SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Prosím o radu, zprovozňuju si doma soustruh Volman S 21 a vyskyta se mi otázka. Jak se mažou ložiska vřetena? Po odšroubování víka převodovky je vidět do převodovky a dvou dutin. Převodovka je jasná, maže jak má. Ovšem funkce oněch dvou dutin je mi zatím záhadou. Jsou každá nad jednim ložiskem z kterého vede jakási trubička, je tam olejoznak a ve víku nalejvací šrub. Pokud by tou trubičkou měl proudit mazací olej z ložiska k olejoznaku na znamení, že je ložisko mazáno tak po naplnění dutiny (cca 0,5l) nemá kam dál neboť tam jinej odtok NENÍ! Nebo maj vlastní olejovou náplň, což se mi krajně nezdá, byť tam jsou ty nalejvací šrouby. Co s tím?
Navíc jsem zjistil, že mi chybí dvě destičky z tohoto kola 7. a 9. nevíte někdo co na nich bylo, abych je doplnil?
Offline
Ja mam na svem soustruhu tak trosku neco podobneho,mam nad lozisky v odlitku misky a uprostred trubicky ktere ovsem konci cca 12-18mm nade dnem misky a je do nich strcen knot ktery olej davkuje do lozisek.Ale rozdil je ten ze ja mam na vretenu rozstrikovaci kotouc ktery hazi olej na U plech ze ktereho tece do tech misek.Pokud by tam byl knot pak by to jiste fungovalo stejne ale pak by ti vlastne neustale pribyval olej v prevodovce jedine ze by z lozisek tekl do nejake sberne jimky.
Offline
zdravím,
Jakej je to prosimtě soustruh? nebo nemoh bys mi to nafotit? ve čtvrtek mi má přijet pán, kterej se léta živil opravama mašin tak třebas něco vymyslí, pokud ne tak bych si to upravil podle Tvého vzoru, aby se to mazalo samočinně.
Offline
ja mam R12 (revolverovy soustruh).Mohu to mazani nafotit az zitra vecer
Offline
Koukal sem na tu R12 http://prodej-stroju.cz/?dt_portfolio=s … eny-prodej
mám taky něco podobnýho Volman Rm 10, taky bych ho chtěl dát do kupy, ale ten čas, ten čas
Offline
V starém motoru jsem viděl volný plastový kroužek nasazený na hřídel, který za klidu dosahoval pod hladinu oleje v dutině pod hřídelí. Jak se hřídel roztočila, přenášel se olej z hladiny na hřídel a mazal ložiska. Asi se přidpokládal přerušovaný chod motoru.
Offline
Radim napsal(a):
V starém motoru jsem viděl volný plastový kroužek nasazený na hřídel, který za klidu dosahoval pod hladinu oleje v dutině pod hřídelí. Jak se hřídel roztočila, přenášel se olej z hladiny na hřídel a mazal ložiska. Asi se přidpokládal přerušovaný chod motoru.
tohle řešení se běžně používalo pro mazání ložisek na transmisích
Offline