SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Sice to nepatří uplně sem, ale je kopa odborníků, takže dotaz, Potřebuju zjistit parametry šroubu, respektive čím nahradit šroub M 10 X 1 ,5 X 30 ANSIB 18.3
Více dat k tomu nemám, šroub na sobě nemá naprosto žádné označení, jde na rozetu motorky, takže bude 6 šroubů tahat 35kW.. Že by byla 18.3 pevnost a kluz se mi nějak nepozdává..
Díky
Offline
trosku nechapem tuto otazku...ked chces nahradit srob tak asi jedine inym srobom nie ? samozrejme by mal byt rovnaky,rozmer a pouzity material,v beznom zeleziarstve asi neuspejes skor specializovany obchod pre motorkarov...alebo uvazujes dat tam bukovy kolicek ? ked mas prasknute celne sklo na aute budes uvazovat cim ho nahradis ? karton,zaclona,cečka ??? asi len tym co tam bolo aj predtym nie ?
Offline
dobře tak jinak.. potřebuju koupit šrouby a jediné co mám jsou tyto parametry. Když to jde na rozetu tak se zajmám o pevnost..ta na šroubu psaná není, takže se ptám, jestli to ANSI B 18.3 má něco společného s pevností, nebo je to jenom něco o tom, že to má inbusovou hlavu a její tvar
Offline
To je do nějakýho číňana,ne ?
35kw bych vůbec neřešil. Dal bych tam imbus(materiál) a sledoval co to dělá nebo nedělá.
Offline
Ne není to do číňana, je to do motorky za 100 000+
Offline
Co je to za moto konkrétně ?
Offline
ANSI B18.3 je tvar šroubu - šroub s osazením a vnitřním šestihranem, dřík šroubu bez závitu má větší průměr než závit.
Naproti tomu ANSI B18.3.1M má dřík menší průměr.
ANSI B18.3.6M je červík s ibusem.
Offline
No řeknu to takhle.
U závodní PS 12 což je hasičská mašina původně osazená motorem TAZ 1500. Po závodní úpravě ve stejným bloku má až 1800ccm (naše vesnická má 1600 a v práci máme 1800ccm) a ostřejší vačku. Klika se setrvákem a potažmo s čerpadlem je spojená 4x M10x1. Ano jsou tam vyšší oráčky a menší kroutící moment při stejným výkonu, ale tyhle motory boudou mít tak kolem 80kW. A udržej to čtyři šrouby na střih. Vše samozřejmě v pevnosti 12.9!
Jinej případ. Co já mám motorku tak tam je na stálým převodu (má krdan) planetový kolo přišroubovaný k unašeči 8xM8 v pevnosti 10.9. Motorka se side váží 350kg.
Šestice šroubů v pevnosti 12.9 na rozetě to musí udržet.
Offline
Když chceš nahradit stávající šruby novými, tak proč nezajdeš do obchodu kde tyto motorky prodávají (opravují) a nenecháš si objednat stejné šruby? Nějak totiž nemůžu pochopit to hledání nějaké alternativy, která zabere o moc víc času a peníze pak stejně vyjdou nastejno (kolikrát i víc)...
Offline
na jakou je to motorku (typ a r.v.)?
Offline
Dobrý den.
Značení M 10x1,5 je šroub podle ČSN metrický závit se základním stoupáním délka 30mm a není uvedena pevnost. ANSIB 18.3 je americká norma unifikovaná řada a může být UN,UNC,UNF ,UNEF aNPT.Pevnost se udává samostatně jak u naší normy .Co znamená 18.3 nevím.
Emil
Offline
emanuel1200 napsal(a):
Co znamená 18.3 nevím.
taky nevím, žeby něco v librách na palec? Když je to USA norma?
Offline
Šroub s osazením a vnitřním šestihranem dle amerického standartu ANSI B18.3 odpovídá britské technické normě BS 2470 z roku 15.6.1973, tedy je potřeba sehnat šroub s rozměry dle ANSI B18.3 nebo BS 2470. Někdo těm šroubům říká přesné, protože rozšířená část dříku vymezuje vůli. Těch standardů je hodně, např DIN, ISO, EN.
