SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


Oznámení

Upozornění! Forum je dočasně pouze pro čtení. Nelze přidávat nové příspěvky!

#26 12-06-2012 15:55:37

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Umí někdo v Brně nebo okolí svářet s tímto výsledkem? (obr. uvnitř)

zbesile TDi ... tak nieco podobne som aj cakal.

slusne pozvarat a zlicovat ti to dokaze skoro kazdy kto ma TIGovku ale este pozadovat presne zafarbenie to uz je tak trochu mimo.

to zafarbenie ako tu uz pisal Frank a aspon tak som to pochopil a aj beriem je len dosledok nie uplne poziadavka.

foto od uzivatela hmota je v podstate perfektne prevedeny pohladovy zvar.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/732_tmpcha3.gif
teplota verzus vzhlad

Offline

 

#27 12-06-2012 17:14:42

jizzle
Člen
Registrovaný: 11-06-2012
Příspěvky: 15

Re: Umí někdo v Brně nebo okolí svářet s tímto výsledkem? (obr. uvnitř)

SO 545 napsal(a):

aspon tak som to pochopil a aj beriem

Díky za pozitivní a podpořivý příspěvek! Krásně zapadá do té klasiky na českých nebo slovenských fórech. Já se ale neptám na domněnky, nebo co si kdo "myslí". Nebo jestli si někdo myslí, že to chápe. Ptám se tady, jestli někdo VÍ. A to je velikej rozdíl.

A co je špatnýho na zběsilým TDI s 230ps? Nejsem tuningovej kokotek s laminátovou radlicí vpředu i vzadu. Na autě by málokdo pohledem zvenku poznal, že je něco jinak. Nedělám tuning (tak jak je v dnešní době znát), ale především funkční, nebo-li performance úpravy. Takže jede, brzdí a drží úplně jinak, než v sériové podobě. Je to ukázka toho, že za relativně málo peněz jde mít hodně a přál bych vám někdy vidět ty ksichty zbohatlých rádoby závodníků v rádoby silných a drahých autech, když je vypráská napohled obyčejnej Seat Ibiza. A právě protože mám vkus a nesnáším dnešní "tuning" plnej radlicí, nevkusností a dvoumetrových subwooferů v kufru, tak dokážu ocenit když se někdy spojí funkčnost s maximálním smyslem pro detail.

Nevím, přijde mi, že se ze mě někteří snaží udělat debila (celkem marně), kterej požaduje úplnej nesmysl. Já se ale neptám na názor, jestli to má cenu. Jestli to je, nebo není nesmysl. Mně nezajímá, že vy to neoceníte a přijde vám to zbytečný. Já jenom vidím, že to jde (A ono to jde, asi to nebude o náhodě, když to ten američan dělá lidem na zakázku od té doby, co dal fotky na net). A i v Česku jsou lidi, kteří dokážou takový věci ocenit a kdyby se našel někdo, kdo by to dokázal udělat, tak se rozšíří fotky na internet na správný fóra a lidi mu za to utrhnou ruce.

Jinak souhlasím, že foto od uživatele hmota je super. Nádhernej svár, kterej znám tak možná z rámů třeba horských kol a tam to dělají stroje. Takže klobouk dolů!

Offline

 

#28 12-06-2012 18:12:00

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3043

Re: Umí někdo v Brně nebo okolí svářet s tímto výsledkem? (obr. uvnitř)

ved ta tu nikdo od akychkolvek uprav neodradza...tiez sa mi pacia auta na ktorych ich vykon neni na prvi pohlad poznat ale skor nieco co ma motor so svieckou a rozhodne inu znacku ale aj seat sa da upravit,x-rokov dozadu sa tunili škodovky,myslim š-100 a viac...kazdy dako zacinal smile

Offline

 

