobně je vše jednen typ materálu. Jde mi o to, zda je tento drát jaksi univerzálnější a půjde s tím vařit více typů nerezů, nebo zda je to úzký a specifický materiál, bez možnosti určité materiálové tolerance. Mám možnost ho mít 10kg cívku za celkem dobrou cenu... Pokud je to možné, zkuste se vyjádřit...děkuji...
Offline
Hledal jste na Google?
Offline
bandaska napsal(a):
Zdravím, vím že nepokládám dotaz asi správně, neznám typ materiálu na který bych tento drát ( YT-304H )chtěl použít...jde o výfuk na motorce, sehnal jsem na šroťáku nějaké odřezky trubek , jediný co jsem zkoušel je zkouška magnetem a výsledek je že magnet a trubka se nepřitahovaly, pravděpodobně je vše jednen typ materálu. Jde mi o to, zda je tento drát jaksi univerzálnější a půjde s tím vařit více typů nerezů, nebo zda je to úzký a specifický materiál, bez možnosti určité materiálové tolerance. Mám možnost ho mít 10kg cívku za celkem dobrou cenu... Pokud je to možné, zkuste se vyjádřit...děkuji...
Jedná se o japonský výrobek a je určen pro svařování nerez ocelí typu 304H. Pochopitelně s tím lze svařovat i jiné typy austenit. nerezu, na váš účel, myslím, postačí bohatě. Není vhodný pro typy 304L.
Doporučený plyn Ar/O2 98/2% ap. Na rozdíl od 304L, typ 304H má vyšší obsah uhlíku a dělá oceli více vhodné pro použití v aplikacích, kde jsou přítomny zvýšené teploty. Větší obsah uhlíku přináší větší pevnost v tahu a mez kluzu.
Offline
jirkati : ano hledal, leč nenašel nic, z čeho bych vyvodil závěr...
Frank : děkuji za vyčerpávající odpověď...
Offline
Na stránkách japonského výrobce je uvedena použitelnost až nad cca 800 st.C. To by bylo pro výfuk zcela vyhovující. Má to to ale několik nevýhod. Nerezové trubky se v amatérských podmínkách obtížně ohýbají, nejprotivnější ale je, že po ohřátí nad cca 300 st.C se krásně vyleštěný nerez zabarví až do modra a jediný způsob vyčištění je další leštění. Nepříjemný je také kovový zvuk, který se nedá ničím odstranit. Je totiž způsobený zpravidla větší tloušťkou stěny trubky a tím rezonancí na jiných, slyšitelných kmitočtech.
Offline
ano, vyrábí ho japonská železárna Nippon... také děkuji za radu a zhodnocení materiálu, obávám se, že nejsem natolik materiálůznalý, abych se k něčemu dopátral, i kdybych nějaké info našel...
...a k tomu ohýbání...měl jsem štěstí, odřezky byly jak ve tvarech rovných trubek, tak i v různých tvarech a úhlech... zkrátka se tam válela plná lorna vajglíků, kde jsem našel vše, co budu potřebovat...teď se ještě teoreticky dovzdělat tady na foru, sehnat nezbytné věci ke sváření nerezu, a hurá do učení...asi to zní troufale, ale už dlouho se chci naučit alespoň trochu svařovat a jinak než praktickým zkoušením se to naučit nelze...asi jako cokoliv jiného:) určitě by se pár rad do začátku hodilo...
už teď počítám s plynem, jak psal Frank, drátem, a dalším hořákem s teflonovou výstelkou...to jsem tak nějak vstřebal/vyvodil odsud z fora....je ještě něco nezbytného? budu se o to pokoušet na stroji KIT 200 standart.
Zlátnutí a vlastně až modrání nerezu mi nevadí, výfukové svody a koncovky obvykle tuto patinu dostanou...zabývám se(amatérsky) laděním motocyklových motorů a v podstatě každý s nerezovým svodem má nějak svod zabarvený...samozřejmě, že po výrobě svodu - nebo spíš úpravě či opravě by se svod leštil...
Editoval bandaska (04-08-2011 21:23:33)
Offline