SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 01-08-2013 11:48:37

flusik
Člen
Registrovaný: 01-08-2013
Příspěvky: 3

Jak použít starou klempířskou benzínovou pájku?

Zdravím,

   nikde jsem to na Internetu nenašel a ani nikdo z mého okolí s tím nemá žádné zkušenosti. Může mně někdo prosím poradit jak použít níže zobrazenou benzínovou pájku?

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/4972_letlampa1.jpg

Dá se do toho dát normální benzin nebo je lepší sehnat technický? Natlakuju to pumpičkou, povolím ventil a normálně to zapálím nebo je v tom nějaký fígl - nerad bych hořel...


Díky.

Offline

 

#2 01-08-2013 12:38:43

emanuel1200
Člen
Registrovaný: 27-03-2013
Příspěvky: 207

Re: Jak použít starou klempířskou benzínovou pájku?

Do ledlampy se naleje technický benzín a do kalíšku pod hořákem se naleje líh.Ventil necháš zavřený nebudeš ani pumpovat pumpičkou a zapálíš líh.Hořák se musí nahřát a před dohořením pomali otevřeš ventil a zkusíš zamumpovat.Pokud bude benzín stříkat a hořet tak je to málo nahřátý.Jinak když to je vše dobře nahřáté a zapumpuješ tak plamen krásně hučí a je modrý.

Offline

 

#3 01-08-2013 12:44:27

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4902

Re: Jak použít starou klempířskou benzínovou pájku?

Nalít technický benzin. Do mističky nelít líh. líh zapálit, a letlampu rozehřát nad lihovým plamenem. Ke konci nahřívání jednou, dvakrát pumpnout a trochu povolit škrtící ventil. Pokud dobře ohřátá, měla by začít hořet nesvítivým plamenem. Pokud ne, je málo ohřátá, je třeba ještě přihřát nad lihem.
To je všechno. Jnak je to ale pěkný kousek.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#4 01-08-2013 12:58:08

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2220

Re: Jak použít starou klempířskou benzínovou pájku?

Zdravím, mám doma podobný kousek, jenom nádobka je mosazná. Ale proč to píšu: loni jsem z nostalgie snad po 20 letech páječku vytáhl a vyzkoušel. A zjistil jsem, že téměř žádné těsnění už netěsní, benzín prokapával kde mohl. Pokud bude toto i u té vaší, nesnažte se těsnění nahrazovat něčím jiným, v originále jsou jednak benzínu odolná a jednak u ventilu navíc odolná vysokým teplotám, tuším že tam je azbest a jako mazivo grafit. Když budou těsnění zjevně zachovalá, postup napsal kolega přede mnou. Jedině s tím rozdílem, že já jsem většinou v rychlosti nahříval dýzu hořáku na normálním plynovém sporáku, asi tak minutu, dvě, a hlavně opatrně.

Offline

 

#5 01-08-2013 13:19:00

flusik
Člen
Registrovaný: 01-08-2013
Příspěvky: 3

Re: Jak použít starou klempířskou benzínovou pájku?

Všem moc díky za cenné informace.

Já jsem přemýšlel na co tam je ten kalíšek a říkal jsem si, že by to mohlo být na to předehřátí, ale lepší je se zeptat než hořet...

Těsnění vypadá v pohodě a snad by mohlo i těsnit, ale ten píst na pumpičce už je asi nějak vyměňovanej a je tam danej kus kůže - ta už je vysušená a taková zteřelá, takže budu muset vyrobit nějakou funkční alternativu.

Offline

 

#6 01-08-2013 15:45:09

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3043

Re: Jak použít starou klempířskou benzínovou pájku?

to kozene tesnenie staci natret olejom a zas bude fungovat

Offline

 

#7 01-08-2013 20:42:25

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4208

Re: Jak použít starou klempířskou benzínovou pájku?