#29 12-06-2012 18:21:28

ivko
Člen
Registrovaný: 13-03-2012
Příspěvky: 680

Re: Umí někdo v Brně nebo okolí svářet s tímto výsledkem? (obr. uvnitř)

jizzle už si dostal odpoved, skrátka zavarí ti to ktokolvek kto ma TIG, ja neviem ako vyzerá sacie potrubie na TDI a teda či ho chceš vyrobiť len z nereze, alebo aj nejak upraviť. Len od nikoho nechci také sfarbenie ako na tom videu. Zváraním sa ohrieva material celkovo, a dva zvary vedla seba nebudú mať rovnakú farbu, pretože ten prvý bol za studena a ten další už na zohriatom materialy.
Skrátka len niekoho oslov s tým čo chceš vyrobiť a sfarbenie nechaj tak ako sa podarí dalšie PS ti to aj tak nepridá - myslím to sfarbenie, zvárač zvára tak aby bolo dokonale zvarené a nie dokonale sfarbené...

Ja osobne nie som zástanca takých úprav, lebo viem čo to obnáša a to čo to stálo sa ti nikdy nevráti, preferujem kúpu takého auta, ktorého výkon mi dostačuje, ty si síce upravil turbo, vymenil vstreky , upravil brzdy ale prevodovka asi dostáva na hubu, viem o jednom "ladičovy" ktorému sa minulú sezonu pri šprintoch rozletel diferák , lebo to jednoducho neuniesol... Za dalšie k čomu výkon ktorý niet ako rozumne preniesť na vozovku za každej situácie. To je to, čo mi u výkonnej serie nehrozí. Ja osobne mám benzín s výkonom aký mi vyhovuje a pohonom AWD...
Inak asi by to malo byť toto: http://www.egrvalve.co.uk/uploads/image … %20039.jpg No a neviem či je správna volba to robiť z nereze, lebo tam treba pár nerezových prírub, ako celok to naberie na hmotnosti čo by asi nevadilo ale nebude to mať takú tepelnú vodivosť, nie som automobilový konštruktér ale myslím že to funguje čiastočne aj ako "chladič", treba sa pozrieť do motoršportu, tam vidíš všade iba hliník alebo kompozit...

Editoval ivko (12-06-2012 18:54:47)

Offline

 

#30 12-06-2012 19:35:04

jizzle
Člen
Registrovaný: 11-06-2012
Příspěvky: 15

Re: Umí někdo v Brně nebo okolí svářet s tímto výsledkem? (obr. uvnitř)

Jsem rád, že se někam dostáváme a ve slušnosti. smile

pavol: vím, že mě nikdo neodrazuje a ani by se to nikomu nemohlo podařit. Ale ta věta "zbesile TDi ... tak nieco podobne som aj cakal." je tak povýšená, až je mi z toho špatně. Holt lepší je nekritizovat něco, o čem nemám ani páru. O značce auta souhlasím, starší Seaty nejsou žádná sláva. Na druhou stranu Ibiza z roku 2000 má podle mě pěknej design a s Cupra paketem, pěknýma kolama + na nižším podvozku je to moc pěkný. Ale samozřejmě chápu, že to je věc názoru a velmi individuální. Taky to nikomu nevnucuju. Motor je úplně stejný, jako třeba v Golfovi, Octaviích atd, takže upravovat jde velice dobře (do hranice 260-300ps). Taky souhlasím, že benzín má svoje kouzlo a rozhodně mi u TDi chybí zvuk benzínu a točivost motoru. Na druhou stranu měl jsem před touhle Ibizou úplně stejnou ale s 1.8 20vt (turbo benzín) upraveno na cca 250ps (než mi ji jeden šikula rozbořil na křižovatce) a to TDi jede líp a benzín jezdil město za 15-18l/100km (při normální jízdě) oproti TDi, které jezdí za 7l. Je to o kompromisech.

