SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Použil jsem "kovářskou barvu" od rust-oleum. Antikorozní, jednovrstvá (základ a vrchni v jednom). Nepoužil jsem ji sice jako dekorativní na ocel, ale na nerez na "sluneční sprchu" Aby držela na nerezu použil jsem jako základ "Galvinol" od téže firmy. Ta barva vypadá dobře.
Offline
samb napsal(a):
Můžu vědět čím je vhodné konzervovat kovářské černění? Nějaký bezbarvý lak? Já to zkoušel navrch přetřít fermeží a tu už nevypalovat ale nechat jen zaschnout. No není to ono povrch zůstane lepkavý.
To asi nejde jinak než do do kapalného prostředku ponořit nebo pořádně s přebytkem natřít a nechat pořádně vsáknout. A potom přebytek utřít nechat jen to, co se vsáklo do pórů do vrstvy. Neboli jen utěsnit póry a praskliny ve vrstvě.
Šla by použít i ta fermež, nebo lněný olej se sikativem, protože ta má sama o sobě po zaschnutí určitý antikorozní efekt. Film ze zaschlého lněného oleje se totiž ve vodě velice málo rozpouští za vzniku velmi slabého roztoku organických mýdel, který působí na ocel pasivačně.
Poto by šly použít naředěné a trošku zahřáté roztoky vosků určených ke konzervacím dutin třeba karosérií aut a potom třeba konzervační prostředky typu "olej na zbraně" neboli podobné voskovité a olejovité přípravky s inhibitory koroze.
Pro drobné díly a spíš hromadnou výrobu by potom šly použít vodouředitelné laky na těsnění pórů galvanicky vylučovaných antikorozních vrstev. Ty se používají na zesílení antikorozní ochrany třeba galvanicky vyloučeného zinku na drobnějších dílech, třeba matkách a šroubech. Díly se pokoví v bubnech v bubnové galvanické lince, potom ještě takzvaně nachromátují a jako závěrečná operace se póry uzavřou ponořením do lázně vodouředitelného řídkého laku. Přebytečný lak v kapkách na povrchu se dostraní odstředěním v odstředivce a lak, který zůstane v pórech a utěsní je se vytvrdí zvýšenou teplotou.
Offline
Fermež tvrdne déle , ale ztvrdne . Nemůže být lepkavá , ale je to v řádu týdnů až měsíců , ne dnů .
Offline
K tomu kovářskému černění
Dost záleží na přípravě povrchu je vhodné před černěním výrobek dobře vykartáčovat,při černění samotném postupovat spíš pomaleji a pečlivě při ohřívání výrobek otáčet,nakonec otřít ocelovou vlnou pro sjednocení odstínu a nakonec dobře otřít přebytky.Já to třeba ohřeju pojezdím voskem a jeho přebytkyještě za tepla pečlivě odstraním.
Editoval Ládes (14-08-2014 09:47:04)
Offline
Ale ano nakonec fermež ztuhne jen to nemá valný mechanický vlastnosti. Výhoda je že není třeba shánět nic jinýho. Anebo provést to kovářské černění tak aby nebylo potřeba už ošetřovat ale to by chtělo asi pec, nad plamenem nebo uhlím se vždy nepovede. Když ano tak je povrch krásně lesklý tvrdý že se tomu žádná syntetika nevyrovná.
Možná nějaký vosky na dodatečnou konzervaci nebudou marný.
Offline
Když lak tak zaponovy... Jinak směs: vcelyho a karnaubskyho vosku a lneneho oleje + white spirit. Samotný lneny olej ne, a fermez taky ne ...pokud chemie tak ELASKON AERO 46 SPEZIAL
Editoval jonky (14-08-2014 10:06:36)
Offline
Ládes napsal(a):
K tomu kovářskému černění
Dost záleží na přípravě povrchu je vhodné před černěním výrobek dobře vykartáčovat,při černění samotném postupovat spíš pomaleji a pečlivě při ohřívání výrobek otáčet,nakonec otřít ocelovou vlnou pro sjednocení odstínu a nakonec dobře otřít přebytky.Já to třeba ohřeju pojezdím voskem a jeho přebytkyještě za tepla pečlivě odstraním.
Ano pravda chce to ohřívat opatrně, snadno se přehřeje a vrstva spálí. Je fakt že když je oleje moc a jsou tam třeba kapky tak to není dobrý, slabá vrstva mi taky dává lepší výsledky a třeba jí několikrát opakovat. Zkusím ještě navoskování za tepla co z toho vzejde. Dík za postřehy.
Offline
jonky napsal(a):
Když lak tak zaponovy... Jinak směs vcelyho a karnaubskyho vosku a lneneho oleje. Samotný lneny olej ne, a fermez taky ne ...
Dík to zkusím.
Offline
Ještě zkus ten ELASKON AERO 46 SPEZIAL , moc ho u nás ale nemaj..vosk: 600ml white spirit, 200g vcelyho a 100g karnaubskyho, 5 cl lneneho oleje...tenhle poměr je na železo ne na dřevo :-).... Po pasivaci cerneni potri lnenym olejem , po chvilce setri a nanes vosk... Jinak pred cernenim, je optimální zbytky mastnoty odstranit plavenou kridou
Editoval jonky (14-08-2014 10:17:07)
Offline
jonky napsal(a):
Ještě zkus ten ELASKON AERO 46 SPEZIAL , moc ho u nás ale nemaj..vosk: 600ml white spirit, 200g vcelyho a 100g karnaubskyho, 5 cl lneneho oleje...tenhle poměr je na železo ne na dřevo :-).... Po pasivaci cerneni potri lnenym olejem , po chvilce setri a nanes vosk... Jinak pred cernenim, je optimální zbytky mastnoty odstranit plavenou sadrou
No bude zas s čím laborovat zní to zajímavě. Ingredience na voskování koukám jsou k sehnání.
Offline
No a zase jsi poznal něco nového , že fermež lněným olejem jest .
Offline
Ja na ten Blackbull teda taky nedam dopustit, nerezne nic ani po letech. Objednavam ho na strankach MDG ve Varnsdorfu.
Offline
Stránky: 1 2