SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Zdravím! Chtěl bych se zeptat zda nemá někdo zkušenost s broušením bezvrubového svaru.Po vytvoření svaru na mostní konstrukci musíme tento vybrousit do takového stavu ,aby po nanesení barvy byl vzhled naprosto hadký.Flexou nemůžeme docílit požadované kvality.Jsou tam stále vroubky,vlnky,zářezy.Slyšel jsem,že se snad používají nějaké brusné ,,hrnky" na flexu.Děkuji za každou radu.
Offline
na flexu leze použit gumovy unašeč na smirek znacky wurth unašeč bude taky teto značky. v praci tim brousime skoro všechny vyrobky po svařovani.
Editoval alll (06-12-2009 22:02:34)
Offline
jak píše alll buď to brusné smirkové kotouče na pryžovym unašeči...s tím jdou tupe svary výborně vybrušovat do hladka...pak použít lamelový brusný kotouč pro finální dobroušení svarů před lakováním (http://www.autokap.cz/obchod/spot_mater … amp;id=848)
Pro koutove svary lze pro vyhlazení použit snad jen stopkový lamelový brus...(http://www.brusivo-luko.cz/product/lame … -p-40-259/)
Offline
Ćasem, kdo hodně s flexou pracuje, naučí se brousit rovinné povrchy bez vrubů a zářezů. Aby svar potom pod barvou nebylo poznat záleží na spoustě věcí. Nejhorší bude, pokud okolní povrch bude mít i po nalakování nějakou strukturu, pak je zabroušení tupého svaru tak, aby byl neviditelný nemožné. V místě svaru bude hladký povrch, zatímco kolem bude nějaká struktura a rozdíl tak bude viditelný z dálky. Záleží taky na používaném nátěrovém systému, jak hluboké vrypy barva , jestli bude nějaká základní a vrchní, nebo jen jedna vrstva, dokáže zalít.
Na vybrušování do kvality se potom používá odstupňovaná zrnitost brusného papíru. Na obroušení masívního kovu je zrnitost papíru nebo brusného kotouče tak 20 - 50. Na zabrušování vrypů z této zrnitosti pod plnič nebo silnovrstvý nátěr s velkou slévatelností je potom zrnitost papíru tak 150 - 220. Na zahlazení vrypů pod běžný nátěr je zrnitost smirkového papíru tak 300 - 400. Na maximální vzhledové nároky pod třeba autoemaily na auta se používá brusný papír zrnitosti 600 - 800.
Je taky možné zakrytí svaru dělat barvou, svar se vybrousí nahrubo do roviny a natře základní barvou s plnicím efektem. Ta se potom zaschlá vybrousí do hladka, obvykle rychleji a snadněji než když se brousí kov. Jen je třeba ohlídat kvalitu takového lakovaného povrchu, aby proti ostatní ploše barva selektivně neopadala a svary tak po čase nevylezly.
Offline
Ahoj Radime, rád bych Tě požádal o tvůj názor podle příspěvku hodnotím že se lakování asi celkem zabíváš. Právě provádím kompletní GO svého traktoru a tím i nový nástřik a řeším jakou barvu použít aby barva trochu vydržela a za dva roky nemusel nátěr obnovovat. Jinak podklad bude z převážné většiny opískovaný. Děkuju za radu..
Offline
zdravím.
Aby se traktor mohl používat a nový nástřik byl co k čemu, musí se použít pravidlo 50 :30 : 20. 50 % úsilí a nákladů věnovat na antikorozní práce, odmaštění, opískování od rzi a od nepevného nátěru, stabilizace povrchu kovu proti rzi, výběr a nástřik základní barvy atd. Jedině tak se totiž využije trvanlivost barev, která je i u nejlevnějších venkovních emailů a při nejhorším zacházení minimálně několik let. 30 % úsilí je třeba potom věnovat na nerovnosti povrchu. To znamená na zatmelení různých děr a nerovností, na nástřik stříkacího tmelu, na vybroušení toho všeho, aby potom výsledný podklad pod email byl rovný beze stop předchozích oprav. No a teprve zbytek je nástřik vrchního emailu. Tam se řeší už jenom stálost odstinu a takzvané křídovatění vlivem UV záření a potom tvrdost a křehkost emailu, odolnost proti poškrávání třeba kartáči při mytí nebo odlétajícími kamínky a podobně. Možná by to mohlo být i pravidlo 70 : 20 : 10.