ivko: Je mi úplně jasný, že žádný koně to nepřidá. Spíš jsem tady chtěl aplikovat tu kombinaci funkce se smyslem pro detail. Jestli je to opravdu lámání přes koleno, tak se na to prostě vykašlu, bude to svařený normálně a svou práci to odvede tak jako tak. Naprosto chápu ten argument se sériovým autem a samozřejmě to respektuju. Jak by to taky vypadalo, kdybysme byli všichni ve všem stejní? smile Rozlítlej diferák je věc, se kterou se prostě musí počítat, o to víc, když auto jezdí sprinty, při kterých dostává všechno hrozně na sranda. Když je řeč o převodovce, ta se dá sehnat (na můj motor) za 3-5 tisíc ojetá a několik desítek tisíc kilometrů zase odslouží. To je pro mě přijatelná daň. Asi taky protože auto kvůli takovým věcem nemusím "dát někam do servisu", ať to udělají za mě. Přenos výkonu je velmi správný argument a samozřejmě se s tím při 450Nm potýkám. Na vodě to hrabe i na čtverku. Řešením bude samosvorný diferenciál, nebo zástavba pohonu 4x4 (ano, vím co to obnáší). Ale tím vás tady určitě nechci zatěžovat. smile Navíc se to tu zvrhává v diskusi o věcech jiných, než sváření a plně chápu, že by to někomu mohlo vadit.

Obrázek dává aspoň solidní představu, jak takové vedení k intercooleru vypadá, samozřejmě podle typu auta/motoru se vedou trubky jinudy. Příruby jsou zapotřebí. S tím jsem počítal a měl jsem v plánu si je nechat vyrobit na CNC z nerezových kostek. Nepovažoval jsem to za problém. Hliník je určitě lehčí, to je jeho výhoda, na druhou stranu nevýhoda je právě ta tepelná vodivost. Potrubí vede ochlazený vzduch, který se chladí v intercooleru a je právě zapotřebí ho udržet co nejchladnější před nasátím do motoru. Takže hliník by přenášel teplo od motoru na nasávaný vzduch. Tudíž nevodivost nerezi je zde naopak k dobru. Motorsport samozřejmě sleduju a ve spoustě věcí se na základě toho odrážím.

Jak ale říkám, nechci, aby nám tu někdo vynadal, že měníme téma diskuse. Takže pokud by měl někdo co říct k té věci ohledně sváření, budu jen rád. Zúčastněným děkuji za komentáře.

Offline

 

#31 12-06-2012 19:53:43

ivko
Člen
Registrovaný: 13-03-2012
Příspěvky: 680

Re: Umí někdo v Brně nebo okolí svářet s tímto výsledkem? (obr. uvnitř)

už aj tak sme OT , ale tu si myslím pravý opak jizzle, že tá príruba, respektíve celý hliníkový blok má mať výbornú tepelnú vodivosť, ja viem že tam potrebuješ schladiť vzduch , ale aj motor potrebuje odovzdať teplo, a ak tam použiješ nerez , tak trebárs horšie odovzdáš teplo z turba či hlavy, aj ked tam je vždy tesnenie ktoré bráni ideálnemu prechodu tepla, nerezou sa to ešte zhorší...  Nebudem sa hádať, ale ten hliník tam určite pre srandu nebude a nebude len kôli ušetreniu  hmotnosti

Offline

 

#32 12-06-2012 20:15:36

evik
Člen
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 438

Re: Umí někdo v Brně nebo okolí svářet s tímto výsledkem? (obr. uvnitř)

Barvičkýýý... zaujalo mě to tak jsem to hned zkusila. Ale víc z toho nedostanu, spodní plech je titan, dobrý téma hi...

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1922_a12612_006.jpg

Offline

 

#33 12-06-2012 20:26:55

jizzle
Člen
Registrovaný: 11-06-2012
Příspěvky: 15

Re: Umí někdo v Brně nebo okolí svářet s tímto výsledkem? (obr. uvnitř)

ivko určitě to má něco do sebe, co píšeš. Když jsem psal o výhodách a nevýhodách nerezi a hliníku, tak jsem to nemyslel tak, že se hliník na sací potrubí nepoužívá. Naopak, někdo dokonce preferuje hliník, ale někdo zase nerez. Kdybysme ale chtěli dopátrat, co je opravdu lepší volba, tak by to asi obnášelo (pro mě) nepředstavitelný výpočty na úrovni jaderné fyziky big_smile A troufám si tvrdit, že na to asi nikdo z nás nemá vzdělání. Volím taky nerez, protože si myslím, že je levnější (rád se ale nechám vyvézt z omylu).

