SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Jak je ten kus velký? Každopádně to bude chtít řádně odmastit! Pokud je to ocel, tak bych volil běžný drát na ocel. Z čeho to vlastně je? Je tam nějaký tlak toho oleje?
Offline
Ptám se jen pro jistotu.....
Offline
Ze vam do toho kecam, urobil by som misku z plechu a priskrutkoval ju tam bola by trosku menisa ale ucel splnila a netrebalo by zvarat.
A ako sa tam ten olej dostane ked to bude zarovno s okolim...? privod je z hora ?
Editoval Atlan (24-02-2013 00:32:49)
Offline
Atlan : uvazoval som aj nad touto variantou ale az ako posledne riesenie.
Ano olej sa tam dostane z veka na ktorom je od spodu naskrutkovana vanicka s ktorej idu trubky k prednemu a zadnemu lozisku.
olej sa do vanicky dostava rozstrekom od ozubenych kolies.
repasovali to nejake hovada s citom pre vec... naco sahli to posrali... ale nastastie je vsetko vratna zmena.
momentalne to mam vsetko rozhadzane az na par detailov na prvocinitele.
nato ze som nikdy nerozoberal podobnu masinku je to vymyslene velmi sikovne akurat treba pouzivat trochu ruzumu a nie velke kladivo ako
niekto predomnou..
Offline
Pokud je vřeteník rozebraný, tak z vnitřní strany přišroubovat plechový pásek, jehož horní hrana bude v rovině s dělící rovinou skříně, chybějící část vylít tekutým kovem (pochopitelně předem odmastit a vhodně upravit stykové plochy), potom vyfrézovat nebo jinak obrobit na původní tvar misky a zkontrolovat průchodnost mazacího kanálu.
Každopádně nic nevařit, to se už jen z principu na vřeteníku nedělá, navíc šedou litinu MAGem, to asi ne, že?
Offline
taky bych toto nevařil, (mastnota, litina, vnesené teplo) v dílně na GO obráběcích strojů, kde jsem před lety pracoval bych odstrojený blok upnul na stůl frézy, ulámaný bok misky bych příslušným nástrojem zarovnal, na vzniklou rovnou plochu bych šroubky M3 se zápustnou hlavou přišrouboval zhotovený díl z pásovinky nebo hranolku (cca 5/8 mm?) délku a konce pilníkem přizpůsobit podle okrajů od frézy. Nebude to vodotěsné ale zadrží to dostatek oleje pro mazání tam, kde je třeba.
Dá se to celé udělat i ručně - bez frézování.
Offline
Hmmm, radit by nám šlo když to není naše, tak to já se taky přidám od plotny, nešlo by ten mazací otvor trochu zahloubit a po řádném zakrytí tam prostě vybrousit malou flexou naváděcí drážky? Další variantou je použití dvousložkového tmelu a vymodelovat, nebo jak předchozí příspěvek, pokud na to chcete sáhnout svářečkou tak omlátit niklovou eldu a tigem, hu to jsem se rozepsala, ale jak říká šéf někdy i blbec poradí, ....hi
Offline
evik napsal(a):
tak to já se taky přidám od plotny, nešlo by ten mazací otvor trochu zahloubit a po řádném zakrytí tam prostě vybrousit malou flexou naváděcí drážky?
kdo se podobnými opravami zabývá, musí uznat, že z hlediska ekonomiky, času a funkčnosti je toto geniální řešení
Kdyby v NASA věděli o evik, nejspíš by ji zlanařili do nějakého jejich záchraného týmu - třeba pro program Apolo.
Offline
1. zvarat v tomto mieste je asi fakt blbost (ci uz ide o miesto kde je ulozene hlavne lozisko alebo a nasiaknutie materialu olejom).
2. nad Tigom som ani neuvazoval hoci ho mam v dielni predsa len to zvara ovela cistejsie materialy.
3. rad davam veci co najviac do povodneho stavu-cize skusim poriesit frezu (miesto otlkov pekne zacistit a vyrobit chybajucu stenu)
4. vyroba samodomo plesku je az na poslednom mieste.