Offline
Výrobce evidentně nechtěl použít šroub z konfekce, ale chce, aby mu neutíkal zisk, proto vzal tvar šroubu z palcové soustavy a zkombinoval to s metrickou soustavou. Pak může používat už existující nástroje a kalibry. Šroub si taky může nechat vyrobit v šroubárně.
Editoval pt.kbely (01-03-2015 07:44:21)
Offline
kupil by som tu skrutku u predajcu tajomnej znacky motoriek.
milion stat nebude a motorka bude v podstate povodnom stave /aspon rozeta/ .-)
Offline
Dobrý den.
Pokud potřebujete 1ks.tohoto šroubu,tak nejjednodušejší cesta je.Změřit délku průměru dříku a závitu.Koupit podobný šroub s větším průměrem s pevností 10.9
a nechat upravit délku a pr.dříku u nějakého soustružnika.Závit udělat M a stoupání podobné jak na or.šroubu.Zřejmě to bude 1,5mm.
Emil
Offline
Je to jawa 650 style, vyrobilo se jich dohromady 40 kusů, je to uzavřená záležitost a díly prostě neexistují. Na tyto motorky nekoupíte nic v žádné mototechně
Editoval hrnous (01-03-2015 09:27:32)
Offline
Na Jawamanii jsi se dotazoval?
Offline
Zkus zavolat na toto číslo: 602 725 568 Je to můj kámoš co obchoduje s díly na veterány, třeba ti pomůže víc... I když tohle není zatím asi moc veterán, ale dokáže sehnat dá se říct i nemožné...
Editoval Rellik (01-03-2015 10:57:50)
Offline
Nepotřebuju originál, potřebuju něco se shodnými parametry co do zatížení, všechno ostatní je nepodstatné
Offline
To zatížení není zase až tak důležté. Stačí tam dát šruby se stejným závitem. Třeba na škodě 120 a jim podobným, včetně favoritu a felicie je na spojkovém talíři 6 šrubů M8 (M10 teď si nejsem jistý) v pevnosti 8.8 a s klasickým stoupáním závitu. Samotný setrvačník je pak pouze na 4 šrubech M10x1. Těmito šruby setrvačníku jsou dokonce vybaveny i vozy fabia a octavia. Takže bych se vůbec nebál použít odpovídající šruby s pevností 8.8 i tady. Ono to netáhnout jen ty šruby, ale díky tření celá styčná plocha. navíc těch 35kW je o moc míň než u těch škodovek...
EDIT: http://www.jawa.eu/editor/filestore/Fil … /%2705.pdf
http://www.nadas.cz/z4882-sroub-m10x1-5x30-zn-imbus - za cca 2,-kč kus...
Editoval Rellik (01-03-2015 12:48:56)
Offline
Náboj by měl mít osazení na které se rozeta napasuje, šrouby drží rozetu jen dotaženou k náboji. Extra pevnost není třeba, spíš by pak šrouby trpěly otřesy a vibracemi protože by byly křehčí. Rozety bývají celkem univerzální, nešel by zaměnit šroub z jiné moto?
Editoval jees (01-03-2015 13:36:05)
Offline
Pokud ty šrouby nezajišťují souosost, tak půjde jen o to, aby dotažení šroubů předepsanou silou zajistilo spoj. A pro klidné spaní tam kupte šroub, o třídu pevnější než 8.8 Pan učitel ze střední by mě sice nepochválil, ale šroub je spotřební zboží a lze snadno nahradit.
Offline
No frknu tam to nejpevnější, co seženu a po ptákách. Tím pádem vyřešeno. Díky všem
Offline
Nesouhlasím . Když je spoj nějak pevnostně řešen , tak se počítá s vratnými deformacemi všech členů spoje . Proto může změna jednoho prvku za "pevnější" vést k destrukci prvků dalších ....
Offline