Musím říct, že ženskou se svářečkou v ruce jsem ještě neviděl. No, je to důkaz toho, že každý den se učíme něco novýho. smile Jinak titan je pro mě nepřijatelná možnost (předpokládám, že cena je strašná a sehnat titanový trubky v průměru podle mé potřeby by asi byl celkem oříšek)

Offline

 

#34 12-06-2012 20:36:45

ivko
Člen
Registrovaný: 13-03-2012
Příspěvky: 680

Re: Umí někdo v Brně nebo okolí svářet s tímto výsledkem? (obr. uvnitř)

každý hutný material sa kupuje na kg, hliník je síce drahý , ale lahký.  Tak že ani tak drahý nie je, ja by som volil len hliník a to preto , lebo ak bola úprava sacieho potrubia tak bola len z hliníku, ked to tak robia v motoršporte tak to bude asi tak lepšie, hliník vie lahšie odovzdať teplo a to je asi to dôležitejšie. Hod si na šporák železo a hod si tam hliník, ktoré skôr ochladne...

Offline

 

#35 12-06-2012 22:24:42

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Umí někdo v Brně nebo okolí svářet s tímto výsledkem? (obr. uvnitř)

samotne secie potrubie pri autach VW koncernu je s plastu mimo traktu napojeneho primo na hlavu motora.
hlinikove aj to nie cele len vrchna cast bolo nainstalovane na performance TDi motoroch ako cupra a pod.

Na prenos tepla je to dost nepodstatne vyvod od turba cez intercooler az ku klapke motora je plast.

Samozrejme pri ladeni motora na max vykon je podstatne vsetko aj takato malickost ale nad 200koni sme na limite hlavnych dielov motora.
Pri prvych motoroch ako 1Z a pod slabe piesty , ojnicne ulozenie a pod od motorov ako ALH a vyssie uz to bolo lepsie ale pri odladenom motore na 207hp namerane na brzde po odjazdeni cca 10000km zohlo 2 ojnice piesty poklesli o cca 2mm pomohla vymena /pomohla urcite docasne/.

Toto su fakty z mojej praxe s VW motormi aj ked moja srdcovka su aircooled performance VW.

Ak nebudes bazirovat na presnej imitacii sudruha z US potom ti to zmasti kazdy slusny TIGar a basta. Nic viac ani menej.
Pohladovo to bude urcite OK.

Pozrel som si ten odkaz na vyfuk BMW. Ak si odmyslim to zafarbenie koncoviek ktore je cisto kozmeticka zalezitost a so zvaranim nema nic spolocne potom tie zvary co su tam nafotene urcite zmakne kde kto z tohto fora.

Offline

 

#36 12-06-2012 23:29:00

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Umí někdo v Brně nebo okolí svářet s tímto výsledkem? (obr. uvnitř)

Jizzle:Pokud se najdou lidi ochotní takovou práci(myslím to co jste dával v prvních příspěvcích v odkazech) náležitě finančně ocenit a zajistit jí odbytiště,pak se jistě najde i výrobce.Bohužel s tuzemským "rybníčkem" je to kapku horší.Někteří lidé si ještě nezvykli že za práci se neděkuje ale platí a smlouvy se dodržují.Teoreticky by to bylo možné po očištění dobarvit plamenem  malým hořákem.
Neberte to osobně-mluví ze mně takové zkušenosti sad


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#37 13-06-2012 20:33:45

dolluk
Člen
Registrovaný: 28-11-2010
Příspěvky: 29

Re: Umí někdo v Brně nebo okolí svářet s tímto výsledkem? (obr. uvnitř)

hele vem si kus nerezu,autogen a termokřídy a můžeš začít zkoušet výsledky jsou zajímavý ale nesmíš to přehřát jinak porušíš strukturu nerezu
ale moc bych na krásu nevsázel protože sůl na silnici je pěkná svi..