5. nad prehlbenim a drazkovanim som uvazoval (funkciu by to plnilo ale predsa len...)
som rad ze je moznost na tomto fore prebrat veci k veci a bez zbytocneho balastu. VDAKA VSETKYM.
po finalizacii poreferujem a ked to bude vyzerat k svetu dolozim aj foto....-)
Offline
Mam na fachmanov od zeleza jednu otazku ohladom lozisk.
Pri rozborke vretena je jednoznacna vymena lozisk odsluzili asi viac ako mali.
Vsetko je standard az na predne lozisko vretena na ktorom zalezi asi najviac.
Bolo mi ponuknute lozisko polskej firmy FLT ide o lozisko nn3010k p51.
Mam mat predsudky voci poliakom alebo je tato znacka a jej kvalita v norme ?
Offline
Poláky neber já bych vzal SKF nebo Timken.
Offline
jen na okraj, jelikož mám podobný soustruh doma, jsem na pochybách, zda původní úvaha o stékání oleje z víka je správná. (prispevek No 5) .Pod zubatými koly je volný prostor nijak neutěsněný, víko mám neutěsněné, takže olej ani v zásobě být nemůže. Tu misku co se vylomila mám jen s dírkou, kam se kape olej. Snad to sloužilo jako trychtýřek. Poslední otázka: Je tam skutečně válečkové ložisko? Na starších strojích bych očekával bronzové futro s kuželem, co se dá dotáhnout hákovým klíčem dvěma maticemi, zevnitř a zvenku. že se jedná o soustruh menší, usuzuji třeba z toho, že je náhon jen dvěma řemeny..Pochopitelně, patent na rozum nemám, mýlit se je běžné.
Editoval jikok (27-02-2013 19:51:20)
Offline
Neviem ci ste precitali moj prispevok do konca ale pisem tam ze na veku je naskrutkovana plechova vanicka do ktorej sa dostava olej od pertinaxoveho ozubeneho kolesa predlohovej hriadele ktore dodava olej zo spodu bez rozdielu na zaradenie otacok ci uz do pomala alebo rychla.
Z tej vanicky idu trubky jedna k prednemu hlavnemu lozisko druha k zadnemu. Z nich sa leje olej do miskiek. V ziadnom pripade sa tam neleje olej rucne ale ozubenie pohonu vretena to zabezpecuje pocas chodu stroja.
obrazok namiesto reci:
K lozisku: Tento konkretny sustruh ma predne lozisko presne dvojradove /chvalabohu/ tieto konkretne typy cize masiny E2N je lahko rozoznat ci maju uz klasicke loziska alebo klzne. Klzne maju kryt pri univerzale lakovany asi odliatok, klasicke dvojradove maju tento kryt sustruzeny a nelakovany.
na tejto fotke je vidiet vonkajsi kruzok dvojradoveho loziska /cez vikend ide do zberu/
ale to podstatne je vidiet prefrezovanu skrinu a vyrobenu novu vanicku ktora sada do skrine ako vlozka s ktorej v podstate po vsuvnom vlozeni
nejde hnut a este veko ju pekne zaaretuje.
zase nieco hotove.
vdaka za vas cas a rady. potesi ak si to mozem utriedit v hlave aj so spatnov vazbou od vas.
Editoval SO 545 (27-02-2013 20:19:07)
Offline
skus sa na to lozisko opitat v "slovenskej loziskovej spolocnosti" alebo ak mi das presne oznacenie tak ti tam cez den mozem zabehnut a opytat sa nan alebo kukni na bazosi firmu z trencina je to cast byvalej TOS-Trencin robia tam dake generalky sustruhov a urcite by ti to lozisko vedeli zohnat,v kazdom pripade tam treba dake kvalitne neni to do blbej kosacky na travu...tak nech to aj daco vydrzi,s polskym pozisko mam jednu skusenost bratranec ho pouzil na š-120 pri vymene spojky...vydrzalo necelych 1000 km !!!