Jo kůže bude original . Pokud letlampu budeš používat častěji , tak si vem starou plechovku , dříve od lanšmítu , a nalij do ní ten líh . Hořák letlampy polož přímo na ni . Ta originalnádobka , pokud je trochu chladno a trochu fouká větřík , nestačí na nahřátí na provozní teplotu . Až letlampa najede , přiklopíš plechovku plechem . Líh se používá proto , aby jsi celou letlampu nazasejřil sazemi z benzinu . smile

Offline

 

#8 01-08-2013 21:19:21

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4902

Re: Jak použít starou klempířskou benzínovou pájku?

Pístek na pumpičce je skutečně originál. Na pumpičkách na kolo se také používají. Je třeba ji naolejovat, ale na zas moc. Nesmí se z nístát hadr, musí trochu pružit.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#9 02-08-2013 08:59:49

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4571

Re: Jak použít starou klempířskou benzínovou pájku?

S tím olejem nepřehánět, pokud se letlampa má používat na  něco čistšího.
Pokud se něco, co obtížně hoří dostane do náplně, neshoří to úplně ani v rozpálené letlampě a objeví se to potom na ohřívané věci.  Na lepení IPY nebo na opalování nátěrů to stoprocentně nevadí, ale  třeba při měkkém pájení pozinku se to může v nezanedbatelném množství dostat na povrch ještě před roztavením tavidla a potom i přes tavidlo zhoršovat pájení.
Do letlampy se dá jinak dávat v podstatě všechno, co hoří. Klidně i nějaké ředidlo, co je po ruce atd. Měla by to být tak hořlavina dvojka nebo až trojka, v krajním případě i petrolej nebo nafta. Jen se to trochu hůř zapaluje. Neměla by to být hořlavina první třídy, třeba technický aceton , je už příliš těkavý a práce zvláště za vyšší teploty v létě by byla příliš nebezpečná.

Offline

 

#10 04-08-2013 17:49:39

Josef*elektro
Člen
Registrovaný: 09-06-2012
Příspěvky: 131

Re: Jak použít starou klempířskou benzínovou pájku?

Zdravím,

chtěl bych ještě připomenout, že by bylo dobré zkontrolovat zpětný ventil u pumpičky. Kdysi ,když jsem podobné zařízení
používal, po natlakování při zapálené lampě začal z pumpičky prýštit benzín a lampa letěla do písku. Tyhle konstrukce
popálily hodně lidí, později se do nalévací zátky montoval přetlakový ventil. Automobilový benzin přísadami zacpává
trysku.

Offline

 

#11 05-08-2013 09:07:35

flusik
Člen
Registrovaný: 01-08-2013
Příspěvky: 3

Re: Jak použít starou klempířskou benzínovou pájku?

Ta nádobka (kalíšek na líh) je opravdu malá a musel jsem ji ještě jednou naplnit (použil jsem technický líh) - pak ale pájka nastartovala a fungovala skvěle. Zpětný ventil drží - s ním problém není. Dal jsem do toho technický benzín, takže spalování i průběh pájení byl čistý...

Offline

 

#12 05-08-2013 13:26:55

tomape
Člen
Registrovaný: 10-01-2012
Příspěvky: 1320

Re: Jak použít starou klempířskou benzínovou pájku?

Já nahřívám trysku jednak pomocí kalíšku, tak i tím, že špičku namočím do lihu a zapálím..... Není to sice úplně dle návodu, ale funguje též..........


Invertor GAMA 165, plazma Berlan, MIG-MAG Fronius, řezák Harris+30m hadice.

Offline

 

#13 17-06-2016 14:09:27

ewerthon
Člen
Registrovaný: 17-06-2016
Příspěvky: 1

Re: Jak použít starou klempířskou benzínovou pájku?

Ahoj, něví někdo kde sehnat na benzinovou pájku kožené tesnění pod kohout? Díky

Offline

 

#14 17-06-2016 14:38:01

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4902

Re: Jak použít starou klempířskou benzínovou pájku?

je třeba posat o které těsnění vlastně jde., třeba fotkou.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče