SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
v kamenném obchodě mototechně a všude kde sem byl mají ty plechové šmejdy.......
protřebuji kvalitní měděné nebo jako zemnící svorky.....
aby snesly tak "1000A" nebo přiměřene k síle kabelu
mám na to kabel co je na fotce:
0,9 - 1cm průměr svazku počítat drátky fakt nechci
budu rád za každou radu - nejlépe osobní zkušenost
Offline
U nás chlapi použili opravdu ty kostřící kleště pro sváření , i když tvar není zrovna ideální .
Offline
No pokud to má být na startovací kabely, tak je celkem důležitá i velikost svorek. Protože ne všude je dost místa na nějaké velké svorky. Asi bych to udělal nějak tak:
koupil ty plecháče, co jsou do 15A (cca 8,-kč)
Pak koupil kostřící pásek motoru (cca 65,-kč)
A obojí zkompletoval podobně jako jsou svařovací kleště. Navíc bych tam použil měděné a nebo mosazné šruby, jako hlavní dotykové plochy.
Offline
Já bych sehnal svorku s co nejsilnějším pérkem a tou kostřicí páskou motoru nebo v nouzi jen lanky přívodního kabelu bych vyložil obě dvě ramena té plechové svorky. Přirozeně na průměr vývodu akumulátoru a měděná lanka upravil tak, aby kotakt s vývodem byl co největší. A na jednom místě, třeba na špičce svorky, mimo kotakt s vývodem akumulátoru pojistil polohu měděných lanek zapájením měkkou pájkou. Anebo někde uvnitř svorky provrtal a polohu pojistil šroubkem s nějakou podložkou....
Pokud by byly problém s prostorem, udělal bych podobným způsobem jen objímku bez izolovaných držáků a pérka a tu šrouboval k vývodům akumulátoru nějakou malou křídlovou matičkou.
Offline
těm plechovejm svorkám se právě chci vyhnout....
místa mám všude dost kolem baterky takže velikost svorky mě tak nevadí..
hlavně kvalita!
vysoká cena taky nevadí chci si postavit kabely co vydrží hóóódně....
Editoval jaromir (02-05-2012 14:53:18)
Offline
možna by nebylo naškodu použít ty mosazne kostrící kleště k ceočku ty musí vydržet i 500A...
Offline
a k čemu kabeky na 1000A
Offline
Takové svěrky by měla mít každá svářecí technika. U nás máme hned několik vhodných typů.
Offline
Bohatě ti stačí kabely na svářečku-invertor- od průměru 16mm2 to musí stačit bohatě!!!!! Já startuju s kabelama o průřezu 25mm2 i Scanii- ta je normálně napojená na 2 velký traktorový baterky- má hodně velkej odběr.........
Offline
Na tyhle kabely naprosto staci klasicke svarecske zemnici svorky na 250-350 A nejlepsi je na kabely nalisovat oka .Pripadne staci u nekterych klesti pritahnout sroubem do pripravene svorky.Spise bych se v pripade velkych proudu zameril na spravny prurez a delku kabelu.
Offline
vsetko je otazka ceny ... http://www.inna-kt.cz/index.php?search=c38b&scat=0 , tieto maju aspon zosilnene celuste http://www.agrozetshop.cz/krokosvorka-p … a/d-78948/ vyburit sa mozete tu http://www.autolamp.cz/startovaci-kabely-kleste alebo tieto http://www.autolamp.cz/startovaci-kabel ... 14267.html
http://www.autolamp.cz/startovaci-kabel ... 14268.html
Offline
jaromir
a co chces startovat az 1000A ? ved tie plechove par sekund vydrzia startovanie pri vecsich prudoch ...
Offline
jaromir napsal(a):
chci si postavit kabely co vydrží hóóódně....
tak ty zemnící kleště origo pro sváření jsou dobrá volba - každý prodejce svařovací techniky je má. Bacha na olověný kontakty na baterce - při velkém týrání se můžou roztéct!
Já mám výborné zkušenosti se startovacími spreji, pro disel i benzín...
Offline
Já taky nemůžu na spreje dopustit i na benzín do zapalovačů v injekční stříkačce. ale pozor na těsnění hlava to občas vylítne po předávkování.
Offline
Třeba chce startovat tanky T-72
Offline
dobrej nápad ten "vydlabaný" kontakt...
Offline
Offline
Tak to je tazke , ked sa niekto nestara o akumulator , alebo nema na novy ... startovacie kable su len docasne riesenie .
Offline
bourač napsal(a):
jaromir napsal(a):
chci si postavit kabely co vydrží hóóódně....
tak ty zemnící kleště origo pro sváření jsou dobrá volba - každý prodejce svařovací techniky je má. Bacha na olověný kontakty na baterce - při velkém týrání se můžou roztéct!
Já mám výborné zkušenosti se startovacími spreji, pro disel i benzín...
No já mám taky bezva zkušenost se startovacím sprejem. Jedno vyražené těsnění pod hlavou
Offline
atishajn: Ano je to těžké, ale v tom, že se člověk občas zamyslí a zapomene rozsvícené světla sám, nebo někdo jiný a kabely se hodí. Ty šmejdy z různých supermarketů jak je popsáno na svarinfu jsou zamaskované bláta. Izolace jako na kabel 16mm2, přitom žíla kabelu je jen v lepším případě 2,5mm2 a to na délce řekněme 3m určitě proud přes 100A u osobáků s nízkým obsahem v benzínu neutáhne.
Offline
I tyto slabé kabely v případě, že se baterie vybila a je dobrá pomohou. Musí se přes ně baterie trochu nechat dobít a ta je pak zdrojem velkého proudu. Ale jako startovací kabely se to nedá nazývat. Také jsem se napálil a vyhodil je. Ale jako výrobek splnily svůj účel: nějakej trouba si je koupil.
Offline
Ahoj, chci si také vyrobit startovací kabely a vybírám svěrky. Jedny už jsem si vyrobil se svorkami od Elektrokovu 315A, ale svorky jsou neohrabané a díky hladké styčné ploše na čelistech se hůř připínají na baterku, pokud je nějak hůře dostupná. Nemáte někdo zkušenost se zemnícími kleštěmi Kowax 300A? https://www.obchod-kowax.cz/kleste-zemnici-300a
Podle obrázku mají styčnou plochu čelistí více profilovanou, takže by měla lépe obepnout kulaté póly na baterce, ale hodně mě zarazila nízká cena. Nerad bych šetřil na špatném místě a přijde mi cena výrobku vzhledem k použitým materiálům podezřele nízká. Měl jste je někdo v ruce? Není to jen naohýbaný a poměděný plech co nic nevydrží?
Offline
Dlouho jsem vybíral, hledal poměr cena/výkon.
Nakonec jsem koupil tyto: https://www.ges.cz/cz/cbc-500a-2-GES06615347.html. Jsou poměděné.
Na kabely 16mm2 s malisovanými oky.
Těsně za čelistmi jsem vyvrtal díru, vnitřkem protáhnul kabel s okem a stáhl šroubem.
Offline
Děkuju za tip. Mají mezi čelistmi klemu (na obrázku ji nevidím), nebo je proud veden pouze přes ten spojovací nýtek?
Offline
Stránky: 1 2