Co se týká vrchního emailu, je rozhodující, co od toho traktoru chceš. Jestli práci někde na soukromé farmě a traktor je opečovávaný a mimo práci zaparkovaný někde pod střechou mimo dosah slunečního záření, podle mně klidně stačí nejlevnější venkovní syntetika. Pokud se traktor má nastříkat a potom s ním pracovat roky bez nějaké zvláštní péče o lak, tak je třeba sáhnout po kvalitnějších barvách. Minimálně po kvalitnějších a dražších venkovních emailech na stroje s nějakou vyšší barevnou stálostí a odolností proti křídovatění nebo rovnou po autoemailech. Pokud se s traktorem jezdí na externí zakázky, bude vzhled traktoru do určité míry rozhodovat i o tom, jestli zakázku dostaneš a za kolik peněz, takže buď autoemaily nebo důkladná péče o vzhled různými leštidly nebo i obojí.
Základní barvu, tmel a plnič potom nevybírej podle své lidové tvořivosti, ale drž se doporučení výrobce emailu, zvláště u autoemailů je to dost důležité.
Offline
chlapi, ten gum.unašeč na smirek má být zřejmě co nejtvrdší, co? Jedná se o broušení tupých svárů...popř. jestli někdo má zkušenost, tak poprosim o odkaz daného unašeče ke koupi :-) Flexa 125mm........díky
Offline
Na tupé svary V I používáme hrncový kotouč https://www.google.cz/search?q=hrncov%C … p;tbm=isch
a pak případně plochý lamelák a na nerezy i vibrační brusku na sjednocení povrchu ,koutáky jsou vcelku problém zváště v rozích kam není přístup, většinou ale neděláme extra dynamicky zatěžované konstrukce takže se tam nějaký ten vroubek od flexy stratí.
Offline
Ja brousim svary max na 30 jaklu, do ted brus.kotoucem a pak lamelakem...chtel jsem zkusit ten unasec...ten hrnec je spis na vetsi praci..ne?
Offline
podívejte se na tento odkaz:
http://www.topabrasive.cz/cz/sortiment-03-08.asp
Offline
Tady jsou kotouče na koutové svary
http://www.topabrasive.cz/cz/sortiment-12-01.asp
Offline
Jj..maji tam tvrdy unasece na suchac..to bude zrejme to co potrebuju a zkusim vzit na zkousku i neco na ty kouty...ne sipak ale kamen...moje svary potrebujou vic nez jen "dohladit" :-)
Offline
Tohle můžu doporučit, vhodný na tupý sváry a na velký plochy - i bez většího snažení to pěkně drží rovinu
http://www.topabrasive.cz/cz/sortiment-03-04.asp
a brusný výseky s keram. zrnem. Nejlíp ty 3M cubitron - bere to neuvěřitelně
Ty výseky na sucháč jsou dost náchylný na trhání - stačí omylem vzít někde ostrý roh a kus brusiva odletí i s tím podkladovým hadrem
edit : teď koukám, že už zde to samý "odkazoval" Famater
Editoval Szabitch (15-03-2014 11:53:09)
Offline
Fíbry s podložkou,kterou tu ukázal Honza007 jsou plochu to nejlepší.
Jen pozor na velikost zrna. 40 nechává dost hrubé stopy.
Offline
ok..díky za odezvy ...objednám ten Podložný talíř 3M pro Cubitron II a k tomu pár papírů na zkoužku
Offline
Co to vybrousit rovnou, pak tím lamelákem? To je nejsnažší. Pokud to musí být ideálně hladké, tak potom doporučuju plnící tmel na auta-pod autolaky a pak to vybrousit ručně smirglem........
Offline
tomape napsal(a):
Co to vybrousit rovnou, pak tím lamelákem? To je nejsnažší. Pokud to musí být ideálně hladké, tak potom doporučuju plnící tmel na auta-pod autolaky a pak to vybrousit ručně smirglem........
A čo si Kefalín predstavujetě pod pojmom: vybrousit rovnou ???
Offline
:-D..Kefalín..tmel není možný, nedělám pod lak...já to tim lamelákem dělám, ale na hrubo to chci tim unašečem na smirk..do ted jsem používal brus.kotouč...
Offline
Já běžně brousím nerez prvně opatrně brusným kotoučem a pak lamelákem. Existují i lameláky, kde můžeš brousit kolmo- tam, kam se nedostaneš (brousíš stejně, jako když řežeš.......)
Offline
http://www.ideaimport.cz/fotky19848/fot … do-web.jpg s tímto budeš mít přesnou kontrolu pri broušení těmivýseky je vidět na broušené místo.
Offline
Lamelové kotouče se vyrábí i v rovném provedení. Nejlepší je fíbr - keramika s přetěrem na nerez P40 - 120,, pak kompaktní zrno na suchém zipu - P180, pak podle potřeby vzhledu konečného povrchu Trizact na suchém zipu nabo Scotch Brite.
Offline
to lukkin: tak to vypadá dobře!!! To zkusim :-) jinak jak píše Jarek ;-) Fíbr na hrubo a pak dám na sucháč (exentrika, vibrace)..díky :-) Tím že nedělám zrcadlo, ale antik look můžu si dovolit pár nedokonalostí
Offline
Stránky: 1