Offline

 

#38 14-06-2012 12:44:37

jizzle
Člen
Registrovaný: 11-06-2012
Příspěvky: 15

Re: Umí někdo v Brně nebo okolí svářet s tímto výsledkem? (obr. uvnitř)

Kdybych měl potřebnou výbavu, tak už dávno experimentuju. Proto jsem ale přišel sem. smile

SO 545: Máte pravdu pane. Tyto věci ale naštěstí vím a taky stavím na bloku ASZ nebo-li PD130, což je úplně stejný blok jako ARL nebo-li PD150. Nic silnějšího koncern VW v této generaci motorů nedělal. Tyto bloky mají (při sériových ojnicích, pístech a klice) bezpečnou hranici snesitelného výkonu 300 koní (takže přes 500Nm točivého momentu). Všechno je to spíše o komponentech okolo motoru, než bloku samotném. A samozřejmě největší podíl úspěchu/neúspěchu má tvůrce softwaru řídící jednotky, který, samozřejmě, při těchto úpravách musí být dělaný "na míru".

Ládes: Neberu to osobně, vím přesně o čem je řeč. Kdyby to někdo dokázal tak, jak je to na fotkách, tak by se odbytiště našlo podle mě bez problémů. Nicméně vidím, že asi nezjistíme, jak něčeho podobného dosáhnout a tak to necháme být. Stavoval jsem se i u nás v Brně do svářečské školy a když jsem ty fotky v mobilu ukázal mistrovi (což je starší pán, který už v životě asi "něco nasvářel"), tak na to zíral s otevřenou pusou a řekl, že nic tak krásnýho ještě neviděl (co se svárů týká). No, kdyby si češi, kteří většinou všechno ví, všechno znají a od všeho mají klíč, dokázali přiznat, že jsou lidi, kteří ví a umí něco víc a lepšího (teď rozhodně nemluvím jen o oblasti sváření, týká se to úplně všeho), tak by nám všem bylo líp, život by byl jednodušší a měnilo by se to tu postupně k lepšímu. Naopak čech umí vysypat svoje domněnky a hypotézy (protože přece všechno ví, všechno zná a je nejchytřejší) a hlavně poplivat něco, o čem si sám uvědomuje, že na to nemá. Je to smutné, ale je to tak a nikam to nevede.

Offline

 

#39 14-06-2012 13:41:32

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Umí někdo v Brně nebo okolí svářet s tímto výsledkem? (obr. uvnitř)

Taky celkem rád experimentuju,bohužel v době kdy  zákazník tlačí cenu pomalu na úroveň nákladů se má jeden co ohánět.Určitě nejsem sám komu se stalo že dal zadavateli dokumentaci návrhu práce ke schválení,ten mu ji s výtkou k něčemu vrátil a pak si nechal udělat to podle návrhu jinde.(to vymýšlení a kreslení po večerech který ve finále k ničemu nevedlo už nikdo nezaplatí do toho kolikrát už nakoupenej materiál případně nějaký objem práce).Myslím že by to nějaký vyvařený tigař určitě dal(mně to s tigem moc nejde-ač si nebrnknu a nepřilepím se mám problém s přidáváním materiálu do lázně).Takže na experimenty mám čím dál míň času.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#40 14-06-2012 15:13:25

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2439
Web

Re: Umí někdo v Brně nebo okolí svářet s tímto výsledkem? (obr. uvnitř)

jizzle napsal(a):

