SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 08-06-2015 16:58:39

Jimmys3
Člen
Místo: Pardubice
Registrovaný: 14-11-2013
Příspěvky: 242

Svody motorka

Ahoj,

kamarád mi sem donesl svody z motorky, s tím, že potřebuje zavařit prasklinu, co tam je. Co byste použili za drát? Jde na to použít klasický GI113?

http://www.imgup.cz/images/2015/06/08/IMG_2257.jpg
http://www.imgup.cz/images/2015/06/08/IMG_2258.jpg


WF Jet TIG II 250 AC/DC, Omicron Gama 160

Offline

 

#2 08-06-2015 17:06:11

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Svody motorka

No jelikož je to rezavé jako prase, tak bych místo TIGu použil MAG, případně elektrodu.


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#3 08-06-2015 17:09:03

Jimmys3
Člen
Místo: Pardubice
Registrovaný: 14-11-2013
Příspěvky: 242

Re: Svody motorka

Bohužel MAG nemám k dispozici a elektodou si na to netroufám. Ta rez je jen povrchová, když bych to dostatečně vybrousil a zavařil a znovu vybrousil a zavařil, tak si myslím, že by to tím TIGem mohlo snad jít. Ten drát lze tedy použít?


WF Jet TIG II 250 AC/DC, Omicron Gama 160

Offline

 

#4 08-06-2015 18:21:36

CIJOML
Člen
Registrovaný: 19-03-2015
Příspěvky: 191

Re: Svody motorka

sundat, opiskovat, zavarit a pozinkovat


ESAB OrigoMig C151, Kuhtreiber Kittin 165, Alfain PEGAS 200 AC/DC SMART + pedal, JLT 200 AC/DC +pedal, PARKSIDE plasma 40A, Speedglas 9100V

Offline

 

#5 08-06-2015 22:37:07

HonzaKovo
Člen
Registrovaný: 11-01-2015
Příspěvky: 226

Re: Svody motorka

CIJOML napsal(a):

sundat, opiskovat, zavarit a pozinkovat

Pozinkovat svody??? No potes koště...

Offline

 

#6 09-06-2015 16:13:25

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Svody motorka

:-) no co uz pozinkovat by to asi slo... len aby to nikto nestartoval :-) hold rada na nete obcas /a nielen/ stoji zato.

Tie zvody su lahodka. Hnus na prvy pohlad.
Vykartacovat , MAG a bude to OK. Ked to niekto dopustil do tohto stavu tak vymyslat zvaranie TIGom
nema cenu.
MAG ktory zvladne toto ma uz doma kde kto urcite sa staci len popytat po okoli.

Offline

 

#7 09-06-2015 20:09:57

Jimmys3
Člen
Místo: Pardubice
Registrovaný: 14-11-2013
Příspěvky: 242

Re: Svody motorka

Já bych to rád udělal tím tigem, jde mi jen o to, jestli to půjde s tím drátem GI113. :-) Rád si s tím vyhraju. :-)


WF Jet TIG II 250 AC/DC, Omicron Gama 160

Offline

 

#8 09-06-2015 20:36:51

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4461

Re: Svody motorka

Na TIG zapomeňte. Metoda TIG na obyčejné uhlíkové oceli vyžaduje pro rozumný svár naprosto čistý materiál. Jinak to bude pěnit, prskat, přídavný materiál se nebude chtít spojovat se základním. A sebekrásnější obroušení neodstaní sajrajt ze spáry. Proto je vhodnější použít elektrodu nebo MAG, které svou vyšší teplotou v oblouku lépe zvládají nečistoty a korozi.

Offline

 

#9 09-06-2015 20:54:22

franišek
Člen
Registrovaný: 10-05-2011
Příspěvky: 636

Re: Svody motorka

a co takhle to polepit acetilenokyslíkovým plamenem

Offline

 

#10 09-06-2015 21:09:42

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 915

Re: Svody motorka

No, párkrát jsem to u šéfa viděla rovnat po ucpání jedné strany a natlakování kompresorem z druhé a ohřátí místa autogenem, ale je to o hubu, na tig beru přechoďák na nerez, myslím že na tenhle případ to neva......

Offline

 

#11 09-06-2015 21:14:16

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Svody motorka

Evita napsal(a):

No, párkrát jsem to u šéfa viděla rovnat po ucpání jedné strany a natlakování kompresorem z druhé a ohřátí místa autogenem, ale je to o hubu, na tig beru přechoďák na nerez, myslím že na tenhle případ to neva......

Myslím, že jsi netrefila téma. Tady se řeší prasklina ne promáčklina wink


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#12 09-06-2015 21:35:47

rodney848
Člen
Registrovaný: 30-05-2015
Příspěvky: 26

Re: Svody motorka

Tig na tohle? Nee! MMA možná záleží na zručnosti. Výfuky a tomu podobné věci švajcem popř. MAGem a že jsem se toho jako automechanik navařil smile

Offline

 

#13 10-06-2015 07:02:44

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 915

Re: Svody motorka

No zkusila bych to tím tigem přechoďákem, když by vám to nešlo, o čemž pochybuji tak to budete mít aspoň zafixovaný a hupsnete s tím k sousedovi na Mag převařit, ne?Tssss, naděláte s obyč vejfukem....

Offline

 

#14 10-06-2015 07:39:47

Juraj.A
Člen
Místo: Tekovská Breznica
Registrovaný: 30-09-2013
Příspěvky: 494

Re: Svody motorka

Ako prvé by som kamaráta nakopal do háje, že sa o motrku nestará a nechá to takto ďaleko dôjsť a po druhé by som vyrobil (dal vyrobiť) nové zvody z antikora a je pokoj raz a na vždy.

Offline

 

#15 10-06-2015 08:24:00

VašekP
Člen
Registrovaný: 12-10-2013
Příspěvky: 622

Re: Svody motorka

Výfuky je třeba pohliníkovat, zinek nemá dostatečnou tepelnou odolnost.

Offline

 

#16 10-06-2015 11:03:15

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Svody motorka

Jimmys3 napsal(a):

Já bych to rád udělal tím tigem, jde mi jen o to, jestli to půjde s tím drátem GI113. :-) Rád si s tím vyhraju. :-)

TIGem to rozhodně půjde. Akorát bych místo GI113, jako přídavný použil např. ER309 ap. přechodový typ. Jak už tady zmínila Evita smile S použitím klasického přídav. mat. (z uhlík. oceli) to bude hodně pórovat. Nakonec není to nukleární reaktor... smile

Editoval Frank (10-06-2015 12:47:26)

Offline

 

#17 10-06-2015 12:24:11

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4568

Re: Svody motorka

VašekP napsal(a):

Výfuky je třeba pohliníkovat, zinek nemá dostatečnou tepelnou odolnost.

Přesně tak.

Offline

 

#18 10-06-2015 12:29:09

Juraj.A
Člen
Místo: Tekovská Breznica
Registrovaný: 30-09-2013
Příspěvky: 494

Re: Svody motorka

VašekP Súhlasím s Tebou, že zinok nemá tepelnú odolnosť, ale zase na druhej strane nesúhlasím s tým, že výfuk treba pohliníkovať. Je to len pastva pre oči, ktorá nerieši problém, lebo ako väčšina motoristov vie, výfuk hrdzavie z vnútra smerom von. Agresívne prostredie výfúkových plynov, striedajúca sa teplota, vodný kondenzát a k tomu kyslé prostredie spôsobujú vnútornú koróziu a proti tej je odolné naozaj iba antikoro...

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče