SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím všechny svářečské machry, kterých bych se rád zeptal na radu, jaký by mi doporučili postup při svaření 1cm pavučinové praskliny v 5mm tlustém materiálu široké tesařské sekery širočiny mimo 150mm ostří (prasklina z vrchní strany prodloužené části před toporem). Uvažoval jsem o zavaření obalovanou elektrodou 3,15 na 140A z obou stran, ať se to provaří skrz 5mm tloušťku a pak to přebrousit, ale bojím se že to bude moc křehké a stejně to pak při používání praskne. Další uvaha byla to nahřát hořákem tak cca na 200 -250C ? a pak hned zavařit, ale bojím se, abych celkově nezkazil strukturu ocele a nepopustil to moc. Od praskliny k ostří je cca 8cm. Co vy na to?
obrazek
Editoval Skylla (14-11-2014 08:29:28)
Offline
Prasklinu je potreba pred svarenim vybrousit az za konec praskliny potom idealne predehrat svarit z jedne strany druhou vybrousit zavarit z druhe strany svar ihned po svareni prokovat a nechat pomalu chladnout v zabalu (popel vata).Tyto nastroje byly vyrabene z materialu 11600 11700 a podobnych takze prihlednout k vyssimu obsahu uhliku. Pokud neprekrocite teplotu ostri cca 200-250 stupnu nebute treba ani kaleni a popousteni ostri.
Offline
http://svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=1538
druhá půlka diskuze
Offline
Diky za odpovedi. Tim vybrousenim svaru je mysleno vzit flexu a 1,5mm reznym kotoucem nasledovat prasklinu a to do poloviny materialu nebo skrz nebo jen povrchove to lamelovym kotoucem obrousit/ocistit od koroze? Jakou elektrodou to zavarit - mam jak rutilky tak bazicke broumovky asi 121/3,15mm. COcko bude asi dost tvrde, ne?
Offline
čoveče radši to odnes nějakému kováři protože broumovská bazika a tvrdé cočko to je hodně velká neznalost, jako žádný učený z nebe nespadl to je jasné, ale co je moc to je moc, nebo aspoň nic neříkej, nepiš a jenom tiše poslouchej odborníky v okolí a nedělej si ostudu podobnýmy bláboly, broumovská bazická, to mě pos..r co to jako má být??
Editoval Kramlik (13-11-2014 11:53:29)
Offline
Pro Kramlika: Pokud jsi jeste neslysel, tak "Broumovske bazicke" znamena slengem stare bazicke socialisticke MMA elektrody historickeho data (mam jich doma v orig baleni 4 krabice) a dle mych kovarskych zkusenosti se daleko lepe prokovavaji a to tvrde COcko znamena, ze je standardni svarovaci civka materialu pro vareni nizkouhlikove oceli daleko pevnejsi a take ma prechod svaru krehcci - pokud mi chces toto vyvratit, tak se necham rad poucit Jestli se chces na tomto foru bavit v akademicke rovine, tak mohu jako projektant stroju klidne prepnout. Pokud nechces pomoc odpovedi, tak neodpovidej. Ja resim ted idelani reseni hobby problemu opravy historicke sekery
Offline
Pokud delam takoveto opravy vybrusuji vetsinou hodne obrousenym brusnym kotoucem maleho prumeru s ostrou hranou(kratke vybehy) rezný kotouc je malo.Idealne tak ze se obrousi z jedne strany a pak z druhe tak aby na dne vybrusu zustala slupka materialu (poznas to tak ze pri brouseni zacne nabihat popusteci barva v tu chvili je to akorat).3,2 elektroda je moc staci 2,5.
Offline
Potřeboval bych objasnit pojem "standartní svařovací cívka pro vaření nízkouhlíkové oceli".To je jako G3Si1?O tom tvrdším přechodu se dá taky polemizovat.Sám si takhle dělám narychlo nástroje na probíjení a dělení pod bucharem-stačí kus roxoru(toros),kousek nástrojovky 1.2550 nebo 19 655 ze které nahrubo vykovu tvar nástroje,připravím plochy pro svár,bodnu to dohromady,ve výhni ohřeju do modra,svařím dokopy,pak zahřeju na kalící teplotu,zakalím do oleje s popuštěním zbytkovým teplem a chladnutím v dubových pilinách a světe div se ani při námaze desítkami rázů za minutu to neulítne.Časem se začne obýbat toros,ale nástroj na něm drží.Fotky (kolikrát řeknou víc než 2 popsané stránky) se vkládají přes "moje obrázky" s následným zkopírováním odkazů do příspěvku(přes editaci příspěvku?)
Editoval Ládes (13-11-2014 20:25:39)
Offline
Ahoj, Lades - diky za doporuceni a inspiraci - ano aktualne mam v COcku drat G3Si1. Fotky dohraji. Pokud to pujde o celkove prohrati sekery, svareni a zakaleni - nebranim se, ale radej bych se tomu vyhnul.