Offline
pavol.sk ty dokážeš překvapit, ''v kazdom pripade tam treba dake kvalitne neni to do blbej kosacky na travu...'' Už jsi někdy rozdělával blbou sekačku na trávu? Teď přes zimu jsem dělal ložiska na dvou ''blbých míchačkách'' a nenapadlo mě tam dát polská ložiska. Nevím jestli se ti to dobře zobrazí, měl by to být jeden z asi 20ti odkazů na ložisko dvouřádkové válečkové ''nn3010k p51''
http://www.zbozi.cz/action/7707/clickth … V7YZv-Bow=
Offline
nn3010k P51 urcite nikde bezne nenajdeme... a toboz v kosacke na travu hoc ma pojazd... .-)
uz to mam poriesene zohnali mi ZVL to uz je trosku blizsie ku kvalite.
Offline
no povedzme ze som istu dobu pracoval v servise zahradnej techniky,neviem kolko som ich mal na opravu na stole ale boli to stovky kusov...napisal som to tak aby SO 545 nehladel na cenu ale dal tam nieco naozaj kvalitne,poznam plno ludi ktory su schopny za euro nechat si vrtat koleno...ja viem ze nikoho normalneho by nenapadlo davat tam polske loziska,poznam typka co ma subar 2liter 200 koni...aky olej by mal do toho motora dat,otazka je jednoducha a myslim ze aj odpoved je to vykonny motor a ten chce tomu odpovedajuci olej a nie shit co kupil v hypernove tusim 15 eur za bandasku !!! ps SO 545 nepovazujem ta za zgrlosa magora ani iny typ dementa,to len aby si s predchadzajucich riadkov nevicital nieco na sposob ze ta za take dake individum beriem
Offline
jasne ok ja niesom vztahovacny.
V tomto svete ma serie to ze ked pozadujes nieco v deklarovanej kvalite dostanes shit na ktorom je napisana norma ktora sedi s tvojou poziadavkou.
To polske lozisko mi v podstate nutili ze nic ine momentalne nezozenu...preto moja otazka
Cuduj sa svete po mojej zapornej reakcii mi bolo do hodiny zavolane ze zvl tiez asi zozenu a je drahsie o 10e
Pri investiciach do materialu naradia oleja atd za posledny mesiac je premna momentalne sum a fuk rozdiel 10e
ak by som to zosumarizoval ako skonstatovala moja zenuska /dal by si zato lozisko hoc aj 150e/ ano dal.
Offline
byl jsem kdysi v ZVL v Praze v Hostivaři, ložiska se tam vyrábějí v klimatizovaných prostorech 21°C, otevřeš dveře do provozu, teplota klesne na 20°C a už to houká...
jinak SO 545 ta oprava je za 1*.
Offline
bouraci chlape vdaka za kladne hodnotenie...
najlepsie volba chce cas na vyzretie a hlavne na domyslenie.
k ZVL hadaj ake lozisko mal tento sustruzik ??? teraz som prisiel z garaze a po frezovani som vylisoval vonkajsi kruzok loziska
a na nom jasne ze ZVL made in czechoslovakia.
ostatne standardne su madarske ale toto presne vretenove nase... o niecom to svedci ako pises hore.
skoda ze uz dnes je tazka takato garancia kvality ked obcas aj zavedene firmy idu bez hanby po zisku a spoliehaju sa ze ak aj trochu podliezli latku a ludia budu spokojny...
o dohliadani si kvality vo fabrikach s lacnou pracovnou silou v tretom svete... to je zase na inu debatu.
Offline
po turbulenciach s loziskom som dopadol viac ako dobre...
nakoniec som zohnal staru skladovu zasobu ZVLko madeinczechoslovakia
presne to iste ake som vylisoval zo skrine...
mal som ich par v ruke od kde akych vyrobcov lowendu az toto malo napr blombu pre nechcene pretocenie smeru loziska...
Offline