SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Kolegovia elektrikári , myslíte si žeby 2,2kW elektrocentrála utiahla moje 140A CO-čko?
Samozrejme dorobím SOFT START , aby tie nárazy neboli tak silné.
Budem zvárať maximálne na 120A karosárske plechy.
Offline
120 A *20V= 2400W a to počítám bez ztrát ve svářečce a dalších ztrát ve vedení krom toho potřebujete cca dalších 100W na posuv a řízení takže to je 2,5kW a to počítám napětí jen 20 V jistě bude větší cca 23-28V takže si to dosadte do rovnice a je vám jasné že to nebude fungovat a když tak jen za cenu přetěžování centrály a se vším co z toho plyne jsou to jednoduché počty.Vše závisí na nastavených parametrech .ale počítejte spíš s centrálou o výkonu cca 5 kW
Offline
Ano to je pravda.
Ale čo som pozeral na 5 kW elektrocentrály , sú schopné dodať tento výkon len pri 400V .....
Pri 230V dávajú tiež len 2,2 kW .
Offline
dělají se i centrály 5kW jednofázové nicméně když jsme u známého potřebovali roztočit hoblovku s motorem 2,2kW na centrále heron EGM 60 AVR-3 tak jsem musel schodit řemen protahu a na hoblování nechat jeden řemen a k tomu ještě ho trošku povolit a nakonec pomoct s roztočením hoblovacího válce známý docela koukal jak jsme si poradili ale bylo to totalně na hranicích možnosti hoblovky i centrály. vám by se na tohle použití hodila Heron EGM 55 AVR-1 ale je to cca 24 tis kč
Editoval Honza007 (26-02-2012 07:38:58)
Offline
Ve firmě kde jsem kdysy dělal, jsme jezdili na závody a měli jsme sebou centrálu 6,3kW a svařovali jsme invertorem kemppi. Centrála se moc dobře netvářila. Tento výkon 6.3kW na centrále honda je ale jen špičkový, normální výkon je možná taky kolem 5kW. Někteří tam zkoušeli i nějaké menší COčka, ale nedá se to považovat za svařování, spíše prskání.
Offline
m.evil: Chlape, ty "slyšíš trávu růst"!
Tenhle problém mě trápí již řadu let, nemám totiž na chatě zavedenou elektřinu a tak to řeším benzinovým agregátem. Pravda nejsem elektrikář, ale moje praktické poznatky, Tě zcela jistě (stejně jako mě) nepotěší. Mám agregát o jmenovitém výkonu 2kW (špičkový 2,2 kW), to neutáhne žádnou svářečku, je "fuck" zda se jedná o klasické trafo, či invertor.
Posílil jsem po čase, o trakční akumulátory v cekové kapacitě 420A (4x105A) a měnič napětí 12v/220v o jmenovitém výkonu 3kW, špičkový (mžikový) výkon 6kW. Ani na této sestavě nelze o provozu, byť slaboulinkém trafu či svářecím invertoru uvažovat, prostě to nejde! To je zkušenost z praxe! Prostě jsem si to osobně vyzkoušel a ověřil a ani se neptej kolik taková sestava stojí.
Samozřejmě agregáty, které utáhnou svářečku (prakticky libovolnou, i 3f), na trhu jsou, dají se koupit, ale to jsme výkonově a především finančně někde v úplně jiném levelu, i co se týče spotřeby na jednu motohodinu samozřejmě, takže já například, začínám po letech opravdu seriózně opět uvažovat o autogenu....
Editoval Mosin (05-02-2012 20:33:54)
Offline
Na stavbě jsme provozovali klasický invertor Heron EGM 60 AVR-3 byl k němu myslím připojen invertor kitin 150 A nicméně se svářelo 2,5 elektrodama takže max 90A.
Offline
Heron EGM 60 AVR-3, stojí přes dvacet litrů a stejně je to jen takové šidítko, na připojení svářečky maximálně nevhodné a za ty peníze teda nestojí. Tudy cesta nevede.
Offline
Vím, že nikdo neví vše, ale m.evile jsi tady snad dost dlouho, abys i bez velkých znalostí věděl, že perpetum mobile nefunguje Honza007 to napsal za mě. Ten samý problém se řešil nejednou u MMA. Abych jen planě netlachal několik rad. Spokojit se z menším proudem, softstart asi nepomůže, spíš bych volil předzátěž, která by zatěžovala agregát v době nesváření. Druhá možnost je postavit cóčko na baterky a přez nabíječky a centrálu je dobíjet. Také se dají centrály zapojit "do sebe", bohužel ne ty nejlevnější, pokud nemáš znalosti.