Offline
Možná by byl čas požádat admina, aby bylo možné nahrávat obrázky i ve větší velikosti než 640x480. Dnešní monitory už mají rozlišení podstatně větší, obrázek 640x 480 je už jen malý kousek celé viditelné plochy , moc detailů se tam nevejde a pro plný pohled se obvykle stejně musí zvětšovat. 800x600 nebo 1024 x 768 by určitě nezaškodilo.
Editoval Radim (14-11-2014 10:32:56)
Offline
Stačí pridávať obrázky pomocou služby www.postimage.org .
Potom by to vyzeralo takto :
Editoval m.evil (14-11-2014 10:55:35)
Offline
Jedno z velkých neštěstí všech for je dávat jen odkazy na jiná uložiště . Potom je spousta poradních vláken k ničemu , obrázky jsou fuč ...........
Offline
Skylla napsal(a):
Ahoj, Lades - diky za doporuceni a inspiraci - ano aktualne mam v COcku drat G3Si1. Fotky dohraji. Pokud to pujde o celkove prohrati sekery, svareni a zakaleni - nebranim se, ale radej bych se tomu vyhnul.
Nechci ti kazit radost ,ale z první fotky je patrné že prasklina jde kaskádovitě až do ostří(ústí kousek od té ?90 na měřítku pod břitem-směrem k bradě).Možná se mi to jen zdá,ale na tyhle defekty jsem si za ty roky vycvičil oko.
Editoval Ládes (14-11-2014 20:16:17)
Offline
S prasklinou má Ládes pravdu,jde až do dolní třetiny. Z jedné strany vybrousit 1/2V do více než
poloviny tloušťky a za studena zavařit elektrodou OK 67.45 nebo mag. drátem 1695 a nechat vychladnout.
Z druhé strany vydrážkovat,upravit svar. plochy a zavařit stejným způsobem
Offline
jo táák, komunistické elektrody no to se máte čím chlubit teda, kdepak jste je asi vzal žejo..? mám tu pár desítek kilo (asi 400) elektrod ale ani jedna není broumovská, mám jenom vamberk poldi a vítkovice ty dvě ale nejsou komunistické a pak pár balíků zahraničních a pár balíků nekomunistických esab vamberk, veškerá výroba elektrod za komunistů byla pokud vím tak ve vamberku takže ty vaše "Broumovske bazicke" opravdu nevim co to znamená, jako jestli myslíte že v broumově se dělali tak to jste asi popletl v brumově se dělali svářečky a ještě to není broumov ale brumov, a to tvrdé cočko tim drátem G3Si1 to teda je "extra tvrdé" já to používám jako sváry k opracování na soustruhu nebo jiné obrábění je to krásně obrobitelné takže tvrdé určitě ne, že jste s takovými vědomostmi projektant tim se radši ani nechlubte, spíš to vypadá že jste "ňákej INŽINÝR" a možná aš s Prahýý ale je vám to prtplatný, umě kdo nemá vědomosti v pořádku je blb
Offline
Hmm, já na tohle po vybroušení a předehřátí používám Welco 1660,jak eldu nebo tig, a vyvařila bych ten ostrý přechod dokulata, nechat vystydnout ve skelný vatě a bude. Pokud by Vám vadila jiná struktura, po vyleštění je to vidět, sáhla bych do černé řady alá Welco 1625 a podobně, ty 2 eldy vyžebráte u opravářů v skoro každém ZD, zdravím,budou palačinky....
Offline
Se to tu kapku zvrhává mi "přinde"....Já třeba pochopil onen tvrdý přechod do základního materiálu jako změny ve struktuře vlivem nepředehřátí materiálu s vyšším obsahem C.S tím odstraněním ostrého přechodu jak navrhuje Evik nemůžu nesouhlasit-je to nejslabější místo v konstrukci celé sekery(koncentrují se v něm rázy při zatěžování brady-spodní části sekery).Někdy to však kvůli zachování autentičnosti opravovaného výrobku není možné(tenhle případ to asi ale nebude).Leštit bych to ale raději neleštil,spíš zapatinoval.
Offline
Zkus použít autogen na zavaření
Offline
Kramlik napsal(a):
při malém rozlišení to vypadalo jako prsty po zkoušce dobře zavařené sekery. Fuj to jsem se leknul.
autogen by to zvládnul. a tvrdonávar trubičkovým drátem (pro MAG) v redukčním plameni jistě taky..
Offline
Při použití autogenu sekera ztratí vlastnosti.
Offline
Neni snad problem sekeru znovu zakalit a popustit to by mel zvladnout kazdy slusný remeslník s dostatkem zkuseností a znalostí.
Editoval Honza007 (18-11-2014 20:35:19)
Offline
Jendo myslíš že každej slušnej zkušenej a zralej řemeslník má doma výheň jako ty, nebo velký autogeny jako já?
Offline
Jirko a to není zdaleka všechno-kolikrát to ztroskotá na průměru nádoby s olejem nebo na jeho množství kor u těhdle širočin....bude li ho málo může to vlivem rozdílných pnutí v sekeře popraskat a zaručeně to blafne.Voda je značnej risk kde bych na prasknutí sázel tak 7:3 spíš 8:2.
Offline