Kdyby to někdo dokázal tak, jak je to na fotkách, tak by se odbytiště našlo podle mě bez problémů. Nicméně vidím, že asi nezjistíme, jak něčeho podobného dosáhnout a tak to necháme být. Stavoval jsem se i u nás v Brně do svářečské školy a když jsem ty fotky v mobilu ukázal mistrovi (což je starší pán, který už v životě asi "něco nasvářel"), tak na to zíral s otevřenou pusou a řekl, že nic tak krásnýho ještě neviděl (co se svárů týká). No, kdyby si češi, kteří většinou všechno ví, všechno znají a od všeho mají klíč, dokázali přiznat, že jsou lidi, kteří ví a umí něco víc a lepšího (teď rozhodně nemluvím jen o oblasti sváření, týká se to úplně všeho), tak by nám všem bylo líp, život by byl jednodušší a měnilo by se to tu postupně k lepšímu. Naopak čech umí vysypat svoje domněnky a hypotézy (protože přece všechno ví, všechno zná a je nejchytřejší) a hlavně poplivat něco, o čem si sám uvědomuje, že na to nemá. Je to smutné, ale je to tak a nikam to nevede.

Musíte si uvědomit, že USA má víc než 300 milions obyvatel a v takovém množství lidí je možno najít i někoho geniálního. smile A také odbytiště.  Jinak ale se spoustou názorů souhlasím. Sváření je do jisté míry také umění, zrovna jako malování ap. K tomu nemá nadání každý.
Ale mohu vám říci, že to zase taková věda není. S patřičným vybavením, jak jsem výše jmenoval, jsem něco podobného svařoval také a ty barvy lze dosáhnout aniž bych se o to nějak významně snažil. Není to ale s běžným TIG hořákem bez dodatečného dofukování inertního plynu za chladnoucí tavnou lázeň. Věřte nebo ne, ale vše(to zabarvení), je dáno teplotou. Když nestačí vychladnout svár za tavnou lázní dokud je v ochr. atm., což je obvyklé s použitím běžného TIG hořáku, teplota přesáhne teplotu nutnou k dosažení tech barev a efekt je v háji. smile Je třeba mít rovněž dobré polohovadlo, k TIG mašině doporučuji regulační pedál a maximální koncentraci na svařovaní. Samozřejmě taky patřičné zkušenosti a praxi. Toť vše.


Ještě bych tady prezentoval jinou věc. Já jsem se pokusil o návrat z USA do Česka. Po návratu v roce 2007 jsem si tam dokonce našel i zaměstnání v jedné strojírenské firmě. Ředitel té firmy byl nadšen nápadem jednoho českého vědce, jednalo se o zařízení na zpracování plastového odpadu tepelnou pyrolýzou. Veškerou dokumentaci jsme měli, pracovalo to na principu Fisher - Tropsh a výsledný produkt byla směs uhlovodíků, podobná ropě. V té firmě jsem pracoval jako svářecí technolog. Ovšem s českým přístupem k věci se nikdy nic nedokončilo(neuvěřitelná byrokracie ap.) a dnes se tento přístroj seriově vyrábí v USA. smile Nakonec i já jsem se opět vrátil do USA po řadě zklamání...to jen tak mimo téma.

http://www.novinky.cz/veda-skoly/179681 … nejsi.html

Editoval Frank (14-06-2012 15:42:40)

Offline

 

#41 15-06-2012 17:29:23

zdeště
Zablokovaný
Registrovaný: 30-04-2010
Příspěvky: 819

Re: Umí někdo v Brně nebo okolí svářet s tímto výsledkem? (obr. uvnitř)

Dobrý den jizzle,
čtu tady tu Vaši diskusi a dovolím si Vás odkázat na jakoukoliv svářečskou školu v Brně, kde tuto věc svedou bez zaváhání - je to škola a ráda si přivydělá.
Jinak informace navíc - pokud si seženete chlapa co rozumí své svářečské profesi, tak on si na vzorku problém vyzkouší a věc zvládne.
dodržením těchto zásad se mu podaří dosáhnout velmi "světlého" sváru:
1. správnou ochranu sváru - plyn - množství
2. správné krytí sváru
3. správná doba krytí sváru ochrannou atmosférou
4. správná příprava svařence
Tolik k sváření TIG a pokud bude o věci svářeč chtít přemýšlet ,nebude potřebovat žádné nákladné zařízení, ani výbavu
S pozdravem Zdeště

P.S. pokud ve škole nepochodíte tak dejte vědět


servis,oprava, svářečky,bodovky,plasmy
...dobrý servis, přítel vašich svářeček...