Offline
Zdravim Panstvo.Ja mam s centralami dost bohate skusenosti a na zvaranie co2 na 230V alebo 3fazovou alebo invertormi jednoznacne 6-7kw dvojvalcove vojenske dvojtaktne-tie to potiahnu v pohode ci uz na jednej faze alebo 3faz. a su pomerne lacne.Nevyhoda-ze su dvojtaktne. a potom uz len vykonejsie centraly ako dvojvalcova CKD15-co ma 12KW a spotreba nizska-2litre nafty na hodinu a ine stvorvalcove a vysie maju zbytocne vysoku spotrebu Na tych benzinovych je treba davat pozor na starnutie benzinu-to po Roku statia je problem nastartovat-co u diezlu az tak nevadi-benzin skor zvodnatie.a tie cinske alebo hondacke alebo invertory su dobre na male naradie a svietenie alebo kempovanie ale zvarat sa s nimi neda-na stavbe som skusal rozne znacky tak viem porovnat -stare masinky su odolnejsie-predimenzovane o novych to uz neplati
Offline
Mosin napsal(a):
Heron EGM 60 AVR-3, stojí přes dvacet litrů a stejně je to jen takové šidítko, na připojení svářečky maximálně nevhodné a za ty peníze teda nestojí. Tudy cesta nevede.
Vím vím jiná možnost nebyla tak se svářelo je bez diskuze že je potřeba centrálu s cca s dvojnásobným výkonem než je výkon svářečky.
Editoval Honza007 (05-02-2012 21:05:20)
Offline
Tak diky za názory .
Myslel som že krátkodobo ta maximálna záťaž elektrocentrále nebude až tak vadiť.
O tej vedľajšej záťaží 2 kW som uvažoval aj ja.
A len prepínať medzi ňou a zváračkou cez nejaké relé.
Za tie prachy čo by stála ta výkonná elektrocentrála si radšej zavediem elektriku do garáže.
Problém je ale v tom , že k rozvádzači je to nejakých 75 metrov .
Budem to musieť natiahnuť minimálne vodičom o priemere 6mm2 ......
Offline
Čtyřka ti musí bohatě stačit .
Online
Když už, tak asi průřez a ne průměr, ne? Možná chce 6ku průřez, aby byly co nejmenší ztráty a asi i světla a zásuvky. Taky si myslím, že i tak vyjde levněji natáhnout elektriku než generátor potřebného výkonu. Když člověk spočítá, že pořádná centrála bude stát okolo 10 tisíc, plus vysoké náklady na benzín, popř. naftu. Když centrála veme třeba 2 litry benzínu na hodinu, to je nějakých 70,- kč zatímco 1kWh stojí zhruba 5,- kč. Kabel se dá koupit i použitý levněji, nový se dá koupit i na aukru mnohem levněji než v obchodě. Stačí jen pohledat.
Jen pro zajímavost. Viděl jsem v nějakém časopisu, že se dnes dají dokonce sehnat i centrály, které mají svářečku už v sobě, tedy připojíte jen svářecí kabely a jedete. Jenže tyto centrály stojí okolo 30 000,- kč a výše.
Offline
Ach jo .
Online
Dobra centrala napriklad dvojvalcova vojenska stoji500 eur a poctiva 12KW a viac zacina pri cene 1300eur-myslim stare poctive diezlaky-nove hondy tak 2000eur a este spotreba pohonnych hmot a doprava centraly a servis to draha zalezitost-vlastna skusenost Ak mas moznost natiahnut kabel a dat neakemu susedovi vsimne za elektriku tak to bude ovela lacnejsie
Offline
http://allegro.pl/generator-agregat-die … 98602.html
Čo poviete na to? .
7,5 kW na jednej fáze a predajca tvrdí že nieje problém napojiť aj zváračku.
Istenie to ma 25A istič.
Inak je to diesel za celkom dobru cenu ...
Offline
to vypada byt uz robustnejsi generator a este k tomu diesel...osobne by som sa ale bal ze ked sa na tom daco poserie uz to ani boh neopravy
Offline
Nevím jak to napsat ,abych nedělal reklamu. U nás v čechách existuje firma, která montuje elektrocentrály z čínských dílů za velice slušné ceny.Mají AVR, jsou na benzin , nebo naftu a ty nejsilnější modely / okolo 5 KVA / jsou schopny utáhnout cca elektrodu o prům 2,5 mm.Ta slušná cena je cca 25 000 kč .
Offline
Je to drahé.
Toto stojí len 720€ a má to výkon 7,5kW na 1F .
O niečom takom sa nám pri 3F generátoroch len môže snívať.
Darmo že ma elektrocentrala výkon 5kW , keď je to rozdelene medzi 3F....
To je nejakých 1600W na jednu fázu.
Vlastne preto som aj vytvoril toto vlákno.
Nevedel som totiž , že tie lacne 2kW elektrocentraly máju 2 zásuvky a 2 fázy.
V tomto prípade je to len 1kW na fázu , čo pre zváračku nestačí.
Tak že nakoniec som si sám zodpovedal celu problematiku napojenia zváračky na elektrocenrálu .....
Editoval m.evil (26-02-2012 13:24:24)
Offline
U svářeček to je celkem problém.
Elektrocentrála by měla být dimenzována alespoň na dvojnásobek příkonu svářečky z důvodů "pomalé" regulace.
1) Budu mít elektrocentrálu dimenzovánu na plný výkon svářečky. To znamená, že při svařování běží svářečka naplno, po ztrátě zátěže vyskočí napětí do nespecifikovaných výšin, než zareaguje regulace na ztrátu zátěže. To může být smrt pro elektroniku ve svářečce.
2) Bude-li svářečka dimenzována na víc, než svářečku, tak se toto děje taky, ale přepětí není tak velké, jelikož nedochází po ztrátě zátěže k tak masivnímu roztočení motoru.
Offline
Připojení elektrosvářečky na centrálu už tady na fóru bylo probíráno.
Co se týká vícefázové levné centrály, napadá mně úprava svářečky v tom smyslu, že by usměrněné síťové napětí na výkové spínače svářečky bylo dodávány zvenku usměrněním všech fází centrály a pouze ostatní obvody potřebující jen pár stovek wattů byly napájeny z jedné fáze střídavým napětím. Možná by to potom potřebovalo navíc oddělovací síťové trafo.
Offline
Taku podobnu masinu-cinsku som skusal-a vysledok.V pohode som zvaral 2.5 a 3.2 ale ak budes zvarat v kuse cely den na slniecku tak vykon tej cinskej centraly pojde dole ale predpokladam ze budes robit prestavky tak to by mala ta na obrazku vydrzat. A k tym trojfazovym centralam-priklad dvojvalcova vojenska 7kw ma udavane zatazenie na fazu len10A ale v pohode utiahne zvaracku s 3.2elektrodou ale heron centrala myslim ze 5KW uz mala s 3.2problem ale 2.5 zvarala a motor do tych silnejsich benzinovych central sa dodava myslim389cm.objemu-kopia hondy.ale ak s tym nepotrebujes casto behat-skusil by som sa poobzerat po naftovej zvaracke asi dk320-je to triodyna s naftovym motorom-3valcom-zetorackym-asi a ma to aj vyvod na 220V na brusku-ceny v bazaroch od 500 do 1000eur ale je na podvozku-cize je dost tazka ale potom ju kedykolvek predas-zetoracky motor je velmi ziadanym artiklom do malotraktorov tak sa na tom neda prerobit a je to lacnejsie a kvalitnejsie ako ta cina a opravit sa da na kolene ako sa vravi
Offline
Zabudol som dodat k tej zvaracke diezlovej,ze v tvojom pripade by bola vhodna len na lepenie s 1,6elektrodou na plech Inak by ta centrala na tak male CO mala fungovat do 200A s CO2 na jednej faze s vojenskou7KW mam dobre vysledky tak s tvojou140A co2 by ta cina z polska MALA FUNGOVAT
Offline
nedavno jsem zkoušel ceočko nejaky sharks 170 obdoba einhell 190D bud to na 1F nebo přepnutí na 2F připojil jsem ji na starou vojenskou centralu z roku 1965 jistič držel tak jsem skusil svařit 2 plechy k sobě no musim říct, že to šlo až 4 svařovací stupen pak už na centrale vyhodil jistič ale motor na centrale dostaval kapky, ale vydržela to v pohode při 4 svařovacím stupni mela svařečka odber asi 1400W nevim jakto tchan spočítal, meřil nejak kleštakem jakej je odběr z centraly ten 2 taktni motor ma velkou spotrebu benzinu tak centralu čeka předelaní na 4 taktní motor při te spotřebě proudu z centraly byla jen vlažna..
Offline