Offline

 

#42 15-06-2012 18:56:50

franišek
Člen
Registrovaný: 10-05-2011
Příspěvky: 636

Re: Umí někdo v Brně nebo okolí svářet s tímto výsledkem? (obr. uvnitř)

Já neví jak kdo ale já si myslím že kolega řeší ty byrevné fleky okolo sváru a ty mu dokáže udělat i zkušený rovnač plamenem. Na tom nic není jen správně nahřát a to je vše. Jestli jde o svár tak to dokáže skoro každý tig svářeč. S pozdravem

Offline

 

#43 16-06-2012 08:00:35

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4478

Re: Umí někdo v Brně nebo okolí svářet s tímto výsledkem? (obr. uvnitř)

Pokud můžu radit, rozplýval bych se nad fotkami takových barevných svárů raději trochu opatrně.
Dejte mi fotku s trošku barevnými sváry  a Photoshop a za půl hodiny máte z toho fotku s podobnými krásně barevnými sváry jako na té ukázce. A pokud ta barva na těch svárech není vůbec, klidně se dá barva kdekoliv sebrat a na ty svary doplnit. Pro člověka s trochou zkušeností s grafickými editory u fotek žádný problém.
A pokud je fotka hóódně kvalitní vzhledem ke konečnému použití, s trochu barevného svaru se udělá hodně barevný svar pouhým zvýšením intenzity barev, úpravou kontrastu atd v každém trochu lepším volně šiřitelném grafickém prohlížeči. To je tak na minutku práce a fotka i potom vypadá normálně, ne jako upravovaná.

Editoval Radim (16-06-2012 08:07:03)

Offline

 

#44 16-06-2012 11:37:56

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4722
Web

Re: Umí někdo v Brně nebo okolí svářet s tímto výsledkem? (obr. uvnitř)

Radim napsal(a):

rozplýval bych se nad fotkami takových barevných svárů raději trochu opatrně. .

přesně tak, ty fotky mají příliš červené barvy a asi záleží i na osvětlení, dobře je to vidět na tom videu - tam se žádná červená barva nevyskytuje a sváry žádné extra barvy nemají.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#45 16-06-2012 23:36:53

Joe66
Člen
Místo: Vranov nad Toplou-Presov
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 1665
Web

Re: Umí někdo v Brně nebo okolí svářet s tímto výsledkem? (obr. uvnitř)

Asi ako napisal Zdeste-dat to do skoly a nech skusaju ci to vyrobia .Ale moj pohlad je ,ze s jedlom rastie chut a radsej starsia audina RS alebo starsie bmwM-kove ako prerabat tdi-jednoducho zo psa slanina nebude a za tie peniaze radsej stavat na dobrych zakladoch ako prerabat ,,straciu nozku,,-ps-nic v zlom-staci sa len previezt v silnejsom aute-mam to vyskusane hoci teraz uz som offroadak a jazdim pomaly -trochu odbehnutie od temy tak sa vopred ospravedlnujem


Kutil s.r.o.

Offline

 

#46 17-06-2012 14:42:22

supermet
Člen
Registrovaný: 30-05-2010
Příspěvky: 12

Re: Umí někdo v Brně nebo okolí svářet s tímto výsledkem? (obr. uvnitř)

Ahoj u nás v práci máme podobné zařízení ale tohle nejsou podle mě sváry jen ohyby. el. obloukem se to nahřívá a polohovadlo to dotlačí. jenže s takovým výsledkem jsem to ještě neviděl. v práci máme i ty polysoudy na svařování trubek jenže ty jen na sváření. zeptám se.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče